اخبار داغ

در طی چهار ماه نخست امسال انجام شد؛

صدور بیش از ۲ هزار پروانه کسب با ایجاد اشتغال ۵ هزار نفر در سیستان و بلوچستان

صدور بیش از ۲ هزار پروانه کسب با ایجاد اشتغال ۵ هزار نفر در سیستان و بلوچستان
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: در مدت ۴ماهه امسال، بیش از ۲ هزار پروانه کسب و تعداد ۱۹ انتخابات برای تعیین هیات مدیره اتحادیه‌های صنفی در سطح استان برگزار شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، ایرج حسن پور بیان کرد: با توجه به اینکه برابر تبصره یک ماده ۲۲ قانون نظام صنفی، مدت مسئولیت اعضا، هیأت مدیره اتحادیه‌های صنفی از تاریخ انتخاب چهارسال تمام است و با انقضای هر دوره  هیئت اجرایی برگزاری انتخابات اتحادیه های صنفی هر شهرستان پس از تایید کمیسیون نظارت، موظف به برگزاری انتخابات اتحادیه ها است و به استناد آیین نامه اجرایی نحوه برگزاری انتخابات هیأت مدیره و بازرسان اتحادیه های صنفی (موضوع تبصره ۳ ماده ۲۲ قانون نظام صنفی)، در۴ماهه ابتدایی امسال انتخابات ۱۹ اتحادیه در سطح استان برگزار شده است.

وی ادامه داد: در این مدت با برگزاری انتخابات، اعضای هیات مدیره ۲ اتحادیه در شهرستان زاهدان، تعداد سه اتحادیه در شهرستان زابل، تعداد۱۳ اتحادیه در شهرستان سراوان و یک اتحادیه درشهرستان نیکشهر مشخص شدند.

مدیرکل صمت تصریح کرد: در مدت چهار ماهه امسال تعداد بالغ بر۲ هزار پروانه کسب با ایجاد اشتغال بیش از ۵ هزار نفر صادر شده است.

حسن پور خاطرنشان کرد: دراستان بالغ بر ۴۸هزار واحد صنفی در رسته های تولیدی، خدمات فنی-توزیعی، خدماتی در قالب۱۶۳ اتحادیه صنفی مشغول به فعالیت هستند.

وی گفت: آمار اشتغال ایجادشده در بخش اصناف بیش از ۱۲۰هزار نفر است که اطلاعات همه اصناف و سازمان های صنفی در سایت ایرانیان اصناف ثبت شده است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه