اخبار داغ

فرمانده سپاه تربت حیدریه:

تحقق جامعه اسلامی با محوریت مسجد و محله اسلامی امکان پذیر است

تحقق جامعه اسلامی با محوریت مسجد و محله اسلامی امکان پذیر است
ناصری موحد گفت: پس از ایجاد انقلاب و تشکیل نظام اسلامی، امروز بصورت همزمان در گام سوم و چهارم یعنی تشکیل دولت و جامعه اسلامی قرار گرفتیم و تحقق جامعه اسلامی با محوریت مسجد و محله اسلامی نیز امکان پذیر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، سرهنگ احمد ناصری موخد، فرمانده سپاه تربت حیدریه صبح امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی تربت حیدریه اظهار کرد: انقلاب اسلامی یادگار ارزشمند امام و موهبت الهی است که ملت ایران بعنوان امت برگزیده انتخاب شده که به فرمایش امام از امت پیامبر صلی الله و امیر المومنین علیه السلام برترند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی تصریح کرد: بعد از گذشت چهار دهه این میراث برای ما به امانت گذاشته شده لذا به فرموده رهبر معظم انقلاب، گام ایجاد انقلاب و تشکیل حکومت اسلامی انجام شده و امروز در گام سوم و چهارم تشکیل دولت و جامعه اسلامی قرار گرفتیم که تشکیل جامعه اسلامی در گرو تحقق محله اسلامی با محوریت مساجد است.

,

فرمانده سپاه تربت حیدریه خاطر نشان کرد: در راستای تحقق جامعه اسلامی که نخستین رکن آن محله اسلامی است با تاسی به منویات رهبری و حضور میدانی دست اندرکاران، معتمدین، اینه جمعه و جماعات حرکت به سمت تمدن مهدوی را رقم بزنیم.

,

سرهنگ ناصری موحد افزود: برای تحقق این مهم شورای تحقق محله اسلامی با هدف هدایت، حمایت، صیانت و نظارت بر تحقق محله اسلامی تشکیل شده و اعضای آن در کشور تا پایین ترین رده شهرستان عبارتند از وزارت فرهنگ، وزارت کشور، سازمان تبلیغات، اداره اوقاف، بنیاد مستضعفان، صدا و سیما، مرکز مدیریت حوزه های غلمیه، کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان امام، آستان قدس رضوی، مرکز پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، ستاد مبارزه با مواد مخدر که با نام مبارک سردار حاج قاسم سلیمانی تشکیل و مسوولیت هدایت، صیانت و نظارت را در این موضوع بعهده دارند.

,

وی بیان کرد: مشارکت و هم افزایی و جلب مشارکت مردم و نقش آفرینی ها با محوریت مساجد در محلات که وظایفی بر عهده اعضا گذاشته شده یکی از مهمترین اهداف این طرح بشمار می رود.

,

فرمانده سپاه تربت حیدریه گفت: برای تحقق محله اسلامی که ۶۴ محله در شهرستان تربت حیدریه شناسایی شده در آن محله شورا تشکیل می شود و فرمانده پایگاه بسیج بعنوان دبیر انتخاب و اعضای آن معتمدین، هیئت امنای مساجد، ائمه جماعات، نخبگان و فعالان فرهنگی اجتماعی محله فعالیت می کنند و هدف اصلی این طرح حرکت به سمت جامعه اسلامی است و این بدان معناست که مشکلات مردم و محلات توسط مردم شناسایی و رفع شود.

,

نقطه ضعف نظام اسلامی همچنان در مباحث فرهنگی اجتماعی است

, نقطه ضعف نظام اسلامی همچنان در مباحث فرهنگی اجتماعی است,

علی اکبر کی پور، معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه گفت: همچنان در مباحث فرهنگی و اجتماعی نقطه ضعف داریم و امروز بعنوان یک تهدید در جامعه مطرح است، بخصوص با رونق گرفتن فضای مجازی این تهدید بیشتر شده، لذا رسالت داریم تا در داخل شهرستان آسیب های شهرستان را در این دو حوزه شناسایی و برای رفع آن تلاش کنیم.

,

وی بیان کرد: اهمیت ندادن به لایه های جامعه و توان مردم یکی از دلایل مهم افزایش آسیب های فرهنگی و احتماعی بشمار می رود، لذا باید نظرات و مباحث مردم و کارشناسان نیز در این دو حوزه مد نظر قرار بگیرد.

,

کی پور گفت: برای اصلاح مباحث فرهنگی و اجتماعی کمیته های تخصصی از صاحبان ایده و فکر و اثر گذار تشکیل شود و این همان لایه های مختلف و توانمندی ملت است که می تواند اثر بخش باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه