اخبار داغ

پژوهشگر رسانه:

والدینِ بلاگر، فرزندان خود را اسیر تبلیغات فضای مجازی نکنند

والدینِ بلاگر، فرزندان خود را اسیر تبلیغات فضای مجازی نکنند
ناهید خواجه‌پور با اشاره به اینکه والدین از چهره خاص و معصومانه کودکان برای محتوای تبلیغاتی خود سوء استفاده می‌کنند، گفت: این اقدام ظلم به کودک محسوب می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ناهید خواجه‌پور، تحلیلگر و پژوهشگر حوزه رسانه در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: برخی از والدین با علم و آگاهی اقدام به انتشار تصاویری از زندگی روزمره خود در فضای مجازی می کنند و به اصطلاح "بلاگر" هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
وی ادامه داد: این افراد خصوصی ترین اتفاقات زندگی خود را در فضای مجازی به اشتراک می گذارند و حتی کودکان خود را وارد این کار می کنند.
,
 
,
خواجه پور افزود: نوزادانی که قبل از تولد سوژه فضای مجازی هستند و این مراحل تا تولد و طی کردن مسیر رشد ادامه دارد.
,
 
,
این پژوهشگر تصریح کرد: این بلاگرها با انتشار روزمرگی هایشان و جذب فالوور بیشتر به سمت کسب درآمد و تبلیغات روی می آورند.
,
 
,
وی با بیان اینکه این بلاگرها برای محتواهای تبلیغاتی خواسته یا ناخواسته از کودکان خود استفاده می کنند، گفت: این کودکان از دوران جنینی وارد بازار کار شده و به عنوان نماینده یک تجارت فعال هستند.
,
 
,
خواجه پور با تاکید بر اینکه این کودکان دوران کودکی را تجربه نمی کنند، ادامه داد: دنیای کودکانه این کودکان به وسیله والدین هدایت می شود، که مانند مانکن راه بروند و رفتار و صحبت کنند.
,
 
,
این کارشناس با اشاره به اینکه والدین از چهره خاص و معصومانه کودکان برای محتوای تبلیغاتی خود سوء استفاده می کنند، افزود: این اقدام ظلم به کودک محسوب می شود و متاسفانه در سایه فضای ولنگار و بدون قانون مجازی برای این بلاگرها، روز به روز در حال گسترش است.
,
 
,
وی تاکید کرد: کودکی کردن، حق مسلم کودک است و والدین در قبال این عزیزان مسئول هستند. بدون شک، این کودکان در آینده از تصمیم مادران خود برای استفاده تبلیغاتی گلایه خواهند داشت و این ظلم قابل جبران نیست زیرا هیچ تصویری در دنیای مجازی پاک نمی شود و در اذهان باقی می ماند.
,
 
,
این تحلیلگر در خاتمه خاطرنشان کرد: اینستاگرام باعث رونق گرفتن برخی از کسب و کارها شده، اما فرهنگ مبتذلی در بعضی لایه های آن جریان دارد که نگران کننده است و تنها مجهز شدن به دانش رسانه می تواند افراد را متوجه آسیب ها و استفاده صحیح از این فضا کند.
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه