اخبار داغ

فعال رسانه‌ای:

نقش زنان در جهاد تبیینِ واقعه کربلا بی بدیل است/ ضرورت تربیت نسل حسینی و ترویج سبک زندگی زینبی

نقش زنان در جهاد تبیینِ واقعه کربلا بی بدیل است/ ضرورت تربیت نسل حسینی و ترویج سبک زندگی زینبی
ملیحه کُر گفت: بعد از حادثه عاشورا، زنان نقش بی بدیلی در پیام رسانی بر عهده داشتند، زیرا اگر آنها نبودند عاشورا از اذهان عمومی محو می شد و مردم آن را یک جنگ معمولی بین دو سپاه می پنداشتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ملیحه کُر، فعال رسانه در خصوص نقش بانوان در کاروان کربلا در جهاد تبیین در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: زنان نقش بی بدیلی در پیام رسانی بعد از حادثه عاشورا بر عهده داشتند، زیرا اگر این زنان و دختران نبودند عاشورا از اذهان عمومی محو می شد و مردم آن را یک جنگ معمولی بین دو سپاه می پنداشتند و به عظمت قیام امام حسین(ع) و یاران باوفایشان پی نمی بردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
وی ادامه داد: زنانی چون زن خولی و مالک بن نصر کندی که در اعتراض به جنایات همسران خود از آنان جدا شدند یا زنی همچون همسر زهیر بن قین که با یک جمله  مثبت همسرش را از گمراهی در آورد و نام خود را در پر افتخارترین فصل تاریخ اسلام یعنی عاشورا برای همیشه ثبت کرد.
,
 
,
کُر افزود: مگر می شود از عاشورا سخن به میان آورد و از نام حضرت زینب کبری(س) چشم پوشی کرد، بانویی شجاع و دلیر که با افشای ماهیت واقعی حکومت بنی امیه با برملا کردن جنایت های آنها و آشکار کردن کفر پنهان این قوم ظالم و با ایراد خطبه تاریخی و بی نظیر خود از تحریف حادثه کربلا جلوگیری کرد.
,
 
,
این فعال رسانه تصریح کرد: یکی دیگر از کارهایی که در جهت زنده نگه داشتن قیام عاشورا از سوی زنان صورت گرفت برپایی مراسم عزاداری و نوحه سرایی برای بانوان مدینه بود. همچنان که بعد از عاشورا اولین مجلس سوگواری توسط حضرت زینب(س) و بر بالین پیکرهای مبارک شهیدان برگزار گردید.
,
 
,
وی گفت: عاشورا نشان داد که زن ها هم می توانند هم پای مرادن خویش برای احیای اسلام قیام کرده و عظمت حضور خود را به رخ جهانیان بکشانند، نمونه بارز این سخن حضرت زینب(س) است که در کاخ یزید در عین بصیرت و با شجاعت تمام به ایراد سخن پرداخت.
,
 
,
کُر در خاتمه خاطرنشان کرد: اکنون وظیفه خطیر ما زنان و دختران مسلمان این است که با الگو گیری از این زنان والا مقام به ویژه حضرت زینب(س) با تربیت فرزندانی حسینی و و زندگی به سبک فاطمی و زینبی و شرکت در مراسمات این ایام به همراه خانواده و سعی در جهت عمل به آنچه امام حسین(ع) برای آن قیام کرد به زیباترین شکل ممکن کوشش نماییم.
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه