اخبار داغ

محمد رمضانی خبر داد:

ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی ۴ هزار مگاوات افزایش یافت

ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی ۴ هزار مگاوات افزایش یافت
سرپرست معاونت توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی گفت: در راستای طرح‌های افزایش توان تولید برق و کمک به کاهش خاموشی‌ها در تابستان امسال، بیش از ۴ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی افزوده شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از وزارت نیرو، محمد رمضانی اظهار داشت: در راستای طرح‌های افزایش توان تولید برق و کمک به کاهش خاموشی‌ها در تابستان امسال، مجموعاً بیش از چهار هزار مگاوات در مدت کمتر از یک سال به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی افزوده شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

سرپرست معاونت توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی افزود: این میزان افزایش ظرفیت نیروگاهی از طریق احداث ۱۷ واحد نیروگاهی به ظرفیت ۳ هزار و ۲۷ مگاوات و اجرای طرح‌های ارتقای توان عملی واحدهای گازی و سیکل ترکیبی و همچنین رفع محدودیت نیروگاه‌های بخاری به ظرفیت یک هزار و ۳۵ مگاوات به‌دست‌آمده است.

,

وی ادامه داد: پروژه‌های سنکرون شده در این بازه زمانی شامل واحدهای گازی نیروگاه‌های هنگام، پاسارگاد قشم، میان‌رود، آریان زنجان (دو واحد)، ایران ال‌ان‌جی (سه واحد)، مهتاب کویر (دو واحد) و شهید باکری بوده است.

,

سرپرست معاونت توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت واحد بخار نیروگاه‌های جهرم، هریس، ارومیه، چابهار، بعثت پارس جنوبی و غرب کارون به بهره‌برداری رسیده است.

,

رمضانی با اشاره به اجرای پروژه‌های ارتقای توان تولید نیروگاه‌های موجود برای افزایش پایداری شبکه برق کشور، گفت: در پی انجام این طرح حدود ۹۳۵ مگاوات از طریق ارتقای توان عملی واحدهای گازی و سیکل ترکیبی و ۱۰۰ مگاوات از طریق رفع محدودیت نیروگاه‌های بخاری به ظرفیت تولید برق حرارتی کشور افزوده شده است.

,

وی ادامه داد: بر این اساس در راستای پروژه‌های افزایش توان تولید برق برای روزهای اوج مصرف تابستان امسال مجموعاً تاکنون بیش از ۴ هزار مگاوات در مدت کمتر از یک سال به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی افزوده شده که این میزان رشد ظرفیت در چنین بازه زمانی طی چند دهه گذشته کم‌سابقه بوده است.

,

سرپرست معاونت توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشورمان با انجام اقدامات یاد شده از مرز ۷۲ هزار مگاوات عبور کرده است، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته در چند روز آینده با اتصال چندین واحد جدید نیروگاهی به شبکه، رکورد افزایش ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته خواهد شد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه