اخبار داغ

“حسینیه کودک” مأمنی برای آشنایی کودکان گیلانی با معارف عاشورایی و باورهای انقلابی

“حسینیه کودک” مأمنی برای آشنایی کودکان گیلانی با معارف عاشورایی و باورهای انقلابی
مسئول واحد خواهران هیات انصار الحسین(ع) رشت با اشاره به راه اندازی “حسینیه کودک” توسط این هیات، گفت: “حسینیه کودک” با توجه به فرمایشات رهبر انقلاب در باب اهمیت تربیت کودک و نوجوان، با هدف آشنایی نسل نوجوان به خصوص کودکان دهه نودی با معارف عاشورایی و انتقال باورهای انقلابی راه اندازی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ “زینب حسن خواه” مسئول واحد خواهران هیئت انصار الحسین(ع) رشت در گفت و گو با ۸دی، اظهار کرد: هیئت انصارالحسین شهرستان رشت در سال ۱۳۷۱ تاسیس و جلسات هفتگی وعظ و روضه را در غروب هر جمعه برگزار می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
 
,
مسئول واحد خواهران هیئت با اشاره به برنامه های ماه محرم در هیئت انصار الحسین بیان کرد: این هیئت دهه محرم امسال نیز طبق سنوات گذشته مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) را در مسجد تاریخی حاج صمدخان واقع در خیابان سعدی برگزار کرد.
,
 
,
حسن خواه افزود: از جمله فعالیت های این مجموعه دینی، فرهنگی و تربیتی را می توان برگزاری مراسم های مناسبتی، اردوی های تفریحی و زیارتی، برگزاری جشن عبادت برای دختران، تکریم دختران نوجوان و جوان به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س)، برگزاری کانون تابستانی برای پسران نوجوان هیئتی و محلی و همچنین راه اندازی موسسه “حقیقت سبز” که توسط جوانان همین مجموعه اداره می شود را نام برد.
,
 
,
وی با اشاره به راه اندازی حسینیه کودک در این هیات، تصریح کرد: نظر به استقبال خوب خانواده ها در برنامه های مذکور، “حسینیه کودک” به منظور بهره مندی بهتر والدین از مجالس و تعلیم آموزه های لازم متناسب با سنین نونهالان، همراه با تنوع، فعالیت های جذاب، ایجاد علقه و ارتباط و پایه گذاری فعالیت های فرهنگی برای نسل جدید در راستای اهداف دینی و انقلابی و گرایش به جلسات هیئتی برگزار شد.
,
 
,
 
,
مسئول واحد خواهران این هیات با تشریح روند فعالیت حسینیه کودک طی شب های محرم، گفت: بصورت میانگین هرشب حدود ۵۰ کودک در دو قالب سنی ۳ تا ۷ و ۸ تا ۱۲ در این حسینیه حضور پیدا کردند و فعالیت هایی مانند ایراد سخنرانی توسط مربی معارف، اجرای شعر، نوحه و سینه زنی توسط خود کودکان انجام شد.
,
 
,
وی به برگزاری ویژه برنامه های برای آشنایی کودکان با شخصیت های تاثیرگذار جوان و نوجوان حماسه کربلا مانند حضرت قاسم(ع)، حضرت علی اصغر(ع)، حضرت رقیه(س) و… اساره کرد و ادامه داد: قابل ذکر است برای همه کودکان کارت عضویت تهیه می شود که در شب های محرم بیش از ۸۰ نفر عضو شدند.
,
 
,
حسن خواه در پایان خاطرنشان کرد: “حسینیه کودک” با هدف اجرایی کردن فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اهمیت تربیت کودکان و نوجوانان راه اندازی شد تا چنین فعالیت هایی در جوار هیئات و مساجد با هدف آشنایی بیشتر نسل جدید به خصوص دهه نودی ها، با معارف عاشورایی و انتقال باورهای انقلابی انجام شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه