اخبار داغ

وقتی چرخ تولید به دست بسیج می‌چرخد؛

اشتغال پایدار؛ راهی برای جلوگیری از مهاجرت روستانشینان/ حضور فعالانه بسیج سازندگی در میدان اشتغال‌آفرینی

اشتغال پایدار؛ راهی برای جلوگیری از مهاجرت روستانشینان/ حضور فعالانه بسیج سازندگی در میدان اشتغال‌آفرینی
بی‌شک ایجاد مشاغل پایدار از مهاجرت روستانشینان به شهرها جلوگیری می‌کند؛ در سال‌های اخیر بسیج سازندگی با اعطای وام به جویندگان کار و کارآفرینان و در کنار آن آموزش و پشتیبانی، افراد فراوانی را در زیر چتر حمایت خود قرار داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ ایجاد اشتغال پایدار یکی از دغدغه‌های اصلی جوامع به شمار می رود به طوری که انسان‌ها برای برگزیدن شغلی مناسب مجبور به ترک دیار خود هستند تا با رفاه و آسایش به زندگی خود ادامه دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

در این روزها که پیدا کردن شغلی مناسب بسیار سخت بوده بسیج برای ایجاد مشاغل به میدان آمده است؛ همان گونه که در صحنه‌های مختلف بسیج به عنوان اولین ارگان حضور دارد برای ایجاد شغل نیز از همان ابتدای تشکیل این نهاد مقدس با ایجاد بسیج سازندگی پشتیبان و یا ایجاد کننده مشاغل مختلف است.

,

بی شک ایجاد مشاغل پایدار از مهاجرت روستانشینان به شهرها جلوگیری می کند؛ در سال‌های اخیر بسیج سازندگی با اعطای وام به جویندگان کار و کارآفرینان و در کنار آن آموزش و پشتیبانی افراد فراوانی را در زیر چتر حمایت خود قرار داده به طوری که دورترین نقطه شهرها و روستاها نیز از حمایت‌های بسیج سازندگی برخوردار هستند.

,

, ,

کار خود را با سرمایه 4 میلیون تومانی آغاز کردم

, کار خود را با سرمایه 4 میلیون تومانی آغاز کردم , کار خود را با سرمایه 4 میلیون تومانی آغاز کردم ,

طاهره امامدادی، بانوی کار آفرین هرمزگانی در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: از کودکی به هنر خیاطی علاقه مند بودم و همواره در ذهنم رویای اینکه خیاطی ماهر و بزرگی برای شهرم باشم پرورش می دادم.

,

این بانوی کارآفرین هرمزگانی مطرح کرد: به دلیل علاقه زیادی که به این کار داشتم وارد عرصه خیاطی شدم و از طرفی در منطقه ما هیچگونه کارگاه خیاطی وجود نداشت و با توجه به ظرفیتی که در منطقه وجود داشت و نیاز منطقه بر این بود که یک کارگاه خیاطی در آنجا باشد تصمیم گرفتم کار خیاطی را شروع کنم.

,

امامداری  با اشاره به اینکه بانوی 45 ساله و ساکن روستای طارم حاجی آباد است، عنوان کرد: کار خیاطی را بسیار دوست داشتم و برای اینکه مردم منطقه در مضیقه نباشند و در همان روستا طارم بتوانند لباس های خودشان را به خیاط بدهند جهت رونق کسب و کار خود یک کارگاه خیاطی  را افتتاح کردم.

,

وی با بیان اینکه ابتدا با سرمایه ۴ میلیون به همراه خواهرم با یک چرخ خیاطی کار را شروع کردم، گفت: رفته رفته تعداد مشتری ها افزایش پیدا کرد و استقبال چشمگیر خانمها موجب شد که کارمن هم رونق بیشتری پیدا کند.

,

, ,

حمایت بسیج سازندگی برای ایجاد مشاغل پایدار در روستاها

, حمایت بسیج سازندگی برای ایجاد مشاغل پایدار در روستاها, حمایت بسیج سازندگی برای ایجاد مشاغل پایدار در روستاها,

این بانوی کارآفرین هرمزگانی با اشاره به دریافت وام  ۱۲ میلیون تومانی از بسیج سازندگی هرمزگان برای رونق کسب و کار خود تصریح کرد: بسیج از زمان تشکیل آن همواره یار و یاور مردم بوده و بسیج سازندگی نیز از کسب و کارها حمایت فراوانی می کند که ثمره آن ایجاد اشتغال پایدار برای افراد جویا کار است.

,

امامدادی با بیان اینکه اکنون هفت چرخ خیاطی در کارگاه دارم، عنوان کرد:  سه نفر خیاط ، یک اتوکار و یک برش کار در کارگاه خیاطی ام مشغول به کار هستند که روزی خود را از این طریق به دست می آورند.

,

وی با تاکید بر اینکه از حمایت بسیج سازندگی برای راه اندازی این کسب و کار خود بسیار راضی هستم، گفت: درآمد حاصل از خیاطی برایم رضایت بخش است؛ امیدوارم مشتری ها هم از کار ما راضی باشند؛ زیرا همه تلاشم این است که هم جنس با کیفیت و هم دوخت تمیز به مشتری ارائه بدهم.

,

این بانوی کارآفرین هرمزگانی ادامه داد: من علاوه بر خیاطی مواد اولیه مثل پارچه پرده و پارچه لباس خودم خریداری می کنم و به مشتری ها می فروشند و در همانجا مشتری ها خرید می کنند و سفارش دوخت میدهند.

,

امامدادی با بیان اینکه اکنون برنامه دارم یک کارگاه آموزش خیاطی راه اندازی کنم، خاطر نشان کرد: برای جذب نیرو در کارگاه همچنین برای اشتغال جوانان روستا بنا دارم کلاس های حرفه ای خیاطی را برای آنها برگزار کنم.

,

, ,

صندوق های قرض الحسنه بسیج سازندگی هرمزگان در 150 بخش اشتغالزایی فعالیت دارد

, صندوق های قرض الحسنه بسیج سازندگی هرمزگان در 150 بخش اشتغالزایی فعالیت دارد, صندوق های قرض الحسنه بسیج سازندگی هرمزگان در 150 بخش اشتغالزایی فعالیت دارد,

یاسین باوقار،مسوول بسیج سازندگی هرمزگان گفت: بیش از ۶۰۰ صندوق قرض‌الحسنه بسیج سازندگی در استان تشکیل شده است که در ۱۵۰ عرصه اشتغالزایی مشغول به فعالیت هستند.

, . ,

باوقار افزود: از سال ۱۳۹۶ تاکنون پنج هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی پایدار در هرمزگان توسط این صندوق‌های قرض‌الحسنه ایجاد شده است.

, .,

وی بیان داشت: طرح صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم را به سمت اشتغال پایدار سوق می‌دهد و مردم می‌توانند در روستاها بمانند و با تولید محصولات با کیفیت و بسته بندی امروزی و مدرن افزایش چشمگیری در تولید و فروش داشته باشند.

, .,

مسئول بسیج سازندگی هرمزگان تصریح کرد: صندوق های قرض الحسنه بسیج سازندگی مصداق بارز کارآفرینی هستند و هدف از تشکیل آن‌ها ایجاد اشتغال در روستاها و مناطق محروم است چراکه صندوق های قرض الحسنه مردم را پای کار می آورد و مردم در اقتصاد و تولید نقش مهمی ایفا می کنند.

, .,

باوقار خاطر نشان کرد: ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغالزا که با حمایت‌های مردمی شکل گرفته است از اقدامات بسیج سازندگی در راستای تحقق اقتصاد مقاوم و مردمی به شمار می‌رود.

, .,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه