اخبار داغ

یادداشت؛

رمز پیروزی انقلاب، اقتدا به نهضت امام حسین(ع) است

رمز پیروزی انقلاب، اقتدا به نهضت امام حسین(ع) است
مسئولین نظام اسلامی باید بدانند رمز موفقیت در تمامی عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی و در یک کلمه تحقق آرمان‌های انقلاب، تبعیت از معارف حسینی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ حوادث تاریخی به دلیل کوچک بودن عناصر و مولفه‌های تشکیل‌دهنده آنها، در همان بطن تاریخ می‌مانند و بُرد اجتماعی پیدا نمی‌کنند و یا به شکل ضعیف امتداد دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
تنها واقعه مهم تاریخی که به معنای حقیقی، امتداد اجتماعی دارد و دارای توان فرهنگ‌سازی و تمدن‌سازی در سطح جهانی است و در طول تاریخ توانسته ملت‌های آزادی‌خواه را به صحنه آورده و آنان را از نظر تئوری و عملی پشتیبانی کند، واقعه عاشوراست.
,
 
,
عظمت امام حسین(ع) و جنایات سنگینی که در روز عاشورا در رابطه با امام(ع)، خانواده و یاران باوفای ایشان صورت گرفت، عاشورا را به بزرگ‌ترین حادثه تاریخ تبدیل کرد که امتداد آن تا نهایت تاریخ باقی خواهد ماند.
,
 
,
عاشورا واقعه‌ای است که در یک طرف آن، تمام خوبی‌ها در اوج عظمت متبلور شده و در سوی دیگر، بدی‌ها و جنایات، در نهایت خود بروز یافته است.
,
 
,
عاشورا الگویی برای تمامی سنین در طول تاریخ و واقعه‌ای تحول‌ساز است که فرد و جامعه را با هم به کمال می‌رساند.
,
 
,
بسیاری از قیام‌ها، انقلاب‌ها و مبارزات علیه ظلم و ستم در دنیا، ریشه در قیام امام حسین(ع) دارد و از آن الگو گرفته است و یکی از مهم‌ترین ثمرات این نهضت حسینی، پیروزی انقلاب و تشکیل نظام اسلامی است.
,
 
,
انقلاب اسلامی قیام تمام قد فقیه اسلام‌شناس با همراهی مردم مسلمان علیه نظام طاغوت بود و سبب شد مدل جدیدی از حکمرانی در دنیا مطرح شود که بر پایه مبانی اسلام شکل گرفته است.
,
 
,
مسئولین نظام اسلامی باید بدانند همان‌طور که رمز پیروزی انقلاب، اقتدا به نهضت امام حسین(ع) بود، همانگونه نیز موفقیت در تمامی عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی و در یک کلمه تحقق آرمان‌های انقلاب، تبعیت از معارف حسینی است.
,
 
,
این موضوع، حقیقتی است که بارها در عرصه‌های مختلف و صحنه‌های گوناگون، تجربه شده و نتایج آن پیش چشم ماست.
,
 
حق‌طلبی، حُریّت، تکلیف‌مداری، مبارزه با ظلم و طاغوت، رعایت حق‌الناس، تسلیم ظلم‌نشدن، امر به معروف و نهی از منکر، دوری از دنیاطلبی، شجاعت در اقدام و ولایت‌پذیری برخی از مولفه‌های مکتب امام حسین(ع) است که مدیران نظام اسلامی باید در سیاست‌گذاری‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات خود به آنها توجه داشته باشند.
,
,
 
,
اینکه امام حسین(ع) کشتی نجات بشریت است، صرفا یک شعار نیست بلکه باید در سیاست ها، برنامه‌ها، راهبردها، اهداف و در یک کلمه در عمل، خود را نشان دهد، پیشرفت و پیروزی در حکمرانیِ مبتنی بر مکتب امام حسین(ع) است.
,
 
,
 
,
محمد رضایی؛ فعال رسانه
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه