اخبار داغ

مدیر حج و زیارت خراسان شمالی عنوان کرد؛

پیش ثبت نام ۱۳ هزار زائر اربعین حسینی در خراسان شمالی/ پیش بینی ثبت نام ۲۵ هزار نفر در سال جاری

پیش ثبت نام ۱۳ هزار زائر اربعین حسینی در خراسان شمالی/ پیش بینی ثبت نام ۲۵ هزار نفر در سال جاری
محمدباقر قاصری با اشاره به اینکه در آخرین سفر اربعین انجام شده در سال ۹۸، تعداد ۲۳ هزار زائر از خراسان شمالی اعزام شدند، گفت: براساس پیش بینی انجام شده، این آمار با افزایش ۲۰ درصدی در سال جاری به حدود ۲۵ هزار نفر خواهد رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدباقر قاصری، مدیر حج و زیارت خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در بجنورد در رابطه با آخرین وضعیت ثبت نام سفر اربعین اظهار داشت: براساس آخرین آمار ثبت شده در سامانه سماح، از استان خراسان شمالی تاکنون 13 هزار نفر ثبت نام اولیه شان انجام شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

وی با اشاره به اینکه پیش از همه گیری ویروس کرونا آخرین اربعینی که زائران اعزام شده بودند در سال 98 بوده است، گفت: طبق آمار سه سال گذشته 23 هزار زائر در سامانه ثبت نام کرده بودند که براساس پیش بینی های انجام شده این آمار با افزایش 20 درصدی در سال جاری به حدود 25 هزار نفر خواهد رسید.

,

این مقام مسئول بیان داشت: از روز گذشته ثبت نام قطعی در سامانه آغاز شده است و افرادی که پیش ثبت نام داشته اند باید با واریز مبلغ بیمه 18 هزار تومانی و وارد کردن کد ملی و شماره شناسنامه سرگروه نسبت به قطعی شدن ثبت نامشان اقدام کنند.

,

قاصری اضافه کرد: تا این لحظه هیچ محدودیتی برای به پایان رسیدن زمان ثبت نام اربعین در سامانه سماح اطلاع رسانی نشده و روند ثبت نام ادامه دارد.

,

وی یادآور شد: نکته قابل توجه این است که افرادی که قصد سفر به اربعین را دارند باید حتما دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند و در صورتی که 6 ماه از تزریق دوز دوم گذشته باشد باید پیش از اعزام دوز یادآور را تزریق کند.

,

مدیر حج و زیارت خراسان شمالی با اشاره به اینکه در روزهای پایانی و نزدیک شدن به اربعین، مرزها و کشور عراق به شدت با ازدحام جمعیت مواجه می شود، گفت: زائران زمان رفتن به سفر را به روزهای پایانی موکول نکنند و سعی کنند که مدت زمان کوتاهی را در سفر حضور داشته باشند تا حد ممکن از ابتلا به ویروس کرونا  درامان باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه