اخبار داغ

یک فعال فرهنگی هشدار داد؛

رواج فرهنگ غربی در قالب انیمیشن‌‌های خارجی/ خلأ سینمای اسلامی در کشور

رواج فرهنگ غربی در قالب انیمیشن‌‌های خارجی/ خلأ سینمای اسلامی در کشور
بابایی با بیان اینکه ترویج انیمیشن غربی در جامعه خطرناک است، گفت: اغلب انیمیشن‌های ما رویکرد اسلامی ندارند، در حالی که باید کودکان را به سمت فضای اسلامی و تربیت اسلامی هدایت کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام حبیب بابایی، فعال فرهنگی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران‌نیوز با تأکید بر اسلامی شدن سینماها اظهار کرد: بعضاً در سینماها و فیلم‌ها مشاهده می‌شود که پیام‌های حرام از دل آن بیرون می‌آید و اینچنین مخاطبان مورد هجمه فرهنگ غرب قرار می‌گیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران‌نیوز,
وی با انتقاد از فضای مسموم سینماها، عنوان کرد: این فضاها در قالب‌های مختلف اتفاق می‌افتد و اغلب با تبلیغ زندگی مرفه و بی‌دغدغه، سپس ارتباط حرام زن و مرد، تبلیغ فرهنگ غربی و ... به خورد مخاطبان داده می‌شود، در حالی که مسئولان فرهنگی باید بدانند ایران یک کشور اسلامی است و نیازمند سینمای پاک و اسلامی هستیم.
,
 
,
این فعال فرهنگی متذکر شد: در زمینه انیمیشن هم این موضوع صادق است و اغلب انیمیشن‌های ما رویکرد اسلامی ندارند، در حالی که باید کودکان را به سمت فضای اسلامی و تربیت اسلامی هدایت کنیم.
,
 
,
بابایی یادآور شد: کودکی که با حضور در فضای مجازی به دنبال انیمیشن‌هایی با رویکرد غربی بوده، نیازمند تذکر از سوی والدین است، اما نه با برخورد چکشی، بلکه با تربیت اسلامی. کودک با مشاهده انیمیشن‌های غربی در آینده دیدگاه غربی پیدا خواهد کرد و این برای جامعه اسلامی خطرناک است.
,
 
,
وی تأکید کرد: برخی فیلم‌ها پیام و متضمن حرامی دارند، به طوری که پیام آن افساد، اضلال و گمراهی جامعه است، برخی نیز دارای پیام خوبی است، اما با متضمن حرام، یعنی شخصی را بدون حجاب در فیلم نمایش می‌دهند و فیلم‌هایی نیز هستند که متضمن و پیام حرامی ندارند، بلکه در جامعه پیامد منفی دارند.
,
 
,
این فعال فرهنگی اضافه کرد: به‌عنوان مثال خانم بازیگر در فیلم نقش فعال اجتماعی را بازی می‌کند و در منزل با چادر رفت و آمد دارد و در جامعه با مانتو و مخاطب نیز به خود می‌گوید اگر در جامعه با مانتو رفت و آمد کنم موفقیتم حتمی است، بنابراین باید فیلم را از همه جوانب سنجید.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه