اخبار داغ

صعود ۴ نماینده شنا به مرحله فینال رقابت‌ها؛

بازی‌های هم‌بستگی اسلامی| مدال تاریخی اپه بانوان؛ بختی برنز گرفت/ یک نقره و یک برنز برای سابر انفرادی مردان

بازی‌های هم‌بستگی اسلامی| مدال تاریخی اپه بانوان؛ بختی برنز گرفت/ یک نقره و یک برنز برای سابر انفرادی مردان
روز دوازدهم بازی‌های هم‌بستگی اسلامی با پی‌گیری رقابت‌های نمایندگان کاروان اعزامی ورزش کشورمان به قونیه ادامه یافت.
[

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ رقابت‌های نمایندگان کاروان اعزامی ورزش ایران به بازی‌های هم‌بستگی اسلامی ۲۰۲۱ در قونیه ترکیه، امروز در رشته‌های شمشیربازی، جودو، تیراندازی با کمان، شنا و بسکتبال ۳X۳ ادامه یافت.

, ازی‌های هم‌بستگی اسلامی ۲۰۲۱,

کاراته؛ اعلام برنامه رقابت‌های نمایندگان ایران

, کاراته؛ اعلام برنامه رقابت‌های نمایندگان ایران,
پنجمین دوره بازی‌های هم‌بستگی  اسلامی از ۹ تا ۱۸ آگوست ۲۰۲۲ (۱۸ تا ۲۷ مرداد ۱۴۰۱) به میزبانی شهر قونیه ترکیه در حال برگزاری است و رقابت های کاراته در این مسابقات چهارشنبه ۲۶ و پنج شنبه ۲۷ مرداد با حضور ۲۴۶ ورزشکار از ۳۲ کشور پیگیری خواهد شد. 
,
 
,
برنامه زمانبندی مسابقات کاراته در بازی های همبستگی کشور های اسلامی به شرح زیر است:
,
 
,
روز اول / چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
,
 
,
ساعت ۱۰:۳۰  آغاز مسابقات مرحله حذفی رده های:
,
 
,
کاتا انفرادی بانوان (فاطمه صادقی)
,
کاتا تیمی آقایان (ابوالفضل شهرجردی، علی زند، میلاد فرازمهر)
,
وزن ۵۰- بانوان (سارا بهمنیار)
,
وزن ۵۵- بانوان (طراوت خاکسار)
,
وزن ۶۰- آقایان (علی مسکینی)
,
وزن ۶۷- آقایان (مرتضی نعمتی)
,
وزن ۶۱- بانوان (رزیتا علیپور)
,
وزن ۷۵- آقایان (علی اصغر آسیابری) 
,
 
,
ساعت ۱۵:۰۰ آغاز رقابت های نیمه نهایی و کسب مدال رده های مذکور
,
 
,
روز دوم / پنج شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
,
 
,
ساعت ۱۰:۳۰ آغاز مسابقات مرحله حذفی رده های:
,
 
,
کاتا انفرادی آقایان (ابوالفضل شهرجردی)
,
کاتا تیمی بانوان (سپیده امینی، زینب السادات حسینی، ملیکا عزتی)
,
وزن ۶۸- بانوان (مبینا حیدری)
,
وزن ۶۸+ بانوان (لیلا برجعلی)
,
وزن ۸۴- آقایان (مهدی خدابخشی)
,
وزن ۸۴+ آقایان (مجید نیکوهمت)
,
 
,
ساعت ۱۵:۰۰ آغاز رقابت های نیمه نهایی و کسب مدال رده های مذکور
,
 
,
, ,
 
,
جلسه فنی مربیان و سرپرستان تیم ها و قرعه کشی مسابقات کاراته در پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی قونیه ۲۰۲۱ عصر امروز با حضور محسن آشوری سرپرست نایب رئیسی فدراسیون کاراته، سید شهرام هروی سرمربی تیم ملی آقایان، فرخناز ارباب سرمربی تیم ملی بانوان، قاسم شهرجردی سرمربی تیم ملی کاتا آقایان، فاطمه بغلانی پور سرمربی تیم ملی کاتا بانوان، پگاه زنگنه و سعید فرخی مربیان تیم های ملی بانوان و آقایان کشورمان برگزار و نمایندگان کاراته کشورمان حریفان خود را شناختند. در این جلسه آنتونیو اسپینوز رئیس فدراسیون جهانی کاراته نیز حضور داشت.
,
 
,
 
,
این رقابت ها از ساعت ۱۰:۳۰ طی روز های چهارشنبه ۲۶ و پنج شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ با حضور ۲۲۹ ورزشکار از ۳۰ کشور پیگیری خواهد شد.
,
 
,
 رقابت های روز نخست: (چهارشنبه ۲۶ مرداد)
,
 
,
کاتا انفرادی آقایان: ابوالفضل شهرجردی در گروه یک با حریفانی از کشور های ترکمنستان، سنگال، افغانستان، اندونزی، موریتانی، الجزایر و آذربایجان هم گروه است. در این رده ۱۶ ورزشکار حضور دارند. (ساعت شروع این رده: ۱۰:۳۰)
,
 
,
کاتا تیمی بانوان: سپیده امینی، زینب السادات حسینی، ملیکا عزتی نیز با حریفانی از کشور های کامرون، ترکیه، الجزایر و مراکش هم گروه هستند. در این رده ۵ تیم حضور دارند.(ساعت شروع این رده: ۱۰:۳۰)
,
 
,
 وزن ۵۰- بانوان: سارا بهمنیار در مبارزه اول خود با برنده دیدار های قرقیزستان و تاجیکستان دیدار خواهد کرد. در این وزن ۱۳ ورزشکار حضور دارند.(ساعت شروع این رده: ۱۱:۱۵)
,
 
,
وزن ۵۵- بانوان: طراوت خاکسار در مبارزه اول خود با برنده دیدار های قرقیزستان و آدربایجان به رقابت خواهد پرداخت. در این وزن ۱۲ ورزشکار حضور دارند.(ساعت شروع این رده: ۱۱:۱۵)
,
 
,
وزن ۶۰- آقایان: علی مسکینی در دور اول با با رافائل اکبروف از قرقیزستان دیدار خواهد کرد. مسکینی در صورت برتری در دور دوم به مصاف عبدالله حمد اردنی می رود. در این وزن ۲۲ ورزشکار حضور دارند. (ساعت شروع این رده: ۱۱:۱۵)
,
 
,
 وزن ۶۷- آقایان: مرتضی نعمتی در دور اول با یامان النتشیه از قطر دیدار به رقابت خواهد پرداخت. در این وزن ۱۸ ورزشکار حضور دارند.(ساعت شروع این رده: ۱۱:۱۵)
,
 
,
 وزن ۷۵- آقایان: علی اصغر آسیابری در اولین مسابقه خود با برنده دیدار های تاجیکستان و سنگال به رقابت خواهد پرداخت. در این وزن ۲۱ ورزشکار حضور دارند.(ساعت شروع این رده: ۱۱:۱۵)
,
 
,
ساعت ۱۷:۰۰ آغاز رقابت های کسب مدال روز اول
,
 
,
 
,
رقابت های روز دوم: (پنج شنبه ۲۷ مرداد)
,
 
,
کاتا انفرادی بانوان: فاطمه صادقی در گروه یک با حریفانی از کشور های الجزایر، قرقیزستان، ترکمنستان، مراکش، کامرون و کویت هم‌ گروه است. در این رده ۱۳ ورزشکار حضور دارند. (ساعت شروع این رده: ۱۰:۳۰)
,
 
,
کاتا تیمی آقایان: ابوالفضل شهرجردی، علی زند و میلاد فرازمهر در گروه دو با حریفانی از کشور های امارات، اندونزی، مراکش و کویت به رقابت خواهند پرداخت. در این رده ۱۱ تیم حضور دارند. (ساعت شروع این رده: ۱۰:۳۰)
,
 
,
وزن ۶۱- بانوان: رزیتا علیپور در دیدار اول با زولخومر تورسونالیوا از کشور ازبکستان به رقابت خواهد پرداخت. در این وزن ۱۷ ورزشکار حضور دارند.(ساعت شروع این رده: ۱۱:۱۵)
,
 
,
وزن ۶۸- بانوان: مبینا حیدری در دیدار اول با دیوپ بینتا از سنگال به رقابت خواهد پرداخت. در این وزن ۱۵ ورزشکار حضور دارند.(ساعت شروع این رده: ۱۱:۱۵)
,
 
,
وزن ۶۸+ بانوان: لیلا برجعلی در دور اول با اولگا مالتسوا از قرقیزستان به رقابت خواهد پرداخت. در این وزن ۱۲ ورزشکار حضور دارند.(ساعت شروع این رده: ۱۱:۱۵)
,
 
,
وزن ۸۴- آقایان: مهدی خدابخشی در دور اول با برنده دیدار های سنگال و کامران به رقابت خواهد پرداخت. در این وزن ۲۱ ورزشکار حضور دارند.(ساعت شروع این رده: ۱۱:۱۵)
,
 
,
وزن ۸۴+ آقایان: مجید نیکوهمت در دور اول با آسیمین قربانلی از آدربایجان به رقابت خواهد پرداخت. در این وزن ۱۶ ورزشکار حضور دارند.(ساعت شروع این رده: ۱۱:۱۵)
,
 
,
ساعت ۱۶:۳۰ آغاز رقابت های کسب مدال روز دوم
,
 
,

شنا؛ هومر و سام در ۵۰ پشت فینالیست شدند/ درخشش سامیار و متین با صعود به فینال ۱۰۰متر آزاد

, شنا؛ هومر و سام در ۵۰ پشت فینالیست شدند/ درخشش سامیار و متین با صعود به فینال ۱۰۰متر آزاد,
در صبح چهارمین روز از مسابقات شنا بازی های کشورهای اسلامی ابوالفضل سام و هومر عباسی به نیمه نهایی ۵۰ متر کرال پشت صعود کردند. 
 
در نخستین ماده روز چهارم هومر عباسی و ابوالفضل سام در ۵۰ متر پشت به آب زدند که سام با ثبت زمان ۲۶٫۳۶ و عباسی با زمان ۲۶٫۹۵ در مرحله مقدماتی به ترتیب در جایگاه چهارم و دهم قرار گرفتند و راهی نیمه نهایی شدند؛ بدین ترتیب ابوالفضل سام رکورد جوانان ایران را زد. رکورد قبلی این ماده در رده سنی ۱۵- ۱۷ سال متعلق به عزیزی مقدم با زمان ۲۶.۶۷ بود.
 
در ادامه سامیار عبدلی و متین سهران دو نماینده ایران در ماده ۱۰۰ متر آزاد بودند که عبدلی با زمان ۵۲٫۰۸ دوم شد و متین سهران با زمان ۵۲٫۴۴ در رتبه هفتم قرار گرفت و هر دوی آنها جواز حضور در نیمه نهایی را کسب کردند.
 
در عصر روز چهارم ابتدا ملی پوشان ایران در مرحله نیمه نهایی ماده 50 متر پشت با حریف به رقابت پرداختند که ابوالفضل سام با ثبت زمان 26.34 پنجم شد و بار دیگر رکورد جوانان این ماده را جابجا کرد. عباسی نیز با زمان 26.54 در رتبه هفتم ایستاد و هردو جواز حضور در فینال را کسب کردند. فینال این ماده ساعاتی دیگر برگزار می‌شود.
 
در ادامه دو شناگر خوش آتیه ایران در ماده 100 متر آزاد به آب زدند که سامیار عبدلی با ثبت زمان 50.89 در جایگاه پنجم قرار گرفت و متین سهران با زمان 51.55 هفتم شد هردو به فینال ماده 100 آژاد صعود کردند.
 
 
در فینال 50 متر کرال پشت ابوالفضل سام با ثبت زمان 26.38 و هومر عباسی با زمان 26.88 به ترتیب در جایگاه ششم و هشتم قرار گرفتند و به کار خود پایان دادند.
 
در پنجمین و آخرین روز از مسابقات شنا بازی های همبستگی کشورهای اسلامی فردا (چهارشنبه) نمایندگان ایران در مرحله مقدماتی ماده های 50 متر پروانه و 4 در 100 متر مختلط تیمی و فینال ماده 100 متر آزاد به رقابت خواهند پرداخت.
 
 

تیراندازی‌با‌کمان؛ حذف کمان‌داران ریکرو ایران/ صعود ۲ کمان‌دار کامپوند

مسابقات مرحله حذفی تیراندازی با کمان کشورهای اسلامی از صبح امروز سه شنبه آغاز شد و کمانداران کشورمان در ماده ریکرو به مصاف رقبای خود رفتند.
 
ریکرو مردان:
رضا شبانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل نماینده ترکمنستان با نتیجه ۶ بر ۲ به پیروزی رسید. وی در دور یک هشتم نهایی به مصاف نماینده تاجیکستان رفت و با نتیجه ۶ بر ۲ شکست خورد و از جدول مسابقات کنار رفت. محمدحسین گلشنی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل کمانداری از عربستان با نتیجه ۶ بر ۲ شکست خورد و از گردونه مسابقات کنار رفت. صادق اشرفی در یک شانزدهم نهایی به مصاف کمانداری از بنگلادش رفت و با نتیجه ۶ بر ۴ شکست خورد و از مسابقات کنار رفت.
 
ریکرو بانوان:
مهتا عبداللهی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف نماینده چاد رفت و با نتیجه ۷ بر یک به پیروزی رسید. وی در یک هشتم نهایی با نتیجه ۶ بر ۲ مقابل کمانداری از قرقیزستان به پیروزی رسید. عبداللهی در یک چهارم نهایی به مصاف نماینده مالزی رفت و با نتیجه ۶ بر ۴ شکست خورد و از صعود به نیمه‌نهایی بازماند.
 
 
مسابقات مرحله حذفی تیراندازی با کمان کشورهای اسلامی درحالی برگزار شد که کمانداران کشورمان در ماده کامپوند به مصاف رقبای خود رفتند.
 
نتایج کمانداران کامپوند کشورمان به شرح زیر است:
 
کامپوند مردان:
 
محمدصالح پالیزبان پس از استراحت در دور نخست مسابقات حذفی، در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف کمانداری از مالزی رفت و با نتیجه 145 بر 144 به پیروزی رسید. وی در یک چهارم نهایی به مصاف دیگر نماینده مالزی رفت و با نتیجه 145 بر 143 به پیروزی رسید و به نیمه‌نهایی راه یافت. وی در نیمه‌نهایی به مصاف نماینده ترکیه رفت و با نتیجه 149 بر 148 به پیروزی رسید. پالیزبان روز پنجشنبه برای کسب مدال طلا به مصاف نماینده مالزی می‌رود.
 
امیر کاظم‌پور پس از استراحت در دور نخست مسابقات حذفی، در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف کمانداری از مالزی رفت و با نتیجه 144 بر 143 شکست خورد و از صعود به مراحل بالاتر بازماند.
 
محمد معدن‌دار در دور نخست به مصاف حریفی از عربستان رفت و با نتیجه 139 بر 132 به پیروزی رسید. وی در یک هشتم نهایی به مصاف نماینده ترکیه رفت و با نتیجه 143 بر 136 شکست خورد و از گردونه مسابقات کنار رفت.
 
کامپوند بانوان:
 
گیسا بایبوردی پس از استراحت در دور نخست، در یک چهارم نهایی به مصاف کمانداری از بنگلادش رفت و با نتیجه 144 بر 143 به پیروزی رسید و به نیمه‌نهایی صعود کرد. وی در نیمه‌نهایی به مصاف کمانداری از ترکیه رفت و با نتیجه 144 بر 140 به پیروزی رسید و فینالیست شد. بایبوردی برای کسب مدال طلا روز پنجشنبه به مصاف کمانداری از ترکیه می‌رود.

جودو؛ مدال بربط، تک غنیمت از قونیه

در دومین روز از رقابت های انفرادی جودو بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی مهدی فتحی در وزن منهای ۸۱ کیلوگرم، امیراف، حریف ترکمنستاتی خود را با ایپون ضربه فنی کرد و در مرحله دوم برابر ودات جودو کار قدرتمند ترکیه ای قرار گرفت که در این جدال نفس گیر نتیجه واگذار کرد.
 
حمیدرضا ملک زاده، جودوکار وزن مثبت ۱۰۰ کیلوگرم کشورمان در دور اول، در برابر یوسف عمران از آذربایجان قرار گرفت. ملک زاده این مسابقه را به حریفش واگذار کرد.
 
ریحانه گیلانی نماینده وزن منهای ۷۰ کیلوگرم کشورمان مقابل شوکهیستا از ازبکستان قرار گرفت. در این وزن که کشورمان دو نماینده دارد ریحانه گیلانی طی مبارزه ای نفس گیر در نهایت نتیجه را به حریف واگذار کرد.
 
قاسم باغچقی در دومین بازی خود در برابر مجیدف خاقانگیر از تاجیکستان قرار گرفت و مغلوب او شد. باغچقی پیش از این شاه حسین از پاکستان را مغلوب کرده بود. در وزن منهای ۹۰ کیلوگرم ۱۸ جودوکار حضور دارند.
 
محمد سعیدی، جودوکار ایرانی در دومین مسابقه خود در برابر کمرانشوخ خاقانگیر از تاجیکستان قرار گرفت و در  برابر او باخت. سعیدی پیش از این راماج از آلبانی را ایپون کرده بود.
 
مریم بربط، بانوی جودوکار ایرانی در وزن منهای ۷۰ کیلوگرم در یک مسابقه نفسگیر در برابر بیامی زیتا اورنلا از کامرون قرار گرفت و او ایپون کرد. بربط در مسابقه اول خود نیز حریف سنگالی خود را اپیون کرده بود. در برابر حریف ازبکستانی، در همان ثانیه های اول ایپون شد و مسابقه را واگذار کرد و حالا باید شانس خود را برای کسب مدال برنز در گروه بازنده‌ها امتحان کند.
این جودوکار در وزن منهای 70 کیلوگرم در برابر نظرف دیگر جودوکار ازبکستانی قرار گرفت و مسابقه را به او واگذار کرد.
این چهارمین مسابقه بربط در روز جاری بود. او دو مسابقه اول را در برابر حریفان سنگالی و کامرونی با ضربه فنی برد اما در مسابقه سوم خود در برابر دیگر حریف ازبکستانی ضربه فنی شد.
 
مریم پیمانی، بانوی جودوکار ایرانی در وزن منهای ۷۸ کیلوگرم در برابر سوفینا آیوک، جودوکار کامرونی هانسکو شد. پیمانی نتوانست از شانس مجدد خود استفاده کند. پیمانی در مسابقه اول خود در برابر یاتیم هافسا از مراکش قرار گرفت و نتیجه آن مسابقه را نیز واگذار کرد.
 
فردا در ادامه رقابت‌های همبستگی کشورهای اسلامی، مسابقات تیمی جودو با حضور ۱۲ تیم ازجمله ایران برگزار می‌شود. تیم ایران در دور اول، استراحت کرده و سپس با برنده بازی ترکمنستان و پاکستان مسابقه می‌دهد.
 

شمشیربازی؛ کسب مدال تاریخ‌ساز اپه بانوان/ یک نقره و یک برنز برای سابر مردان

رقابت‌های شمشیربازی بازیهای کشورهای اسلامی در قونیه، امروز در بخش اپه ادامه یافت.
 
صبح امروز (سه‌شنبه) ملی‌پوشان اسلحه اپه بانوان در بخش انفرادی موفق شدند دور مقدماتی را پشت سر بگذراند و به مرحله حذفی صعود کنند. مهساسادات پوررحمتی، پریا ماهرخ و اعظم بختی که جایگزین سکینه نوری شد، سه شمشیرباز اپه کشورمان هستند.
 
در مرحله یک هشتم حذفی، مهسا سادات پوررحمتی بانوی شمشیرباز کشورمان با حریفی از ترکیه رقابت کرد که با نتیجه  ۱۵ بر ۹ پیروز شد و به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کرد. همچنین پریا ماهرخ دیگر شمشیرباز کشورمان در مرحله یک هشتم حذفی با حریفی از قرقیزستان رقابت کرد که او با نتیجه ۱۳ بر ۱۵ شکست خورد و حذف شد. اعظم بختی دیگر نماینده کشورمان در اسلحه اپه برابر حریف ترکیه‌ای به میدان رفت که این دیدار با برتری بختی و نتیجه ۱۵ بر ۱۲ به پایان رسید.
او در ادامه حریف آلینا ارتورک از ترکیه در مرحله نیمه نهایی شد و با شکست 13 بر 11 برابر این شمشیرباز از صعود به فینال باز ماند و به مدال برنز رسید.
 
این اولین مدال تاریخ شمشیربازی ایران در اسلحه اپه بانوان است.
 
 
ملی‌پوشان اسلحه سابر مردان در بخش انفرادی موفق شدند دور مقدماتی را پشت سر بگذراند و به مرحله حذفی صعود کنند.
 
نیما زاهدی،محمود فتوحی، محمد رهبری، علی پاکدامن چهار سابریست ایران در این مسابقات هستند.
 
نیما زاهدی، محمود فتوحی و محمد رهبری از ۵ بازی مقدماتی، به ترتیب به ۲، ۴ و ۴ برد رسیدند. همچنین علی پاکدامن هم از ۷ بازی مرحله مقدماتی ۶ برد به دست آورد.
 
در مرحله یک هشتم نهایی، نیما زاهدی برابر حریفی از ترکیه به میدان رفت که در نهایت با نتیجه ۱۵ بر ۱۴ شکست خورد و حذف شد.
 
علی پاکدامن دیگر نماینده سابر ایران با حریفی از ترکیه در این مرحله بازی کرد که با اقتدار با نتیجه ۱۵ بر ۵ پیروز شد و راهی یک‌چهارم نهایی شد.
 
محمد فتوحی ملی‌پوش سابر هم با حریف از ازبکستان بازی کرد که با نتیجه ۱۵ بر ۱۰ پیروز شد و به یک چهارم نهایی راه پیدا کرد.
 
محمد رهبری هم با شمشیرباز اردنی مبارزه کرد که در نهایت توانست با نتیجه ۱۵ بر ۶ پیروز شود و در جمع صعودکنندگان به مرحله یک‌چهارم نهایی قرار بگیرد.
 
مسابقات یک چهارم نهایی شمشیربازی سابر انفرادی مردان با روبرو شدن محمود فتوحی و‌محمد رهبری دو‌ملی پوش کشورمان همراه شد که این نبرد را رهبری با نتیجه 15 بر 9 پیروز شد.
 
همچنین علی پاکدامن نماینده پرامید ایران هم در این مرحله با ورزشکار قزاقستانی مبارزه کرد و با نتیجه 15 بر 10 به برتری رسید و حریف رهبری شد
 در مرحله نیمه‌نهایی سابر انفرادی مردان، علی پاکدامن و محمد رهبری دو نماینده کشورمان به مصاف هم رفتند.
 
در این دوئل جذاب و ایرانی، دو سابریست خوب کشورمان رقابت‌ تنگا‌تنگ با هم داشتند که در نهایت علی پاکدامن با نتیجه ۱۵ بر ۱۱ پیروز میدان شد. رهبری هم برنز گرفت.
پاکدامن در دیدار پایانی برابر انور ایلدیریم از ترکیه در یک دیدار نزدیک با نتیجه 15 بر 14 شکست خورد و به مدال نقره رسید.
 

دست شمشیربازان فلوره از مدال کوتاه ماند/ قطر سوم شد

 
تیم شمشیربازی فلوره مردان در مرحله رده بندی به قطر باخت و به مدال نرسید.
در رقابت‌های شمشیربازی کشورهای اسلامی در قونیه، ملی‌پوشان اسلحه فلوره مردان در بخش تیمی در مسابقه رده بندی با نتیجه 45 بر 34 مغلوب تیم قطر شد و مدال نگرفت.
تیم ایران در نیمه‌نهایی هم مغلوب ترکیه شده بود.
علی امینی، ماهان میرزایی و محمدحسین جعفری سه شمشیرباز فلوره کشورمان بودند.
 
,
در صبح چهارمین روز از مسابقات شنا بازی های کشورهای اسلامی ابوالفضل سام و هومر عباسی به نیمه نهایی ۵۰ متر کرال پشت صعود کردند. 
,
 
,
در نخستین ماده روز چهارم هومر عباسی و ابوالفضل سام در ۵۰ متر پشت به آب زدند که سام با ثبت زمان ۲۶٫۳۶ و عباسی با زمان ۲۶٫۹۵ در مرحله مقدماتی به ترتیب در جایگاه چهارم و دهم قرار گرفتند و راهی نیمه نهایی شدند؛ بدین ترتیب ابوالفضل سام رکورد جوانان ایران را زد. رکورد قبلی این ماده در رده سنی ۱۵- ۱۷ سال متعلق به عزیزی مقدم با زمان ۲۶.۶۷ بود.
 
در ادامه سامیار عبدلی و متین سهران دو نماینده ایران در ماده ۱۰۰ متر آزاد بودند که عبدلی با زمان ۵۲٫۰۸ دوم شد و متین سهران با زمان ۵۲٫۴۴ در رتبه هفتم قرار گرفت و هر دوی آنها جواز حضور در نیمه نهایی را کسب کردند.
 
در عصر روز چهارم ابتدا ملی پوشان ایران در مرحله نیمه نهایی ماده 50 متر پشت با حریف به رقابت پرداختند که ابوالفضل سام با ثبت زمان 26.34 پنجم شد و بار دیگر رکورد جوانان این ماده را جابجا کرد. عباسی نیز با زمان 26.54 در رتبه هفتم ایستاد و هردو جواز حضور در فینال را کسب کردند. فینال این ماده ساعاتی دیگر برگزار می‌شود.
,
در نخستین ماده روز چهارم هومر عباسی و ابوالفضل سام در ۵۰ متر پشت به آب زدند که سام با ثبت زمان ۲۶٫۳۶ و عباسی با زمان ۲۶٫۹۵ در مرحله مقدماتی به ترتیب در جایگاه چهارم و دهم قرار گرفتند و راهی نیمه نهایی شدند؛ بدین ترتیب ابوالفضل سام رکورد جوانان ایران را زد. رکورد قبلی این ماده در رده سنی ۱۵- ۱۷ سال متعلق به عزیزی مقدم با زمان ۲۶.۶۷ بود.
,
 
,
در ادامه سامیار عبدلی و متین سهران دو نماینده ایران در ماده ۱۰۰ متر آزاد بودند که عبدلی با زمان ۵۲٫۰۸ دوم شد و متین سهران با زمان ۵۲٫۴۴ در رتبه هفتم قرار گرفت و هر دوی آنها جواز حضور در نیمه نهایی را کسب کردند.
,
 
,
در عصر روز چهارم ابتدا ملی پوشان ایران در مرحله نیمه نهایی ماده 50 متر پشت با حریف به رقابت پرداختند که ابوالفضل سام با ثبت زمان 26.34 پنجم شد و بار دیگر رکورد جوانان این ماده را جابجا کرد. عباسی نیز با زمان 26.54 در رتبه هفتم ایستاد و هردو جواز حضور در فینال را کسب کردند. فینال این ماده ساعاتی دیگر برگزار می‌شود.
,
 
,
در ادامه دو شناگر خوش آتیه ایران در ماده 100 متر آزاد به آب زدند که سامیار عبدلی با ثبت زمان 50.89 در جایگاه پنجم قرار گرفت و متین سهران با زمان 51.55 هفتم شد هردو به فینال ماده 100 آژاد صعود کردند.
,
 
,
 
,
در فینال 50 متر کرال پشت ابوالفضل سام با ثبت زمان 26.38 و هومر عباسی با زمان 26.88 به ترتیب در جایگاه ششم و هشتم قرار گرفتند و به کار خود پایان دادند.
,
 
,
در پنجمین و آخرین روز از مسابقات شنا بازی های همبستگی کشورهای اسلامی فردا (چهارشنبه) نمایندگان ایران در مرحله مقدماتی ماده های 50 متر پروانه و 4 در 100 متر مختلط تیمی و فینال ماده 100 متر آزاد به رقابت خواهند پرداخت.
,
 
,
 
,
, ,

تیراندازی‌با‌کمان؛ حذف کمان‌داران ریکرو ایران/ صعود ۲ کمان‌دار کامپوند

, تیراندازی‌با‌کمان؛ حذف کمان‌داران ریکرو ایران/ صعود ۲ کمان‌دار کامپوند,
مسابقات مرحله حذفی تیراندازی با کمان کشورهای اسلامی از صبح امروز سه شنبه آغاز شد و کمانداران کشورمان در ماده ریکرو به مصاف رقبای خود رفتند.
 
ریکرو مردان:
رضا شبانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل نماینده ترکمنستان با نتیجه ۶ بر ۲ به پیروزی رسید. وی در دور یک هشتم نهایی به مصاف نماینده تاجیکستان رفت و با نتیجه ۶ بر ۲ شکست خورد و از جدول مسابقات کنار رفت. محمدحسین گلشنی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل کمانداری از عربستان با نتیجه ۶ بر ۲ شکست خورد و از گردونه مسابقات کنار رفت. صادق اشرفی در یک شانزدهم نهایی به مصاف کمانداری از بنگلادش رفت و با نتیجه ۶ بر ۴ شکست خورد و از مسابقات کنار رفت.
 
ریکرو بانوان:
مهتا عبداللهی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف نماینده چاد رفت و با نتیجه ۷ بر یک به پیروزی رسید. وی در یک هشتم نهایی با نتیجه ۶ بر ۲ مقابل کمانداری از قرقیزستان به پیروزی رسید. عبداللهی در یک چهارم نهایی به مصاف نماینده مالزی رفت و با نتیجه ۶ بر ۴ شکست خورد و از صعود به نیمه‌نهایی بازماند.
 
 
مسابقات مرحله حذفی تیراندازی با کمان کشورهای اسلامی درحالی برگزار شد که کمانداران کشورمان در ماده کامپوند به مصاف رقبای خود رفتند.
 
نتایج کمانداران کامپوند کشورمان به شرح زیر است:
 
کامپوند مردان:
 
محمدصالح پالیزبان پس از استراحت در دور نخست مسابقات حذفی، در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف کمانداری از مالزی رفت و با نتیجه 145 بر 144 به پیروزی رسید. وی در یک چهارم نهایی به مصاف دیگر نماینده مالزی رفت و با نتیجه 145 بر 143 به پیروزی رسید و به نیمه‌نهایی راه یافت. وی در نیمه‌نهایی به مصاف نماینده ترکیه رفت و با نتیجه 149 بر 148 به پیروزی رسید. پالیزبان روز پنجشنبه برای کسب مدال طلا به مصاف نماینده مالزی می‌رود.
 
امیر کاظم‌پور پس از استراحت در دور نخست مسابقات حذفی، در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف کمانداری از مالزی رفت و با نتیجه 144 بر 143 شکست خورد و از صعود به مراحل بالاتر بازماند.
 
محمد معدن‌دار در دور نخست به مصاف حریفی از عربستان رفت و با نتیجه 139 بر 132 به پیروزی رسید. وی در یک هشتم نهایی به مصاف نماینده ترکیه رفت و با نتیجه 143 بر 136 شکست خورد و از گردونه مسابقات کنار رفت.
 
کامپوند بانوان:
 
گیسا بایبوردی پس از استراحت در دور نخست، در یک چهارم نهایی به مصاف کمانداری از بنگلادش رفت و با نتیجه 144 بر 143 به پیروزی رسید و به نیمه‌نهایی صعود کرد. وی در نیمه‌نهایی به مصاف کمانداری از ترکیه رفت و با نتیجه 144 بر 140 به پیروزی رسید و فینالیست شد. بایبوردی برای کسب مدال طلا روز پنجشنبه به مصاف کمانداری از ترکیه می‌رود.

جودو؛ مدال بربط، تک غنیمت از قونیه

در دومین روز از رقابت های انفرادی جودو بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی مهدی فتحی در وزن منهای ۸۱ کیلوگرم، امیراف، حریف ترکمنستاتی خود را با ایپون ضربه فنی کرد و در مرحله دوم برابر ودات جودو کار قدرتمند ترکیه ای قرار گرفت که در این جدال نفس گیر نتیجه واگذار کرد.
 
حمیدرضا ملک زاده، جودوکار وزن مثبت ۱۰۰ کیلوگرم کشورمان در دور اول، در برابر یوسف عمران از آذربایجان قرار گرفت. ملک زاده این مسابقه را به حریفش واگذار کرد.
 
ریحانه گیلانی نماینده وزن منهای ۷۰ کیلوگرم کشورمان مقابل شوکهیستا از ازبکستان قرار گرفت. در این وزن که کشورمان دو نماینده دارد ریحانه گیلانی طی مبارزه ای نفس گیر در نهایت نتیجه را به حریف واگذار کرد.
 
قاسم باغچقی در دومین بازی خود در برابر مجیدف خاقانگیر از تاجیکستان قرار گرفت و مغلوب او شد. باغچقی پیش از این شاه حسین از پاکستان را مغلوب کرده بود. در وزن منهای ۹۰ کیلوگرم ۱۸ جودوکار حضور دارند.
 
محمد سعیدی، جودوکار ایرانی در دومین مسابقه خود در برابر کمرانشوخ خاقانگیر از تاجیکستان قرار گرفت و در  برابر او باخت. سعیدی پیش از این راماج از آلبانی را ایپون کرده بود.
 
مریم بربط، بانوی جودوکار ایرانی در وزن منهای ۷۰ کیلوگرم در یک مسابقه نفسگیر در برابر بیامی زیتا اورنلا از کامرون قرار گرفت و او ایپون کرد. بربط در مسابقه اول خود نیز حریف سنگالی خود را اپیون کرده بود. در برابر حریف ازبکستانی، در همان ثانیه های اول ایپون شد و مسابقه را واگذار کرد و حالا باید شانس خود را برای کسب مدال برنز در گروه بازنده‌ها امتحان کند.
این جودوکار در وزن منهای 70 کیلوگرم در برابر نظرف دیگر جودوکار ازبکستانی قرار گرفت و مسابقه را به او واگذار کرد.
این چهارمین مسابقه بربط در روز جاری بود. او دو مسابقه اول را در برابر حریفان سنگالی و کامرونی با ضربه فنی برد اما در مسابقه سوم خود در برابر دیگر حریف ازبکستانی ضربه فنی شد.
 
مریم پیمانی، بانوی جودوکار ایرانی در وزن منهای ۷۸ کیلوگرم در برابر سوفینا آیوک، جودوکار کامرونی هانسکو شد. پیمانی نتوانست از شانس مجدد خود استفاده کند. پیمانی در مسابقه اول خود در برابر یاتیم هافسا از مراکش قرار گرفت و نتیجه آن مسابقه را نیز واگذار کرد.
 
فردا در ادامه رقابت‌های همبستگی کشورهای اسلامی، مسابقات تیمی جودو با حضور ۱۲ تیم ازجمله ایران برگزار می‌شود. تیم ایران در دور اول، استراحت کرده و سپس با برنده بازی ترکمنستان و پاکستان مسابقه می‌دهد.
 

شمشیربازی؛ کسب مدال تاریخ‌ساز اپه بانوان/ یک نقره و یک برنز برای سابر مردان

رقابت‌های شمشیربازی بازیهای کشورهای اسلامی در قونیه، امروز در بخش اپه ادامه یافت.
 
صبح امروز (سه‌شنبه) ملی‌پوشان اسلحه اپه بانوان در بخش انفرادی موفق شدند دور مقدماتی را پشت سر بگذراند و به مرحله حذفی صعود کنند. مهساسادات پوررحمتی، پریا ماهرخ و اعظم بختی که جایگزین سکینه نوری شد، سه شمشیرباز اپه کشورمان هستند.
 
در مرحله یک هشتم حذفی، مهسا سادات پوررحمتی بانوی شمشیرباز کشورمان با حریفی از ترکیه رقابت کرد که با نتیجه  ۱۵ بر ۹ پیروز شد و به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کرد. همچنین پریا ماهرخ دیگر شمشیرباز کشورمان در مرحله یک هشتم حذفی با حریفی از قرقیزستان رقابت کرد که او با نتیجه ۱۳ بر ۱۵ شکست خورد و حذف شد. اعظم بختی دیگر نماینده کشورمان در اسلحه اپه برابر حریف ترکیه‌ای به میدان رفت که این دیدار با برتری بختی و نتیجه ۱۵ بر ۱۲ به پایان رسید.
او در ادامه حریف آلینا ارتورک از ترکیه در مرحله نیمه نهایی شد و با شکست 13 بر 11 برابر این شمشیرباز از صعود به فینال باز ماند و به مدال برنز رسید.
 
این اولین مدال تاریخ شمشیربازی ایران در اسلحه اپه بانوان است.
 
 
ملی‌پوشان اسلحه سابر مردان در بخش انفرادی موفق شدند دور مقدماتی را پشت سر بگذراند و به مرحله حذفی صعود کنند.
 
نیما زاهدی،محمود فتوحی، محمد رهبری، علی پاکدامن چهار سابریست ایران در این مسابقات هستند.
 
نیما زاهدی، محمود فتوحی و محمد رهبری از ۵ بازی مقدماتی، به ترتیب به ۲، ۴ و ۴ برد رسیدند. همچنین علی پاکدامن هم از ۷ بازی مرحله مقدماتی ۶ برد به دست آورد.
 
در مرحله یک هشتم نهایی، نیما زاهدی برابر حریفی از ترکیه به میدان رفت که در نهایت با نتیجه ۱۵ بر ۱۴ شکست خورد و حذف شد.
 
علی پاکدامن دیگر نماینده سابر ایران با حریفی از ترکیه در این مرحله بازی کرد که با اقتدار با نتیجه ۱۵ بر ۵ پیروز شد و راهی یک‌چهارم نهایی شد.
 
محمد فتوحی ملی‌پوش سابر هم با حریف از ازبکستان بازی کرد که با نتیجه ۱۵ بر ۱۰ پیروز شد و به یک چهارم نهایی راه پیدا کرد.
 
محمد رهبری هم با شمشیرباز اردنی مبارزه کرد که در نهایت توانست با نتیجه ۱۵ بر ۶ پیروز شود و در جمع صعودکنندگان به مرحله یک‌چهارم نهایی قرار بگیرد.
 
مسابقات یک چهارم نهایی شمشیربازی سابر انفرادی مردان با روبرو شدن محمود فتوحی و‌محمد رهبری دو‌ملی پوش کشورمان همراه شد که این نبرد را رهبری با نتیجه 15 بر 9 پیروز شد.
 
همچنین علی پاکدامن نماینده پرامید ایران هم در این مرحله با ورزشکار قزاقستانی مبارزه کرد و با نتیجه 15 بر 10 به برتری رسید و حریف رهبری شد
 در مرحله نیمه‌نهایی سابر انفرادی مردان، علی پاکدامن و محمد رهبری دو نماینده کشورمان به مصاف هم رفتند.
 
در این دوئل جذاب و ایرانی، دو سابریست خوب کشورمان رقابت‌ تنگا‌تنگ با هم داشتند که در نهایت علی پاکدامن با نتیجه ۱۵ بر ۱۱ پیروز میدان شد. رهبری هم برنز گرفت.
پاکدامن در دیدار پایانی برابر انور ایلدیریم از ترکیه در یک دیدار نزدیک با نتیجه 15 بر 14 شکست خورد و به مدال نقره رسید.
 

دست شمشیربازان فلوره از مدال کوتاه ماند/ قطر سوم شد

 
تیم شمشیربازی فلوره مردان در مرحله رده بندی به قطر باخت و به مدال نرسید.
در رقابت‌های شمشیربازی کشورهای اسلامی در قونیه، ملی‌پوشان اسلحه فلوره مردان در بخش تیمی در مسابقه رده بندی با نتیجه 45 بر 34 مغلوب تیم قطر شد و مدال نگرفت.
تیم ایران در نیمه‌نهایی هم مغلوب ترکیه شده بود.
علی امینی، ماهان میرزایی و محمدحسین جعفری سه شمشیرباز فلوره کشورمان بودند.
 
,
مسابقات مرحله حذفی تیراندازی با کمان کشورهای اسلامی از صبح امروز سه شنبه آغاز شد و کمانداران کشورمان در ماده ریکرو به مصاف رقبای خود رفتند.
,
 
,
ریکرو مردان:
, ریکرو مردان:,
رضا شبانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل نماینده ترکمنستان با نتیجه ۶ بر ۲ به پیروزی رسید. وی در دور یک هشتم نهایی به مصاف نماینده تاجیکستان رفت و با نتیجه ۶ بر ۲ شکست خورد و از جدول مسابقات کنار رفت. محمدحسین گلشنی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل کمانداری از عربستان با نتیجه ۶ بر ۲ شکست خورد و از گردونه مسابقات کنار رفت. صادق اشرفی در یک شانزدهم نهایی به مصاف کمانداری از بنگلادش رفت و با نتیجه ۶ بر ۴ شکست خورد و از مسابقات کنار رفت.
,
 
,
ریکرو بانوان:
, ریکرو بانوان:,
مهتا عبداللهی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف نماینده چاد رفت و با نتیجه ۷ بر یک به پیروزی رسید. وی در یک هشتم نهایی با نتیجه ۶ بر ۲ مقابل کمانداری از قرقیزستان به پیروزی رسید. عبداللهی در یک چهارم نهایی به مصاف نماینده مالزی رفت و با نتیجه ۶ بر ۴ شکست خورد و از صعود به نیمه‌نهایی بازماند.
,
 
,
, ,
 
,
مسابقات مرحله حذفی تیراندازی با کمان کشورهای اسلامی درحالی برگزار شد که کمانداران کشورمان در ماده کامپوند به مصاف رقبای خود رفتند.
,
 
,
نتایج کمانداران کامپوند کشورمان به شرح زیر است:
,
 
,
کامپوند مردان:
,
 
,
محمدصالح پالیزبان پس از استراحت در دور نخست مسابقات حذفی، در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف کمانداری از مالزی رفت و با نتیجه 145 بر 144 به پیروزی رسید. وی در یک چهارم نهایی به مصاف دیگر نماینده مالزی رفت و با نتیجه 145 بر 143 به پیروزی رسید و به نیمه‌نهایی راه یافت. وی در نیمه‌نهایی به مصاف نماینده ترکیه رفت و با نتیجه 149 بر 148 به پیروزی رسید. پالیزبان روز پنجشنبه برای کسب مدال طلا به مصاف نماینده مالزی می‌رود.
,
 
,
امیر کاظم‌پور پس از استراحت در دور نخست مسابقات حذفی، در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف کمانداری از مالزی رفت و با نتیجه 144 بر 143 شکست خورد و از صعود به مراحل بالاتر بازماند.
,
 
,
محمد معدن‌دار در دور نخست به مصاف حریفی از عربستان رفت و با نتیجه 139 بر 132 به پیروزی رسید. وی در یک هشتم نهایی به مصاف نماینده ترکیه رفت و با نتیجه 143 بر 136 شکست خورد و از گردونه مسابقات کنار رفت.
,
 
,
کامپوند بانوان:
,
 
,
گیسا بایبوردی پس از استراحت در دور نخست، در یک چهارم نهایی به مصاف کمانداری از بنگلادش رفت و با نتیجه 144 بر 143 به پیروزی رسید و به نیمه‌نهایی صعود کرد. وی در نیمه‌نهایی به مصاف کمانداری از ترکیه رفت و با نتیجه 144 بر 140 به پیروزی رسید و فینالیست شد. بایبوردی برای کسب مدال طلا روز پنجشنبه به مصاف کمانداری از ترکیه می‌رود.
,

جودو؛ مدال بربط، تک غنیمت از قونیه

, جودو؛ مدال بربط، تک غنیمت از قونیه,
در دومین روز از رقابت های انفرادی جودو بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی مهدی فتحی در وزن منهای ۸۱ کیلوگرم، امیراف، حریف ترکمنستاتی خود را با ایپون ضربه فنی کرد و در مرحله دوم برابر ودات جودو کار قدرتمند ترکیه ای قرار گرفت که در این جدال نفس گیر نتیجه واگذار کرد.
 
حمیدرضا ملک زاده، جودوکار وزن مثبت ۱۰۰ کیلوگرم کشورمان در دور اول، در برابر یوسف عمران از آذربایجان قرار گرفت. ملک زاده این مسابقه را به حریفش واگذار کرد.
 
ریحانه گیلانی نماینده وزن منهای ۷۰ کیلوگرم کشورمان مقابل شوکهیستا از ازبکستان قرار گرفت. در این وزن که کشورمان دو نماینده دارد ریحانه گیلانی طی مبارزه ای نفس گیر در نهایت نتیجه را به حریف واگذار کرد.
 
قاسم باغچقی در دومین بازی خود در برابر مجیدف خاقانگیر از تاجیکستان قرار گرفت و مغلوب او شد. باغچقی پیش از این شاه حسین از پاکستان را مغلوب کرده بود. در وزن منهای ۹۰ کیلوگرم ۱۸ جودوکار حضور دارند.
 
محمد سعیدی، جودوکار ایرانی در دومین مسابقه خود در برابر کمرانشوخ خاقانگیر از تاجیکستان قرار گرفت و در  برابر او باخت. سعیدی پیش از این راماج از آلبانی را ایپون کرده بود.
 
مریم بربط، بانوی جودوکار ایرانی در وزن منهای ۷۰ کیلوگرم در یک مسابقه نفسگیر در برابر بیامی زیتا اورنلا از کامرون قرار گرفت و او ایپون کرد. بربط در مسابقه اول خود نیز حریف سنگالی خود را اپیون کرده بود. در برابر حریف ازبکستانی، در همان ثانیه های اول ایپون شد و مسابقه را واگذار کرد و حالا باید شانس خود را برای کسب مدال برنز در گروه بازنده‌ها امتحان کند.
این جودوکار در وزن منهای 70 کیلوگرم در برابر نظرف دیگر جودوکار ازبکستانی قرار گرفت و مسابقه را به او واگذار کرد.
این چهارمین مسابقه بربط در روز جاری بود. او دو مسابقه اول را در برابر حریفان سنگالی و کامرونی با ضربه فنی برد اما در مسابقه سوم خود در برابر دیگر حریف ازبکستانی ضربه فنی شد.
 
مریم پیمانی، بانوی جودوکار ایرانی در وزن منهای ۷۸ کیلوگرم در برابر سوفینا آیوک، جودوکار کامرونی هانسکو شد. پیمانی نتوانست از شانس مجدد خود استفاده کند. پیمانی در مسابقه اول خود در برابر یاتیم هافسا از مراکش قرار گرفت و نتیجه آن مسابقه را نیز واگذار کرد.
 
فردا در ادامه رقابت‌های همبستگی کشورهای اسلامی، مسابقات تیمی جودو با حضور ۱۲ تیم ازجمله ایران برگزار می‌شود. تیم ایران در دور اول، استراحت کرده و سپس با برنده بازی ترکمنستان و پاکستان مسابقه می‌دهد.
 

شمشیربازی؛ کسب مدال تاریخ‌ساز اپه بانوان/ یک نقره و یک برنز برای سابر مردان

رقابت‌های شمشیربازی بازیهای کشورهای اسلامی در قونیه، امروز در بخش اپه ادامه یافت.
 
صبح امروز (سه‌شنبه) ملی‌پوشان اسلحه اپه بانوان در بخش انفرادی موفق شدند دور مقدماتی را پشت سر بگذراند و به مرحله حذفی صعود کنند. مهساسادات پوررحمتی، پریا ماهرخ و اعظم بختی که جایگزین سکینه نوری شد، سه شمشیرباز اپه کشورمان هستند.
 
در مرحله یک هشتم حذفی، مهسا سادات پوررحمتی بانوی شمشیرباز کشورمان با حریفی از ترکیه رقابت کرد که با نتیجه  ۱۵ بر ۹ پیروز شد و به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کرد. همچنین پریا ماهرخ دیگر شمشیرباز کشورمان در مرحله یک هشتم حذفی با حریفی از قرقیزستان رقابت کرد که او با نتیجه ۱۳ بر ۱۵ شکست خورد و حذف شد. اعظم بختی دیگر نماینده کشورمان در اسلحه اپه برابر حریف ترکیه‌ای به میدان رفت که این دیدار با برتری بختی و نتیجه ۱۵ بر ۱۲ به پایان رسید.
او در ادامه حریف آلینا ارتورک از ترکیه در مرحله نیمه نهایی شد و با شکست 13 بر 11 برابر این شمشیرباز از صعود به فینال باز ماند و به مدال برنز رسید.
 
این اولین مدال تاریخ شمشیربازی ایران در اسلحه اپه بانوان است.
 
 
ملی‌پوشان اسلحه سابر مردان در بخش انفرادی موفق شدند دور مقدماتی را پشت سر بگذراند و به مرحله حذفی صعود کنند.
 
نیما زاهدی،محمود فتوحی، محمد رهبری، علی پاکدامن چهار سابریست ایران در این مسابقات هستند.
 
نیما زاهدی، محمود فتوحی و محمد رهبری از ۵ بازی مقدماتی، به ترتیب به ۲، ۴ و ۴ برد رسیدند. همچنین علی پاکدامن هم از ۷ بازی مرحله مقدماتی ۶ برد به دست آورد.
 
در مرحله یک هشتم نهایی، نیما زاهدی برابر حریفی از ترکیه به میدان رفت که در نهایت با نتیجه ۱۵ بر ۱۴ شکست خورد و حذف شد.
 
علی پاکدامن دیگر نماینده سابر ایران با حریفی از ترکیه در این مرحله بازی کرد که با اقتدار با نتیجه ۱۵ بر ۵ پیروز شد و راهی یک‌چهارم نهایی شد.
 
محمد فتوحی ملی‌پوش سابر هم با حریف از ازبکستان بازی کرد که با نتیجه ۱۵ بر ۱۰ پیروز شد و به یک چهارم نهایی راه پیدا کرد.
 
محمد رهبری هم با شمشیرباز اردنی مبارزه کرد که در نهایت توانست با نتیجه ۱۵ بر ۶ پیروز شود و در جمع صعودکنندگان به مرحله یک‌چهارم نهایی قرار بگیرد.
 
مسابقات یک چهارم نهایی شمشیربازی سابر انفرادی مردان با روبرو شدن محمود فتوحی و‌محمد رهبری دو‌ملی پوش کشورمان همراه شد که این نبرد را رهبری با نتیجه 15 بر 9 پیروز شد.
 
همچنین علی پاکدامن نماینده پرامید ایران هم در این مرحله با ورزشکار قزاقستانی مبارزه کرد و با نتیجه 15 بر 10 به برتری رسید و حریف رهبری شد
 در مرحله نیمه‌نهایی سابر انفرادی مردان، علی پاکدامن و محمد رهبری دو نماینده کشورمان به مصاف هم رفتند.
 
در این دوئل جذاب و ایرانی، دو سابریست خوب کشورمان رقابت‌ تنگا‌تنگ با هم داشتند که در نهایت علی پاکدامن با نتیجه ۱۵ بر ۱۱ پیروز میدان شد. رهبری هم برنز گرفت.
پاکدامن در دیدار پایانی برابر انور ایلدیریم از ترکیه در یک دیدار نزدیک با نتیجه 15 بر 14 شکست خورد و به مدال نقره رسید.
 

دست شمشیربازان فلوره از مدال کوتاه ماند/ قطر سوم شد

 
تیم شمشیربازی فلوره مردان در مرحله رده بندی به قطر باخت و به مدال نرسید.
در رقابت‌های شمشیربازی کشورهای اسلامی در قونیه، ملی‌پوشان اسلحه فلوره مردان در بخش تیمی در مسابقه رده بندی با نتیجه 45 بر 34 مغلوب تیم قطر شد و مدال نگرفت.
تیم ایران در نیمه‌نهایی هم مغلوب ترکیه شده بود.
علی امینی، ماهان میرزایی و محمدحسین جعفری سه شمشیرباز فلوره کشورمان بودند.
 
,
در دومین روز از رقابت های انفرادی جودو بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی مهدی فتحی در وزن منهای ۸۱ کیلوگرم، امیراف، حریف ترکمنستاتی خود را با ایپون ضربه فنی کرد و در مرحله دوم برابر ودات جودو کار قدرتمند ترکیه ای قرار گرفت که در این جدال نفس گیر نتیجه واگذار کرد.
,
 
,
حمیدرضا ملک زاده، جودوکار وزن مثبت ۱۰۰ کیلوگرم کشورمان در دور اول، در برابر یوسف عمران از آذربایجان قرار گرفت. ملک زاده این مسابقه را به حریفش واگذار کرد.
 
ریحانه گیلانی نماینده وزن منهای ۷۰ کیلوگرم کشورمان مقابل شوکهیستا از ازبکستان قرار گرفت. در این وزن که کشورمان دو نماینده دارد ریحانه گیلانی طی مبارزه ای نفس گیر در نهایت نتیجه را به حریف واگذار کرد.
 
قاسم باغچقی در دومین بازی خود در برابر مجیدف خاقانگیر از تاجیکستان قرار گرفت و مغلوب او شد. باغچقی پیش از این شاه حسین از پاکستان را مغلوب کرده بود. در وزن منهای ۹۰ کیلوگرم ۱۸ جودوکار حضور دارند.
 
محمد سعیدی، جودوکار ایرانی در دومین مسابقه خود در برابر کمرانشوخ خاقانگیر از تاجیکستان قرار گرفت و در  برابر او باخت. سعیدی پیش از این راماج از آلبانی را ایپون کرده بود.
 
مریم بربط، بانوی جودوکار ایرانی در وزن منهای ۷۰ کیلوگرم در یک مسابقه نفسگیر در برابر بیامی زیتا اورنلا از کامرون قرار گرفت و او ایپون کرد. بربط در مسابقه اول خود نیز حریف سنگالی خود را اپیون کرده بود. در برابر حریف ازبکستانی، در همان ثانیه های اول ایپون شد و مسابقه را واگذار کرد و حالا باید شانس خود را برای کسب مدال برنز در گروه بازنده‌ها امتحان کند.
این جودوکار در وزن منهای 70 کیلوگرم در برابر نظرف دیگر جودوکار ازبکستانی قرار گرفت و مسابقه را به او واگذار کرد.
این چهارمین مسابقه بربط در روز جاری بود. او دو مسابقه اول را در برابر حریفان سنگالی و کامرونی با ضربه فنی برد اما در مسابقه سوم خود در برابر دیگر حریف ازبکستانی ضربه فنی شد.
 
مریم پیمانی، بانوی جودوکار ایرانی در وزن منهای ۷۸ کیلوگرم در برابر سوفینا آیوک، جودوکار کامرونی هانسکو شد. پیمانی نتوانست از شانس مجدد خود استفاده کند. پیمانی در مسابقه اول خود در برابر یاتیم هافسا از مراکش قرار گرفت و نتیجه آن مسابقه را نیز واگذار کرد.
 
فردا در ادامه رقابت‌های همبستگی کشورهای اسلامی، مسابقات تیمی جودو با حضور ۱۲ تیم ازجمله ایران برگزار می‌شود. تیم ایران در دور اول، استراحت کرده و سپس با برنده بازی ترکمنستان و پاکستان مسابقه می‌دهد.
 

شمشیربازی؛ کسب مدال تاریخ‌ساز اپه بانوان/ یک نقره و یک برنز برای سابر مردان

رقابت‌های شمشیربازی بازیهای کشورهای اسلامی در قونیه، امروز در بخش اپه ادامه یافت.
 
صبح امروز (سه‌شنبه) ملی‌پوشان اسلحه اپه بانوان در بخش انفرادی موفق شدند دور مقدماتی را پشت سر بگذراند و به مرحله حذفی صعود کنند. مهساسادات پوررحمتی، پریا ماهرخ و اعظم بختی که جایگزین سکینه نوری شد، سه شمشیرباز اپه کشورمان هستند.
 
در مرحله یک هشتم حذفی، مهسا سادات پوررحمتی بانوی شمشیرباز کشورمان با حریفی از ترکیه رقابت کرد که با نتیجه  ۱۵ بر ۹ پیروز شد و به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کرد. همچنین پریا ماهرخ دیگر شمشیرباز کشورمان در مرحله یک هشتم حذفی با حریفی از قرقیزستان رقابت کرد که او با نتیجه ۱۳ بر ۱۵ شکست خورد و حذف شد. اعظم بختی دیگر نماینده کشورمان در اسلحه اپه برابر حریف ترکیه‌ای به میدان رفت که این دیدار با برتری بختی و نتیجه ۱۵ بر ۱۲ به پایان رسید.
او در ادامه حریف آلینا ارتورک از ترکیه در مرحله نیمه نهایی شد و با شکست 13 بر 11 برابر این شمشیرباز از صعود به فینال باز ماند و به مدال برنز رسید.
 
این اولین مدال تاریخ شمشیربازی ایران در اسلحه اپه بانوان است.
 
 
ملی‌پوشان اسلحه سابر مردان در بخش انفرادی موفق شدند دور مقدماتی را پشت سر بگذراند و به مرحله حذفی صعود کنند.
 
نیما زاهدی،محمود فتوحی، محمد رهبری، علی پاکدامن چهار سابریست ایران در این مسابقات هستند.
 
نیما زاهدی، محمود فتوحی و محمد رهبری از ۵ بازی مقدماتی، به ترتیب به ۲، ۴ و ۴ برد رسیدند. همچنین علی پاکدامن هم از ۷ بازی مرحله مقدماتی ۶ برد به دست آورد.
 
در مرحله یک هشتم نهایی، نیما زاهدی برابر حریفی از ترکیه به میدان رفت که در نهایت با نتیجه ۱۵ بر ۱۴ شکست خورد و حذف شد.
 
علی پاکدامن دیگر نماینده سابر ایران با حریفی از ترکیه در این مرحله بازی کرد که با اقتدار با نتیجه ۱۵ بر ۵ پیروز شد و راهی یک‌چهارم نهایی شد.
 
محمد فتوحی ملی‌پوش سابر هم با حریف از ازبکستان بازی کرد که با نتیجه ۱۵ بر ۱۰ پیروز شد و به یک چهارم نهایی راه پیدا کرد.
 
محمد رهبری هم با شمشیرباز اردنی مبارزه کرد که در نهایت توانست با نتیجه ۱۵ بر ۶ پیروز شود و در جمع صعودکنندگان به مرحله یک‌چهارم نهایی قرار بگیرد.
 
مسابقات یک چهارم نهایی شمشیربازی سابر انفرادی مردان با روبرو شدن محمود فتوحی و‌محمد رهبری دو‌ملی پوش کشورمان همراه شد که این نبرد را رهبری با نتیجه 15 بر 9 پیروز شد.
 
همچنین علی پاکدامن نماینده پرامید ایران هم در این مرحله با ورزشکار قزاقستانی مبارزه کرد و با نتیجه 15 بر 10 به برتری رسید و حریف رهبری شد
 در مرحله نیمه‌نهایی سابر انفرادی مردان، علی پاکدامن و محمد رهبری دو نماینده کشورمان به مصاف هم رفتند.
 
در این دوئل جذاب و ایرانی، دو سابریست خوب کشورمان رقابت‌ تنگا‌تنگ با هم داشتند که در نهایت علی پاکدامن با نتیجه ۱۵ بر ۱۱ پیروز میدان شد. رهبری هم برنز گرفت.
پاکدامن در دیدار پایانی برابر انور ایلدیریم از ترکیه در یک دیدار نزدیک با نتیجه 15 بر 14 شکست خورد و به مدال نقره رسید.
 

دست شمشیربازان فلوره از مدال کوتاه ماند/ قطر سوم شد

 
تیم شمشیربازی فلوره مردان در مرحله رده بندی به قطر باخت و به مدال نرسید.
در رقابت‌های شمشیربازی کشورهای اسلامی در قونیه، ملی‌پوشان اسلحه فلوره مردان در بخش تیمی در مسابقه رده بندی با نتیجه 45 بر 34 مغلوب تیم قطر شد و مدال نگرفت.
تیم ایران در نیمه‌نهایی هم مغلوب ترکیه شده بود.
علی امینی، ماهان میرزایی و محمدحسین جعفری سه شمشیرباز فلوره کشورمان بودند.
 
,
حمیدرضا ملک زاده، جودوکار وزن مثبت ۱۰۰ کیلوگرم کشورمان در دور اول، در برابر یوسف عمران از آذربایجان قرار گرفت. ملک زاده این مسابقه را به حریفش واگذار کرد.
,
 
,
ریحانه گیلانی نماینده وزن منهای ۷۰ کیلوگرم کشورمان مقابل شوکهیستا از ازبکستان قرار گرفت. در این وزن که کشورمان دو نماینده دارد ریحانه گیلانی طی مبارزه ای نفس گیر در نهایت نتیجه را به حریف واگذار کرد.
 
قاسم باغچقی در دومین بازی خود در برابر مجیدف خاقانگیر از تاجیکستان قرار گرفت و مغلوب او شد. باغچقی پیش از این شاه حسین از پاکستان را مغلوب کرده بود. در وزن منهای ۹۰ کیلوگرم ۱۸ جودوکار حضور دارند.
 
محمد سعیدی، جودوکار ایرانی در دومین مسابقه خود در برابر کمرانشوخ خاقانگیر از تاجیکستان قرار گرفت و در  برابر او باخت. سعیدی پیش از این راماج از آلبانی را ایپون کرده بود.
 
مریم بربط، بانوی جودوکار ایرانی در وزن منهای ۷۰ کیلوگرم در یک مسابقه نفسگیر در برابر بیامی زیتا اورنلا از کامرون قرار گرفت و او ایپون کرد. بربط در مسابقه اول خود نیز حریف سنگالی خود را اپیون کرده بود. در برابر حریف ازبکستانی، در همان ثانیه های اول ایپون شد و مسابقه را واگذار کرد و حالا باید شانس خود را برای کسب مدال برنز در گروه بازنده‌ها امتحان کند.
این جودوکار در وزن منهای 70 کیلوگرم در برابر نظرف دیگر جودوکار ازبکستانی قرار گرفت و مسابقه را به او واگذار کرد.
این چهارمین مسابقه بربط در روز جاری بود. او دو مسابقه اول را در برابر حریفان سنگالی و کامرونی با ضربه فنی برد اما در مسابقه سوم خود در برابر دیگر حریف ازبکستانی ضربه فنی شد.
 
مریم پیمانی، بانوی جودوکار ایرانی در وزن منهای ۷۸ کیلوگرم در برابر سوفینا آیوک، جودوکار کامرونی هانسکو شد. پیمانی نتوانست از شانس مجدد خود استفاده کند. پیمانی در مسابقه اول خود در برابر یاتیم هافسا از مراکش قرار گرفت و نتیجه آن مسابقه را نیز واگذار کرد.
 
فردا در ادامه رقابت‌های همبستگی کشورهای اسلامی، مسابقات تیمی جودو با حضور ۱۲ تیم ازجمله ایران برگزار می‌شود. تیم ایران در دور اول، استراحت کرده و سپس با برنده بازی ترکمنستان و پاکستان مسابقه می‌دهد.
 

شمشیربازی؛ کسب مدال تاریخ‌ساز اپه بانوان/ یک نقره و یک برنز برای سابر مردان

رقابت‌های شمشیربازی بازیهای کشورهای اسلامی در قونیه، امروز در بخش اپه ادامه یافت.
 
صبح امروز (سه‌شنبه) ملی‌پوشان اسلحه اپه بانوان در بخش انفرادی موفق شدند دور مقدماتی را پشت سر بگذراند و به مرحله حذفی صعود کنند. مهساسادات پوررحمتی، پریا ماهرخ و اعظم بختی که جایگزین سکینه نوری شد، سه شمشیرباز اپه کشورمان هستند.
 
در مرحله یک هشتم حذفی، مهسا سادات پوررحمتی بانوی شمشیرباز کشورمان با حریفی از ترکیه رقابت کرد که با نتیجه  ۱۵ بر ۹ پیروز شد و به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کرد. همچنین پریا ماهرخ دیگر شمشیرباز کشورمان در مرحله یک هشتم حذفی با حریفی از قرقیزستان رقابت کرد که او با نتیجه ۱۳ بر ۱۵ شکست خورد و حذف شد. اعظم بختی دیگر نماینده کشورمان در اسلحه اپه برابر حریف ترکیه‌ای به میدان رفت که این دیدار با برتری بختی و نتیجه ۱۵ بر ۱۲ به پایان رسید.
او در ادامه حریف آلینا ارتورک از ترکیه در مرحله نیمه نهایی شد و با شکست 13 بر 11 برابر این شمشیرباز از صعود به فینال باز ماند و به مدال برنز رسید.
 
این اولین مدال تاریخ شمشیربازی ایران در اسلحه اپه بانوان است.
 
 
ملی‌پوشان اسلحه سابر مردان در بخش انفرادی موفق شدند دور مقدماتی را پشت سر بگذراند و به مرحله حذفی صعود کنند.
 
نیما زاهدی،محمود فتوحی، محمد رهبری، علی پاکدامن چهار سابریست ایران در این مسابقات هستند.
 
نیما زاهدی، محمود فتوحی و محمد رهبری از ۵ بازی مقدماتی، به ترتیب به ۲، ۴ و ۴ برد رسیدند. همچنین علی پاکدامن هم از ۷ بازی مرحله مقدماتی ۶ برد به دست آورد.
 
در مرحله یک هشتم نهایی، نیما زاهدی برابر حریفی از ترکیه به میدان رفت که در نهایت با نتیجه ۱۵ بر ۱۴ شکست خورد و حذف شد.
 
علی پاکدامن دیگر نماینده سابر ایران با حریفی از ترکیه در این مرحله بازی کرد که با اقتدار با نتیجه ۱۵ بر ۵ پیروز شد و راهی یک‌چهارم نهایی شد.
 
محمد فتوحی ملی‌پوش سابر هم با حریف از ازبکستان بازی کرد که با نتیجه ۱۵ بر ۱۰ پیروز شد و به یک چهارم نهایی راه پیدا کرد.
 
محمد رهبری هم با شمشیرباز اردنی مبارزه کرد که در نهایت توانست با نتیجه ۱۵ بر ۶ پیروز شود و در جمع صعودکنندگان به مرحله یک‌چهارم نهایی قرار بگیرد.
 
مسابقات یک چهارم نهایی شمشیربازی سابر انفرادی مردان با روبرو شدن محمود فتوحی و‌محمد رهبری دو‌ملی پوش کشورمان همراه شد که این نبرد را رهبری با نتیجه 15 بر 9 پیروز شد.
 
همچنین علی پاکدامن نماینده پرامید ایران هم در این مرحله با ورزشکار قزاقستانی مبارزه کرد و با نتیجه 15 بر 10 به برتری رسید و حریف رهبری شد
 در مرحله نیمه‌نهایی سابر انفرادی مردان، علی پاکدامن و محمد رهبری دو نماینده کشورمان به مصاف هم رفتند.
 
در این دوئل جذاب و ایرانی، دو سابریست خوب کشورمان رقابت‌ تنگا‌تنگ با هم داشتند که در نهایت علی پاکدامن با نتیجه ۱۵ بر ۱۱ پیروز میدان شد. رهبری هم برنز گرفت.
پاکدامن در دیدار پایانی برابر انور ایلدیریم از ترکیه در یک دیدار نزدیک با نتیجه 15 بر 14 شکست خورد و به مدال نقره رسید.
 

دست شمشیربازان فلوره از مدال کوتاه ماند/ قطر سوم شد

 
تیم شمشیربازی فلوره مردان در مرحله رده بندی به قطر باخت و به مدال نرسید.
در رقابت‌های شمشیربازی کشورهای اسلامی در قونیه، ملی‌پوشان اسلحه فلوره مردان در بخش تیمی در مسابقه رده بندی با نتیجه 45 بر 34 مغلوب تیم قطر شد و مدال نگرفت.
تیم ایران در نیمه‌نهایی هم مغلوب ترکیه شده بود.
علی امینی، ماهان میرزایی و محمدحسین جعفری سه شمشیرباز فلوره کشورمان بودند.
 
,
ریحانه گیلانی نماینده وزن منهای ۷۰ کیلوگرم کشورمان مقابل شوکهیستا از ازبکستان قرار گرفت. در این وزن که کشورمان دو نماینده دارد ریحانه گیلانی طی مبارزه ای نفس گیر در نهایت نتیجه را به حریف واگذار کرد.
,
 
,
قاسم باغچقی در دومین بازی خود در برابر مجیدف خاقانگیر از تاجیکستان قرار گرفت و مغلوب او شد. باغچقی پیش از این شاه حسین از پاکستان را مغلوب کرده بود. در وزن منهای ۹۰ کیلوگرم ۱۸ جودوکار حضور دارند.
,
 
,
محمد سعیدی، جودوکار ایرانی در دومین مسابقه خود در برابر کمرانشوخ خاقانگیر از تاجیکستان قرار گرفت و در  برابر او باخت. سعیدی پیش از این راماج از آلبانی را ایپون کرده بود.
,
 
,
مریم بربط، بانوی جودوکار ایرانی در وزن منهای ۷۰ کیلوگرم در یک مسابقه نفسگیر در برابر بیامی زیتا اورنلا از کامرون قرار گرفت و او ایپون کرد. بربط در مسابقه اول خود نیز حریف سنگالی خود را اپیون کرده بود. در برابر حریف ازبکستانی، در همان ثانیه های اول ایپون شد و مسابقه را واگذار کرد و حالا باید شانس خود را برای کسب مدال برنز در گروه بازنده‌ها امتحان کند.
این جودوکار در وزن منهای 70 کیلوگرم در برابر نظرف دیگر جودوکار ازبکستانی قرار گرفت و مسابقه را به او واگذار کرد.
این چهارمین مسابقه بربط در روز جاری بود. او دو مسابقه اول را در برابر حریفان سنگالی و کامرونی با ضربه فنی برد اما در مسابقه سوم خود در برابر دیگر حریف ازبکستانی ضربه فنی شد.
 
مریم پیمانی، بانوی جودوکار ایرانی در وزن منهای ۷۸ کیلوگرم در برابر سوفینا آیوک، جودوکار کامرونی هانسکو شد. پیمانی نتوانست از شانس مجدد خود استفاده کند. پیمانی در مسابقه اول خود در برابر یاتیم هافسا از مراکش قرار گرفت و نتیجه آن مسابقه را نیز واگذار کرد.
,
مریم بربط، بانوی جودوکار ایرانی در وزن منهای ۷۰ کیلوگرم در یک مسابقه نفسگیر در برابر بیامی زیتا اورنلا از کامرون قرار گرفت و او ایپون کرد. بربط در مسابقه اول خود نیز حریف سنگالی خود را اپیون کرده بود. در برابر حریف ازبکستانی، در همان ثانیه های اول ایپون شد و مسابقه را واگذار کرد و حالا باید شانس خود را برای کسب مدال برنز در گروه بازنده‌ها امتحان کند.
,
این جودوکار در وزن منهای 70 کیلوگرم در برابر نظرف دیگر جودوکار ازبکستانی قرار گرفت و مسابقه را به او واگذار کرد.
,
این چهارمین مسابقه بربط در روز جاری بود. او دو مسابقه اول را در برابر حریفان سنگالی و کامرونی با ضربه فنی برد اما در مسابقه سوم خود در برابر دیگر حریف ازبکستانی ضربه فنی شد.
,
 
,
مریم پیمانی، بانوی جودوکار ایرانی در وزن منهای ۷۸ کیلوگرم در برابر سوفینا آیوک، جودوکار کامرونی هانسکو شد. پیمانی نتوانست از شانس مجدد خود استفاده کند. پیمانی در مسابقه اول خود در برابر یاتیم هافسا از مراکش قرار گرفت و نتیجه آن مسابقه را نیز واگذار کرد.
,
مریم پیمانی، بانوی جودوکار ایرانی در وزن منهای ۷۸ کیلوگرم در برابر سوفینا آیوک، جودوکار کامرونی هانسکو شد. پیمانی نتوانست از شانس مجدد خود استفاده کند. پیمانی در مسابقه اول خود در برابر یاتیم هافسا از مراکش قرار گرفت و نتیجه آن مسابقه را نیز واگذار کرد.
,
 
,
فردا در ادامه رقابت‌های همبستگی کشورهای اسلامی، مسابقات تیمی جودو با حضور ۱۲ تیم ازجمله ایران برگزار می‌شود. تیم ایران در دور اول، استراحت کرده و سپس با برنده بازی ترکمنستان و پاکستان مسابقه می‌دهد.
,
 
,
, ,

شمشیربازی؛ کسب مدال تاریخ‌ساز اپه بانوان/ یک نقره و یک برنز برای سابر مردان

, شمشیربازی؛ کسب مدال تاریخ‌ساز اپه بانوان/ یک نقره و یک برنز برای سابر مردان,
رقابت‌های شمشیربازی بازیهای کشورهای اسلامی در قونیه، امروز در بخش اپه ادامه یافت.
 
صبح امروز (سه‌شنبه) ملی‌پوشان اسلحه اپه بانوان در بخش انفرادی موفق شدند دور مقدماتی را پشت سر بگذراند و به مرحله حذفی صعود کنند. مهساسادات پوررحمتی، پریا ماهرخ و اعظم بختی که جایگزین سکینه نوری شد، سه شمشیرباز اپه کشورمان هستند.
 
در مرحله یک هشتم حذفی، مهسا سادات پوررحمتی بانوی شمشیرباز کشورمان با حریفی از ترکیه رقابت کرد که با نتیجه  ۱۵ بر ۹ پیروز شد و به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کرد. همچنین پریا ماهرخ دیگر شمشیرباز کشورمان در مرحله یک هشتم حذفی با حریفی از قرقیزستان رقابت کرد که او با نتیجه ۱۳ بر ۱۵ شکست خورد و حذف شد. اعظم بختی دیگر نماینده کشورمان در اسلحه اپه برابر حریف ترکیه‌ای به میدان رفت که این دیدار با برتری بختی و نتیجه ۱۵ بر ۱۲ به پایان رسید.
او در ادامه حریف آلینا ارتورک از ترکیه در مرحله نیمه نهایی شد و با شکست 13 بر 11 برابر این شمشیرباز از صعود به فینال باز ماند و به مدال برنز رسید.
 
این اولین مدال تاریخ شمشیربازی ایران در اسلحه اپه بانوان است.
 
 
ملی‌پوشان اسلحه سابر مردان در بخش انفرادی موفق شدند دور مقدماتی را پشت سر بگذراند و به مرحله حذفی صعود کنند.
 
نیما زاهدی،محمود فتوحی، محمد رهبری، علی پاکدامن چهار سابریست ایران در این مسابقات هستند.
 
نیما زاهدی، محمود فتوحی و محمد رهبری از ۵ بازی مقدماتی، به ترتیب به ۲، ۴ و ۴ برد رسیدند. همچنین علی پاکدامن هم از ۷ بازی مرحله مقدماتی ۶ برد به دست آورد.
 
در مرحله یک هشتم نهایی، نیما زاهدی برابر حریفی از ترکیه به میدان رفت که در نهایت با نتیجه ۱۵ بر ۱۴ شکست خورد و حذف شد.
 
علی پاکدامن دیگر نماینده سابر ایران با حریفی از ترکیه در این مرحله بازی کرد که با اقتدار با نتیجه ۱۵ بر ۵ پیروز شد و راهی یک‌چهارم نهایی شد.
 
محمد فتوحی ملی‌پوش سابر هم با حریف از ازبکستان بازی کرد که با نتیجه ۱۵ بر ۱۰ پیروز شد و به یک چهارم نهایی راه پیدا کرد.
 
محمد رهبری هم با شمشیرباز اردنی مبارزه کرد که در نهایت توانست با نتیجه ۱۵ بر ۶ پیروز شود و در جمع صعودکنندگان به مرحله یک‌چهارم نهایی قرار بگیرد.
 
مسابقات یک چهارم نهایی شمشیربازی سابر انفرادی مردان با روبرو شدن محمود فتوحی و‌محمد رهبری دو‌ملی پوش کشورمان همراه شد که این نبرد را رهبری با نتیجه 15 بر 9 پیروز شد.
 
همچنین علی پاکدامن نماینده پرامید ایران هم در این مرحله با ورزشکار قزاقستانی مبارزه کرد و با نتیجه 15 بر 10 به برتری رسید و حریف رهبری شد
 در مرحله نیمه‌نهایی سابر انفرادی مردان، علی پاکدامن و محمد رهبری دو نماینده کشورمان به مصاف هم رفتند.
 
در این دوئل جذاب و ایرانی، دو سابریست خوب کشورمان رقابت‌ تنگا‌تنگ با هم داشتند که در نهایت علی پاکدامن با نتیجه ۱۵ بر ۱۱ پیروز میدان شد. رهبری هم برنز گرفت.
پاکدامن در دیدار پایانی برابر انور ایلدیریم از ترکیه در یک دیدار نزدیک با نتیجه 15 بر 14 شکست خورد و به مدال نقره رسید.
 

دست شمشیربازان فلوره از مدال کوتاه ماند/ قطر سوم شد

 
تیم شمشیربازی فلوره مردان در مرحله رده بندی به قطر باخت و به مدال نرسید.
در رقابت‌های شمشیربازی کشورهای اسلامی در قونیه، ملی‌پوشان اسلحه فلوره مردان در بخش تیمی در مسابقه رده بندی با نتیجه 45 بر 34 مغلوب تیم قطر شد و مدال نگرفت.
تیم ایران در نیمه‌نهایی هم مغلوب ترکیه شده بود.
علی امینی، ماهان میرزایی و محمدحسین جعفری سه شمشیرباز فلوره کشورمان بودند.
 
,
رقابت‌های شمشیربازی بازیهای کشورهای اسلامی در قونیه، امروز در بخش اپه ادامه یافت.
,
 
,
صبح امروز (سه‌شنبه) ملی‌پوشان اسلحه اپه بانوان در بخش انفرادی موفق شدند دور مقدماتی را پشت سر بگذراند و به مرحله حذفی صعود کنند. مهساسادات پوررحمتی، پریا ماهرخ و اعظم بختی که جایگزین سکینه نوری شد، سه شمشیرباز اپه کشورمان هستند.
,
 
,
در مرحله یک هشتم حذفی، مهسا سادات پوررحمتی بانوی شمشیرباز کشورمان با حریفی از ترکیه رقابت کرد که با نتیجه  ۱۵ بر ۹ پیروز شد و به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کرد. همچنین پریا ماهرخ دیگر شمشیرباز کشورمان در مرحله یک هشتم حذفی با حریفی از قرقیزستان رقابت کرد که او با نتیجه ۱۳ بر ۱۵ شکست خورد و حذف شد. اعظم بختی دیگر نماینده کشورمان در اسلحه اپه برابر حریف ترکیه‌ای به میدان رفت که این دیدار با برتری بختی و نتیجه ۱۵ بر ۱۲ به پایان رسید.
,
او در ادامه حریف آلینا ارتورک از ترکیه در مرحله نیمه نهایی شد و با شکست 13 بر 11 برابر این شمشیرباز از صعود به فینال باز ماند و به مدال برنز رسید.
,
 
,
این اولین مدال تاریخ شمشیربازی ایران در اسلحه اپه بانوان است.
,
 
,
, ,
 
,
ملی‌پوشان اسلحه سابر مردان در بخش انفرادی موفق شدند دور مقدماتی را پشت سر بگذراند و به مرحله حذفی صعود کنند.
,
 
,
نیما زاهدی،محمود فتوحی، محمد رهبری، علی پاکدامن چهار سابریست ایران در این مسابقات هستند.
,
 
,
نیما زاهدی، محمود فتوحی و محمد رهبری از ۵ بازی مقدماتی، به ترتیب به ۲، ۴ و ۴ برد رسیدند. همچنین علی پاکدامن هم از ۷ بازی مرحله مقدماتی ۶ برد به دست آورد.
,
 
,
در مرحله یک هشتم نهایی، نیما زاهدی برابر حریفی از ترکیه به میدان رفت که در نهایت با نتیجه ۱۵ بر ۱۴ شکست خورد و حذف شد.
,
 
,
علی پاکدامن دیگر نماینده سابر ایران با حریفی از ترکیه در این مرحله بازی کرد که با اقتدار با نتیجه ۱۵ بر ۵ پیروز شد و راهی یک‌چهارم نهایی شد.
,
 
,
محمد فتوحی ملی‌پوش سابر هم با حریف از ازبکستان بازی کرد که با نتیجه ۱۵ بر ۱۰ پیروز شد و به یک چهارم نهایی راه پیدا کرد.
,
 
,
محمد رهبری هم با شمشیرباز اردنی مبارزه کرد که در نهایت توانست با نتیجه ۱۵ بر ۶ پیروز شود و در جمع صعودکنندگان به مرحله یک‌چهارم نهایی قرار بگیرد.
,
 
,
مسابقات یک چهارم نهایی شمشیربازی سابر انفرادی مردان با روبرو شدن محمود فتوحی و‌محمد رهبری دو‌ملی پوش کشورمان همراه شد که این نبرد را رهبری با نتیجه 15 بر 9 پیروز شد.
,
 
,
همچنین علی پاکدامن نماینده پرامید ایران هم در این مرحله با ورزشکار قزاقستانی مبارزه کرد و با نتیجه 15 بر 10 به برتری رسید و حریف رهبری شد
,
 در مرحله نیمه‌نهایی سابر انفرادی مردان، علی پاکدامن و محمد رهبری دو نماینده کشورمان به مصاف هم رفتند.
,
 
,
در این دوئل جذاب و ایرانی، دو سابریست خوب کشورمان رقابت‌ تنگا‌تنگ با هم داشتند که در نهایت علی پاکدامن با نتیجه ۱۵ بر ۱۱ پیروز میدان شد. رهبری هم برنز گرفت.
,
پاکدامن در دیدار پایانی برابر انور ایلدیریم از ترکیه در یک دیدار نزدیک با نتیجه 15 بر 14 شکست خورد و به مدال نقره رسید.
,
 
,

دست شمشیربازان فلوره از مدال کوتاه ماند/ قطر سوم شد

,
 
,
تیم شمشیربازی فلوره مردان در مرحله رده بندی به قطر باخت و به مدال نرسید.
,
در رقابت‌های شمشیربازی کشورهای اسلامی در قونیه، ملی‌پوشان اسلحه فلوره مردان در بخش تیمی در مسابقه رده بندی با نتیجه 45 بر 34 مغلوب تیم قطر شد و مدال نگرفت.
,
تیم ایران در نیمه‌نهایی هم مغلوب ترکیه شده بود.
,
علی امینی، ماهان میرزایی و محمدحسین جعفری سه شمشیرباز فلوره کشورمان بودند.
,
 
,
, ,
 
,

پیروزی تیم بسکتبال مقابل گامبیا و گویان

, پیروزی تیم بسکتبال مقابل گامبیا و گویان,
 
,
تیم ملی بسکتبال ٣*٣ ایران متشکل از امیر حسین رضایی فر، سینا واحدی، احسان دلیرزهان و متین آجانپور که نامبیا و مالدیو را در مسابقه های قبل در چارچوب بازی های همبستگی کشورهای اسلامی شکست داده بود، در سومین مسابقه گامبیا را با نتیجه ٢١-١٢ از پیش برداشت.
,
 
,
 
,
تیم ملی بسکتبال ٣*٣ ایران متشکل ازامیرحسین رضایی فر، سینا واحدی، احسان دلیرزهان و متین آقاجانپور که نامیبیا و مالدیو و اوگاندا را در مسابقه های قبل در چارچوب بازی های همبستگی کشورهای اسلامی شکست داده بود، در چهارمین مسابقه گویان را با نتیجه ٢١-١٢ از پیش رو برداشت.
,
 
,

پایان کار تیم دختران ۳×۳ با شکست از ازبکستان

,
 
,
تیم بسکتبال سه نفره بانوان ایران با شکست برابر ازبکستان از گردونه رقابت‌های بسکتبال ۳×۳ بازی‌های کشورهای اسلامی خارج شد. 
,
 
,
تیم ایران که دیشب با برتری برابر گامبیا و به لطف شکست ترکمنستان برابر سنگال به عنوان تیم دوم گروه B بانوان به یک‌چهارم نهایی صعود کرده بود، امشب با نتیجه ۱۸-۹ از ازبکستان شکست خورد و حذف شد.
,
 
,
بیش‌تر بخوانید؛
,
 
, , , بازی‌های هم‌بستگی اسلامی| شب زنان در قونیه؛ از طلسم شکنی نیم قرنی والیبال تا تاریخ نویسی وزنه برداری, بازی‌های هم‌بستگی اسلامی| شب زنان در قونیه؛ از طلسم شکنی نیم قرنی والیبال تا تاریخ نویسی وزنه برداری, بازی‌های هم‌بستگی اسلامی| شب زنان در قونیه؛ از طلسم شکنی نیم قرنی والیبال تا تاریخ نویسی وزنه برداری,
 
, , بازی‌های هم‌بستگی اسلامی| شب پرمدال ورزش ایران با درخشش کشتی فرنگی، وزنه‌برداری و شنا, بازی‌های هم‌بستگی اسلامی| شب پرمدال ورزش ایران با درخشش کشتی فرنگی، وزنه‌برداری و شنا, بازی‌های هم‌بستگی اسلامی| شب پرمدال ورزش ایران با درخشش کشتی فرنگی، وزنه‌برداری و شنا,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه