اخبار داغ

مدیر نظارت بر دارو و موارد تحت کنترل علوم پزشکی خراسان شمالی:

هیچ‌گونه مشکلی در زمینه تامین دارو در بیمارستان‌های خراسان شمالی نیست/ کمبود دارو یک مسئله کشوری است

هیچ‌گونه مشکلی در زمینه تامین دارو در بیمارستان‌های خراسان شمالی نیست/ کمبود دارو یک مسئله کشوری است
فریبا فکری با اشاره به اینکه کسری دارویی در برخی موارد کشوری بوده و مختص به خراسان شمالی نیست، گفت: تامین داروی بیمارستان ها در اولویت قرار دارد و تمام نیروها به جد پیگیر هستند که بیمارستان ها مشکل نداشته باشند و تاکنون مشکلی در این حوزه وجود نداشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فریبا فکری، مدیر نظارت بر دارو و موارد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با کمبود دارو در استان اظهار داشت: طی چند ماهه اخیر در برخی از اقلام دارویی، با کسری مواجه بوده ایم که مختص به خراسان شمالی نیست و مشکل کشوری بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

وی ادامه داد: یکی از دلایل کمبود دارو در استان و کشور مربوط به تخصیص ارز جهت واردات دارو یا مواد اولیه و قیمت گذاری این اقلام دارویی بوده است.

,

فکری با بیان اینکه اجرای طرح دارویار به منظور اصلاح فرآیند توزیع در گذشته است، گفت: براساس پیش بینی های انجام شده، در کمترین زمان ممکن، کمبودها رفع خواهد شد.

,

وی در رابطه با تامین داروی بیماران خاص ادامه داد: اطلاعات داروهای مورد نیاز بیماران خاص دارای پرونده نیز توسط معاونت درمان جمع آوری و به معاونت درمان وزارت بهداشت ارسال می شود و براساس این اطلاعات برنامه ریزی برای واردات یا تولیدات این اقلام دارویی انجام می شود.
این مقام مسئول تصریح کرد: اگر این اطلاعات به صورت صحیح ثبت شود، هیچ گونه کمبودی در این رابطه نخواهیم داشت.

,
,

مدیر نظارت بر دارو و موارد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در رابطه با رفع کمبود دارو در پیک هفتم در بیمارستان ها توضیح داد: همواره تامین داروی بیمارستان ها در اولویت قرار دارد و تمام نیروها به جد پیگیر هستند که بیمارستان ها مشکل نداشته باشند و تاکنون مشکلی در این حوزه وجود نداشته است.

,

وی خاطرنشان کرد: میزان داروهای سهمیه ای توسط سازمان غذا و دارو اعلام می شود و شرکت های دارویی موظف هستند که بر اساس طرحی که سازمان اعلام می کند، داروها را در سطح کشور توزیع کنند که حجم داروی هر استان مشخص است.

,

فکری با بیان اینکه معیار تخصیص سهمیه داروی هر استان براساس جمعیتی است که دانشگاه علوم پزشکی تحت پوشش دارد، گفت: در حال حاضر چهار شرکت دارویی در خراسان شمالی وظیفه توزیع دارو را برعهده دارند.

,

وی با اشاره به اینکه متولیان امر در حوزه انبار دارویی با جدیت پیگیر ایجاد یک انبار دارویی در استان خراسان شمالی هستند، اضافه کرد: وجود انبار دارویی در واقع با هدف رفع شرایط بحرانی است.

,

فکری افزود: باتوجه به اینکه یک سری کمبودات کشوری هستند و مختص خراسان شمالی نیست، با وجود انبار نیز این مشکلات ادامه دار خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه