اخبار داغ

مشکل آب در جنوب شرق کشور همچنان پابرجاست؛

۷ سال زمان برای اتمام ۳۶ کیلومتر خط انتقال آب!/ دو دو تای وعده‌های مسئولان در پروژه‌های نیمه تمام

۷ سال زمان برای اتمام ۳۶ کیلومتر خط انتقال آب!/ دو دو تای وعده‌های مسئولان در پروژه‌های نیمه تمام
در حالی ۷ سال از پروژه خط انتقال آب زهک به هیرمند می‌گذرد که میثم برازنده فرماندار شهرستان هیرمند از اتمام این پروژه در شهریور ماه امسال خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، مشکل آب شرب در سیستان هر ساله با افزایش دمای هوا آغاز و موجب بروز مشکلات عدیده ای برای شهروندان منطقه مخصوصا در شهرستان هیرمند می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ع, صرهامون,

مصرف بالای آب در تابستان و همچنین قدمت بالای خط لوله آب قدیمی و افزایش مشترکین از مهمترین علل قطعی آب شرب در شمال شهرستان هیرمند است.

یک شهروند سیستانی با ابراز نگرانی در خصوص عدم اجرایی شدن پروژه احداث خط لوله جدید آب شرب به شهرستان هیرمند به خبرنگار اوشیدا گفت: با توجه به اینکه قطعی آب هر سال در شهر قرقری شهرستان هیرمند مشاهده می شود تابستان امسال هم به دلیل عدم اتمام پروژه خط لوله آب شرب با مشکل کم آبی مواجه هستیم.

این شهروند ادامه داد: قول اتمام این طرح از سوی فرمانداران پیشین هیرمند نیز داده شده بود اما متاسفانه همچنان مردم بخش قرقری شهرستان هیرمند در تابستان با تانکر، آب شرب خود را تامین می کنند.

 پروژه خط لوله آب شرب تا پایان شهریور وارد مدار می‌شود 

میثم برازنده فرماندار شهرستان هیرمند در این خصوص به خبرنگار اوشیدا بیان کرد:خط انتقال آب از دوست محمد به قرقری به نحو مطلوب انجام شده و براساس بررسی و بازدید میدانی موضوع لوله گذاری به پایان رسیده و تنها احداث ۲۰ حوضچه باقی مانده است؛ این پروژه بعضا با مشکلات تامین اعتبار مواجه بوده لیکن پیمانکار با توجه به اهمیت موضوع آن را تعطیل ننموده و کار به نحو مطلوب ادامه یافته که با همکاری آبفای استان؛ پیمانکار پروژه و پیگیری های نمایندگان مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی برای تامین اعتبار این پروژه از طرق مختلف انجام شده است. 

وی افزود: با پیگیری های صورت گرفته و با مساعدت استاندار، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و  مدیرکل آبفای استان در دومین جلسه قرارگاه غدیر اعتبار لازم برای اتمام پروژه خط انتقال آب از دوست محمد به قرقری به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان تامین و تخصیص یافته و تمام تمرکز بر آن است تا این پروژه تا پایان شهریور ماه وارد مدار گردیده و به بهره برداری برسد تا مشکل تنش آبی در بخش قرقری حل گردد.

علی ای حال پروژه خط انتقال آب زهک به هیرمند باگذشت هفت سال همچنان به سرانجام نرسیده است.

طول این خط بیش‌از ۳۶ کیلومتر بوده که جهت تامین آب آشامیدنی شهرهای دوست محمد و قرقری و همچنین روستاهای بخش قرقری شهرستان هیرمند پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,  پروژه خط لوله آب شرب تا پایان شهریور وارد مدار می‌شود ,  پروژه خط لوله آب شرب تا پایان شهریور وارد مدار می‌شود ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه