اخبار داغ

شهردار فیروزکوه خبر داد:

اجرای پروژه‌های شهری به مدد استقراض و بدون تخصیص اعتبارات

اجرای پروژه‌های شهری به مدد استقراض و بدون تخصیص اعتبارات
شهردار فیروزکوه گفت: در حالی هنوز بسیاری از منابع بودجه‌ای و اعتباری تامین نشده است، که شهرداری در فصل کاری خود با استقراض در حال اجرای پروژه‌های شهری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، علیرضا صادقی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: شفاف‌سازی و رعایت قانون و تکریم ارباب رجوع از ابتدا سرلوحه کار ما در شهرداری است؛ تلاش ما بر این است که عدالتی در بحث کارهای عمرانی در سطح شهر باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
وی در خصوص ظرفیت سردخانه کشتارگاه شهرداری فیروزکوه بیان کرد: با تخصیص اعتباری که انجام شد اکنون ظرفیت سردخانه به ۲.۵ برابر افزایش یافته و کشتارگاه به طور کامل نیز بازسازی شده است.
,
 
,
شهردار فیروزکوه همچنین در خصوص اقدامات شهرداری در شهرک آل یاسین، عنوان کرد: دو پارک در محله دشت ناصر (شهرک آل یاسین) بازسازی و جدول گذاری شد؛ همچنین آسفالت و جدول‌گذاری همه معابر شهرک آل یاسین به عنوان مطالبه چندین ساله اهالی انجام شده و پیاده‌روها با مشارکت‌های مردمی در حال ساخت است؛ تجهیزاتی در جهت نورپردازی معابر و میادین شهر خریداری شده که به مرور نصب خواهد شد و تلاش داریم تا قبل از ایام نوروز شهر حال و هوای خوبی به خود بگیرد.
,
 
,
صادقی خاطرنشان کرد: در خصوص آب‌های سطحی مشکل اساسی داشتیم که یک نقطه شهرک کوهسار بود که در حال اجرا است تا مشکلی در بارندگی ها نداشته باشیم؛ در محله زیر دانشگاه، محله جمشید آباد و غیره نیز ساماندهی آب های سطحی در حال اجرا است.
,
 
,
وی افزود: اجرای پروژه‌های کلانی مانند پارک خلیج فارس به عنوان پارک شهری که همه نیازمندی‌های مردم شهر و حتی مسافران را برطرف کرده و شامل پارک بانوان، محل اسکان مسافر، بازسازی دریاچه و رستوران و غیره می‌شو، در حال پیگیری است.
,
 
,
شهردار فیروزکوه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به امدادرسانی‌ها به روستاهای این شهرستان در جریان سیل اخیر، تاکید کرد: بالغ بر ۶ هزار و ۵۰۰ پرس غذا به مناطق آسیب‌دیده ارسال کردیم؛ علاوه بر نیروهای شهرداری، یکسری تجهیزات در خصوص ماشین‌آلات، کفن و دفن اموات و غیره به منطقه ارسال شد؛ در سیل ۱۹ مرداد در شهر فیروزکوه با حضور موقع اعضای شورای شهر و نیروهای شهرداری تلاش شد گل و لای از منازل خارج و پاکسازی انجام شود؛ قطعاً به دنبال برآورد خسارت به همشهریان هستیم.
,
 
,
صادقی پیشگیری را مقدم بر درمان دانست و خاطرنشان کرد: در صورت احداث یک کانال هدایت آب‌های سطحی در انتهای محدوده شهری، احتمال وقوع اتفاقاتی از این دست در آینده اینکه در آینده کاهش می‌یابد؛ از این‌رو تقاضا داریم با تخصیص و تامین اعتبار و اجرای این پروژه‌ها از وقوع سیل‌های احتمالی در آینده جلوگیری شود.
,
 
,
وی عنوان کرد: شرکت آب منطقه‌ای همواره ادعا می‌کرد لایروبی، دیوارسازی رودخانه‌ها و آزادسازی حرایم در داخل شهربر عهده شهرداری ها و این وظایف در خارج از محدوده شهرها جزو وظایف آب منطقه‌ای است، حال آنکه به استناد قانون مصوب ۱۳۶۱ قانون توزیع عادلانه آب در شهر و خارج از شهر لایروبی رودخانه‌ها و انهار، دیوارسازی و جلوگیری از طغیان و آزادسازی بستر و حرایم رودخانه‌ها جزو وظایف امور آب تعریف شده و شهرداری‌ها در این امر وظیفه‌ای ندارند.
,
 
,
شهردار فیروزکوه ادامه داد: در حالی ورودی آب به جیلزجند و نام آور دو برابر شهر فیروزکوه بود اما در دشت وسیع کلفور توزیع شد، در حالیکه این امکان در مزداران وجود ندارد، در صورت تامین اعتبار و احداث کانال ۴ تا ۵ متری از دامنه کوه تا سر کانال کنگرخانی کل آب از هر نقطه در این کانال خارج می‌شود.
,
 
,
صادقی با انتقاد از عدم تخصیص منابع بودجه‌ای در بازه زمانی کنونی که عمدتا فصل کاری شهرداری است، گفت: شهرداری با چنگ و دندان قرض می‌کند تا بتواند برخی از پروژه‌ها را قبل از شروع فصل سرما و فصل بارندگی تکمیل کند.
,
 
,
وی در خصوص معضل سگ‌های ولگرد، تاکید کرد: با طرح‌های کارشناسی تلاش داریم در یک سال آینده جمعیت سگ‌ها کنترل شود؛ واکسن هاری، لیبل‌گذاری و اقداماتی از این دست توسط یک شرکت در حال انجام است چرا که نمی‌توان به طور کامل سگ را از چرخه طبیعت حذف کرد.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه