اخبار داغ

متخصص بیماری‌های عفونی:

تب مالت در کمین مصرف‌کنندگان شیر، بستنی و پنیر آلوده/ بیماری هزارچهره تابستانه را دست کم نگیرید

تب مالت در کمین مصرف‌کنندگان شیر، بستنی و پنیر آلوده/ بیماری هزارچهره تابستانه را دست کم نگیرید
شیوا نظامی گفت: بروز علائم تب مالت در انسان یک الی سه هفته طول می کشد اما برخی مواقع بیماری تا چند ماه به صورت نهفته در بدن افراد باقی می‌ماند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شیوا نظامی متخصص بیماری‌های عفونی در گفت‌وگو با خبرنگار تیتریک، گفت: تب مالت یا بروسلوز یکی از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
نظامی با اشاره به انتقال تب مالت از حیوان به انسان، افزود: تماس مستقیم انسان با دام آلوده یا مصرف لبنیات به ویژه شیر غیرپاستوریزه محرک بیماری خواهد بود.
,
 
,
وی اظهار داشت: بیماری تب مالت از دام به دام یا از دام به انسال قابل انتقال است اما امکان انتقال از انسان به انسان وجود ندارد و علائم از چند روز تا چند ماه بروز می کند. 
,
 
,
نظامی در ادامه تصریح کرد: نشانه های بیماری تب مالت، تب، لرز، تعریق، خستگی، ضعف و بی حالی، درد مفاصل، دردهای عضلانی، کمر درد و سردرد خواهد بود.
,
 
,
وی گفت: بروز علائم تب مالت در انسان یک الی سه هفته طول می کشد اما برخی مواقع بیماری تا چند ماه به صورت نهفته در بدن افراد باقی می ماند.
,
 
,
نظامی افزود: بیماری تب مالت از طریق محصولات لبنی خام مانند گوشت خام، شیر حیوانات آلوده، بستنی، کره و پنیرهای غیر پاستوریزه به انسان منتقل می شود.
,
 
,
وی اظهار داشت: بیماری از طریق آزمایش خون و مشکوک شدن پزشک به علائم بالینی تشخیص داده می شود و درمان آن استراحت و استفاده از آنتی بیوتیک است.
,
 
,
متخصص بیماری های عفونی در خاتمه خاطر نشان داشت: بهترین راه پیشگیری از بیماری استفاده از لبنیات پاستوریزه و امتناع از مصرف لبنیات خام و غیر پاستوریزه است.
 
,
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه