اخبار داغ

نخستین مدال بانوان والیبالیست نقره‌ای شد

بازی‌های هم‌بستگی اسلامی| نخستین طلای تیمی ایران به والیبال رسید/ هت‌تریک طلایی معتمدی و کسب ۹ مدال در ۲ وزن!

بازی‌های هم‌بستگی اسلامی| نخستین طلای تیمی ایران به والیبال رسید/ هت‌تریک طلایی معتمدی و کسب ۹ مدال در ۲ وزن!
روز یازدهم بازی‌های هم‌بستگی اسلامی با پی‌گیری رقابت‌های نمایندگان کاروان اعزامی ورزش کشورمان به قونیه ادامه یافت.
[

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ رقابت‌های نمایندگان کاروان اعزامی ورزش ایران به بازی‌های هم‌بستگی اسلامی ۲۰۲۱ در قونیه ترکیه، امروز در رشته‌های شمشیربازی، تیراندازی با کمان، شنا، پاراتنیس‌روی‌میز، وزنه‌برداری، تیراندازی اسکیت، جودو، والیبال و بسکتبال ۳X۳ ادامه یافت.

,

شنا؛ صعود ۲ نماینده ایران به فینال

, شنا؛ صعود ۲ نماینده ایران به فینال,
مسابقات شنا روز سوم با ماده ۵۰ متر آزاد آغاز شد. دو نماینده سرعتی رو تیم ملی ایران موفق شدند جواز حضور در مرحله نیمه نهایی ماده ۵۰ متر آزاد را کسب کنند. بنیامین قره حسنلو رکورد دار این ماده ۵۰ متر را در مدت زمان ۲۳.۳۶ شنا کرد و در رتبه پنجم ایستاد. متین سهران نیز با ثبت زمان ۲۳.۶۲ یازدهم شد و عصر امروز این دو شناگر باید در مرحله نیمه نهایی با حریفان خود به رقابت بپردازند. در ادامه مهران قاسم زاده در ۱۰۰ متر قورباغه با ثبت زمان ۱:۰۵.۴۳ در رتبه هفتم جدول مقدماتی قرار گرفت و عصر امروز (دوشنبه) در نیمه نهایی به آب خواهد زد.
,
 
,
, ,
 
,
عصر امروز ابتدا با برگزاری رقابت های نیمه نهای ماده 50 متر آزاد شروع شد که بنیامین قره حسنلو با زمان 23.06 پنجم شد و تا ساعتی دیگر در فینال این ماده به آب خواهد زد. متین سهران نیز در مدت زمان 23.61 شنا کرد و با ایستادن در جایگاه 12 به کار خود پایان داد.
,
 
,
در ادامه مهران قاسم زاده شناگر جوان و اصفهانی تیم ملی در مرحله نیمه نهای ماده 100 متر قورباغه با ثبت زمان 1:04.49 در رتبه دهم ایستاد و فینالیست شد. 
,
 
,
در ادامه مسابقات شنا کشورهای اسلامی مهران قاسم زاده شناگر جوان و اصفهانی تیم ملی در مرحله نیمه نهایی ماده 100 متر قورباغه با ثبت زمان 1:04.49 در رتبه دهم ایستاد و به کار خود پایان داد.
,
 
,
سام در ۱۰۰ متر کرال پشت چهارم شد، هومر ششم
,
ابوالفضل سام جوان ترین شناگر ایران با ۱۷ سال سن در فینال ماده ۱۰۰ متر کرال پشت به مقام چهارم بازی های کشورهای اسلامی دست یافت و هومر عباسی ششم شد.
,
ابوالفضل سام و هومر عباسی دو شناگر ایران که روز گذشته جواز حضور در فینال ماده 100 متر پشت کسب کرده بودند، با حریفان خود به رقابت پرداختند. در پایان فینال این ماده سام با زمان 56.42 چهارم شد و به کار خود پایان داد. عباسی نیز با ثبت زمان 1:01.64 هشتم شد.
,
 
,
بنیامین در ۵۰ متر آزاد ششم شد
,
بنیامین قره حسنلو نماینده ایران در فینال سریعترین ماده مسابقات شنا بازی های کشورهای اسلامی در رتبه ششم جای گرفت.
,
قره حسنلو که در مرحله نیمه نهایی در یک رقابت نفسگیر به فینال این ماده صعود کرده بود در ادامه به آب زد و در فینال با ثبت زمان 23.07 در رتبه ششم ایستاد.
,
 
,
در پایان رقابت های روز سوم تیم چهار نفره ایران با ترکیب علیرضا یاوری، سینا غلامپور، هومر عباسی و متین سهران در ماده 4 در 200 متر آزاد به آب زدند. ملی پوشان ایران با ثبت زمان 7:43.62 موفق به جابجایی رکورد این ماده پس از 15 سال شدند و با ایستادن در جایگاه چهارم به کار خود پایان دادند. رکرود پیشین این ماده 07:44.93 در مسابقات قهرمانی گروهای سنی آسیا در سال 2007 به ثبت رسیده بود.
,
 
,

بازدید وزیر ورزش و جوانان از آرامگاه مولانا

, بازدید وزیر ورزش و جوانان از آرامگاه مولانا,
سیدحمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان که به منظور حمایت از ورزشکاران‌ ایرانی در قونیه به سر می‌برد، شب گذشته از آرامگاه مولانا و موزه این مجموعه که شامل نسخ دستی قرآن و مثنوی معنوی است، بازدیدی داشت.
,
 
,
, ,

شمشیربازی؛ ناکامی محض سابر و اپه

, شمشیربازی؛ ناکامی محض سابر و اپه,

در دومین روز شمشیربازی بازی‌های کشورهای اسلامی، رقابت اسلحه اپه مردان و سابر تیمی زنان برگزار شد و ایران موفق به کسب مدال در این دو اسلحه نشد.

,

 

,

ملی‌پوشان اپه تا مرحله یک چهارم نهایی انفرادی پیش رفتند و شکست خوردند. 

,

 

,

تیم سابر زنان هم در نیمه نهایی برابر آذربایجان شکست خورد و در دیدار رده بندی نیز مغلوب ترکیه شد.   

,

 

,

نتایج انفرادی اسلحه اپه مردان به شرح زیر است:

,

 

,

مرحله گروهی

,

 

,

محمد رضایی طادی (۲۱ ساله): ۳ پیروزی و ۲ شکست

,

 

,

محمد رضایی( ۴۱ سال) : ۴ پیروزی و ۲ شکست

,

 

,

محمد وثوقی: ۲ پیروزی و ۴ شکست

,

 

,

مرحله یک شانزدهم نهایی جدول اصلی:

,

 

,

محمدرضا وثوقی از ایران ۱۰ - مومینوف از ازبکستان ۱۵

,

 

,

محمد رضایی (۴۱ ساله) از ایران ۱۵ - پریرا از سنگال ۱۱

,

 

,

محمد رضایی طادی از ایران ۱۵ - اولو از قرقیزستان ۸

,

 

,

مرحله یک هشتم نهایی جدول اصلی:

,

 

,

محمد رضایی (۴۱ ساله) از ایران ۱۵ - سرتای از قزاقستان ۱۳

,

 

,

محمد رضایی طادی (۲۱ ساله) از ایران ۱۰ - اوده از اردن ۱۵

,

 

,

مرحله یک چهارم نهایی جدول اصلی:

,

 

,

محمد رضایی (۴۱ ساله از ایران) ۱۱ - پتروف از قرقیزستان ۱۵

,

 

,

رنکینگ انفرادی شمشیربازان اپه ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی:

,

 

,

۷- محمد رضایی(۴۱ ساله)

,

 

,

۱۴- محمد رضایی طادی (۲۱ ساله)

,

 

,

۲۴ - محمدرضا وثوقی

,

 

,

نتایج تیمی اسلحه سابر زنان به شرح زیر است:

,

 

,

مرحله یک چهارم نهایی

,

 

,

ایران ۴۵ - عربستان ۱۸

,

 

,

نجمه سازنچیان: ۱۵ امتیاز گرفت و ۳ امتیاز از دست داد. 

,

 

,

فائزه رفیعی: ۱۵ امتیاز گرفت و ۶ امتیاز از دست داد. 

,

 

,

پریماه برزگر: ۱۵ امتیاز گرفت و ۹ امتیاز از دست داد.

,

 

,

مرحله نیمه نهایی

,

 

,

ایران ۲۲ - آذربایجان ۴۵

,

 

,

نجمه سازنچیان: ۷ امتیاز گرفت و ۱۵ امتیاز از دست داد. 

,

 

,

فائزه رفیعی: ۱۰ امتیاز گرفت و ۱۵ امتیاز از دست داد. 

,

 

,

پریماه برزگر: ۵ امتیاز گرفت و ۱۵ امتیاز از دست داد.

,

 

,

دیدار رده بندی 

,

 

,

ایران ۲۳ - ترکیه ۴۵

,

 

,

نجمه سازنچیان: ۱۰ امتیاز گرفت و ۱۵ امتیاز از دست داد.

,

 

,

فائزه رفیعی: ۵ امتیاز گرفت و ۱۵ امتیاز از دست داد. 

,

 

,

پریماه برزگر: ۴ امتیاز گرفت و ۱۰ امتیاز از دست داد. 

,

 

,

کیانا باقرزاده: ۴ امتیاز گرفت و ۵ امتیاز از دست داد. 

,
 

جودو؛ پایان رقابت نمایندگان اوزان نخست ایران بر تاتامی قونیه

تیم ملی جودو مردان و بانوان کشورمان علی رغم تعلیق، پس از سه سال دوری از میادین بین المللی رسمی از صبح امروز 24 مردادماه در چارچوب این رقابت ها با هفت جودوکار در نخستین روز از این مسابقات به مصاف حریفان خود رفتند..  
 در وزن 66- کیلوگرم حمیدرضا پاپی امروز دوشنبه دور نخست به مصاف جودوکا کشور قزاقستان رفت و بازی را مقابل حریف خود واگذار کرد. در این وزن 23 جودوکا حضور دارند.
در ادامه مسابقات و در وزن 73- کیلوگرم، محمد صدیقی دور نخست نماینده کشور چاد را شکست داد، اما مقابل نماینده آذربایجان بازی را واگذار کرد. همچنین در این وزن وحید جدی دور اول نماینده اندونزی را شکست داد، اما دور دوم مقابل نماینده گامبیا بازی را واگذار کرد. در این وزن 20 جودوکا حضور دارند.
در بخش بانوان نیز در وزن 48- کیلوگرم، شیوا جهانگیری به مصاف نماینده کامرون رفت و با شکست این جودوکار به دور دوم راه یافت. در دور دوم نیز به مصاف نماینده آذربایجان رفت و بازی را به حریف خود واگذار کرد. در جدول شانس مجدد نیز به مصاف نماینده الجزایر رفت و بازی را واگذار کرد و شانس کسب مدال را از دست داد. در این وزن 10 جودوکا شرکت کرده‌اند.
در وزن 52- کیلوگرم نیز فاطمه کمالی در نخستین مبارزه مقابل نماینده کامرون بازی را واگذار کرد. در این وزن نیز 16 جودوکا شرکت کرده‌اند.
در وزن 57- کیلوگرم نیز سایان چگنی ابتدا به مصاف نماینده کشور آذربایجان رفت و حریف خود را ایپون کرد. در دومین مبارزه به مصاف "آبزتا" از ساحل عاج رفت و بازی را واگذار کرد. در جدول شانس مجدد نیز بازی را مقابل حریف ترکیه ای واگذار کرد و او نز شانس کسب مدال را از دست داد. در این وزن نیز 10 جودوکا شرکت کرده‌اند.
وزن 63- کیلوگرم محدثه حسینی در نخستین مبارزه نماینده آلبانی را شکست داد و دور دوم مقابل حریفی از کشورالجزایر بازنده دیدار اعلام شد. حسینی نیز در جدول شانس مجدد بازی را به نماینده ترکمنستان واگذار کرد و از رسیدن به مدال بازماند. در این وزن نیز 11 جودوکا حضور دارند.
 
از سوی مسئولان برگزاری مسابقات تغییراتی در زمان شروع رقابتها و جداول اوزان وجود داشت که باعث سردرگمی خبرنگاران حاضر در بخش مدیا جهت دسترسی به آخرین جداول قرعه کشی شده بود.
 
فردا رقابتهای انفرادی و پس فردا رقابتهای تیمی برگزار و در بخش تیمی مردان ایران با برنده ترکمنستان و پاکستان مسابقه می دهد.
 

تیر و کمان؛ اعلام نتایج کمان‌داران ایران در مرحله مقدماتی

مسابقات تیراندازی با کمان صبح امروز در قونیه آغاز شد و کمانداران کشورمان در مرحله مقدماتی به مصاف رقبای خود رفتند. در مسابقات صبح، ورزشکاران کشورمان در ریکرو مردان و کامپوند بانوان به مصاف حریفان خود رفتند.
 
مرحله مقدماتی ریکرو مردان:
رضا شبانی با امتیاز ۶۵۴ در رده هشتم قرار گرفت. وی در دور نخست استراحت دارد و فردا با نماینده ترکمنستان بازی می‌کند. محمدحسین گلشنی در دور مقدماتی با امتیاز ۶۴۳ در رده دوازدهم ایستاد. وی در دور نخست استراحت دارد و فردا با کمانداری از عربستان بازی خواهد کرد. صادق اشرفی با امتیاز ۶۲۹ در جایگاه هفدهم قرار گرفت. وی در دور یک بیست و چهارم نهایی به مصاف نماینده یمن رفت و با نتیجه ۶ بر صفر به پیروزی رسید. اشرفی فردا در یک شانزدهم نهایی به مصاف کمانداری از بنگلادش می‌رود.
 
مرحله مقدماتی کامپوند بانوان:
گیسا بایبوردی در مرحله مقدماتی با امتیاز ۶۸۷ در رده سوم قرار گرفت. وی پس از استراحت در دور نخست، در یک چهارم نهایی فردا به مصاف کمانداری از بنگلادش می‌رود.
 
تیم ریکرو مردان:
تیم ریکرو مردان ایران با امتیاز ۱۹۲۶ در رده چهارم ایستاد و پس از استراحت در دور نخست، روز چهارشنبه در یک چهارم نهایی به مصاف برنده تیم‌های بنگلادش و سودان می‌رود.
 
محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته پارالمپیک در کنار شعبانی‌بهار حضور داشت و از نزدیک در جریان مسابقات قرار گرفت.
 
 
در مسابقات عصر، ورزشکاران کشورمان در ریکرو زنان و کامپوند مردان به مصاف حریفان خود رفتند.
 
ریکرو بانوان:
 
مهتا عبدالهی در مرحله مقدماتی با امتیاز ۶۳۱ در رده سوم ایستاد و پس از استراحت در دور نخست، فردا با برنده دیدار امارات و چاد بازی خواهد کرد.
 
کامپوند مردان:
 
محمدصالح پالیزبان در مرحله مقدماتی با امتیاز ۶۹۰ در رده پنجم ایستاد و پس از استراحت در دور نخست مسابقات حذفی، فردا با برنده مالزی و قطر بازی خواهد کرد.
 
امیر کاظم‌پور در مرحله مقدماتی با امتیاز ۶۹۳ در رده چهارم ایستاد و پس از استراحت در دور نخست مسابقات حذفی، فردا با برنده مالزی و قطر بازی خواهد کرد.
 
محمد معدن‌دار در مرحله مقدماتی با امتیاز ۶۸۴ در رده دهم ایستاد و در دور نخست به مصاف حریفی از عربستان می‌رود.
تیم میکس ریکرو:
تیم میکس ریکرو ایران با ترکیب مهتا عبداللهی و رضا شبانی با امتیاز ۱۲۸۵ در رده سوم ایستاد و روز چهارشنبه به مصاف کشور گینه می‌رود.
تیم میکس کامپوند:
تیم میکس کامپوند ایران با ترکیب گیسا بایبوردی و امیر کاظم پور با امتیاز ۱۳۸۰ در رده دوم ایستاد و چهارشنبه در نیمه نهایی به مصاف تیم اندونزی می‌رود.
تیم کامپوند مردان:
تیم کامپوند کشورمان با امتیاز ۲۰۶۷ در رده سوم ایستاد و روز چهارشنبه در یک چهارم نهایی به مصاف تیم عربستان می‌رود.

تیراندازی اسکیت؛ دوستی میلی‌متری به نیمه‌نهایی نرسید

در ادامه پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی و در پایان روز دوم مسابقات اهداف پروازی در رشته اسکیت، علی دوستی در مجموع پنج راند امتیاز ۱۱۸را ثبت کرد‌. وی در راند اول و دوم امتیاز ۲۴، در راند سوم و چهارم امتیاز ۲۳ و راند پنجم امتیاز ۲۴ را  به دست آورد. به این ترتیب در پایان مرحله مقدماتی علی دوستی تنها با یک امتیاز اختلاف نسبت به نفرششم تا هشتم (۱۱۹ امتیاز)، در جایگاه نهم ایستاد و از صعود به مرحله نیمه نهایی باز ماند.
 

وزنه‌برداری؛ هت‌تریک طلایی معتمدی با حمله ناموفق به رکورد جهانی

در رقابت دسته ۱۰۲ کیلوگرم وزنه برداری بازی های کشورهای اسلامی دو نماینده داشت که در پایان صاحب ۳ مدال طلا شد. رسول معتمدی با رکورد ۱۷۷ یک ضرب، ۲۲۳ دوضرب  و مجموع ۴۰۰کیلوگرم سه مدال طلا گرفت. او به رکورد دوضرب جهان هم حمله کرد که موفق به شکستن آن نشد. امیر حقوقی با رکورد ۱۶۵  یک ضرب، ۲۱۱  دوضرب و مجموع ۳۷۶ کیلوگرم نفر پنجم بازی ها شد.
 
عملکرد نمایندگان ایران به شرح زیر است:
 
*حرکت یک ضرب
 
حقوقی در حرکت اول ۱۶۵ کیلوگرم را مهار کرد. او در حرکت دوم و سوم وزنه های  ۱۷۱  و ۱۷۳ کیلوگرم را انداخت و در یک ضرب پنجم شد.
 
معتمدی در حرکت های اول وزنه  ۱۷۱ را مهار کرد. در حرکت دوم وزنه ۱۷۵ کیلوگرم را انداخت. در حرکت سوم وزنه ۱۷۷ کیلوگرم را بالای سر برد و طلای یک ضرب را گرفت. وزنه بردار آذربایجان با ۱۷۴ کیلوگرم و وزنه بردار ازبکستان با ۱۷۲ به ترتیب نقره و برنز یک ضرب را گرفتند.
 
*حرکت دوضرب
 
حقوقی در حرکت اول و دوم ضرب وزنه های ۲۰۲ و ۲۱۱ کیلوگرم را مهار کرد. او در حرکت آخر ۲۱۷ کیلوگرم را انداخت و از کسب مدال بازماند.
 
معتمدی اما در اولین حرکت ۲۱۷ کیلوگرم را بالای سر برد. او در حرکت دوم ۲۲۳ کیلوگرم را مهار کرد و مدال طلای دوضرب  و مجموع خود را مسجل کرد. او در حرکت سوم برای شکستن رکورد جهان روی تخته آمد و  پشت سر وزنه ۲۳۲ کیلوگرم قرار گرفت اما این وزنه را انداخت. رکورد جهان ۲۳۱ کیلوگرم است که از زمان تعیین این رکورد توسط فدراسیون جهانی، هیچ وزنه برداری موفق به شکستن آن نشده بود.
 
 
در وزن ۱۰۹ کیلوگرم؛ مهدی کرمی با رکورد ۱۷۳ یک‌ضرب، و ۲۰۷ دوضرب و مجموع ۳۸۰ کیلوگرم مدال نقره یکضرب، برنز دوضرب و مجموع هم به مدال برنز دست یافت.
 
پیمان جان با رکورد ۱۶۶ یک‌ضرب، ۲۱۶ دوضرب و مجموع ۳۸۰ کیلوگرم به مدال برنز یک‌ضرب، نقره دوضرب و در مجموع هم صاحب مدال نقره شد. 
 
 
 
علیرضا یوسفی ملی پوش109+ کیلوگرم به مدال برنز حرکت یک ضرب رسید. نماینده ایران در نخستین حرکت یکضرب خودش موفق شد وزنه 170 کیلوگرمی را مهار کند.
 
او در دومین حرکت خودش هم موفق به مهار وزنه 176 کیلوگرمی شد. برای حرکت سوم مربیان وزنه را به 181 کیلوگرم تغییر دادند و یوسفی موفق شد آن را هم بالای سر ببرد و با 3 حرکت صحیح به کار خود پایان دهد و در نهایت به مدال برنز دست یابد.
 
در این وزن مدال طلا به اکبر ژورائف ورزشکار نامدار و قهرمان جهان از ازبکستان رسید. نماینده ترکمنستان هم پس از او در جایگاه دوم ایستاد و به مدال نقره یکضرب بسنده کرد. ملی‌پوش 109+ کشورمان همچنین در حرکت دوضرب و مجموع دوضرب به مدال نقره دست یافت.
 
 
پنجمی فاطمه یوسفی در مسابقات وزنه‌برداری بازی های کشورهای اسلامی
 
به گزارش روابط عمومی فدراسیون وزنه‌برداری؛در پایان رقابت های وزنه برداری دسته ۸۷+ کیلوگرم بانوان فاطمه یوسفی به مقام پنجم رسید.
 
یوسفی در حرکت یکضرب وزنه‌های ۸۹ و ۹۴ کیلوگرم را مهار کرد اما در مهار وزنه ۹۷ کیلوگرمی ناکام بود.
 
یوسفی در حرکت اول دو ضرب موفق به مهار وزنه ۱۲۰ کیلوگرمی شد.
بانوی وزنه برداری ایران در حرکت دوم هم وزنه ۱۲۷ کیلوگرمی را مهار کرد اما برای حرکت سوم موفق نشد وزنه ۱۳۰ کیلوگرمی را مهار کند.
به این ترتیب یوسفی در حرکت یکضرب با رکورد ۹۴ کیلوگرمی پنجم شد، در حرکت دوضرب هم با مهار وزنه ۱۲۷ کیلوگرمی به مقام پنجمی رسید و در مجموع هم با ۲۲۱ کیلوگرم به همین عنوان رسید.

بازدید وزیر ورزش و جوانان از دهکده بازی‌ها

پیش از ظهر امروز وزرای ورزش و جوانان ایران و ترکیه از بخشهای مختلف دهکده بازی‌های کشورهای اسلامی بازدید کردند.

در این دیدار سجادی و اوغلو ابتدا با حضور در سلف و ساختمان اداری با روند سرویس‌دهی به ورزشکاران ۵٧ کشور حاضر در این بازی‌ها آشنا شدند. در جریان این دیدار وزرای ورزش ایران و ترکیه همزمان با صرف ناهار ورزشکاران‌، با آن‌ها به گفتگوی صمیمانه پرداختند.

سپس وزیر ورزش کشورمان و اوغلو به محل اقامت ورزشکاران‌ ایرانی و ترکیه‌ای رفتند و با ورزشکاران و عوامل اجرایی و کادر سرپرستی این دو کاروان دیدار و گفت‌وگو کردند.

پاراتنیس‌روی‌میز؛ کسب ۳ نقره تیمی برای نمایندگان ایران

در آخرین روز از رقابت های پاراتنیس روی میز بازی های کشورهای اسلامی نمایندگان کشورمان در رقابت های تیمی به مصاف حریفان رفتند.

نتایج به دست آمده درآخرین روز از رقابتها به شرح زیر اعلام شده است: 

-امین صادقیان و حمید رضا شیخ زاده در کلاس ۴ نشان نقره 

-مهدی معصومی و جواد فولادی در کلاس ۵ نشان نقره 

-فاطمه محمدی و فاطمه اعتصامی نیا در کلاس ادغامی ۹ و ۱۰ نشان نقره

 

روز گذشته نیز نمایندگان کشورمان در رقابت های انفرادی موفق به کسب یک نشان نقره و ۵ نشان برنز شده بودند و بر این اساس، پرونده رقابت های پاراتنیس رو میز برای کاروان ایران با کسب ۴ نشان نقره و ۵ نشان برنز بسته شد.

 

والیبال؛ کسب نخستین طلای تیمی توسط تیم مردان

تیم ملی ب والیبال مردان ایران در دیدار نهایی گروه مردان به مصاف کامرون رفت و سه بر یک این تیم را شکست داد و به عنوان قهرمان والیبال مردان این بازی‌ها معرفی شد.

 

شاگردان عظیم جزیده در ست دوم این مسابقه 25 بر 18 مغلوب کامرون شدند، اما در ست‌های اول، سوم و چهارم با امتیازهای 25 بر 16، 25 بر 23 و 25 بر 14 به پیروزی رسیدند تا والیبال ایران چهارمین قهرمانی خود در این بازی‌ها را به دست آورد.

 

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان ایران نیز از جمله تماشاگران ویژه این مسابقه بود.

 

تیم‌های ترکیه و جمهوری آذربایجان نیز در دیدار رده‌بندی مسابقات مردان به مصاف هم رفتند و ترکیه با شکست سه بر یک حریف به مقام سومی و مدال برنز دست یافت.

 

والیبال مردان ایران سه مدال طلای بازی همبستگی کشورهای اسلامی را در پرونده کاری خود داشت و شاگردان عظیم جزیده سرمربی تیم ملی ب در پنجمین دوره رقابت‌ها که در قونیه برگزار شد، به چهارمین طلا و مقام قهرمانی دست یافتند.

 

شهروز همایونفرمنش (کاپیتان)، علی رمضانی، فاضل پژومان، پوریا یلی، بردیا سعادت، آرمان رحمانی، احسان دانش‌دوست، علی حاجی‌پور، اسماعیل مسافر، محراب ملکی‌سرخی، امیرضا سرلک، محمد ولی‌زاده، ابوالفضل قلی‌پور و اسماعیل طالبی‌ 14 بازیکن ایران در این رقابت‌ها بودند.

,
 
,
, ,

جودو؛ پایان رقابت نمایندگان اوزان نخست ایران بر تاتامی قونیه

, جودو؛ پایان رقابت نمایندگان اوزان نخست ایران بر تاتامی قونیه,
تیم ملی جودو مردان و بانوان کشورمان علی رغم تعلیق، پس از سه سال دوری از میادین بین المللی رسمی از صبح امروز 24 مردادماه در چارچوب این رقابت ها با هفت جودوکار در نخستین روز از این مسابقات به مصاف حریفان خود رفتند..  
 در وزن 66- کیلوگرم حمیدرضا پاپی امروز دوشنبه دور نخست به مصاف جودوکا کشور قزاقستان رفت و بازی را مقابل حریف خود واگذار کرد. در این وزن 23 جودوکا حضور دارند.
در ادامه مسابقات و در وزن 73- کیلوگرم، محمد صدیقی دور نخست نماینده کشور چاد را شکست داد، اما مقابل نماینده آذربایجان بازی را واگذار کرد. همچنین در این وزن وحید جدی دور اول نماینده اندونزی را شکست داد، اما دور دوم مقابل نماینده گامبیا بازی را واگذار کرد. در این وزن 20 جودوکا حضور دارند.
در بخش بانوان نیز در وزن 48- کیلوگرم، شیوا جهانگیری به مصاف نماینده کامرون رفت و با شکست این جودوکار به دور دوم راه یافت. در دور دوم نیز به مصاف نماینده آذربایجان رفت و بازی را به حریف خود واگذار کرد. در جدول شانس مجدد نیز به مصاف نماینده الجزایر رفت و بازی را واگذار کرد و شانس کسب مدال را از دست داد. در این وزن 10 جودوکا شرکت کرده‌اند.
در وزن 52- کیلوگرم نیز فاطمه کمالی در نخستین مبارزه مقابل نماینده کامرون بازی را واگذار کرد. در این وزن نیز 16 جودوکا شرکت کرده‌اند.
در وزن 57- کیلوگرم نیز سایان چگنی ابتدا به مصاف نماینده کشور آذربایجان رفت و حریف خود را ایپون کرد. در دومین مبارزه به مصاف "آبزتا" از ساحل عاج رفت و بازی را واگذار کرد. در جدول شانس مجدد نیز بازی را مقابل حریف ترکیه ای واگذار کرد و او نز شانس کسب مدال را از دست داد. در این وزن نیز 10 جودوکا شرکت کرده‌اند.
وزن 63- کیلوگرم محدثه حسینی در نخستین مبارزه نماینده آلبانی را شکست داد و دور دوم مقابل حریفی از کشورالجزایر بازنده دیدار اعلام شد. حسینی نیز در جدول شانس مجدد بازی را به نماینده ترکمنستان واگذار کرد و از رسیدن به مدال بازماند. در این وزن نیز 11 جودوکا حضور دارند.
 
از سوی مسئولان برگزاری مسابقات تغییراتی در زمان شروع رقابتها و جداول اوزان وجود داشت که باعث سردرگمی خبرنگاران حاضر در بخش مدیا جهت دسترسی به آخرین جداول قرعه کشی شده بود.
 
فردا رقابتهای انفرادی و پس فردا رقابتهای تیمی برگزار و در بخش تیمی مردان ایران با برنده ترکمنستان و پاکستان مسابقه می دهد.
 

تیر و کمان؛ اعلام نتایج کمان‌داران ایران در مرحله مقدماتی

مسابقات تیراندازی با کمان صبح امروز در قونیه آغاز شد و کمانداران کشورمان در مرحله مقدماتی به مصاف رقبای خود رفتند. در مسابقات صبح، ورزشکاران کشورمان در ریکرو مردان و کامپوند بانوان به مصاف حریفان خود رفتند.
 
مرحله مقدماتی ریکرو مردان:
رضا شبانی با امتیاز ۶۵۴ در رده هشتم قرار گرفت. وی در دور نخست استراحت دارد و فردا با نماینده ترکمنستان بازی می‌کند. محمدحسین گلشنی در دور مقدماتی با امتیاز ۶۴۳ در رده دوازدهم ایستاد. وی در دور نخست استراحت دارد و فردا با کمانداری از عربستان بازی خواهد کرد. صادق اشرفی با امتیاز ۶۲۹ در جایگاه هفدهم قرار گرفت. وی در دور یک بیست و چهارم نهایی به مصاف نماینده یمن رفت و با نتیجه ۶ بر صفر به پیروزی رسید. اشرفی فردا در یک شانزدهم نهایی به مصاف کمانداری از بنگلادش می‌رود.
 
مرحله مقدماتی کامپوند بانوان:
گیسا بایبوردی در مرحله مقدماتی با امتیاز ۶۸۷ در رده سوم قرار گرفت. وی پس از استراحت در دور نخست، در یک چهارم نهایی فردا به مصاف کمانداری از بنگلادش می‌رود.
 
تیم ریکرو مردان:
تیم ریکرو مردان ایران با امتیاز ۱۹۲۶ در رده چهارم ایستاد و پس از استراحت در دور نخست، روز چهارشنبه در یک چهارم نهایی به مصاف برنده تیم‌های بنگلادش و سودان می‌رود.
 
محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته پارالمپیک در کنار شعبانی‌بهار حضور داشت و از نزدیک در جریان مسابقات قرار گرفت.
 
 
در مسابقات عصر، ورزشکاران کشورمان در ریکرو زنان و کامپوند مردان به مصاف حریفان خود رفتند.
 
ریکرو بانوان:
 
مهتا عبدالهی در مرحله مقدماتی با امتیاز ۶۳۱ در رده سوم ایستاد و پس از استراحت در دور نخست، فردا با برنده دیدار امارات و چاد بازی خواهد کرد.
 
کامپوند مردان:
 
محمدصالح پالیزبان در مرحله مقدماتی با امتیاز ۶۹۰ در رده پنجم ایستاد و پس از استراحت در دور نخست مسابقات حذفی، فردا با برنده مالزی و قطر بازی خواهد کرد.
 
امیر کاظم‌پور در مرحله مقدماتی با امتیاز ۶۹۳ در رده چهارم ایستاد و پس از استراحت در دور نخست مسابقات حذفی، فردا با برنده مالزی و قطر بازی خواهد کرد.
 
محمد معدن‌دار در مرحله مقدماتی با امتیاز ۶۸۴ در رده دهم ایستاد و در دور نخست به مصاف حریفی از عربستان می‌رود.
تیم میکس ریکرو:
تیم میکس ریکرو ایران با ترکیب مهتا عبداللهی و رضا شبانی با امتیاز ۱۲۸۵ در رده سوم ایستاد و روز چهارشنبه به مصاف کشور گینه می‌رود.
تیم میکس کامپوند:
تیم میکس کامپوند ایران با ترکیب گیسا بایبوردی و امیر کاظم پور با امتیاز ۱۳۸۰ در رده دوم ایستاد و چهارشنبه در نیمه نهایی به مصاف تیم اندونزی می‌رود.
تیم کامپوند مردان:
تیم کامپوند کشورمان با امتیاز ۲۰۶۷ در رده سوم ایستاد و روز چهارشنبه در یک چهارم نهایی به مصاف تیم عربستان می‌رود.

تیراندازی اسکیت؛ دوستی میلی‌متری به نیمه‌نهایی نرسید

در ادامه پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی و در پایان روز دوم مسابقات اهداف پروازی در رشته اسکیت، علی دوستی در مجموع پنج راند امتیاز ۱۱۸را ثبت کرد‌. وی در راند اول و دوم امتیاز ۲۴، در راند سوم و چهارم امتیاز ۲۳ و راند پنجم امتیاز ۲۴ را  به دست آورد. به این ترتیب در پایان مرحله مقدماتی علی دوستی تنها با یک امتیاز اختلاف نسبت به نفرششم تا هشتم (۱۱۹ امتیاز)، در جایگاه نهم ایستاد و از صعود به مرحله نیمه نهایی باز ماند.
 

وزنه‌برداری؛ هت‌تریک طلایی معتمدی با حمله ناموفق به رکورد جهانی

در رقابت دسته ۱۰۲ کیلوگرم وزنه برداری بازی های کشورهای اسلامی دو نماینده داشت که در پایان صاحب ۳ مدال طلا شد. رسول معتمدی با رکورد ۱۷۷ یک ضرب، ۲۲۳ دوضرب  و مجموع ۴۰۰کیلوگرم سه مدال طلا گرفت. او به رکورد دوضرب جهان هم حمله کرد که موفق به شکستن آن نشد. امیر حقوقی با رکورد ۱۶۵  یک ضرب، ۲۱۱  دوضرب و مجموع ۳۷۶ کیلوگرم نفر پنجم بازی ها شد.
 
عملکرد نمایندگان ایران به شرح زیر است:
 
*حرکت یک ضرب
 
حقوقی در حرکت اول ۱۶۵ کیلوگرم را مهار کرد. او در حرکت دوم و سوم وزنه های  ۱۷۱  و ۱۷۳ کیلوگرم را انداخت و در یک ضرب پنجم شد.
 
معتمدی در حرکت های اول وزنه  ۱۷۱ را مهار کرد. در حرکت دوم وزنه ۱۷۵ کیلوگرم را انداخت. در حرکت سوم وزنه ۱۷۷ کیلوگرم را بالای سر برد و طلای یک ضرب را گرفت. وزنه بردار آذربایجان با ۱۷۴ کیلوگرم و وزنه بردار ازبکستان با ۱۷۲ به ترتیب نقره و برنز یک ضرب را گرفتند.
 
*حرکت دوضرب
 
حقوقی در حرکت اول و دوم ضرب وزنه های ۲۰۲ و ۲۱۱ کیلوگرم را مهار کرد. او در حرکت آخر ۲۱۷ کیلوگرم را انداخت و از کسب مدال بازماند.
 
معتمدی اما در اولین حرکت ۲۱۷ کیلوگرم را بالای سر برد. او در حرکت دوم ۲۲۳ کیلوگرم را مهار کرد و مدال طلای دوضرب  و مجموع خود را مسجل کرد. او در حرکت سوم برای شکستن رکورد جهان روی تخته آمد و  پشت سر وزنه ۲۳۲ کیلوگرم قرار گرفت اما این وزنه را انداخت. رکورد جهان ۲۳۱ کیلوگرم است که از زمان تعیین این رکورد توسط فدراسیون جهانی، هیچ وزنه برداری موفق به شکستن آن نشده بود.
 
 
در وزن ۱۰۹ کیلوگرم؛ مهدی کرمی با رکورد ۱۷۳ یک‌ضرب، و ۲۰۷ دوضرب و مجموع ۳۸۰ کیلوگرم مدال نقره یکضرب، برنز دوضرب و مجموع هم به مدال برنز دست یافت.
 
پیمان جان با رکورد ۱۶۶ یک‌ضرب، ۲۱۶ دوضرب و مجموع ۳۸۰ کیلوگرم به مدال برنز یک‌ضرب، نقره دوضرب و در مجموع هم صاحب مدال نقره شد. 
 
 
 
علیرضا یوسفی ملی پوش109+ کیلوگرم به مدال برنز حرکت یک ضرب رسید. نماینده ایران در نخستین حرکت یکضرب خودش موفق شد وزنه 170 کیلوگرمی را مهار کند.
 
او در دومین حرکت خودش هم موفق به مهار وزنه 176 کیلوگرمی شد. برای حرکت سوم مربیان وزنه را به 181 کیلوگرم تغییر دادند و یوسفی موفق شد آن را هم بالای سر ببرد و با 3 حرکت صحیح به کار خود پایان دهد و در نهایت به مدال برنز دست یابد.
 
در این وزن مدال طلا به اکبر ژورائف ورزشکار نامدار و قهرمان جهان از ازبکستان رسید. نماینده ترکمنستان هم پس از او در جایگاه دوم ایستاد و به مدال نقره یکضرب بسنده کرد. ملی‌پوش 109+ کشورمان همچنین در حرکت دوضرب و مجموع دوضرب به مدال نقره دست یافت.
 
 
پنجمی فاطمه یوسفی در مسابقات وزنه‌برداری بازی های کشورهای اسلامی
 
به گزارش روابط عمومی فدراسیون وزنه‌برداری؛در پایان رقابت های وزنه برداری دسته ۸۷+ کیلوگرم بانوان فاطمه یوسفی به مقام پنجم رسید.
 
یوسفی در حرکت یکضرب وزنه‌های ۸۹ و ۹۴ کیلوگرم را مهار کرد اما در مهار وزنه ۹۷ کیلوگرمی ناکام بود.
 
یوسفی در حرکت اول دو ضرب موفق به مهار وزنه ۱۲۰ کیلوگرمی شد.
بانوی وزنه برداری ایران در حرکت دوم هم وزنه ۱۲۷ کیلوگرمی را مهار کرد اما برای حرکت سوم موفق نشد وزنه ۱۳۰ کیلوگرمی را مهار کند.
به این ترتیب یوسفی در حرکت یکضرب با رکورد ۹۴ کیلوگرمی پنجم شد، در حرکت دوضرب هم با مهار وزنه ۱۲۷ کیلوگرمی به مقام پنجمی رسید و در مجموع هم با ۲۲۱ کیلوگرم به همین عنوان رسید.

بازدید وزیر ورزش و جوانان از دهکده بازی‌ها

پیش از ظهر امروز وزرای ورزش و جوانان ایران و ترکیه از بخشهای مختلف دهکده بازی‌های کشورهای اسلامی بازدید کردند.

در این دیدار سجادی و اوغلو ابتدا با حضور در سلف و ساختمان اداری با روند سرویس‌دهی به ورزشکاران ۵٧ کشور حاضر در این بازی‌ها آشنا شدند. در جریان این دیدار وزرای ورزش ایران و ترکیه همزمان با صرف ناهار ورزشکاران‌، با آن‌ها به گفتگوی صمیمانه پرداختند.

سپس وزیر ورزش کشورمان و اوغلو به محل اقامت ورزشکاران‌ ایرانی و ترکیه‌ای رفتند و با ورزشکاران و عوامل اجرایی و کادر سرپرستی این دو کاروان دیدار و گفت‌وگو کردند.

پاراتنیس‌روی‌میز؛ کسب ۳ نقره تیمی برای نمایندگان ایران

در آخرین روز از رقابت های پاراتنیس روی میز بازی های کشورهای اسلامی نمایندگان کشورمان در رقابت های تیمی به مصاف حریفان رفتند.

نتایج به دست آمده درآخرین روز از رقابتها به شرح زیر اعلام شده است: 

-امین صادقیان و حمید رضا شیخ زاده در کلاس ۴ نشان نقره 

-مهدی معصومی و جواد فولادی در کلاس ۵ نشان نقره 

-فاطمه محمدی و فاطمه اعتصامی نیا در کلاس ادغامی ۹ و ۱۰ نشان نقره

 

روز گذشته نیز نمایندگان کشورمان در رقابت های انفرادی موفق به کسب یک نشان نقره و ۵ نشان برنز شده بودند و بر این اساس، پرونده رقابت های پاراتنیس رو میز برای کاروان ایران با کسب ۴ نشان نقره و ۵ نشان برنز بسته شد.

 

والیبال؛ کسب نخستین طلای تیمی توسط تیم مردان

تیم ملی ب والیبال مردان ایران در دیدار نهایی گروه مردان به مصاف کامرون رفت و سه بر یک این تیم را شکست داد و به عنوان قهرمان والیبال مردان این بازی‌ها معرفی شد.

 

شاگردان عظیم جزیده در ست دوم این مسابقه 25 بر 18 مغلوب کامرون شدند، اما در ست‌های اول، سوم و چهارم با امتیازهای 25 بر 16، 25 بر 23 و 25 بر 14 به پیروزی رسیدند تا والیبال ایران چهارمین قهرمانی خود در این بازی‌ها را به دست آورد.

 

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان ایران نیز از جمله تماشاگران ویژه این مسابقه بود.

 

تیم‌های ترکیه و جمهوری آذربایجان نیز در دیدار رده‌بندی مسابقات مردان به مصاف هم رفتند و ترکیه با شکست سه بر یک حریف به مقام سومی و مدال برنز دست یافت.

 

والیبال مردان ایران سه مدال طلای بازی همبستگی کشورهای اسلامی را در پرونده کاری خود داشت و شاگردان عظیم جزیده سرمربی تیم ملی ب در پنجمین دوره رقابت‌ها که در قونیه برگزار شد، به چهارمین طلا و مقام قهرمانی دست یافتند.

 

شهروز همایونفرمنش (کاپیتان)، علی رمضانی، فاضل پژومان، پوریا یلی، بردیا سعادت، آرمان رحمانی، احسان دانش‌دوست، علی حاجی‌پور، اسماعیل مسافر، محراب ملکی‌سرخی، امیرضا سرلک، محمد ولی‌زاده، ابوالفضل قلی‌پور و اسماعیل طالبی‌ 14 بازیکن ایران در این رقابت‌ها بودند.

,
تیم ملی جودو مردان و بانوان کشورمان علی رغم تعلیق، پس از سه سال دوری از میادین بین المللی رسمی از صبح امروز 24 مردادماه در چارچوب این رقابت ها با هفت جودوکار در نخستین روز از این مسابقات به مصاف حریفان خود رفتند..  
 در وزن 66- کیلوگرم حمیدرضا پاپی امروز دوشنبه دور نخست به مصاف جودوکا کشور قزاقستان رفت و بازی را مقابل حریف خود واگذار کرد. در این وزن 23 جودوکا حضور دارند.
در ادامه مسابقات و در وزن 73- کیلوگرم، محمد صدیقی دور نخست نماینده کشور چاد را شکست داد، اما مقابل نماینده آذربایجان بازی را واگذار کرد. همچنین در این وزن وحید جدی دور اول نماینده اندونزی را شکست داد، اما دور دوم مقابل نماینده گامبیا بازی را واگذار کرد. در این وزن 20 جودوکا حضور دارند.
در بخش بانوان نیز در وزن 48- کیلوگرم، شیوا جهانگیری به مصاف نماینده کامرون رفت و با شکست این جودوکار به دور دوم راه یافت. در دور دوم نیز به مصاف نماینده آذربایجان رفت و بازی را به حریف خود واگذار کرد. در جدول شانس مجدد نیز به مصاف نماینده الجزایر رفت و بازی را واگذار کرد و شانس کسب مدال را از دست داد. در این وزن 10 جودوکا شرکت کرده‌اند.
در وزن 52- کیلوگرم نیز فاطمه کمالی در نخستین مبارزه مقابل نماینده کامرون بازی را واگذار کرد. در این وزن نیز 16 جودوکا شرکت کرده‌اند.
در وزن 57- کیلوگرم نیز سایان چگنی ابتدا به مصاف نماینده کشور آذربایجان رفت و حریف خود را ایپون کرد. در دومین مبارزه به مصاف "آبزتا" از ساحل عاج رفت و بازی را واگذار کرد. در جدول شانس مجدد نیز بازی را مقابل حریف ترکیه ای واگذار کرد و او نز شانس کسب مدال را از دست داد. در این وزن نیز 10 جودوکا شرکت کرده‌اند.
وزن 63- کیلوگرم محدثه حسینی در نخستین مبارزه نماینده آلبانی را شکست داد و دور دوم مقابل حریفی از کشورالجزایر بازنده دیدار اعلام شد. حسینی نیز در جدول شانس مجدد بازی را به نماینده ترکمنستان واگذار کرد و از رسیدن به مدال بازماند. در این وزن نیز 11 جودوکا حضور دارند.
 
از سوی مسئولان برگزاری مسابقات تغییراتی در زمان شروع رقابتها و جداول اوزان وجود داشت که باعث سردرگمی خبرنگاران حاضر در بخش مدیا جهت دسترسی به آخرین جداول قرعه کشی شده بود.
 
فردا رقابتهای انفرادی و پس فردا رقابتهای تیمی برگزار و در بخش تیمی مردان ایران با برنده ترکمنستان و پاکستان مسابقه می دهد.
 
,
تیم ملی جودو مردان و بانوان کشورمان علی رغم تعلیق، پس از سه سال دوری از میادین بین المللی رسمی از صبح امروز 24 مردادماه در چارچوب این رقابت ها با هفت جودوکار در نخستین روز از این مسابقات به مصاف حریفان خود رفتند..  
,
 در وزن 66- کیلوگرم حمیدرضا پاپی امروز دوشنبه دور نخست به مصاف جودوکا کشور قزاقستان رفت و بازی را مقابل حریف خود واگذار کرد. در این وزن 23 جودوکا حضور دارند.
,
در ادامه مسابقات و در وزن 73- کیلوگرم، محمد صدیقی دور نخست نماینده کشور چاد را شکست داد، اما مقابل نماینده آذربایجان بازی را واگذار کرد. همچنین در این وزن وحید جدی دور اول نماینده اندونزی را شکست داد، اما دور دوم مقابل نماینده گامبیا بازی را واگذار کرد. در این وزن 20 جودوکا حضور دارند.
,
در بخش بانوان نیز در وزن 48- کیلوگرم، شیوا جهانگیری به مصاف نماینده کامرون رفت و با شکست این جودوکار به دور دوم راه یافت. در دور دوم نیز به مصاف نماینده آذربایجان رفت و بازی را به حریف خود واگذار کرد. در جدول شانس مجدد نیز به مصاف نماینده الجزایر رفت و بازی را واگذار کرد و شانس کسب مدال را از دست داد. در این وزن 10 جودوکا شرکت کرده‌اند.
,
در وزن 52- کیلوگرم نیز فاطمه کمالی در نخستین مبارزه مقابل نماینده کامرون بازی را واگذار کرد. در این وزن نیز 16 جودوکا شرکت کرده‌اند.
,
در وزن 57- کیلوگرم نیز سایان چگنی ابتدا به مصاف نماینده کشور آذربایجان رفت و حریف خود را ایپون کرد. در دومین مبارزه به مصاف "آبزتا" از ساحل عاج رفت و بازی را واگذار کرد. در جدول شانس مجدد نیز بازی را مقابل حریف ترکیه ای واگذار کرد و او نز شانس کسب مدال را از دست داد. در این وزن نیز 10 جودوکا شرکت کرده‌اند.
,
وزن 63- کیلوگرم محدثه حسینی در نخستین مبارزه نماینده آلبانی را شکست داد و دور دوم مقابل حریفی از کشورالجزایر بازنده دیدار اعلام شد. حسینی نیز در جدول شانس مجدد بازی را به نماینده ترکمنستان واگذار کرد و از رسیدن به مدال بازماند. در این وزن نیز 11 جودوکا حضور دارند.
,
 
,
از سوی مسئولان برگزاری مسابقات تغییراتی در زمان شروع رقابتها و جداول اوزان وجود داشت که باعث سردرگمی خبرنگاران حاضر در بخش مدیا جهت دسترسی به آخرین جداول قرعه کشی شده بود.
,
 
,
 
,
فردا رقابتهای انفرادی و پس فردا رقابتهای تیمی برگزار و در بخش تیمی مردان ایران با برنده ترکمنستان و پاکستان مسابقه می دهد.
,
 
,
, ,

تیر و کمان؛ اعلام نتایج کمان‌داران ایران در مرحله مقدماتی

مسابقات تیراندازی با کمان صبح امروز در قونیه آغاز شد و کمانداران کشورمان در مرحله مقدماتی به مصاف رقبای خود رفتند. در مسابقات صبح، ورزشکاران کشورمان در ریکرو مردان و کامپوند بانوان به مصاف حریفان خود رفتند.
 
مرحله مقدماتی ریکرو مردان:
رضا شبانی با امتیاز ۶۵۴ در رده هشتم قرار گرفت. وی در دور نخست استراحت دارد و فردا با نماینده ترکمنستان بازی می‌کند. محمدحسین گلشنی در دور مقدماتی با امتیاز ۶۴۳ در رده دوازدهم ایستاد. وی در دور نخست استراحت دارد و فردا با کمانداری از عربستان بازی خواهد کرد. صادق اشرفی با امتیاز ۶۲۹ در جایگاه هفدهم قرار گرفت. وی در دور یک بیست و چهارم نهایی به مصاف نماینده یمن رفت و با نتیجه ۶ بر صفر به پیروزی رسید. اشرفی فردا در یک شانزدهم نهایی به مصاف کمانداری از بنگلادش می‌رود.
 
مرحله مقدماتی کامپوند بانوان:
گیسا بایبوردی در مرحله مقدماتی با امتیاز ۶۸۷ در رده سوم قرار گرفت. وی پس از استراحت در دور نخست، در یک چهارم نهایی فردا به مصاف کمانداری از بنگلادش می‌رود.
 
تیم ریکرو مردان:
تیم ریکرو مردان ایران با امتیاز ۱۹۲۶ در رده چهارم ایستاد و پس از استراحت در دور نخست، روز چهارشنبه در یک چهارم نهایی به مصاف برنده تیم‌های بنگلادش و سودان می‌رود.
 
محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته پارالمپیک در کنار شعبانی‌بهار حضور داشت و از نزدیک در جریان مسابقات قرار گرفت.
 
 
در مسابقات عصر، ورزشکاران کشورمان در ریکرو زنان و کامپوند مردان به مصاف حریفان خود رفتند.
 
ریکرو بانوان:
 
مهتا عبدالهی در مرحله مقدماتی با امتیاز ۶۳۱ در رده سوم ایستاد و پس از استراحت در دور نخست، فردا با برنده دیدار امارات و چاد بازی خواهد کرد.
 
کامپوند مردان:
 
محمدصالح پالیزبان در مرحله مقدماتی با امتیاز ۶۹۰ در رده پنجم ایستاد و پس از استراحت در دور نخست مسابقات حذفی، فردا با برنده مالزی و قطر بازی خواهد کرد.
 
امیر کاظم‌پور در مرحله مقدماتی با امتیاز ۶۹۳ در رده چهارم ایستاد و پس از استراحت در دور نخست مسابقات حذفی، فردا با برنده مالزی و قطر بازی خواهد کرد.
 
محمد معدن‌دار در مرحله مقدماتی با امتیاز ۶۸۴ در رده دهم ایستاد و در دور نخست به مصاف حریفی از عربستان می‌رود.
تیم میکس ریکرو:
تیم میکس ریکرو ایران با ترکیب مهتا عبداللهی و رضا شبانی با امتیاز ۱۲۸۵ در رده سوم ایستاد و روز چهارشنبه به مصاف کشور گینه می‌رود.
تیم میکس کامپوند:
تیم میکس کامپوند ایران با ترکیب گیسا بایبوردی و امیر کاظم پور با امتیاز ۱۳۸۰ در رده دوم ایستاد و چهارشنبه در نیمه نهایی به مصاف تیم اندونزی می‌رود.
تیم کامپوند مردان:
تیم کامپوند کشورمان با امتیاز ۲۰۶۷ در رده سوم ایستاد و روز چهارشنبه در یک چهارم نهایی به مصاف تیم عربستان می‌رود.

تیراندازی اسکیت؛ دوستی میلی‌متری به نیمه‌نهایی نرسید

در ادامه پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی و در پایان روز دوم مسابقات اهداف پروازی در رشته اسکیت، علی دوستی در مجموع پنج راند امتیاز ۱۱۸را ثبت کرد‌. وی در راند اول و دوم امتیاز ۲۴، در راند سوم و چهارم امتیاز ۲۳ و راند پنجم امتیاز ۲۴ را  به دست آورد. به این ترتیب در پایان مرحله مقدماتی علی دوستی تنها با یک امتیاز اختلاف نسبت به نفرششم تا هشتم (۱۱۹ امتیاز)، در جایگاه نهم ایستاد و از صعود به مرحله نیمه نهایی باز ماند.
 

وزنه‌برداری؛ هت‌تریک طلایی معتمدی با حمله ناموفق به رکورد جهانی

در رقابت دسته ۱۰۲ کیلوگرم وزنه برداری بازی های کشورهای اسلامی دو نماینده داشت که در پایان صاحب ۳ مدال طلا شد. رسول معتمدی با رکورد ۱۷۷ یک ضرب، ۲۲۳ دوضرب  و مجموع ۴۰۰کیلوگرم سه مدال طلا گرفت. او به رکورد دوضرب جهان هم حمله کرد که موفق به شکستن آن نشد. امیر حقوقی با رکورد ۱۶۵  یک ضرب، ۲۱۱  دوضرب و مجموع ۳۷۶ کیلوگرم نفر پنجم بازی ها شد.
 
عملکرد نمایندگان ایران به شرح زیر است:
 
*حرکت یک ضرب
 
حقوقی در حرکت اول ۱۶۵ کیلوگرم را مهار کرد. او در حرکت دوم و سوم وزنه های  ۱۷۱  و ۱۷۳ کیلوگرم را انداخت و در یک ضرب پنجم شد.
 
معتمدی در حرکت های اول وزنه  ۱۷۱ را مهار کرد. در حرکت دوم وزنه ۱۷۵ کیلوگرم را انداخت. در حرکت سوم وزنه ۱۷۷ کیلوگرم را بالای سر برد و طلای یک ضرب را گرفت. وزنه بردار آذربایجان با ۱۷۴ کیلوگرم و وزنه بردار ازبکستان با ۱۷۲ به ترتیب نقره و برنز یک ضرب را گرفتند.
 
*حرکت دوضرب
 
حقوقی در حرکت اول و دوم ضرب وزنه های ۲۰۲ و ۲۱۱ کیلوگرم را مهار کرد. او در حرکت آخر ۲۱۷ کیلوگرم را انداخت و از کسب مدال بازماند.
 
معتمدی اما در اولین حرکت ۲۱۷ کیلوگرم را بالای سر برد. او در حرکت دوم ۲۲۳ کیلوگرم را مهار کرد و مدال طلای دوضرب  و مجموع خود را مسجل کرد. او در حرکت سوم برای شکستن رکورد جهان روی تخته آمد و  پشت سر وزنه ۲۳۲ کیلوگرم قرار گرفت اما این وزنه را انداخت. رکورد جهان ۲۳۱ کیلوگرم است که از زمان تعیین این رکورد توسط فدراسیون جهانی، هیچ وزنه برداری موفق به شکستن آن نشده بود.
 
 
در وزن ۱۰۹ کیلوگرم؛ مهدی کرمی با رکورد ۱۷۳ یک‌ضرب، و ۲۰۷ دوضرب و مجموع ۳۸۰ کیلوگرم مدال نقره یکضرب، برنز دوضرب و مجموع هم به مدال برنز دست یافت.
 
پیمان جان با رکورد ۱۶۶ یک‌ضرب، ۲۱۶ دوضرب و مجموع ۳۸۰ کیلوگرم به مدال برنز یک‌ضرب، نقره دوضرب و در مجموع هم صاحب مدال نقره شد. 
 
 
 
علیرضا یوسفی ملی پوش109+ کیلوگرم به مدال برنز حرکت یک ضرب رسید. نماینده ایران در نخستین حرکت یکضرب خودش موفق شد وزنه 170 کیلوگرمی را مهار کند.
 
او در دومین حرکت خودش هم موفق به مهار وزنه 176 کیلوگرمی شد. برای حرکت سوم مربیان وزنه را به 181 کیلوگرم تغییر دادند و یوسفی موفق شد آن را هم بالای سر ببرد و با 3 حرکت صحیح به کار خود پایان دهد و در نهایت به مدال برنز دست یابد.
 
در این وزن مدال طلا به اکبر ژورائف ورزشکار نامدار و قهرمان جهان از ازبکستان رسید. نماینده ترکمنستان هم پس از او در جایگاه دوم ایستاد و به مدال نقره یکضرب بسنده کرد. ملی‌پوش 109+ کشورمان همچنین در حرکت دوضرب و مجموع دوضرب به مدال نقره دست یافت.
 
 
پنجمی فاطمه یوسفی در مسابقات وزنه‌برداری بازی های کشورهای اسلامی
 
به گزارش روابط عمومی فدراسیون وزنه‌برداری؛در پایان رقابت های وزنه برداری دسته ۸۷+ کیلوگرم بانوان فاطمه یوسفی به مقام پنجم رسید.
 
یوسفی در حرکت یکضرب وزنه‌های ۸۹ و ۹۴ کیلوگرم را مهار کرد اما در مهار وزنه ۹۷ کیلوگرمی ناکام بود.
 
یوسفی در حرکت اول دو ضرب موفق به مهار وزنه ۱۲۰ کیلوگرمی شد.
بانوی وزنه برداری ایران در حرکت دوم هم وزنه ۱۲۷ کیلوگرمی را مهار کرد اما برای حرکت سوم موفق نشد وزنه ۱۳۰ کیلوگرمی را مهار کند.
به این ترتیب یوسفی در حرکت یکضرب با رکورد ۹۴ کیلوگرمی پنجم شد، در حرکت دوضرب هم با مهار وزنه ۱۲۷ کیلوگرمی به مقام پنجمی رسید و در مجموع هم با ۲۲۱ کیلوگرم به همین عنوان رسید.

بازدید وزیر ورزش و جوانان از دهکده بازی‌ها

پیش از ظهر امروز وزرای ورزش و جوانان ایران و ترکیه از بخشهای مختلف دهکده بازی‌های کشورهای اسلامی بازدید کردند.

در این دیدار سجادی و اوغلو ابتدا با حضور در سلف و ساختمان اداری با روند سرویس‌دهی به ورزشکاران ۵٧ کشور حاضر در این بازی‌ها آشنا شدند. در جریان این دیدار وزرای ورزش ایران و ترکیه همزمان با صرف ناهار ورزشکاران‌، با آن‌ها به گفتگوی صمیمانه پرداختند.

سپس وزیر ورزش کشورمان و اوغلو به محل اقامت ورزشکاران‌ ایرانی و ترکیه‌ای رفتند و با ورزشکاران و عوامل اجرایی و کادر سرپرستی این دو کاروان دیدار و گفت‌وگو کردند.

پاراتنیس‌روی‌میز؛ کسب ۳ نقره تیمی برای نمایندگان ایران

در آخرین روز از رقابت های پاراتنیس روی میز بازی های کشورهای اسلامی نمایندگان کشورمان در رقابت های تیمی به مصاف حریفان رفتند.

نتایج به دست آمده درآخرین روز از رقابتها به شرح زیر اعلام شده است: 

-امین صادقیان و حمید رضا شیخ زاده در کلاس ۴ نشان نقره 

-مهدی معصومی و جواد فولادی در کلاس ۵ نشان نقره 

-فاطمه محمدی و فاطمه اعتصامی نیا در کلاس ادغامی ۹ و ۱۰ نشان نقره

 

روز گذشته نیز نمایندگان کشورمان در رقابت های انفرادی موفق به کسب یک نشان نقره و ۵ نشان برنز شده بودند و بر این اساس، پرونده رقابت های پاراتنیس رو میز برای کاروان ایران با کسب ۴ نشان نقره و ۵ نشان برنز بسته شد.

 

والیبال؛ کسب نخستین طلای تیمی توسط تیم مردان

تیم ملی ب والیبال مردان ایران در دیدار نهایی گروه مردان به مصاف کامرون رفت و سه بر یک این تیم را شکست داد و به عنوان قهرمان والیبال مردان این بازی‌ها معرفی شد.

 

شاگردان عظیم جزیده در ست دوم این مسابقه 25 بر 18 مغلوب کامرون شدند، اما در ست‌های اول، سوم و چهارم با امتیازهای 25 بر 16، 25 بر 23 و 25 بر 14 به پیروزی رسیدند تا والیبال ایران چهارمین قهرمانی خود در این بازی‌ها را به دست آورد.

 

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان ایران نیز از جمله تماشاگران ویژه این مسابقه بود.

 

تیم‌های ترکیه و جمهوری آذربایجان نیز در دیدار رده‌بندی مسابقات مردان به مصاف هم رفتند و ترکیه با شکست سه بر یک حریف به مقام سومی و مدال برنز دست یافت.

 

والیبال مردان ایران سه مدال طلای بازی همبستگی کشورهای اسلامی را در پرونده کاری خود داشت و شاگردان عظیم جزیده سرمربی تیم ملی ب در پنجمین دوره رقابت‌ها که در قونیه برگزار شد، به چهارمین طلا و مقام قهرمانی دست یافتند.

 

شهروز همایونفرمنش (کاپیتان)، علی رمضانی، فاضل پژومان، پوریا یلی، بردیا سعادت، آرمان رحمانی، احسان دانش‌دوست، علی حاجی‌پور، اسماعیل مسافر، محراب ملکی‌سرخی، امیرضا سرلک، محمد ولی‌زاده، ابوالفضل قلی‌پور و اسماعیل طالبی‌ 14 بازیکن ایران در این رقابت‌ها بودند.

,

تیر و کمان؛ اعلام نتایج کمان‌داران ایران در مرحله مقدماتی

, تیر و کمان؛ اعلام نتایج کمان‌داران ایران در مرحله مقدماتی,
مسابقات تیراندازی با کمان صبح امروز در قونیه آغاز شد و کمانداران کشورمان در مرحله مقدماتی به مصاف رقبای خود رفتند. در مسابقات صبح، ورزشکاران کشورمان در ریکرو مردان و کامپوند بانوان به مصاف حریفان خود رفتند.
,
 
,
مرحله مقدماتی ریکرو مردان:
,
رضا شبانی با امتیاز ۶۵۴ در رده هشتم قرار گرفت. وی در دور نخست استراحت دارد و فردا با نماینده ترکمنستان بازی می‌کند. محمدحسین گلشنی در دور مقدماتی با امتیاز ۶۴۳ در رده دوازدهم ایستاد. وی در دور نخست استراحت دارد و فردا با کمانداری از عربستان بازی خواهد کرد. صادق اشرفی با امتیاز ۶۲۹ در جایگاه هفدهم قرار گرفت. وی در دور یک بیست و چهارم نهایی به مصاف نماینده یمن رفت و با نتیجه ۶ بر صفر به پیروزی رسید. اشرفی فردا در یک شانزدهم نهایی به مصاف کمانداری از بنگلادش می‌رود.
,
 
,
مرحله مقدماتی کامپوند بانوان:
,
گیسا بایبوردی در مرحله مقدماتی با امتیاز ۶۸۷ در رده سوم قرار گرفت. وی پس از استراحت در دور نخست، در یک چهارم نهایی فردا به مصاف کمانداری از بنگلادش می‌رود.
,
 
,
تیم ریکرو مردان:
,
تیم ریکرو مردان ایران با امتیاز ۱۹۲۶ در رده چهارم ایستاد و پس از استراحت در دور نخست، روز چهارشنبه در یک چهارم نهایی به مصاف برنده تیم‌های بنگلادش و سودان می‌رود.
,
 
,
محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته پارالمپیک در کنار شعبانی‌بهار حضور داشت و از نزدیک در جریان مسابقات قرار گرفت.
,
 
,
, ,
 
,
در مسابقات عصر، ورزشکاران کشورمان در ریکرو زنان و کامپوند مردان به مصاف حریفان خود رفتند.
,
 
,
ریکرو بانوان:
,
 
,
مهتا عبدالهی در مرحله مقدماتی با امتیاز ۶۳۱ در رده سوم ایستاد و پس از استراحت در دور نخست، فردا با برنده دیدار امارات و چاد بازی خواهد کرد.
,
 
,
کامپوند مردان:
,
 
,
محمدصالح پالیزبان در مرحله مقدماتی با امتیاز ۶۹۰ در رده پنجم ایستاد و پس از استراحت در دور نخست مسابقات حذفی، فردا با برنده مالزی و قطر بازی خواهد کرد.
,
 
,
امیر کاظم‌پور در مرحله مقدماتی با امتیاز ۶۹۳ در رده چهارم ایستاد و پس از استراحت در دور نخست مسابقات حذفی، فردا با برنده مالزی و قطر بازی خواهد کرد.
,
 
,
محمد معدن‌دار در مرحله مقدماتی با امتیاز ۶۸۴ در رده دهم ایستاد و در دور نخست به مصاف حریفی از عربستان می‌رود.
,
تیم میکس ریکرو:
,
تیم میکس ریکرو ایران با ترکیب مهتا عبداللهی و رضا شبانی با امتیاز ۱۲۸۵ در رده سوم ایستاد و روز چهارشنبه به مصاف کشور گینه می‌رود.
,
تیم میکس کامپوند:
,
تیم میکس کامپوند ایران با ترکیب گیسا بایبوردی و امیر کاظم پور با امتیاز ۱۳۸۰ در رده دوم ایستاد و چهارشنبه در نیمه نهایی به مصاف تیم اندونزی می‌رود.
,
تیم کامپوند مردان:
,
تیم کامپوند کشورمان با امتیاز ۲۰۶۷ در رده سوم ایستاد و روز چهارشنبه در یک چهارم نهایی به مصاف تیم عربستان می‌رود.
,

تیراندازی اسکیت؛ دوستی میلی‌متری به نیمه‌نهایی نرسید

, تیراندازی اسکیت؛ دوستی میلی‌متری به نیمه‌نهایی نرسید,
در ادامه پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی و در پایان روز دوم مسابقات اهداف پروازی در رشته اسکیت، علی دوستی در مجموع پنج راند امتیاز ۱۱۸را ثبت کرد‌. وی در راند اول و دوم امتیاز ۲۴، در راند سوم و چهارم امتیاز ۲۳ و راند پنجم امتیاز ۲۴ را  به دست آورد. به این ترتیب در پایان مرحله مقدماتی علی دوستی تنها با یک امتیاز اختلاف نسبت به نفرششم تا هشتم (۱۱۹ امتیاز)، در جایگاه نهم ایستاد و از صعود به مرحله نیمه نهایی باز ماند.
 

وزنه‌برداری؛ هت‌تریک طلایی معتمدی با حمله ناموفق به رکورد جهانی

در رقابت دسته ۱۰۲ کیلوگرم وزنه برداری بازی های کشورهای اسلامی دو نماینده داشت که در پایان صاحب ۳ مدال طلا شد. رسول معتمدی با رکورد ۱۷۷ یک ضرب، ۲۲۳ دوضرب  و مجموع ۴۰۰کیلوگرم سه مدال طلا گرفت. او به رکورد دوضرب جهان هم حمله کرد که موفق به شکستن آن نشد. امیر حقوقی با رکورد ۱۶۵  یک ضرب، ۲۱۱  دوضرب و مجموع ۳۷۶ کیلوگرم نفر پنجم بازی ها شد.
 
عملکرد نمایندگان ایران به شرح زیر است:
 
*حرکت یک ضرب
 
حقوقی در حرکت اول ۱۶۵ کیلوگرم را مهار کرد. او در حرکت دوم و سوم وزنه های  ۱۷۱  و ۱۷۳ کیلوگرم را انداخت و در یک ضرب پنجم شد.
 
معتمدی در حرکت های اول وزنه  ۱۷۱ را مهار کرد. در حرکت دوم وزنه ۱۷۵ کیلوگرم را انداخت. در حرکت سوم وزنه ۱۷۷ کیلوگرم را بالای سر برد و طلای یک ضرب را گرفت. وزنه بردار آذربایجان با ۱۷۴ کیلوگرم و وزنه بردار ازبکستان با ۱۷۲ به ترتیب نقره و برنز یک ضرب را گرفتند.
 
*حرکت دوضرب
 
حقوقی در حرکت اول و دوم ضرب وزنه های ۲۰۲ و ۲۱۱ کیلوگرم را مهار کرد. او در حرکت آخر ۲۱۷ کیلوگرم را انداخت و از کسب مدال بازماند.
 
معتمدی اما در اولین حرکت ۲۱۷ کیلوگرم را بالای سر برد. او در حرکت دوم ۲۲۳ کیلوگرم را مهار کرد و مدال طلای دوضرب  و مجموع خود را مسجل کرد. او در حرکت سوم برای شکستن رکورد جهان روی تخته آمد و  پشت سر وزنه ۲۳۲ کیلوگرم قرار گرفت اما این وزنه را انداخت. رکورد جهان ۲۳۱ کیلوگرم است که از زمان تعیین این رکورد توسط فدراسیون جهانی، هیچ وزنه برداری موفق به شکستن آن نشده بود.
 
 
در وزن ۱۰۹ کیلوگرم؛ مهدی کرمی با رکورد ۱۷۳ یک‌ضرب، و ۲۰۷ دوضرب و مجموع ۳۸۰ کیلوگرم مدال نقره یکضرب، برنز دوضرب و مجموع هم به مدال برنز دست یافت.
 
پیمان جان با رکورد ۱۶۶ یک‌ضرب، ۲۱۶ دوضرب و مجموع ۳۸۰ کیلوگرم به مدال برنز یک‌ضرب، نقره دوضرب و در مجموع هم صاحب مدال نقره شد. 
 
 
 
علیرضا یوسفی ملی پوش109+ کیلوگرم به مدال برنز حرکت یک ضرب رسید. نماینده ایران در نخستین حرکت یکضرب خودش موفق شد وزنه 170 کیلوگرمی را مهار کند.
 
او در دومین حرکت خودش هم موفق به مهار وزنه 176 کیلوگرمی شد. برای حرکت سوم مربیان وزنه را به 181 کیلوگرم تغییر دادند و یوسفی موفق شد آن را هم بالای سر ببرد و با 3 حرکت صحیح به کار خود پایان دهد و در نهایت به مدال برنز دست یابد.
 
در این وزن مدال طلا به اکبر ژورائف ورزشکار نامدار و قهرمان جهان از ازبکستان رسید. نماینده ترکمنستان هم پس از او در جایگاه دوم ایستاد و به مدال نقره یکضرب بسنده کرد. ملی‌پوش 109+ کشورمان همچنین در حرکت دوضرب و مجموع دوضرب به مدال نقره دست یافت.
 
 
پنجمی فاطمه یوسفی در مسابقات وزنه‌برداری بازی های کشورهای اسلامی
 
به گزارش روابط عمومی فدراسیون وزنه‌برداری؛در پایان رقابت های وزنه برداری دسته ۸۷+ کیلوگرم بانوان فاطمه یوسفی به مقام پنجم رسید.
 
یوسفی در حرکت یکضرب وزنه‌های ۸۹ و ۹۴ کیلوگرم را مهار کرد اما در مهار وزنه ۹۷ کیلوگرمی ناکام بود.
 
یوسفی در حرکت اول دو ضرب موفق به مهار وزنه ۱۲۰ کیلوگرمی شد.
بانوی وزنه برداری ایران در حرکت دوم هم وزنه ۱۲۷ کیلوگرمی را مهار کرد اما برای حرکت سوم موفق نشد وزنه ۱۳۰ کیلوگرمی را مهار کند.
به این ترتیب یوسفی در حرکت یکضرب با رکورد ۹۴ کیلوگرمی پنجم شد، در حرکت دوضرب هم با مهار وزنه ۱۲۷ کیلوگرمی به مقام پنجمی رسید و در مجموع هم با ۲۲۱ کیلوگرم به همین عنوان رسید.

بازدید وزیر ورزش و جوانان از دهکده بازی‌ها

پیش از ظهر امروز وزرای ورزش و جوانان ایران و ترکیه از بخشهای مختلف دهکده بازی‌های کشورهای اسلامی بازدید کردند.

در این دیدار سجادی و اوغلو ابتدا با حضور در سلف و ساختمان اداری با روند سرویس‌دهی به ورزشکاران ۵٧ کشور حاضر در این بازی‌ها آشنا شدند. در جریان این دیدار وزرای ورزش ایران و ترکیه همزمان با صرف ناهار ورزشکاران‌، با آن‌ها به گفتگوی صمیمانه پرداختند.

سپس وزیر ورزش کشورمان و اوغلو به محل اقامت ورزشکاران‌ ایرانی و ترکیه‌ای رفتند و با ورزشکاران و عوامل اجرایی و کادر سرپرستی این دو کاروان دیدار و گفت‌وگو کردند.

پاراتنیس‌روی‌میز؛ کسب ۳ نقره تیمی برای نمایندگان ایران

در آخرین روز از رقابت های پاراتنیس روی میز بازی های کشورهای اسلامی نمایندگان کشورمان در رقابت های تیمی به مصاف حریفان رفتند.

نتایج به دست آمده درآخرین روز از رقابتها به شرح زیر اعلام شده است: 

-امین صادقیان و حمید رضا شیخ زاده در کلاس ۴ نشان نقره 

-مهدی معصومی و جواد فولادی در کلاس ۵ نشان نقره 

-فاطمه محمدی و فاطمه اعتصامی نیا در کلاس ادغامی ۹ و ۱۰ نشان نقره

 

روز گذشته نیز نمایندگان کشورمان در رقابت های انفرادی موفق به کسب یک نشان نقره و ۵ نشان برنز شده بودند و بر این اساس، پرونده رقابت های پاراتنیس رو میز برای کاروان ایران با کسب ۴ نشان نقره و ۵ نشان برنز بسته شد.

 

والیبال؛ کسب نخستین طلای تیمی توسط تیم مردان

تیم ملی ب والیبال مردان ایران در دیدار نهایی گروه مردان به مصاف کامرون رفت و سه بر یک این تیم را شکست داد و به عنوان قهرمان والیبال مردان این بازی‌ها معرفی شد.

 

شاگردان عظیم جزیده در ست دوم این مسابقه 25 بر 18 مغلوب کامرون شدند، اما در ست‌های اول، سوم و چهارم با امتیازهای 25 بر 16، 25 بر 23 و 25 بر 14 به پیروزی رسیدند تا والیبال ایران چهارمین قهرمانی خود در این بازی‌ها را به دست آورد.

 

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان ایران نیز از جمله تماشاگران ویژه این مسابقه بود.

 

تیم‌های ترکیه و جمهوری آذربایجان نیز در دیدار رده‌بندی مسابقات مردان به مصاف هم رفتند و ترکیه با شکست سه بر یک حریف به مقام سومی و مدال برنز دست یافت.

 

والیبال مردان ایران سه مدال طلای بازی همبستگی کشورهای اسلامی را در پرونده کاری خود داشت و شاگردان عظیم جزیده سرمربی تیم ملی ب در پنجمین دوره رقابت‌ها که در قونیه برگزار شد، به چهارمین طلا و مقام قهرمانی دست یافتند.

 

شهروز همایونفرمنش (کاپیتان)، علی رمضانی، فاضل پژومان، پوریا یلی، بردیا سعادت، آرمان رحمانی، احسان دانش‌دوست، علی حاجی‌پور، اسماعیل مسافر، محراب ملکی‌سرخی، امیرضا سرلک، محمد ولی‌زاده، ابوالفضل قلی‌پور و اسماعیل طالبی‌ 14 بازیکن ایران در این رقابت‌ها بودند.

,
در ادامه پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی و در پایان روز دوم مسابقات اهداف پروازی در رشته اسکیت، علی دوستی در مجموع پنج راند امتیاز ۱۱۸را ثبت کرد‌. وی در راند اول و دوم امتیاز ۲۴، در راند سوم و چهارم امتیاز ۲۳ و راند پنجم امتیاز ۲۴ را  به دست آورد. به این ترتیب در پایان مرحله مقدماتی علی دوستی تنها با یک امتیاز اختلاف نسبت به نفرششم تا هشتم (۱۱۹ امتیاز)، در جایگاه نهم ایستاد و از صعود به مرحله نیمه نهایی باز ماند.
,
 
,
, ,

وزنه‌برداری؛ هت‌تریک طلایی معتمدی با حمله ناموفق به رکورد جهانی

, وزنه‌برداری؛ هت‌تریک طلایی معتمدی با حمله ناموفق به رکورد جهانی,
در رقابت دسته ۱۰۲ کیلوگرم وزنه برداری بازی های کشورهای اسلامی دو نماینده داشت که در پایان صاحب ۳ مدال طلا شد. رسول معتمدی با رکورد ۱۷۷ یک ضرب، ۲۲۳ دوضرب  و مجموع ۴۰۰کیلوگرم سه مدال طلا گرفت. او به رکورد دوضرب جهان هم حمله کرد که موفق به شکستن آن نشد. امیر حقوقی با رکورد ۱۶۵  یک ضرب، ۲۱۱  دوضرب و مجموع ۳۷۶ کیلوگرم نفر پنجم بازی ها شد.
 
عملکرد نمایندگان ایران به شرح زیر است:
 
*حرکت یک ضرب
 
حقوقی در حرکت اول ۱۶۵ کیلوگرم را مهار کرد. او در حرکت دوم و سوم وزنه های  ۱۷۱  و ۱۷۳ کیلوگرم را انداخت و در یک ضرب پنجم شد.
 
معتمدی در حرکت های اول وزنه  ۱۷۱ را مهار کرد. در حرکت دوم وزنه ۱۷۵ کیلوگرم را انداخت. در حرکت سوم وزنه ۱۷۷ کیلوگرم را بالای سر برد و طلای یک ضرب را گرفت. وزنه بردار آذربایجان با ۱۷۴ کیلوگرم و وزنه بردار ازبکستان با ۱۷۲ به ترتیب نقره و برنز یک ضرب را گرفتند.
 
*حرکت دوضرب
 
حقوقی در حرکت اول و دوم ضرب وزنه های ۲۰۲ و ۲۱۱ کیلوگرم را مهار کرد. او در حرکت آخر ۲۱۷ کیلوگرم را انداخت و از کسب مدال بازماند.
 
معتمدی اما در اولین حرکت ۲۱۷ کیلوگرم را بالای سر برد. او در حرکت دوم ۲۲۳ کیلوگرم را مهار کرد و مدال طلای دوضرب  و مجموع خود را مسجل کرد. او در حرکت سوم برای شکستن رکورد جهان روی تخته آمد و  پشت سر وزنه ۲۳۲ کیلوگرم قرار گرفت اما این وزنه را انداخت. رکورد جهان ۲۳۱ کیلوگرم است که از زمان تعیین این رکورد توسط فدراسیون جهانی، هیچ وزنه برداری موفق به شکستن آن نشده بود.
 
 
در وزن ۱۰۹ کیلوگرم؛ مهدی کرمی با رکورد ۱۷۳ یک‌ضرب، و ۲۰۷ دوضرب و مجموع ۳۸۰ کیلوگرم مدال نقره یکضرب، برنز دوضرب و مجموع هم به مدال برنز دست یافت.
 
پیمان جان با رکورد ۱۶۶ یک‌ضرب، ۲۱۶ دوضرب و مجموع ۳۸۰ کیلوگرم به مدال برنز یک‌ضرب، نقره دوضرب و در مجموع هم صاحب مدال نقره شد. 
 
 
 
علیرضا یوسفی ملی پوش109+ کیلوگرم به مدال برنز حرکت یک ضرب رسید. نماینده ایران در نخستین حرکت یکضرب خودش موفق شد وزنه 170 کیلوگرمی را مهار کند.
 
او در دومین حرکت خودش هم موفق به مهار وزنه 176 کیلوگرمی شد. برای حرکت سوم مربیان وزنه را به 181 کیلوگرم تغییر دادند و یوسفی موفق شد آن را هم بالای سر ببرد و با 3 حرکت صحیح به کار خود پایان دهد و در نهایت به مدال برنز دست یابد.
 
در این وزن مدال طلا به اکبر ژورائف ورزشکار نامدار و قهرمان جهان از ازبکستان رسید. نماینده ترکمنستان هم پس از او در جایگاه دوم ایستاد و به مدال نقره یکضرب بسنده کرد. ملی‌پوش 109+ کشورمان همچنین در حرکت دوضرب و مجموع دوضرب به مدال نقره دست یافت.
 
 
پنجمی فاطمه یوسفی در مسابقات وزنه‌برداری بازی های کشورهای اسلامی
 
به گزارش روابط عمومی فدراسیون وزنه‌برداری؛در پایان رقابت های وزنه برداری دسته ۸۷+ کیلوگرم بانوان فاطمه یوسفی به مقام پنجم رسید.
 
یوسفی در حرکت یکضرب وزنه‌های ۸۹ و ۹۴ کیلوگرم را مهار کرد اما در مهار وزنه ۹۷ کیلوگرمی ناکام بود.
 
یوسفی در حرکت اول دو ضرب موفق به مهار وزنه ۱۲۰ کیلوگرمی شد.
بانوی وزنه برداری ایران در حرکت دوم هم وزنه ۱۲۷ کیلوگرمی را مهار کرد اما برای حرکت سوم موفق نشد وزنه ۱۳۰ کیلوگرمی را مهار کند.
به این ترتیب یوسفی در حرکت یکضرب با رکورد ۹۴ کیلوگرمی پنجم شد، در حرکت دوضرب هم با مهار وزنه ۱۲۷ کیلوگرمی به مقام پنجمی رسید و در مجموع هم با ۲۲۱ کیلوگرم به همین عنوان رسید.

بازدید وزیر ورزش و جوانان از دهکده بازی‌ها

پیش از ظهر امروز وزرای ورزش و جوانان ایران و ترکیه از بخشهای مختلف دهکده بازی‌های کشورهای اسلامی بازدید کردند.

در این دیدار سجادی و اوغلو ابتدا با حضور در سلف و ساختمان اداری با روند سرویس‌دهی به ورزشکاران ۵٧ کشور حاضر در این بازی‌ها آشنا شدند. در جریان این دیدار وزرای ورزش ایران و ترکیه همزمان با صرف ناهار ورزشکاران‌، با آن‌ها به گفتگوی صمیمانه پرداختند.

سپس وزیر ورزش کشورمان و اوغلو به محل اقامت ورزشکاران‌ ایرانی و ترکیه‌ای رفتند و با ورزشکاران و عوامل اجرایی و کادر سرپرستی این دو کاروان دیدار و گفت‌وگو کردند.

پاراتنیس‌روی‌میز؛ کسب ۳ نقره تیمی برای نمایندگان ایران

در آخرین روز از رقابت های پاراتنیس روی میز بازی های کشورهای اسلامی نمایندگان کشورمان در رقابت های تیمی به مصاف حریفان رفتند.

نتایج به دست آمده درآخرین روز از رقابتها به شرح زیر اعلام شده است: 

-امین صادقیان و حمید رضا شیخ زاده در کلاس ۴ نشان نقره 

-مهدی معصومی و جواد فولادی در کلاس ۵ نشان نقره 

-فاطمه محمدی و فاطمه اعتصامی نیا در کلاس ادغامی ۹ و ۱۰ نشان نقره

 

روز گذشته نیز نمایندگان کشورمان در رقابت های انفرادی موفق به کسب یک نشان نقره و ۵ نشان برنز شده بودند و بر این اساس، پرونده رقابت های پاراتنیس رو میز برای کاروان ایران با کسب ۴ نشان نقره و ۵ نشان برنز بسته شد.

 

والیبال؛ کسب نخستین طلای تیمی توسط تیم مردان

تیم ملی ب والیبال مردان ایران در دیدار نهایی گروه مردان به مصاف کامرون رفت و سه بر یک این تیم را شکست داد و به عنوان قهرمان والیبال مردان این بازی‌ها معرفی شد.

 

شاگردان عظیم جزیده در ست دوم این مسابقه 25 بر 18 مغلوب کامرون شدند، اما در ست‌های اول، سوم و چهارم با امتیازهای 25 بر 16، 25 بر 23 و 25 بر 14 به پیروزی رسیدند تا والیبال ایران چهارمین قهرمانی خود در این بازی‌ها را به دست آورد.

 

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان ایران نیز از جمله تماشاگران ویژه این مسابقه بود.

 

تیم‌های ترکیه و جمهوری آذربایجان نیز در دیدار رده‌بندی مسابقات مردان به مصاف هم رفتند و ترکیه با شکست سه بر یک حریف به مقام سومی و مدال برنز دست یافت.

 

والیبال مردان ایران سه مدال طلای بازی همبستگی کشورهای اسلامی را در پرونده کاری خود داشت و شاگردان عظیم جزیده سرمربی تیم ملی ب در پنجمین دوره رقابت‌ها که در قونیه برگزار شد، به چهارمین طلا و مقام قهرمانی دست یافتند.

 

شهروز همایونفرمنش (کاپیتان)، علی رمضانی، فاضل پژومان، پوریا یلی، بردیا سعادت، آرمان رحمانی، احسان دانش‌دوست، علی حاجی‌پور، اسماعیل مسافر، محراب ملکی‌سرخی، امیرضا سرلک، محمد ولی‌زاده، ابوالفضل قلی‌پور و اسماعیل طالبی‌ 14 بازیکن ایران در این رقابت‌ها بودند.

,
در رقابت دسته ۱۰۲ کیلوگرم وزنه برداری بازی های کشورهای اسلامی دو نماینده داشت که در پایان صاحب ۳ مدال طلا شد. رسول معتمدی با رکورد ۱۷۷ یک ضرب، ۲۲۳ دوضرب  و مجموع ۴۰۰کیلوگرم سه مدال طلا گرفت. او به رکورد دوضرب جهان هم حمله کرد که موفق به شکستن آن نشد. امیر حقوقی با رکورد ۱۶۵  یک ضرب، ۲۱۱  دوضرب و مجموع ۳۷۶ کیلوگرم نفر پنجم بازی ها شد.
 
عملکرد نمایندگان ایران به شرح زیر است:
 
*حرکت یک ضرب
 
حقوقی در حرکت اول ۱۶۵ کیلوگرم را مهار کرد. او در حرکت دوم و سوم وزنه های  ۱۷۱  و ۱۷۳ کیلوگرم را انداخت و در یک ضرب پنجم شد.
 
معتمدی در حرکت های اول وزنه  ۱۷۱ را مهار کرد. در حرکت دوم وزنه ۱۷۵ کیلوگرم را انداخت. در حرکت سوم وزنه ۱۷۷ کیلوگرم را بالای سر برد و طلای یک ضرب را گرفت. وزنه بردار آذربایجان با ۱۷۴ کیلوگرم و وزنه بردار ازبکستان با ۱۷۲ به ترتیب نقره و برنز یک ضرب را گرفتند.
 
*حرکت دوضرب
 
حقوقی در حرکت اول و دوم ضرب وزنه های ۲۰۲ و ۲۱۱ کیلوگرم را مهار کرد. او در حرکت آخر ۲۱۷ کیلوگرم را انداخت و از کسب مدال بازماند.
 
معتمدی اما در اولین حرکت ۲۱۷ کیلوگرم را بالای سر برد. او در حرکت دوم ۲۲۳ کیلوگرم را مهار کرد و مدال طلای دوضرب  و مجموع خود را مسجل کرد. او در حرکت سوم برای شکستن رکورد جهان روی تخته آمد و  پشت سر وزنه ۲۳۲ کیلوگرم قرار گرفت اما این وزنه را انداخت. رکورد جهان ۲۳۱ کیلوگرم است که از زمان تعیین این رکورد توسط فدراسیون جهانی، هیچ وزنه برداری موفق به شکستن آن نشده بود.
 
,
در رقابت دسته ۱۰۲ کیلوگرم وزنه برداری بازی های کشورهای اسلامی دو نماینده داشت که در پایان صاحب ۳ مدال طلا شد. رسول معتمدی با رکورد ۱۷۷ یک ضرب، ۲۲۳ دوضرب  و مجموع ۴۰۰کیلوگرم سه مدال طلا گرفت. او به رکورد دوضرب جهان هم حمله کرد که موفق به شکستن آن نشد. امیر حقوقی با رکورد ۱۶۵  یک ضرب، ۲۱۱  دوضرب و مجموع ۳۷۶ کیلوگرم نفر پنجم بازی ها شد.
,
 
,
عملکرد نمایندگان ایران به شرح زیر است:
,
 
,
*حرکت یک ضرب
, *حرکت یک ضرب,
 
,
حقوقی در حرکت اول ۱۶۵ کیلوگرم را مهار کرد. او در حرکت دوم و سوم وزنه های  ۱۷۱  و ۱۷۳ کیلوگرم را انداخت و در یک ضرب پنجم شد.
,
 
,
معتمدی در حرکت های اول وزنه  ۱۷۱ را مهار کرد. در حرکت دوم وزنه ۱۷۵ کیلوگرم را انداخت. در حرکت سوم وزنه ۱۷۷ کیلوگرم را بالای سر برد و طلای یک ضرب را گرفت. وزنه بردار آذربایجان با ۱۷۴ کیلوگرم و وزنه بردار ازبکستان با ۱۷۲ به ترتیب نقره و برنز یک ضرب را گرفتند.
,
 
,
*حرکت دوضرب
, *حرکت دوضرب,
 
,
حقوقی در حرکت اول و دوم ضرب وزنه های ۲۰۲ و ۲۱۱ کیلوگرم را مهار کرد. او در حرکت آخر ۲۱۷ کیلوگرم را انداخت و از کسب مدال بازماند.
,
 
,
معتمدی اما در اولین حرکت ۲۱۷ کیلوگرم را بالای سر برد. او در حرکت دوم ۲۲۳ کیلوگرم را مهار کرد و مدال طلای دوضرب  و مجموع خود را مسجل کرد. او در حرکت سوم برای شکستن رکورد جهان روی تخته آمد و  پشت سر وزنه ۲۳۲ کیلوگرم قرار گرفت اما این وزنه را انداخت. رکورد جهان ۲۳۱ کیلوگرم است که از زمان تعیین این رکورد توسط فدراسیون جهانی، هیچ وزنه برداری موفق به شکستن آن نشده بود.
,
 
,
, ,
 
,
در وزن ۱۰۹ کیلوگرم؛ مهدی کرمی با رکورد ۱۷۳ یک‌ضرب، و ۲۰۷ دوضرب و مجموع ۳۸۰ کیلوگرم مدال نقره یکضرب، برنز دوضرب و مجموع هم به مدال برنز دست یافت.
,
 
,
پیمان جان با رکورد ۱۶۶ یک‌ضرب، ۲۱۶ دوضرب و مجموع ۳۸۰ کیلوگرم به مدال برنز یک‌ضرب، نقره دوضرب و در مجموع هم صاحب مدال نقره شد. 
,
 
,
 
,
, ,
 
,
علیرضا یوسفی ملی پوش109+ کیلوگرم به مدال برنز حرکت یک ضرب رسید. نماینده ایران در نخستین حرکت یکضرب خودش موفق شد وزنه 170 کیلوگرمی را مهار کند.
,
 
,
او در دومین حرکت خودش هم موفق به مهار وزنه 176 کیلوگرمی شد. برای حرکت سوم مربیان وزنه را به 181 کیلوگرم تغییر دادند و یوسفی موفق شد آن را هم بالای سر ببرد و با 3 حرکت صحیح به کار خود پایان دهد و در نهایت به مدال برنز دست یابد.
,
 
,
در این وزن مدال طلا به اکبر ژورائف ورزشکار نامدار و قهرمان جهان از ازبکستان رسید. نماینده ترکمنستان هم پس از او در جایگاه دوم ایستاد و به مدال نقره یکضرب بسنده کرد. ملی‌پوش 109+ کشورمان همچنین در حرکت دوضرب و مجموع دوضرب به مدال نقره دست یافت.
,
 
,
, ,
 
,
پنجمی فاطمه یوسفی در مسابقات وزنه‌برداری بازی های کشورهای اسلامی
,
 
,
به گزارش روابط عمومی فدراسیون وزنه‌برداری؛در پایان رقابت های وزنه برداری دسته ۸۷+ کیلوگرم بانوان فاطمه یوسفی به مقام پنجم رسید.
,
 
,
یوسفی در حرکت یکضرب وزنه‌های ۸۹ و ۹۴ کیلوگرم را مهار کرد اما در مهار وزنه ۹۷ کیلوگرمی ناکام بود.
,
 
,
یوسفی در حرکت اول دو ضرب موفق به مهار وزنه ۱۲۰ کیلوگرمی شد.
,
بانوی وزنه برداری ایران در حرکت دوم هم وزنه ۱۲۷ کیلوگرمی را مهار کرد اما برای حرکت سوم موفق نشد وزنه ۱۳۰ کیلوگرمی را مهار کند.
,
به این ترتیب یوسفی در حرکت یکضرب با رکورد ۹۴ کیلوگرمی پنجم شد، در حرکت دوضرب هم با مهار وزنه ۱۲۷ کیلوگرمی به مقام پنجمی رسید و در مجموع هم با ۲۲۱ کیلوگرم به همین عنوان رسید.
,
, ,

بازدید وزیر ورزش و جوانان از دهکده بازی‌ها

,

پیش از ظهر امروز وزرای ورزش و جوانان ایران و ترکیه از بخشهای مختلف دهکده بازی‌های کشورهای اسلامی بازدید کردند.

,

در این دیدار سجادی و اوغلو ابتدا با حضور در سلف و ساختمان اداری با روند سرویس‌دهی به ورزشکاران ۵٧ کشور حاضر در این بازی‌ها آشنا شدند. در جریان این دیدار وزرای ورزش ایران و ترکیه همزمان با صرف ناهار ورزشکاران‌، با آن‌ها به گفتگوی صمیمانه پرداختند.

,

سپس وزیر ورزش کشورمان و اوغلو به محل اقامت ورزشکاران‌ ایرانی و ترکیه‌ای رفتند و با ورزشکاران و عوامل اجرایی و کادر سرپرستی این دو کاروان دیدار و گفت‌وگو کردند.

,

, ,

پاراتنیس‌روی‌میز؛ کسب ۳ نقره تیمی برای نمایندگان ایران

, پاراتنیس‌روی‌میز؛ کسب ۳ نقره تیمی برای نمایندگان ایران,

در آخرین روز از رقابت های پاراتنیس روی میز بازی های کشورهای اسلامی نمایندگان کشورمان در رقابت های تیمی به مصاف حریفان رفتند.

,

نتایج به دست آمده درآخرین روز از رقابتها به شرح زیر اعلام شده است: 

,

-امین صادقیان و حمید رضا شیخ زاده در کلاس ۴ نشان نقره 

,

-مهدی معصومی و جواد فولادی در کلاس ۵ نشان نقره 

,

-فاطمه محمدی و فاطمه اعتصامی نیا در کلاس ادغامی ۹ و ۱۰ نشان نقره

,

 

,

روز گذشته نیز نمایندگان کشورمان در رقابت های انفرادی موفق به کسب یک نشان نقره و ۵ نشان برنز شده بودند و بر این اساس، پرونده رقابت های پاراتنیس رو میز برای کاروان ایران با کسب ۴ نشان نقره و ۵ نشان برنز بسته شد.

,

, ,

 

,

والیبال؛ کسب نخستین طلای تیمی توسط تیم مردان

, والیبال؛ کسب نخستین طلای تیمی توسط تیم مردان,

تیم ملی ب والیبال مردان ایران در دیدار نهایی گروه مردان به مصاف کامرون رفت و سه بر یک این تیم را شکست داد و به عنوان قهرمان والیبال مردان این بازی‌ها معرفی شد.

,

 

,

شاگردان عظیم جزیده در ست دوم این مسابقه 25 بر 18 مغلوب کامرون شدند، اما در ست‌های اول، سوم و چهارم با امتیازهای 25 بر 16، 25 بر 23 و 25 بر 14 به پیروزی رسیدند تا والیبال ایران چهارمین قهرمانی خود در این بازی‌ها را به دست آورد.

,

 

,

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان ایران نیز از جمله تماشاگران ویژه این مسابقه بود.

,

 

,

تیم‌های ترکیه و جمهوری آذربایجان نیز در دیدار رده‌بندی مسابقات مردان به مصاف هم رفتند و ترکیه با شکست سه بر یک حریف به مقام سومی و مدال برنز دست یافت.

,

 

,

والیبال مردان ایران سه مدال طلای بازی همبستگی کشورهای اسلامی را در پرونده کاری خود داشت و شاگردان عظیم جزیده سرمربی تیم ملی ب در پنجمین دوره رقابت‌ها که در قونیه برگزار شد، به چهارمین طلا و مقام قهرمانی دست یافتند.

,

 

,

شهروز همایونفرمنش (کاپیتان)، علی رمضانی، فاضل پژومان، پوریا یلی، بردیا سعادت، آرمان رحمانی، احسان دانش‌دوست، علی حاجی‌پور، اسماعیل مسافر، محراب ملکی‌سرخی، امیرضا سرلک، محمد ولی‌زاده، ابوالفضل قلی‌پور و اسماعیل طالبی‌ 14 بازیکن ایران در این رقابت‌ها بودند.

,

, ,

مدال بانوان به رنگ نقره در آمد

,

تیم ملی والیبال زنان ایران در دیدار نهایی این بازی‌ها به مصاف ترکیه میزبان مسابقات رفت و سه بر صفر با امتیازهای 25 بر 16، 25 بر 14 و 25 بر 15 نتیجه را حریف واگذار کرد.

,

 

,

شاگردان الساندرا کمپدلی با پذیرش این شکست به مقام نایب قهرمانی بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی اکتفا کردند تا نخستین مدال بین‌المللی تاریخ والیبال زنان ایران به رنگ نقره‌ای شود.

,

 

,

در این مسابقه که تماشاگران یکپارچه حریف ایران را تشویق می‌کردند، عرصه بر دختران والیبال ایران تنگ شد و در ست اول بازی نتیجه را ۲۵ بر ۱۶ واگذار کردند. شرایط برای تیم والیبال زنان که برای اولین بار است در این مسابقات شرکت می‌کند، در ست دوم سخت‌تر شد و ۲۵ بر ۱۴ مقابل دختران ترکیه ای متوقف شدند.

,

 

,

تیم ملی والیبال زنان ایران ست سوم را بهتر آغاز کرد و در ابتدا رقابت تنگاتنگ بود، اما در نهایت نتیجه این ست را هم با نتیجه ۲۵ بر ۱۵ واگذار کرد تا در نهایت سه بر صفر مغلوب حریف قدرتمند خود شود.

,

 

,

پیروزی تیم ملی بسکتبال بانوان مقابل گامبیا

,

در ادامه رقابت‌های بسکتبال سه نفره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی تیم بسکتبال سه نفره زنان ایران متشکل از کیمیا یزدیان طهرانی، شادی عبدالوند، نگین رسولی‌پور، آیدا گل محمدی با نتیجه ۲۱ بر ۶ مقابل گامبیا به پیروزی رسید.

,

 

,

ملی‌پوشان ایران بازی را مقابل حریف طوفانی شروع و اختلاف خوبی را با حریف ایجاد کردند.

,

در ادامه دختران ایران اختلاف را بیشتر نمودند تا در پایان با اختلاف ۱۵ امتیاز نتیجه این دیدار به سود ایران به پایان برسد.

,

تیم ملی بسکتبال سه نفره بانوان سنگال با برتری مقابل ترکمنستان با ۵۶ امتیاز به عنوان تیم نخست به مرحله یک چهارم راه یافت ‌‌و تیم ایران نیز با ۵۴ جواز صعود در جمع هشت تیم برتر را بدست آورد.

,

 

,

تیم ملی بسکتبال سه نفره بانوان در مرحله بعدی مقابل ازبکستان قرار می گیرد.

,

بازی‌های هم‌بستگی اسلامی| شب زنان در قونیه؛ از طلسم شکنی نیم‌قرنی والیبال تا تاریخ نویسی وزنه برداری

, بازی‌های هم‌بستگی اسلامی| شب زنان در قونیه؛ از طلسم شکنی نیم‌قرنی والیبال تا تاریخ نویسی وزنه برداری, بازی‌های هم‌بستگی اسلامی| شب زنان در قونیه؛ از طلسم شکنی نیم‌قرنی والیبال تا تاریخ نویسی وزنه برداری, , بازی‌های هم‌بستگی اسلامی| شب پرمدال ورزش ایران با درخشش کشتی فرنگی، وزنه‌برداری و شنا, بازی‌های هم‌بستگی اسلامی| شب پرمدال ورزش ایران با درخشش کشتی فرنگی، وزنه‌برداری و شنا]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه