اخبار داغ

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان:

۱۹۰۰ نوآموز بدو ورود به دبستان در خراسان شمالی آموزش‌های دوزبانه را فرا می‌گیرند

۱۹۰۰ نوآموز بدو ورود به دبستان در خراسان شمالی آموزش‌های دوزبانه را فرا می‌گیرند
عصمت بدخشان گفت: تعداد کلاس های دوزبانه در استان خراسان شمالی ۷۶ کلاس است که در مناطق محروم روستایی و حاشیه های شهری برای آموزش یک هزار و ۸۸۰ نوآموز بدو ورود به کلاس اول تشکیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عصمت بدخشان، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در بجنورد اظهار داشت: در راستای اجرای سند تحول بنیادین و با هدف برقراری توسعه عدالت آموزشی و تربیتی، توسعه کمی دوره پیش دبستانی، تقویت مهارت های زبانی، ایجاد آمادگی و کاهش افت تحصیلی در پایه اول دبستان برای کودکان دوزبانه حاشیه شهر، روستایی و عشایر، کلاس های دوزبانه به مدت یک ماه در حال برگزاری هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,  ,

وی ادامه داد: تعداد کلاس های دوزبانه در استان خراسان شمالی 76 کلاس است که در مناطق محروم روستایی و حاشیه های شهری برای آموزش یک هزار و 880  نوآموز بدو ورود به کلاس اول تشکیل شده است.

,

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس بیماری کرونا و تعطیلی مراکز پیش دبستانی، نوآموزانی که در بازه سنی ۰۲/۰۷/۹۴ تا ۰۱/۰۷/۹۵ قرار دارند و در سامانه سیدا ثبت نام نکرده اند در کلاس های یک ماهه دو زبانه تحت آموزش های این دوره قرار خواهند گرفت.

,

وی یادآور شد: این کلاس ها از ابتدای مرداد تا ۲۳ شهریور به مدت ۱۰۰ ساعت برگزار و مفاهیم پایه و مهارت های اساسی از جمله طبقه بندی کردن، ردیف کردن، تشخیص شباهت ها و تفاوت ها، مهارت های گوش دادن و سخن گفتن، آمادگی برای خواندن و نوشتن، دست ورزی و ...  را آموزش می دهند تا نوآموزان برای مهر ۱۴۰۱ آمادگی لازم برای ورود به کلاس اول را داشته باشند.‌

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه