اخبار داغ

کارشناس مسائل بین‌الملل :

هنر دولت سیزدهم مراودات اقتصادی با همسایگان است

هنر دولت سیزدهم مراودات اقتصادی با همسایگان است
کارشناس مسائل بین‌الملل با تأکید بر اینکه هنر دولت سیزدهم مراودات اقتصادی با همسایگان است، گفت: این همکاری‌ها به مذاق آمریکا و رژیم صهیونیستی خوش نیامده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شعیب بهمن، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران‌نیوز با تحلیل سیاست خارجی دولت سیزدهم طی یک سال گذشته، اظهار کرد: دولت سیزدهم از زمان روی کار آمدن سیاست احیای روابط با همسایگان را کلید زد و خوشبختانه در این زمینه موفقیت حاصل کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران‌نیوز,
وی اضافه کرد: دولت گذشته بی‌اعتنا به ظرفیت‌های تعامل با همسایگان چشم به برجام و نتایج آن دوخته بود تا بلکه گرهی باز شود، در حالی که دولت مردمی سیزدهم خلأ روابط با همسایگان را شناخت و در همان مسیر فعالیت خود را پیش برد.
,
 
,
این کارشناس مسائل بین‌الملل متذکر شد: ظرفیت‌های بسیاری برای مراودات اقتصادی، انرژی، ترانزیتی، کشاورزی، صنعتی و ... با همسایگان وجود دارد که دولت قبل به آن‌ها بی‌توجه بود.
,
 
,
بهمن یادآور شد: افزایش روابط ۴۰۰ درصدی با تاجیکستان، گسترش روابط راهبردی با روسیه، عضویت در سازمان همکاری‌های شانگهای، قرارداد سوآپ گازی از ترکمنستان، ترانزیت بار از قزاقستان در کریدور شمال به جنوب، استقبال و اعلام همکاری با گروه بریکس و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله نمونه‌های تعامل دولت فعلی با همسایگان است.
,
 
,
وی در ادامه توضیح داد: با روی کار آمدن دولت مردمی سیزدهم دولت‌های همسایه که از این امر خشنود بوده و ایران را دوست و برادر خود می‌پنداشتند، به ایران سفر کرده و آمادگی خود را برای ازسرگیری مراودات با کشورمان اعلام کردند.
,
 
,
این کارشناس مسائل بین‌الملل تبیین کرد: دولت مردمی سیزدهم همچنین پاسخ محکمی به دشمن‌تراشی و خصومت برخی دولت‌ها از جمله آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی داد و عنوان کرد ایران بر اساس منافع مشترک با سایر دولت‌ها به مراودات خود ادامه می‌دهد.
,
 
,
شعیب تشریح کرد: از سویی دولت سیزدهم درصدد است با افزایش مراودات تجاری با همسایگان و دولت‌های شرقی مبادلات را از سلطه دلار خارج کرده و به سمت ارتقای روابط اقتصادی و تجاری با سایر دولت‌ها حرکت کند.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه