اخبار داغ

رییس خانه صنعت استان اعلام کرد؛

مشکل جدی صنایع کوچک خراسان شمالی در تأمین مواد اولیه/ ضرر مالی صنایع کوچک از قطعی برق

مشکل جدی صنایع کوچک خراسان شمالی در تأمین مواد اولیه/ ضرر مالی صنایع کوچک از قطعی برق
امید حیدریان گفت: صنایع پلاستیک، همچنین صنایع لبنیات و مواد غذایی استان پس از اجرای برنامه آزادسازی قیمت‌ها در تأمین مواد اولیه خود دچار مشکل شده و با اُفت تولید مواجه شده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امید حیدریان، رییس خانه صنعت خراسان شمالی با گرامی داشت روز حمایت از صنایع کوچک در گفت و گو با عصر اترک اظهار کرد: خرید و تهیه مواد اولیه مهمترین اقدام در هر واحد تولیدی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

حیدریان گفت: در سال جاری با آزاد سازی قیمت ها، علاوه بر اینکه هزینه تولید در کارنجات بخش صنایع کوچک افزایش یافت همچنین برای رسته هایی از صنایع کوچک امکان تامین مواد اولیه دچار مشکل شد و کاهش یافت.

,

وی عنوان کرد: پس از آزادسازی قیمت ها، صنایع کوچک پایین دست و تکمیلی مجتمع های صنعتی پتروشیمی شامل کارخانجات تولید انواع محصولات پلاستیکی در تامین مواد اولیه پتروشیمی برای خطوط تولیدی خود دچار مشکل شدند.

,

رییس خانه صنعت خراسان شمالی بیان کرد: هرچند که مجتمع های پتروشیمی از ظرفیت تولید صنایع کوچک پایین دستی و تکمیلی خود مطلع هستند، با این وجود، این مجتمع های پتروشیمی، سهمیه توزیع مواد اولیه پتروشیمی برای صنایع کوچک تکمیلی خود را به شدت کاهش داده اند.

,

وی افزود: این مشکل برای صنایع کوچک تکمیلی پتروشیمی فعال در سطح کشور از جمله خراسان شمالی اتفاق افتاده است.

,

 

,

, ,




کاهش سهمیه صنایع تکمیلی پتروشیمی 

,
,
,
, کاهش سهمیه صنایع تکمیلی پتروشیمی , کاهش سهمیه صنایع تکمیلی پتروشیمی ,

حیدریان با ابراز تاسف از اینکه ماه به ماه سهمیه مواد اولیه صنایع کوچک تکمیلی پتروشیمی در سطح کشور کاهش پیدا می کند، خاطرنشان کرد: این اقدام موجب شده است که این واحدهای صنعتی با اُفت تولید مواجه شوند و این در حالی است که این واحدهای صنعتی کوچک تکمیلی پتروشیمی هر یک 50 تا 60 نفر نیروی کار دارند.

,

وی افزود: تا به کنون هیچ تعدیل نیرویی در این واحدهای صنعتی در استان رخ نداده است و در صورتیکه این مشکل حل نشود، تعدیل نیروی کار دور از انتظار نیست.

,

افزون بر این، رییس خانه صنعت خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه وزارت صمت سامانه جامع تجارت را برای ثبت اطلاعات تولید و فروش محصول صنایع را راه اندازی کرده است تا بر اساس اطلاعات ثبت شده در این سامانه، مواد اولیه صنایع تامین شود، گفت متاسفانه نرم افزار این سامانه بسیار پیچیده است که صنایع را در بارگذاری اطلاعات در این سامانه دچار مشکل کرده است.

,

وی تصریح کرد: ثبت اطلاعات در این سامانه باید به تمامی صنایع آموزش داده شود.

,

حیدریان همچنین تاکید کرد: برای حفظ و پایداری خطوط تولیدی این واحدهای صنعتی باید نحوه تامین و توزیع مواد اولیه پتروشیمی اصلاح شود.

,

علاوه بر این، وی همچنین از نوسان قیمت خرید مواد اولیه برای تمامی واحدهای تولیدی انتقاد کرد و گفت: نوسان قیمت موجب زیان مالی واحدهای صنعتی کوچک شده است.

,

رییس خانه صنعت خراسان شمالی افزود: هنگامیکه بخشی از مواد اولیه، تامین، سپس قرارداد با مشتری منعقد می شود، خرید دوباره مواد اولیه مورد نیاز با قیمت جدید، قرارداد را تحت تاثیر قرار می دهد و موجب زیان مالی طرفین معامله می شود.

,

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان کارخانجات صنعت پلاستیک، لبنیات و مواد غذایی از نحوه تامین و کمبود مواد اولیه همچنین نوسانات قیمت در تامین مواد اولیه بسیار دچار مشکل شده اند.

,

علاوه بر این، حیدریان به نیاز جدی کارخانجات صنایع کوچک استان به تامین تسهیلات ارزان قیمت اشاره و اظهار کرد: نرخ بالای تورم، افزایش هزینه های تولید موجب شده اند که سرمایه شخصی مالکان این واحدهای تولیدی پاسخگوی تامین هزینه های تولید نباشند و برای ادامه تولید به تامین سرمایه در گردش نیاز داشته باشند.

 

,
,
,

, ,




بالا بودن نرخ تسهیلات سرمایه در گردش ارائه شده به صنایع کوچک

,
,
,
, بالا بودن نرخ تسهیلات سرمایه در گردش ارائه شده به صنایع کوچک, بالا بودن نرخ تسهیلات سرمایه در گردش ارائه شده به صنایع کوچک,

وی با انتقاد از اینکه نرخ تسهیلات سرمایه در گردش در حال پرداخت به صنایع کوچک، بالا است که توجیه اقتصادی ندارد، تصریح کرد: تمامی کارخانجات صنایع کوچک متقاضی تسهیلات سرمایه در گردش نتوانستند از سهمیه تسهیلات تبصره 18 سال 1400 برخوردار شوند.

,

رییس خانه صنعت خراسان شمالی تاکید کرد: حفظ خطوط تولیدی کارخانجات صنایع کوچک استان و ادامه فعالیت آنها در حال حاضر به اختصاص تسهیلات سرمایه در گردش ارزان قیمت نیاز دارد.

,

وی افزود: علاوه بر این، انتظار است که وزارت صمت، عارضه یابی مشکلات صنایع کوچک را با بکارگیری کارشناسان خبره در دستور کار قرار دهد و انتخاب راهکارهای گره گشای را برای این صنایع مد نظر قرار دهد.

,

حیدریان در خاتمه درباره اثرات قطعی برق بر خطوط تولیدی صنایع کوچک استان نیز اظهار کرد: در سال جاری این اتفاق، واحدهای تولیدی صنایع کوچک استان که به طور پیوسته در طول شبانه روز فعالیت دارند را دچار بحران کرد.

,

وی گفت: با هر قطعی و روشنی برق، خطوط تولیدی می بایست تعمیر و به روز رسانی می شدند.

,

رییس خانه صنعت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در خطوط تولیدی واحدهای صنعتی پلاستیک نیز تمام مواد در دستگاه ورود و خروج باید جدا می شدند که حتی بین یک تا دو روز طول می کشید تا این اقدام انجام شود.

,

حیدریان تصریح کرد: قطعی برق، زیان مالی جدی به خطوط تولیدی صنایع کوچک استان وارد کرده است که بابت آن باید راهکاری منطقی در دستور کار قرار گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه