اخبار داغ

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری:

دانشگاه ها به دنبال بودجه دولتی نباشند

دانشگاه ها به دنبال بودجه دولتی نباشند
ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، در مراسم افتتاح کارخانه نوآوری درخشان استان یزد گفت: در دانشگاه های مراکز کشور، بادگیر، قنات و استخراج آب های زیرزمینی که هنر مردمان پرتلاش یزدی است همچنان در حال تدریس است ولی این خلاقیت باید هدایت شود به سمتی که کارآفرینی و ارزش افزوده تولید کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، در مراسم افتتاح کارخانه نوآوری درخشان استان یزد با بیان اینکه این مجموعه پس از ۹۰ سال دوباره در حال تبدیل شدن به یک مرکز نوآوری است تصریح کرد: اقتصاد دانش بنیان توسط فرهنگ ساخته می شود و اگر این فرهنگ جا افتاده شود بسیاری از مسائل حل خواهد شد و سیمای کلی دانش بنیان شکل می گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی ادامه داد: مردم خطه کویری یزد افرادی کارآفرین و نوآور هستند  و بسیاری از کارآفرینان ایران با پراید فروشی و کار در زیرزمین کارآفرین شده اند که این ویژگی در یزد بسیار زیاد است.

,

ستاری با اشاره به اینکه یزد در خطه ای که دمای بالای و بارندگی کم دارد و همچنین مرکز خلاقیت است اظهار داشت: در دانشگاه های مراکز کشور، بادگیر، قنات و استخراج آب های زیرزمینی که هنر مردمان پرتلاش یزدی است همچنان در حال تدریس است ولی این خلاقیت باید هدایت شود به سمتی که کارآفرینی و ارزش افزوده تولید کند.

,

وی با اشاره به اینکه درست است یزد معادن فراوان دارد ولی این معادن نباید به صورت خام فروش عرضه شود، تصریح کرد: باید فرهنگ کارآفرینی و ایجاد ارزش افزوده در استان جا بیفتد. 

,

ستاری با تاکید بر اینکه یزدی ها همیشه جز رتبه های اول کنکور هستند ولی چرا باید یک دانشجوی یزدی به دانشگاه های تهران برود و ارتباطش بعدا کلا با استنان قطع شود اظهار داشت: کارخانه نوآوری برای پیدا کردن و کارآفرینی جوانان یزدی خواهد بود، که باید این فرهنگ را از این کارخانه به سطح جامعه تزریق کرد و مطمئن باشید اگر این فرهنگ توسعه پیدا کند دانشگاه های یزد پیشرفت می کند و جوانان یزدی در همین شهر مشغول به فعالیت خواهند شد.

,

وی ادامه داد: دلیلی ندارد که دانشگاه به دنبال بودجه دولتی باشد ولی با افتتاح این کارخانه و تزریق فرهنگ کارآفرینی خود این دانشگاه ها می توانند مستقل باشند و گسترش یابند.

,

ستاری با اشاره به نقش این کارخانه در اکوسیستم جامعه ایران اظهار داشت: از تمام مسئولانی که همت کردند و این ریسک را پذیرفتند باید تشکر کرد اما این افتتاح ابتدای یک مسیر پرپیچ وخم است که همه باید ادامه دهیم. امروز طبق تفاهم کار بازسازی کل این کارخانه را آغاز خواهیم کرد و امیدواریم در چند سال آینده، مجموعه مرکز رفت و آمد جوانانی باشد که قصد تغییر محیط، و رشد و بالندگی جامعه خود را دارند.

,

ستاری با اشاره به اینکه اینجا زایشگاه جوانان و شرکت های نوآوری خواهد بود تصریح کرد: این شرکت ها و جوانان با یک ایده وارد این مجموعه می شوند و انشالله با دست پر و طرح های عملیاتی بشود سالانه چندین هزار ایده از اینجا خارج شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه