اخبار داغ

مؤسسه تحقیقات آب وزارت نیرو اعلام کرد؛

آخرین وضعیت تبخیر آب در حوضه‌های آبریز کشور

آخرین وضعیت تبخیر آب در حوضه‌های آبریز کشور
بر اساس گزارش مؤسسه تحقیقات آب وزارت نیرو، بررسی وضعیت تبخیر در حوضه‌های آبریز کشور نشان از آن دارد که در این هفته و هفته آینده برای برخی حوضه‌ها این روند با افزایش روبه‌رو خواهد شد و برای برخی حوضه‌ها کاهش خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مؤسسه تحقیقات آب وزارت نیرو، وضعیت پتانسیل تبخیر نسبت به متوسط ۵ سال اخیر به جز برای مناطق واقع در جنوب شرق کشور، به‌صورت پراکنده در برخی از مناطق کشور (به‌خصوص سواحل دریای خزر) افزایشی و نسبت به هفته گذشته برای مناطق شمالی کشور افزایشی و در سایر مناطق (به‌خصوص جنوب شرق کشور) به صورت پراکنده کاهشی خواهد بود. وضعیت پتانسیل تبخیر برای هفته دوم نسبت به متوسط ۵ سال اخیر به صورت پراکنده برای برخی از مناطق کشور همراه با افزایش خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

همچنین وضعیت پتانسیل تبخیر برای هفته دوم نسبت به هفته گذشته، به جز سواحل دریای خزر و برخی از مناطق واقع در جنوب غرب کشور، در سایر مناطق کاهشی خواهد بود.

,

پیش‌بینی اختلاف متوسط هفتگی پتانسیل تبخیر روزانه برای این هفته

, پیش‌بینی اختلاف متوسط هفتگی پتانسیل تبخیر روزانه برای این هفته, پیش‌بینی اختلاف متوسط هفتگی پتانسیل تبخیر روزانه برای این هفته,

بر پایه این گزارش، اختلاف هفتگی پتانسیل تبخیر در حوضه آبریز دریای خزر در هفته منتهی به ۲۸ مرداد نسبت به هفته گذشته  ۱.۹ میلیمتر است، درحالی‌که این میزان نسبت به دوره مشابه پنج سال اخیر  ۲.۱ میلیمتر است.

,

این وضعیت برای حوضه آبریز دریاچه ارومیه به این شکل است که نسبت به هفته گذشته   ۰.۸ میلیمتر و این میزان نسبت به دوره مشابه پنج سال اخیر نیز ۱.۶ میلیمتر است.

,

اختلاف هفتگی پتانسیل تبخیر در حوضه آبریز فلات مرکزی در هفته منتهی به ۲۸ مردادماه  نسبت به هفته گذشته منفی ۷ دهم میلیمتر است، همچنین این میزان نسبت به دوره مشابه پنج سال اخیر ۲ دهم میلی‌متر است.

,

این وضعیت برای حوضه آبریز قره‌قوم به این شکل است که نسبت به هفته گذشته ۰.۲ میلیمتر و این میزان نسبت به دوره مشابه پنج سال اخیر ۱.۳  میلیمتر است.

,

اختلاف هفتگی پتانسیل تبخیر در حوضه آبریز مرزی شرق در هفته منتهی به ۲۸ مردادماه نسبت به هفته گذشته منفی ۱.۸ میلیمتر است، درحالی‌که این میزان نسبت به دوره مشابه پنج سال اخیرمنفی ۰.۳ میلیمتر است.

,

این وضعیت برای حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان به این شکل است که نسبت به هفته گذشته منفی ۷ دهم میلیمتر و این میزان نسبت به دوره مشابه پنج سال اخیرمنفی  ۰.۱‌ میلیمتر است.

,

وضعیت تبخیر آب در حوضه‌های آبریز چگونه است؟

, وضعیت تبخیر آب در حوضه‌های آبریز چگونه است؟, وضعیت تبخیر آب در حوضه‌های آبریز چگونه است؟,

پیش‌بینی اختلاف متوسط هفتگی پتانسیل تبخیر روزانه برای هفته منتهی به ۴ شهریورماه

, پیش‌بینی اختلاف متوسط هفتگی پتانسیل تبخیر روزانه برای هفته منتهی به ۴ شهریورماه, پیش‌بینی اختلاف متوسط هفتگی پتانسیل تبخیر روزانه برای هفته منتهی به ۴ شهریورماه,

اختلاف هفتگی پتانسیل تبخیر در حوضه آبریز دریای خزر در هفته منتهی به ۴ شهریورماه  نسبت به هفته گذشته ۱.۲ میلیمتر خواهد بود، درحالی‌که این میزان نسبت به دوره مشابه پنج سال اخیر۱.۴میلیمتر است.

,

این وضعیت برای حوضه آبریز دریاچه ارومیه به این شکل است که نسبت به هفته گذشته ۰.۲ میلیمتر خواهد بود و این میزان نسبت به دوره مشابه پنج سال اخیر ۱.۱ میلیمتر خواهد بود.

,

اختلاف هفتگی پتانسیل تبخیر در حوضه آبریز فلات مرکزی در هفته منتهی به ۴ شهریورماه  نسبت به هفته گذشته منفی یک میلیمتر است، درحالی‌که این میزان نسبت به دوره مشابه پنج سال اخیر دودهم میلیمتر است.

,

این وضعیت برای حوضه آبریز قره قوم به این شکل است که نسبت به هفته گذشته منفی ۷ دهم  میلیمتر خواهد بود و این میزان نسبت به دوره مشابه پنج سال اخیر ۴ دهم میلیمتر خواهد بود.

,

اختلاف هفتگی پتانسیل تبخیر در حوضه آبریز مرزی شرق در هفته منتهی به  ۴ شهریورماه نسبت به هفته گذشته منفی ۱.۵میلیمتر است، درحالی‌که این میزان نسبت به دوره مشابه پنج سال اخیر سه دهم میلیمتر است.

,

این وضعیت برای حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان به این شکل است که نسبت به هفته گذشته منفی ۰.۵ میلیمتر خواهد بود و این میزان نسبت به دوره مشابه پنج سال اخیر۴ دهم میلیمتر خواهد بود.

 

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه