اخبار داغ

هنرمند صنایع دستی:

اکثر هنرمندان صنایع دستی البرز، زنان هستند/ برگزاری نمایشگاه تخصصی سفال و سرامیک

اکثر هنرمندان صنایع دستی البرز، زنان هستند/ برگزاری نمایشگاه تخصصی سفال و سرامیک
محمدرضا سالم گفت: بیشترین هنرمندان صنایع دستی استان را بانوان تشکیل می‌دهند و این هنر یکی از راه‌های کسب درآمد در خانه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا سالم، هنرمند فعال در عرصه هنر چلنگری در استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: بنده همیشه دغدغه برگزاری نمایشگاه صنایع دستی را داشتم که در مکانی ارزشمند، آثار فاخر عرضه شود و معمولا این مهم اتفاق نمی‌افتاد.

وی ادامه داد: معمولا شاهد برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در پارک ها و فضاهای عمومی هستیم که در این مکان‌ها قابلیت ارائه آثار فاخر صنایع دستی وجود ندارد، زیرا برخی از آثار صنایع دستی بعد تجاری دارد و تعداد محدودی از آنها فاخر هستند.

سالم افزود: استان البرز ظرفیت بسیار بالایی در زمینه هنر صنایع دستی دارد و به دلیل تنوع اقوام بیشتر صنایع دستی سراسر کشور در استان البرز موجود است.

این هنرمند ادامه داد: بسیاری از صنایع دستی های استان البرز دارای نشان ملی است و این ظرفیت بسیار بالای این هنر را می رساند.

وی گفت: بیشترین هنرمندان صنایع دستی استان را بانوان تشکیل می دهند و این هنر یکی از راه های کسب درآمد در خانه است.

سالم افزود: با مدیریت مجموعه تجاری مهردادمال صحبت کردیم و دغدغه هنرمندان صنایع دستی را با ایشان مطرح کردیم و قرار شد که در طبقه پنجم این مجتمع که طبقه فرهنگی این مرکز است فضایی را برای عرضه محصولات صنایع دستی اختصاص دهند.

این هنرمند تصریح کرد: طبق توافقی که با این مجتمع داشتیم نمایشگاه صنایع دستی را به صورت تخصصی یعنی هر نمایشگاه با یک گرایش مشخص برگزار شود که اولین دوره آن را تحت عنوان هنر چوب برگزار کردیم و به پایان رسید و با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد.

وی بیان کرد: بیش از ۲۲ هنرمند صنایع دستی چوب در این نمایشگاه شرکت کردند و در جای خودش به عنوان نمایشگاه تخصصی، نمایشگاه موفقی بود.

سالم افزود: دومین نمایشگاه تخصصی صنایع دستی را می خواهیم مرتبط با سفال و سرامیک برگزار کنیم و هنرمندان مرتبط با رشته سفال و سرامیک در این نمایشگاه شرکت می کنند.

این مسئول تاکید کرد: ظرفیت پذیرش در نمایشگاه حداکثر ۴۰ هنرمند است و تمامی رشته های مرتبط  به سرامیک و سفال را پذیرا هستیم.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: نمایشگاه از دوم تا ۱۵ شهریور ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در طبقه پنجم مجتمع تجاری مهردادمال برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه