اخبار داغ

مدیرکل استاندارد استان مرکزی:

ورود جدی به وضعیت شهربازی اراک و ایمنی تجهیزات تفریحی داریم

ورود جدی به وضعیت شهربازی اراک و ایمنی تجهیزات تفریحی داریم
میر نظامی گفت: ورود جدی به وضعیت شهربازی اراک و ایمنی تجهیزات تفریحی داشتیم به طوری که نمود آن را در ماه های گذشته قابل لمس بود و البته آن اقدام نمونه ای بود که بگوییم در کلیه مسائل عزم جدی داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ سید سعید میرنظامی مدیرکل استاندارد استان مرکزی امروز  در نشست مطبوعاتی گفت: آنچیزی که در قانون تقویت و توسعه استاندارد تاکید شده این سازمان نظارت جدی بر استانداردسازی خدمات را دنبال می کند نظارت استدلالی نیست بلکه نظارت استصوابی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,
 
,
میرنظامی اظهار کرد: یکی از ابزارهای اعلام شکایت در این طرح سامانه ۱۵۱۷ است و این طرح در واقع در نوروز سالجاری در مرحله اجرایی قرار گرفته است.
,
 
,
وی ادامه داد: در راستای ورود سازمان استاندارد به مسائل زیست محیطی پیشنهاداتی با توجه به شرایط صنعتی و آب و هوایی استان ارائه شده و امیدواریم برکات زیادی داشته باشد.
,
 
,
 مدیرکل استاندارد استان مرکزی بیان کرد: با توجه به اینکه اراک شهری به لحاظ کیفیت هوا، آلوده است استاندارد نیز به این حوزه وارد شده و اقدامات ویژه ای را دنبال می کند. 
,
 
,
وی افزود: در بحث قانون هوای پاک تا شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران و ۳۰ کیلومتری اراک نباید واحد آلاینده ایجاد شود و برای این مسئله عزم کافی وجود دارد و همچنین استاندارد در کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک حضوری فعال دارد تا در عرصه محیط زیست چالشی برای مردم ایجاد نشود چراکه سلامت مردم از مهمترین اولویت ها است.
,
 
,
میر نظامی گفت: ورود جدی به وضعیت شهربازی اراک و ایمنی تجهیزات تفریحی داشتیم به طوری که نمود آن را در ماه های گذشته قابل لمس بود و البته آن اقدام نمونه ای بود که بگوییم در کلیه مسائل عزم جدی داریم.
,
 
,
وی ادامه داد: تجهیزات تفریحی اغلب مشمول استانداردهای اجباری است و نظارت ها به صورت مستمر در حال انجام می باشد و خروجی این نظارت ها این شده که خوشبختانه کمترین حادثه را در استان مرکزی شاهد باشیم. 
,
 
,
 مدیرکل استاندارد استان مرکزی بیان کرد: با وجود آنکه تجهیزات شهربازی لاله اراک تاییدیه بازرسی را داشتند اما به موضوع ایمنی و استاندارد تجهیزات ورود کردیم چراکه در بازرسی برخی از تجهیزات سهل انگاری صورت گرفته بود و ظرف ۴۸ ساعت ایراداتی چون نبود کپسول آتش نشانی به تعداد کافی و لازم، توسط مجموعه شهربازی رفع شد.
,
 
,
وی یادآور شد: در طرح عیدانه بیش از ۲۰۰ وسیله از وسایل بازی در پارک ها مورد بازرسی قرار گرفت و موارد نیازمند اصلاح نیز اعلام شد اما متاسفانه هنوز شهرداری ها همکاری لازم را در امر استانداردسازی وسایل بازی پارکها نداشته اند.
,
 
,
میرنظامی اظهار کرد: ۸۴۷ زمین بازی در استان شناسایی شده که بهسازی آنها بر عهده شهرداری ها است و ۲۱۵ تجهیز بازی تاکنون پلمب شده و ۸۸ اخطار به بهره برداران آنها داده شده است و سه بهره بردار نیز به مراجع قضایی معرفی شده اند.
,
 
,
وی گفت: نظارت استاندارد بر هتل ها، تالارها، مراکز اقامتی و هتل آپارتمان ها با همکاری میراث فرهنگی و وضعیت آسانسورهای مراکز اقامتی و نظارت بر اغذیه فروشی ها در دستور کار است.
,
 
,
وی افزود: یکی از چالش های مهم استان عدم مطالبه گری موضوع استانداردسازی آسانسورها از سوی مردم است و باید سطح آگاهی مردم را در ارتباط با حقوق خودشان بالا ببریم و یکی از این موارد، استانداردسازی آسانسورهاست. 
,
 
,
میرنظامی بیان کرد: بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان دارای آسانسور هستند که باید استاندارد بودن آنها دائما مورد ارزیابی قرار گیرد ولی در این حوزه با چالش‌هایی روبرو هستیم و قطعا با گفتمان سازی قابل حل است.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه وضعیت پارکینگ ها مشمول استاندارد اجباری نمی شود، اما می توان این موضوع را در زمره موارد نیازمند استانداردسازی پیشنهاد کرد، گفت: البته در بحث جایگاه های سوخت رسانی بازرسی انجام می شود و در نوروز ۸۸ مورد بازرسی از جایگاه ها به انجام رسید.
,
 
,
میرنظامی اضافه کرد: کیفیت آرد مشمول استاندارد اجباری است و اجازه تولید آرد غیر استاندارد را نمی دهیم و در این خصوص هیچ گونه تعارفی نداریم.
,
 
,
وی ادامه داد: با توجه به وظیفه این سازمان در مقابله قاچاق لوازم یدکی یکی از مهمترین مصادیق است که ساماندهی و کنترل بازار در دستور کار است.
,
 
,
 مدیرکل استاندارد استان مرکزی با اشاره به اینکه اقلام مشمول استاندارد اجباری در خودرو شامل ۸۵ قلم است اظهار کرد: در این راستا نظارت اعمال می شود تا اجناس تقلبی عرضه نشود و در موضوع استانداردسازی قطعات نیز حساسیت جدی در استان وجود دارد.
,
 
,
وی با بیان اینکه اعتبارات یکی از چالش های جدی استاندارد در استان مرکزی است چراکه اعتبارات هزینه ای اداره کل استانی است و نیاز به توجه جدی دارد اظهار کرد: چراکه اعتبار اداره کل در ابتدای سال گذشته ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود که در پایان سال این رقم به ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافت ولی مسلما این ارقام برای استانداردسازی در استان کفایت نمی کند.
,
 
,
میرنظامی بیان کرد: برش استانی سند تحول دولت مردمی در استاندارد تدوین شده و در شورای استاندارد استان که هر شش ماه یک بار برگزار می شود این موضوع با قوت دنبال می شود.
,
 
,
 مدیرکل استاندارد استان مرکزی گفت: در خصوص اجرای سیاست های ۲۴ گانه اقتصاد مقاومتی افزایش کیفیت یکی از مصادیق تحقق این مطالبه مقام معظم رهبری است و بسیاری از اقدامات استاندارد در این راستا تعریف می شود که برای تحقق آنها عزم جدی داریم.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در خصوص استاندارد خودور در دولت قبل ۱۰ مورد از فاکتورهای گذشته کنار گذاشته بود و با نگاهی که رئیس جمهور دارند ۱۰ مورد دوباره با جدیت کنترل می شوند و ستاندارد در خصوص کیفیت خودرو  موارد ۸۵ گانه را با جدیت دنبال می کند.
,
 
,
انتهای پیام 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه