اخبار داغ

کارشناس سیاسی:

مقاومت اسلامی حزب الله نشات گرفته از عاشورا است

مقاومت اسلامی حزب الله نشات گرفته از عاشورا است
محمد هادی اوین گفت: حلقه وصل مقاومت‌ها و نهضت‌های منطقه با انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در باورهای دینی است که این باورها نیز ریشه در نهضت عاشورا دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد هادی اوین، کارشناس سیاسی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: ۲۳ مرداد روزی است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، حزب الله به جهان عرب و اسلام عزت دوباره بخشید، روزی که هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی فرو ریخت و بذر مقاومت ثمره داد.

وی افزود: که این ریشه در یک جنگ نابرابر اما رشادت آمیز بود که حزب الله لبنان پس از حمله صهیونیست‌ها توانست با جنگی که ۳۳ روز طول کشید سربلند بیرون بیاید و هیمنه اسرائیل را در هم بشکند.

اوین تصریح کرد: جنگ ۳۳ روزه اسرائیل به عنوان یک قدرت و قطب نظامی شکست نا پذیری در منطقه خاورمیانه بود و شاخص های نظامی با کشورهای تراز اول دنیا و ابرقدرت‌ها برابری می‌کرد و از جمله مواردی که با ارزیابی هایی که انجام شد کشور اسرائیل رو جز چند قدرت دنیا از جهت تجهیزات و توان نظامی برشمرد.

وی گفت: حزب الله لبنان با تاسی از نهضت عاشورا و آموزه های انقلاب اسلامی و با با تمسک به این آموزه ها توانست هیمنه اسرائیل را در هم بشکند.

کارشناس سیاسی افزود: آموزه های عاشورایی، دینی و انقلابی و نظریات امام راحل و مقام معظم رهبری موجب ایجاد الگویی در منطقه شد که این الگو تنها راه موجود پیاده سازی شده و در منطقه ریشه می دهد.

وی با بیان اینکه ۲۳ مرداد سالگرد پیروزی و مقاومت ۳۳ روزه حزب الله لبنان در برابر رژیم صهیونیستی ، روز مقاومت اسلامی نام گذاری شده است گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور به مناسبت پیروزی حزب الله لبنان در برابر ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه، ۲۳ مرداد را روز«مقاومت اسلامی» نام‌گذاری کرد تا بدین ترتیب، تجلیل از واژه مقدس «مقاومت» را برای همیشه ماندگار و جاویدان کند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه