اخبار داغ

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی کرمان خبر داد؛

جمع‌آوری ۱۰۵ میلیارد تومانی انواع ذکات در کرمان/ پنجمین جشنواره کشوری ذکات به میزبانی کرمان برگزار می‌شود

جمع‌آوری ۱۰۵ میلیارد تومانی انواع ذکات در کرمان/ پنجمین جشنواره کشوری ذکات به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
عسکری نژاد بیان اینکه در سال گذشته در همه ی عرصه‌ها فطریه، کفاره و ذکات حدود ۱۰۵ میلیارد تومان جمع آوری شده، گفت: از این میزان ۱۳ میلیارد تومان ذکات واجب، ۸۴ میلیارد تومان زکات مستحب، ۸۷۰ میلیون تومان فطریه و کفاره روزه بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "راه آرمان" ناصر عسکری نژاد مدیر کل کمیته امداد امام خمینی کرمان پیش از ظهر امروز  در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری پنجمین دوره جشنواره کشوری ذکات خبر داد و  گفت: می توان طبق قوانین و روایات دینی  از وجوهات شرعی برای ترمیم شکاف طبقاتی و رفع فقر  بهره جست که یکی از این وجوهات جمع آوری انواع ذکات است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ", راه آرمان,

وی با تبیین اقلامی که به آنها ذکات تعلق می‌گیرد، اظهار کرد: نماز و زکات فقط مختص دین اسلام نیست و حدود ۲۰۰۰ حدیث و روایت درباره زکات گفته شده است.

,

عسکری نژاد بیان اینکه در سال گذشته در همه ی عرصه‌ها فطریه، کفاره و ذکات حدود ۱۰۵ میلیارد تومان جمع آوری شده، اظهار داشت: از این میزان ۱۳ میلیارد تومان ذکات واجب، ۸۴ میلیارد تومان زکات مستحب، ۸۷۰ میلیون تومان فطریه و کفاره روزه بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان تاکید کرد: حدود ۱۳ میلیارد تومان آن زکات واجب و ۸۴ میلیارد تومان ذکات مستحب و مابقی آن در حوزه‌های دیگر بوده است.

,
,
,

وی ادامه داد: ۹۱.۱ درصد مبلغ زکات جمع اوری شده در سال گذشته برای محرومین و نیازمندان و ۸.۹ درصد دیگر آن برای پروژه‌های عمرانی هزینه شده است، تهیه جهیزیه، ساخت مسکن مددجویان، هزینه تحصیل، توزیع بسته‌های غذایی معیشتی از جمله مواردی است که از ذکات جمع آوری شده برای امور محرومین و مددجویان کمیته امداد در استان کرمان صرف شده است.

عسکری نژاد هدف از برگزاری جشنواره ذکات را آگاه‌سازی، جریان‌سازی و اقناع سازی و ... دانست و بیان کرد: کرمان پنجمین استانی است که این جشنواره در آن برگزار می‌شود.

,
,
,

مدیر کل کمیته امداد به تشریح جزییات برگزاری  جشنواره پرداخت و گفت: "در بخش علمی و پژوهشی، ۸۲ مقاله به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که ۳۴ مورد آن به مرحله داوری رسید و در بخش آثار هنری و رسانه‌ای ۱۰۰۰ اثر ارسال شده است، که به نفرات برتر هدایای ویژه ای همچون کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و مبالغ نقدی اهدا خواهد شد.

,

وی بیان کرد: در این جشنواره  از طرح QR زکات رونمایی می شود در این طرح پرداخت مجازی مبالغ ذکات به صورت الکترونیک انجام خواهد شد، انعقاد میثاق نامه جامعه ذکات استان با شهید سلیمانی، تجلیل از فعالان ذکات و افتتاح یکی از پروژه‌های عمرانی اجرا شده در شهرستان نرماشیر که از محل درآمدهای زکات احداث شده است، نیز  از دیگر محورهای  این جشنواره خواهد بود.

,

عسکری نژاد تاکید کرد: همزمان با برگزاری جشنواره کشوری ذکات غرفه های محصولات کشاورزی که شامل پرداخت ذکات می شوند نیز در حیاط مصلی امام علی (ع) کرمان ایجاد می شود که ضمن معرفی محصولات قابلیت فروش و عرضه را نیز دارند.

,

مدیر کل کمیته امداد با بیان اینکه واژه ذکات واجب فراموش شده را نمی پذیریم اما به نسبت پتانسیل های کشاوری استان پرداخت ذکات کمرنگ است، گفت: مبالغ جمع آوری شده در عرصه ذکات نشان می دهد واجبی است که به آن توجه می شود، اما کمرنگ است که باید پر رنگ تر در جامعه خود را نشان دهد، بنابر این برای تمام شرکت کنندگان در جشنواره ذکات تقدیر نامه ارسال خواهیم کرد.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: جشنواره کشوری ذکات در روز پنجشنبه ۲۷ مرداد ماه ۱۴۰۱ در مصلی امام علی کرمان از ساعت ۹ و نیم صبح تا زمان اقامه نماز ظهر با مسئولین کشوری برگزار خواهد شد و شرکت برای عموم آزاد است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه