اخبار داغ

گزارشی از مشکلات ورزشی بانوان در سیستان و بلوچستان؛

کمبود بودجه نفس ورزش بانوان جنوب شرق کشور را تنگ کرد/ اتمام پارک بانوان در هاله‌ای از ابهام

کمبود بودجه نفس ورزش بانوان جنوب شرق کشور را تنگ کرد/ اتمام پارک بانوان در هاله‌ای از ابهام
عدم تخصیص بودجه کافی، توجه به رشته های ورزشی بانوان و همچنین نبود زیرساخت های لازم از مهترین مشکلات و چالش‌های پیش روی در استان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، فراهم آوردن فضاهای امن برای فعالیت‌ های مختلف ورزشی، تفریحی و سرگرمی بانوان که در سلامت خانواده ها نقش به سزایی دارند، از مهمترین وظایف جامعه و دولت‌ها است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,

اهمیت ‌دادن به مباحث بانوان در واقع ارزش گذاشتن به سلامت خانواده و جامعه است و ایجاد فضاهای ورزشی مربوط به بانوان و ارتقای سرانه فضای ورزشی راهکارهایی هستند که نیاز به پیگیری مستمر دارند.
 
مشکلات ورزش بانوان زاهدانی تنها منوط به نبود بوستان‌ ها و فضای های تفریحی مناسب نیست بلکه کمبود سالن‌ ورزشی مختص بانوان در استان و کلان شهر زاهدان نیز مشاهده می شود.
 
کمبود تجهیزات و امکانات ورزشی، نبود شناخت کافی از اهمیت ورزش، محدودیت های اجتماعی و خانوادگی، بی توجهی رسانه های جمعی به  فرهنگ ورزش بین زنان از موانع رشد و پیشرفت ورزش بانوان است.
 
در این راستا یکی از بانوان زاهدانی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: تعداد سانس‌های ورزشی در اختیار بانوان بسیار محدود است از این رو بسیاری از بانوان فضای مورد نیاز را برای ورزش در اختیار ندارند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر هزینه‌های ورزش بسیار بالا رفته و بخش عمده‌ای از مردم قادر به پرداخت هزینه‌های آن نیستند، برای فعالیت در یک ورزش ساده در باشگاه ورزشی دست کم باید ۱۵۰ تومان هزینه کرد.
 
وی افزود: باید شرایط بهتری برای بانوان به وجود آید تا آنها بتوانند به راحتی ورزش کنند و دغدغه دیگری جز سلامت خود نداشته باشند.
 
یکی دیگر از بانوان زاهدانی با بیان اینکه ورزش بانوان کارمند و خانواده های آنها باید در زاهدان فعال شود، بیان کرد: ورزش همگانی در راستای نهادینه‌ سازی ورزش باید به صورت الگویی جامع و فراگیر به ادارات ابلاغ شود.

کمبود بودجه و تعصبات خانوادگی از سری مشکلات ورزش بانوان سیستان و بلوچستان است
 
فهیمه موسوی؛ سرپرست معاونت ورزش بانوان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به محدودیت های بانوان در شرکت در مسابقات بیان کرد: کمبود اعتبارات و مشکلات و تعصبات خانوادگی برای حضور در میادین برون شهری از جمله مشکلات در شهر زاهدان است.
 
وی افزود: محدودیت امکانات از جمله کمبود لوازم تخصصی برخی از رشته ها به دلیل بالا بودن قیمت و عدم  توان مالی خانواده ها امکان پذیر نیست.
 
موسوی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه ورزشی بانوان برای بهبود بخشیدن اوضاع تصریح کرد: افزایش جذب اعتبارات ملی و استانی، در اختیار قرار دادن امکانات و تجهیزات تمرینی در حد امکانات و توان استان، انجام برنامه هایی برای کاهش هزینه های مسابقات و انتخاب افراد مستعد برای حضور در مسابقات است.
 
سرپرست معاونت ورزش بانوان استان تبیین کرد: با توجه به عدم توانایی دولت در اداره بخش ورزش به دنبال مشارکت بخش خصوصی در افزایش تعداد بازی های خصوصی در استان و برگزاری مسابقات به صورت باشگاهی هستیم و در این زمینه به دنبال افزایش باشگاه در حوزه ورزش بانوان می باشیم
 
وی با اشاره به اقداماتی که باعث افزایش مدال آور و قهرمان می شود، خاطرنشان کرد: انجام فرآیند استعدادیابی و جلب و جذب نخبگان، استفاده از مربیان مجرب و کار آموز برای پرورش نخبگان، جلب و جذب خیرین و حامیان مالی در ورزش، افزایش تعداد باشگاه های حضوری، ایجاد اماکن و فضاهای مناسب برای تمرین و پرورش قهرمانان، برگزاری رویدادهای مختلف در استان و ایجاد زمینه حضور ورزشکاران و نخبگان استان در میادین ملی و بین المللی است.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, کمبود بودجه و تعصبات خانوادگی از سری مشکلات ورزش بانوان سیستان و بلوچستان است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه