اخبار داغ

متخصص پوست و مو:

خربزه و هندوانه کهیر ناشی از کرونا را تشدید می‌کند/ مبتلایان به عارضه پوستی فلفل نخورند

خربزه و هندوانه کهیر ناشی از کرونا را تشدید می‌کند/ مبتلایان به عارضه پوستی فلفل نخورند
لاله کدیور گفت: کهیر ناشی از کووید ۱۹ یا هر بیماری دیگری با مصرف هندوانه و خربزه تشدید پیدا می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ لاله کدیور متخصص پوست، مو و زیبائی در گفت‌وگو با خبرنگار تیتریک، گفت: کهیر ضایعه پوستی قرمز توام با برجستگی است که روی پوست ظاهر می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
کدیور افزود: مناطقی که تحت فشار هستند اعم از کف پا و نشیمن گاه مستعد بروز کهیر هستند، این ضایعات در بدن پخش شده و با خارش بسیار بدی همراه خواهند بود.
,
 
,
وی اظهار داشت: یکی از نشانه های کهیر این است که کمتر از ۲۴ ساعت محو می شود اما جای دیگری از پوست خود را نشان می دهد، کهیر اگر چه قرمز است اما تاول ندارد.
,
 
,
کدیور با اشاره به اینکه رد خارش پوست موجب بروز کهیر می شود، تصریح کرد: افراد مبتلا به این بیماری نباید سراغ فلفل، ادویه جات، بادمجان و گوجه فرنگی بروند.
,
 
,
وی گفت: کهیر ناشی از کووید ۱۹ یا هر بیماری دیگری با مصرف هندوانه و خربزه تشدید پیدا می کند، هندوانه به واسطه داشتن هیستامین موجب تشدید کهیر خواهد شد.
,
 
,
کدیور افزود: ترش کردن مرغ با آلو یا مصرف برنج برای افرای که به کهیر مبتلا شده اند منعی ندارد، اگر کهیر با مصرف آنتی هیستامین کنترل نشد باید به پزشک مراجعه کرد.
,
 
,
وی تاکید کرد: مردم از کهیر پس از ابتلا به کووید ۱۹ نگران نشوند اگر چه با خارش بدی همراه است اما در صورت ورم پلک و لب باید با متخصص پوست مشورت کرد.  
,
 
,
 
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه