اخبار داغ

معضلی به نام کمبود سوخت در جنوب شرق کشور؛

صف‌های کیلومتری بنزین تراژدی غمبار مردم سراوان/ کدینگ هم حریف صف‌های طولانی نشد!

صف‌های کیلومتری بنزین تراژدی غمبار مردم سراوان/ کدینگ هم حریف صف‌های طولانی نشد!
در حالی صف‌های کیلومتری منجر به گلایه شهروندان در جنوب شرق شده که به گفته مردم شرقی‌ترین نقطه ایران علاوه بر اینکه باید ساعت‌ها در صف‌های طولانی جایگاه‌های سوخت معطل ماند، باید گرمای هوا و سوء مدیریت‌ها را هم تحمل کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، کمبود سوخت در جایگاه‌های سوخت شهرستان مرزی سراوان که در واقع تراژدی تکراریِ غمبار مردم به شمار می رود طی چند روز گذشته مجددا موجب ایجاد صف‌های بسیار طولانی و به تبع آن سردرگمی و نارضایتی بسیاری از شهروندان شده است.

اگر چه معضل تشکیل صف‌های طولانی سوخت در جایگاه‌های عرضه و معطلی چندین ساعته اهالی برای مردم سیستان و بلوچستان موضوع جدیدی نیست؛ چرا که هر از گاهی با افزایش اختلاف قیمت سوخت میان ایران و پاکستان، با توجه به هم‌مرزی سیستان و بلوچستان با این کشور و حجم قابل توجه قاچاق سوخت از مرزهای این منطقه به پاکستان، این معضل تشدید شده و البته پس از مدتی با کاهش اختلاف قیمت، صف‌ها فروکش می‌کند.

خمر یکی از شهروندان سراوان در تماس تلفنی با خبرنگار ما بیان کرد: برای دریافت یک باک بنزین باید چندین ساعت در صف های طولانی آن هم در گرمای هوا معطل ماند، این معضل حل نشدنی آسایش را بر اهالی حرام کرده که علت اصلی آن به سوءمدیریت ها بر می گردد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,

وی گفت: راه حل مسئولان درمان مسکنی این معضل است در حالی که باید چاره اساسی اندیشید چرا که طرح کدینگ هم دردی از دردها دوا نکرد و مردم این خطه همچنان با معضل صف های طولانی دست و پنجه نرم می کنند.

براهویی دیگر شهروند سراوانی هم پیش از این به خبرنگار ما گفته بود: طرح کدینگ هم حریف صف های بنزین و قاچاقچیان سوخت نشد، و مردم همچنان در صف های طولانی بنزین معطل هستند.

,
,
,

وی ادامه داد: گاها مجبور هستیم برای صرفه جویی در وقت و رسیدن به امورات روزمره و کاری، اقدام به خرید بنزین آزاد از بازار سیاه به میزان هر ۶۰ لیتر حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان کنیم.

,

سیستان وبلوچستان در حوزه تامین سوخت مشکل دارد

در پی تماسی که خبرنگار اجتماعی ما پیرامون این معضل با سعید تجلیلی، فرماندار سراوان داشت؛ وی گفت: طرح کدینگ در شهرستان سراوان اجرا شده و با کارت سوخت سایر شهرستان ها در آنجا نمی توان سوختگیری انجام داد.

وی افزود: در این شهرستان حداقل ۸۷ هزار خودرو وجود دارد که بر اساس میزان کارتی که در اختیار دارند سهمیه هر کارت ۳۰۰ لیتر است، بر این اساس سهمیه بیش از ۹۰۰ هزار لیتر هم برای سراوان کم است.

به گفته این مقام مسئول؛ در حال حاضر میزان سوختی که برای این شهرستان ارسال می شود حدود۵۸۰ تا ۶۰۰ هزار لیتر است که این مهم کفاف نیاز جمعیتی سراوان را نمی دهد.

وی ادامه داد: یک از علل تشکیل صف های طولانی حضور رانندگان و صاحبان بونکرهای حمل سوخت در مراسمات عزاداری بوده که اقدام به حمل سوخت نمی کردند.

تجلیلی اظهار کرد: سیستان وبلوچستان در حوزه تامین سوخت هم مشکلاتی دارد که موضوع کشوری است یا خیر باید از طریق استان پیگیری شود، اما آنچه در بحث طولانی بودن صف های بنزین در سراوان مشهود است اینکه میزان سوخت کافی به شهرستان ارسال نمی شود و این مشکلات پیش می آید؛ پیرامون این موضوع پیگیری از طریق استان، استانداری و شرکت نفت در حال انجام است و آنچه اعلام شده مشکل در بحث تامین سوخت است.
 
انتهای پیام/
,
, سیستان وبلوچستان در حوزه تامین سوخت مشکل دارد, سیستان وبلوچستان در حوزه تامین سوخت مشکل دارد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه