اخبار داغ

احسان ارکانی در گفت‌وگو با دانا مطرح کرد؛

تبدیل نفت به فراورده‌های غیرقابل‌تحریم در پالایشگاه‌های فرا سرزمینی

تبدیل نفت به فراورده‌های غیرقابل‌تحریم در پالایشگاه‌های فرا سرزمینی
نایب‌رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید با اشاره به مزیت‌های سرمایه‌گذاری ایران در پالایشگاه‌های فرا سرزمینی برای خنثی‌سازی تحریم‌ها گفت: تولید فراورده‌های ارزشمند غیرقابل‌تحریم مزیت‌ اصلی این سیاست و عامل توسعه اقتصادی است.
[

احسان ارکانی نایب‌رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ درباره راهکار برطرف‌شدن مشکل صادرات مشتقات نفتی و سرمایه‌گذاری در پالایشگاه‌های فرا سرزمینی، اظهار کرد: امروز باید به ظرفیت‌های جدیدی که در حوزه اقتصاد از جمله حوزه انرژی ایجاد می‌شود توجه ویژه داشت.

, شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا, راهکار برطرف‌شدن مشکل صادرات مشتقات نفتی, پالایشگاه‌های فرا سرزمینی,

ظرفیت های جدید اقتصادی، فرصت های بالقوه کشور

, ظرفیت های جدید اقتصادی، فرصت های بالقوه کشور, ظرفیت های جدید اقتصادی، فرصت های بالقوه کشور,

وی با اشاره به ظرفیت‌های جدید از جمله سیاست‌هایی نظیر کشت فرا سرزمینی، در حوزه کشاورزی و پالایشگاه‌های فرا سرزمینی در حوزه انرژی و فراوری مواد خام گفت: همه این همکاری‌های فرا سرزمینی فرصت‌های مهمی در اختیار کشور قرار می‌دهند و باید از این ظرفیت، استفاده حداکثری کرد.

نایب‌رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید درباره تبدیل نفت خام ایران به فرآورده در پالایشگاه‌های فرا سرزمینی گفت: ما در حوزه اقتصاد انرژی ظرفیت‌های داخلی فعلی کشور ما فعال است و در این حوزه هم توسعه و سرمایه‌گذاری جدید طبق برنامه انجام می‌شود.

بیشتر بخوانیم:
توسعه صنایع پایین دستی؛ با پالایشگاه سازی و سرمایه گذاری‌های فراسرزمینی

, پالایشگاه‌های فرا سرزمینی,
,
, پالایشگاه‌های فرا سرزمینی,
,
,
, توسعه صنایع پایین دستی؛ با پالایشگاه سازی و سرمایه گذاری‌های فراسرزمینی,

تبدیل نفت به فراورده‌های غیرقابل‌تحریم در پالایشگاه‌های فرا سرزمینی

, تبدیل نفت به فراورده‌های غیرقابل‌تحریم در پالایشگاه‌های فرا سرزمینی, تبدیل نفت به فراورده‌های غیرقابل‌تحریم در پالایشگاه‌های فرا سرزمینی,

وی توضیح داد: در بحث پالایشگاه‌های فرا سرزمینی امکان تبدیل نفت خام ایران به فرآورده‌های نفتی غیرقابل‌تحریم به این توانایی‌های داخلی که در حال حاضر دارد به‌کارگیری می‌شود اضافه خواهد شد. یعنی به‌عنوان‌مثال ما مواد خام و نفت خام سبک خود را برای فراوری بهتر نفت ونزوئلا، به آن اضافه و در پالایشگاه‌های آن کشور تبدیل به فرآورده کرده و بر اساس قراردادهای فی‌مابین یا از همان جا صادرات را انجام می‌دهیم و یا اگر نیاز به استفاده از کشورهای اروپایی و آفریقای باشد از ظرفیت کریدورهای حمل‌ونقل و دریای کشور خودمان استفاده می‌کنیم و این فرآورده‌های نفتی غیرقابل‌تحریم را از مبدأ کشوری که فراوری را در آن انجام داده‌ایم به فروش می‌رسانیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه این اقدام یک ظرفیت جدید اقتصادی برای ما در حوزه انرژی ایجاد می‌کند گفت: ما همیشه در بحث استفاده از سرمایه خارجی یا سرمایه‌گذاری خارجی با موانعی روبرو بودیم  که مهم‌ترین آنها انتقال ارز از مقصد است چون به‌واسطه تحریم‌های ظالمانه نه از طریق بانکی می‌توانستیم این کار را انجام دهیم و انجام این کار از طریق غیربانکی هم با ریسک همراه بود.

وی تأکید کرد: با وجود تلاش‌های زیاد برای دورزدن تحریم‌ها همیشه فرایندهای فروش بین‌المللی در این مرحله قفل می‌شد، بنابراین با اجرای این سیاست اقتصادی (سرمایه‌گذاری در پالایشگاه فرا سرزمینی) صادرات خدمات فنی مهندسی و دریافت سهام مشکلات انتقال پول را نیز حل می‌کند و این بدان معناست که دیگر نیازی به انتقال پول نیست.

, پالایشگاه‌های فرا سرزمینی,
,
,
,
, (سرمایه‌گذاری در پالایشگاه فرا سرزمینی),

صادرات از پالایشگاه‌های فرا سرزمینی؛ مسیری برای توسعه اقتصادی

, صادرات از پالایشگاه‌های فرا سرزمینی؛ مسیری برای توسعه اقتصادی, صادرات از پالایشگاه‌های فرا سرزمینی؛ مسیری برای توسعه اقتصادی,

ارکانی تصریح کرد: مزیت مهم سهامداری و سرمایه گذاری ایران در پالایشگاه‌های فراسرزمینی بحث خنثی سازی تحریم هاست. تبدیل نفت خام ایران به فرآورده و تولید مواد ارزشمند غیرقابل تحریم همانند فرآوردهای نفتی و پالایشگاهی از مزیت‌های اصلی خنثی سازی سریع تحریم ها به روش این سیاست مهم بین المللی و فراسرزمینی است.

وی در پایان گفت: مبنای و اصل محوری این بحث تقویت دیپلماسی انرژی است وقتی بخواهیم کار بزرگی همانند پالایشگاه که مرتبط با حوزه انرژی است به‌صورت مشترک بین ایران و یک کشور خارجی راه‌اندازی شود اولین بحث آن تبادل نظر، رایزنی و مذاکرات و دیپلماسی بین دو کشور در حوزه انرژی  است و اگر در حوزه انرژی ما به یک تفاهم مستمر با کشور مقصد برسیم در مرحله بعد به دنبال فاز صفر تا صد این پروژه‌ها خواهیم رفت تا اثرات این نوع سرمایه‌گذاری در اقتصاد کلان کشور نمایان شود.
 

, پالایشگاه‌های فراسرزمینی,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه