اخبار داغ

الله کرم در گفت و گو با دانا:

توهین کنندگان به اسلام حذف خواهند شد/سرنوشت سلمان رشدی حاصل آزادی بیان بدون آزادی اندیشه است

توهین کنندگان به اسلام حذف خواهند شد/سرنوشت سلمان رشدی حاصل آزادی بیان بدون آزادی اندیشه است
یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: به کسانی که فکر می کنند آزادی بیان بدون آزادی اندیشه امکان پذیر است گوش زد می کنیم هر سیاستی که با آزادی بیان بدون آزادی اندیشه باشد سرنوشتش همانند سرنوشت «سلمان رشدی» خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمله یک جوان به «سلمان رشدی»، نویسنده کتاب موهن آیات شیطانی، خبری بود که از صبح روز جمعه در رسانه های داخلی و خارجی بازتاب گسترده ای یافت. خبری که می توان گفت بیش از هر چیز احساسات جریحه دار شده مسلمانان را نسبت به توهینی که این  مرتد با قرآن و پیامبر اسلام کرده بود را برانگیخت.

واکنش ها نسبت به این حادثه مختلف بود و موضع گیری های متعددی نیز از سوی مقامات غربی نسبت به آن اتخاذ شد.

برخی بر این باورند که وقوع این حادثه و حوادثی مشابه آن از جمله ادعای سوء قصد به «جان بولتن» از مقامات دولت دونالد ترامپ، از جمله اقداماتی است که در راستای سیاست های آمریکایی و لابی صهیونیستی انجام می شود تا به بهانه ایجاد جو ایران هراسی و اسلامی هراسی، مسیر مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای غربی را دچار انحراف کند. اما برخی دیگر معتقدند حمله به «سلمان رشدی»، در حقیقت اجرای حکم امام خمینی (ره) بود که در سال 67 مبنی بر اینکه هر یک از مسلمانان این فرد مرتد را در هر کجای دنیا دیدند او را ترور کنند.

به هر حال آنچه بیش از همه حائز اهمیت است، تحقق حکم امام راحل است که فرمود نویسنده و یا هر کس از مطلعان تهیه و توزیع کتاب آیات شیطانی باید اعدام شوند تا کسی دیگر جرئت اهانت به مقدسات اسلام را نداشته باشد.

به نظر می رسد این سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران است که در برابر هرگونه اقدام خصمانه ای رفتار مقابله به مثل نشان خواهد داد. به طوری که پس از ترور حاج قاسم سلیمانی، رهبر معظم انقلاب فرمودند آنهایی که سلیمانی را شهید کردند، ترامپ و امثالش، جزو فراموش‌شدگان تاریخ خواهند بود، البتّه ان‌شاءالله بعد از آنکه تقاص دنیوی‌شان را بدهند». این یعنی قصاص از سردار دلها نیز حتمی است حال باید منتظر زمان این انتقام بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سلمان رشدی,
,
,
,
,
,
,
,
,

توهین کنندگان به اسلام بدون شک حذف خواهند شد

, توهین کنندگان به اسلام بدون شک حذف خواهند شد,



حسین الله کرم، کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با راه دانا در این باره گفت: حمله با چاقو در نیویورک به لجن پراکن مرتد کتاب «آیات شیطانی»، اگرچه می تواند در چارچوب سیاست اسلام هراسی و ایران هراسی نیز تعریف شود اما از سوی دیگر باید گفت که دنیا بهرحال شاهد تحقق اجرای حکم امام راحل بود.

,
,
,


وی با اشاره به اینکه این اقدام حامل پیامی مهمی برای افراد فریب خورده ای است که به‌ خوش آمد استکبار به اسلام توهین کرده یا ضد اسلام عمل می کنند.

,
,

الله کرم در ادامه اظهارنمود : آنهایی که به اسلام توهین می کنند باید بدانند هرگاه تاریخ مصرف آنها به پایان برسد بدون شک حذف خواهند شد.

این استاد دانشگاه با اشاره مسئله ترور حاج قاسم سلیمانی در خاک عراق و وعده انتقام حتمی از قاتلان وی عنوان کرد: اگرچه ماجرای حمله به «سلمان رشدی»، ابعاد مختلفی دارد که به بخشی ازآن پرداخته شد اما با مسئله ترور وبه شهادت رسیدن حاج قاسم سلیمانی کاملا متفاوت است، زیرا ترور حاج قاسم در شرایطی رخ داد که وی به عنوان نماینده سیاسی ایران حامل پیام سیاسی برای مقامات عراق بود که توسط ارتش مرکزی آمریکا ترور شد.

الله کرم با بیان اینکه از نظر جمهوری اسلامی شهادت حاج قاسم یک اقدام نظامی نبود بلکه یک اقدام تروریستی بود تصریح کرد: مسئولیت این اقدام تروریستی را در خارج از مرزهای کشور رئیس جمهورسابق آمریکا دونالد ترامپ به عهده گرفت و در داخل هم کسانی بودند که با سیاست انفعالی بستر ساز این ترور شدند ، بدون شک همه این عوامل باید نسبت به اقدام تروریستی که در خاک عراق صورت گرفت قصاص شوند ؛ به عبارت دیگر انتقام گیری بدون شک از افرادی که در این ماجرا دست داشتند حتمی است و این امر یا به واسطه انتقام گیرندگان واقعی ویا پس از پایان تاریخ مصرف توسط کشورهای ذی نفع محقق خواهد شد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه امروز هم چشم فتنه کور شده و هم نفس هایش به شمار افتاده است تاکید کرد: به کسانی که فکر می کنند آزادی بیان بدون آزادی اندیشه امکان پذیر است گوش زد می کنیم هر سیاستی که با آزادی بیان بدون تحقق آزادی اندیشه به صورت یکپارچه و بطور دوجانبه ، مفهوم منطقی خود را از دست می دهد. بی شک تجزیه آزادی بیان (که جزئی از آزادی اندیشه است ) از آزادی اندیشه مخاطب ، موجب تحریف معنی آزادی خواهد بود وسرانجام میان آن دو تناقض وپارادوکس رخ خواهد داد آنگاه سرنوشت آزادی بیان منفک از آزادی اندیشه سرنوشتی همانند «سلمان رشدی» خواهد داشت .

,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه