اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

سلمان رشدی قربانی جاهلیت غربی/ جامعه مسلمانان ایستاده در برابر توهمات آمریکایی

سلمان رشدی قربانی جاهلیت غربی/ جامعه مسلمانان ایستاده در برابر توهمات آمریکایی
اجرا حکم امام خمینی (ره) درباره اعدام نویسنده کتاب موهن شیطانی بدون شک نه دستخوش مرور زمان شده و نه فراموش شدنی است اما اینکه وی قربانی سیاست های آمریکایی شده یا مجری حکم امام (ره)، در نهایت برنده این معادله دنیای اسلام و مسلمانان هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ این روزها در حالی که به نظر می رسد در داخل مرزهای ایران، فضای کشور از آرامشی نسبی برخوردار است، اما تحولات سیاسی در عرصه بین الملل از سرعت بالایی برخوردار بوده و تا حدودی غیرعادی به نظر می رسد که بیش از همه رد پای سیاست های آمریکایی مشاهده می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سیاست های آمریکایی,

چندی پیش سی ان ان در ادعایی به نقل از وزارت دادگستری آمریکا اتهاماتی جنایی را علیه یک شهروند ایرانی مطرح کرد و مدعی شد که این شهروند ایرانی هماهنگی برای ترور جان بولتون که به عنوان مقام ارشد امنیت ملی در دولت‌های ترامپ و بوش فعالیت داشته، به انجام رسانده است.

,

سی ان ان در گزارش خود ادعا کرد که به گفته دادستان‌های آمریکا یک شهروند ایرانی با عنوان «شهرام پور صفی» تلاش کرده بوده تا ۳۰۰ هزار دلار به یک فرد در آمریکا پول بدهد تا وی جان بولتون را ترور کند!

,

خبرسازی های ضد ایرانی- اسلامی در هفته ها و ماه های اخیر البته به اینجا ختم نشد و چندی بعد رسانه های نزدیک به آمریکا از دستگیری یک فرد مسلح در مقابل منزل «مصی علینژاد» خبر دادند.

,

ایران اینترنشنال در گزارشی ادعا کرد: فردی به نام خالد مهدی‌‌اف ۲۳ ساله مسلح به کلاشنیکف با خشاب پر و بیش از هزار دلار پول نقد، پس از دو روز کمین پلیس مقابل منزل »مصی علینژاد» دستگیر شده است.

,

انگلستان تضمین کننده جان سلمان رشدی!

, انگلستان تضمین کننده جان سلمان رشدی!,

صبح دیروز جمعه 21مرداد ماه در نهایت در اتفاقی عجیب، رسانه ها از حمله به «سلمان رشدی»، نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی در جریان یک سخنرانی در نیویورک خبر دادند.

, «سلمان رشدی»,

براساس این گزارش، درحالی که سلمان رشدی برای انجام یک سخنرانی در جایگاه مخصوص آماده شده بود، مردی با چاقو به طرف وی حمله ور شده و او را با ضربات چاقو از پای در آورده است. ساعاتی پس از انتشار این خبر، پلیس نیوییورک در اطلاعیه اعلام کرد که وی از ناحیه سر و گردن آسیب دیده است و بلافاصله برای مداوا به بیمارستانی در همان حوالی منتقل شده است.

,

در حالی سانه ها از نامشخص بودن وضعیت سلامت سلمان رشدی خبر می دهند که دولت انگلستان به عنوان دولتی که از وی برای انتشار کتاب اهانت به قرآن و پیامبر حمایت کرده بود، برای حفاظت از جان وی تضمین داده بود. در حقیقت این مرتد انگلیسی - هندی تحت حمایت دولت انگلستان بود و سالها برای زندگی در آمریکا به سر می برد.

,

انتشار کتاب آیات شیطانی به قلم سلمان رشدی، که در آن صراحتا به پیامبر اسلامی، قرآن و سایر پیامبران اهانت شده بود، واکنش های بسیاری را از سوی جوامع مسلمان به دنبال داشت. مسلمانان در ایران ، هند، بنگلادش، افغانستان، پاکستان و ... به اعتراضات شدید دست زدند.

,

حکم تاریخی امام درباره سلمان رشدی و همه مطلعین از کتاب آیات شیطانی

, حکم تاریخی امام درباره سلمان رشدی و همه مطلعین از کتاب آیات شیطانی,

این میان اما امام خمینی (ره) به عنوان مرجع دینی مسلمانان، در حکمی تاریخی اعلام کرد که مسلمانان در هر نقطه نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی را دیدند وی را اعدام کنند.

,

در حکم تاریخی امام آمده بود:

,

بسمه‌تعالی

,

إنا لله و إنا الیه راجعون

, إنا, لله, إنا, الیه, راجعون,

به اطلاع مسلمانان غیور سراسر جهان می‌رسانم مؤلف کتاب «آیات شیطانی» که علیه اسلام و پیامبر و قرآن، تنظیم و چاپ و منتشر شده است، همچنین ناشرین مطلع از محتوای آن، محکوم به اعدام می‌باشند. از مسلمانان غیور می‌خواهم تا در هر نقطه که آنان را یافتند، سریعاً آنها را اعدام نمایند تا دیگر کسی جرأت نکند به مقدسات مسلمین توهین نماید و هر کس در این راه کشته شود، شهید است ان‌شاءاللّه. ضمناً اگر کسی دسترسی به مؤلف کتاب دارد ولی خود قدرت اعدام او را ندارد، او را به مردم معرفی نماید تا به جزای اعمالش برسد. والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته.

, رحمةالله, برکاته,

صدور فتوای امام خمینی (ره)  در سال 67 با استقبال گسترده‌ی مسلمانان جهان روبه‌رو می‌شود. به طوری که بسیاری از رهبران شیعی  و سنی در کشورهای مسلمان با انتشار پیام هایی خواستار اجرای هر چه سریعتر حکم امام خمینی شدند.

,

این میان اما بالا گرفتن اعتراضات مسلمانان و فشار افکار عمومی از یک سو زمینه ساز وحشت و ترس سلمان رشدی و حامیان غربی وی شد و از سوی دیگر انگلستان را وادار به توقف انتشار، توزیع و تبلیغ این کتاب کرد با این حال حمایت دولت های غربی به ویژه انگلستان و آمریکا از سلمان رشدی همچنان به قوت خود باقی بود. دولت انگلستان که حیثیت و اعتبار خود را در حمایت از سلمان رشدی می دید دفاع از وی را تا جایی ادامه داد که در  سال ۲۰۰۷ به سلمان رشدی جایزه داد اما همین اقدام انگلستان با واکنش های شدیدی از سوی کشورهای اسلامی و مسلمانان جهان همراه بود.

,

سالها اما سلمان رشدی در سکوت رسانه ای زندگی کرد که به نظر می رسد این رویه هم تلاش تبلیغاتی انگلستان بود تا توجه اذهان عمومی مسلمانان از وی برداشته شود در حالی که حکم امام خمینی (ره) مشمول گذر زمان نشده و اجرای آن برای مسلمانان یک تکلیف و فریضه به شمار می رفت؛ در حقیقت بر خلاف تصور دولت انگلستان و کشورهای غربی حامی سلمان رشدی، ماجرا اهانت وی به مقدسات مسلمانان نه رها شده و نه قرار بود که رها شود.

,

در حقیقت گذر زمان عاملی برای فراموشی حکم مرتدها و توهین کنندگان به مقدسات مسلمانان نخواهد بود و از آنجا که حکم امام خمینی (ره) شامل حال نویسنده، ناشر و تمام دست‌اندرکاران و مطلعین از مهملات این کتاب شیطانی است سایرین نیز باید در صف انتظار باشند.

,

«رشدی» قربانی سیاست های صهیونیستی- آمریکا یا مجری حکم امام (ره)

, «رشدی» قربانی سیاست های صهیونیستی- آمریکا یا مجری حکم امام (ره),

این میان اما وقوع اتفاقات ذکر شده که به نظر می رسد تکه های یک پازل و در راستای یک سیاست آن هم اسلام هراسی و ایران هراسی است، موجب شده است که دست برتر در معادلات جهانی در اختیار ایران باشد.

,

در حالی که بسیاری از تحلیل گران بر این باورند که تمامی این اقدامات از جمله حمله به سلمان رشدی با حمایت لابی صهیونیستی در حال انجام است تا درست در زمان انجام مذاکرات، دستیابی به هر گونه توافقی دستخوش تغییرات قرار گرفته و دچار انحراف شود، اما رشدی چه قربانی سیاست های کثیف صهیونیستی- آمریکایی باشد و چه از سوی مجری حکم امام خمینی(ره) مورد حمله قرار گرفته باشد، برد در زمین بازی با ایران است و تبلیغات صهیونیستی نمی تواند مانع از خرسندی مسلمانان از به درک واصل شدن سلمان رشدی مرتد باشد.

,

این اقدام بیش از هر چیز به مدعیان اربابی در دنبا اثبات کرد که سیاست مقابله به مثل تنها سیاستی است که می تواند در مقابل کشورهای متجاوز به ارزشهای مادی و معنوی ملت ها ایستادگی کند. سیاستی که پیش از این در ماجرای توقیف کشتی های نفت کش یونانی و یا توقیف شناورهای رزمی آمریکایی در آبهای خلج فارس که ذلت آمریکا را به رخ جهانیان کشاند نیز پاسخ داده بود.

,

 

,

نویسنده: فاطمه کرمانی

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه