اخبار داغ

شکست غافلگیرکننده والیبال/ هندبال با ناداوری به فینال نرسید؛

بازی‌های همبستگی اسلامی| شب پرمدال ورزش ایران با درخشش کشتی فرنگی، وزنه‌برداری و شنا

بازی‌های همبستگی اسلامی| شب پرمدال ورزش ایران با درخشش کشتی فرنگی، وزنه‌برداری و شنا
روز نهم بازی‌های هم‌بستگی اسلامی با پی‌گیری رقابت‌های نمایندگان کاروان اعزامی ورزش کشورمان به قونیه ادامه یافت.
[
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ رقابت‌های نمایندگان کاروان اعزامی ورزش ایران به بازی‌های هم‌بستگی اسلامی ۲۰۲۱ در قونیه ترکیه، امروز در رشته‌های دوچرخه‌سواری جاده، والیبال، کشتی فرنگی، شنا، پاراتنیس‌روی‌میز، وزنه‌برداری، پاراتیراندازی‌باکمان، ژیمناستیک ایروبیک و بسکتبال ۳X۳ ادامه یافت.
,

ورود وزیر ورزش و جوانان به قونیه و بازدید از نمایشگاه ایران زیبا

, ورود وزیر ورزش و جوانان به قونیه و بازدید از نمایشگاه ایران زیبا,
سیدحمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان کشورمان پس از اتمام سفرهای استانی دولت، ساعت ۷:۴۵ صبح امروز به وقت محلی و با استقبال سیدمحمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، مریم کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان و اصغر رحیمی، سفیر ایران در ترکیه به قونیه وارد شد و از او خوش‌آمدگویی به عمل آمد.
,
 
,
, ,
 
,
وی پس از ورود به ترکیه از نمایشگاه «ایران زیبا» بازدید کرد. این نمایشگاه به معرفی اماکن و چهره‌های تاریخی ایران می‌پردازد و تاکنون روسای ورزش کشورهای مختلف که برای حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی به قونیه آمده‌اند، از این نمایشگاه بازدید کرده‌اند.
,
 
,
, ,

اهدای پاداش پای سکوی مدال‌آوران رشته‌های مختلف

, اهدای پاداش پای سکوی مدال‌آوران رشته‌های مختلف,
در مراسم اهدای پاداش مدال‌آوران پنجمین دوره بازی‌های هم‌بستگی اسلامی؛ محمد کریم‌زاده (طلا)، سینا ضیغمی (نقره)، شاهین ایزدیار (برنز) از رشته پاراشنا، مهران برخورداری (برنز) و علی احمدی (طلا) از رشته تکواندو، احمد بذری (طلا)، حسین ابوذری (نقره)، مجید داستان (برنز)، علی سوادکوهی (طلا) و سیدمهدی هاشمی‌جویباری (طلا) آزادکاران تیم ملی کشتی پاداش‌های نقدی خود را دریافت کردند.
,
 
,
, ,

تیراندازی اهداف پروازی؛ تیم تراپ ایران به فینال نرسید

در رشته تراپ میکس تیم، ایران با ترکیب مرضیه پروش‌نیا و بابک یگانه در پایان مرحله مقدماتی با ۱۳۴ امتیاز در جایگاه پنجم ایستاد. تیم تراپ کشورمان برای صعود به فینال برابر آذربایجان قرار گرفت و با شکست برابر این تیم از صعود به جمع چهار تیم پایانی و کسب مدال باز ماند. در بخش مقدماتی میکس تیم، بابک یگانه با ۷۴ امتیاز بهترین عملکرد را در بین تیراندازان مرد در این مسابقات را داشت. در بخش انفرادی روز گذشته مرضیه پرورش‌نیا در جایگاه ششم و بابک یگانه در رده بیست و دوم ایستاد.
 

شنا؛ رکوردشکنی و مدال برنز در ماده تیمی

در نخستین روز از رقابت های شنا بازی های کشورهای اسلامی صبح امروز (شنبه) ملی پوشان شنا ایران در مرحله مقدماتی ماده های ۱۰۰ پروانه، ۵۰ قورباغه، ۲۰۰ کرال پشت و ۴ در ۱۰۰ متر آزاد تیمی با حریفان خود به رقابت پرداختند.
 
ابتدا دو نماینده شنای ایران در ماده ۱۰۰ متر پروانه به آب زدند که مهرشاد افقری با ثبت زمان ۵۴٫۷۵ در جایگاه دوم ایستاد و راهی نیمه نهایی شد. مهران قاسم زاده تنها نماینده قورباغه رو تیم ایران در ماده ۵۰ متر قوباغه با زمان ۲۹٫۸۹ در رتبه ۱۳ ایستاد و راهی نیمه نهایی شد.
 
در مرحله نیمه نهایی ۱۰۰ متر پروانه مهرشاد افقری نماینده شایسته کشورمان در دسته خود دوم و در مجموع با زمان ۵۳ ثانیه ۹۹ صدم ثانیه در رده سوم قرار گرفت تا به فینال ۱۰۰ متر قورباغه راه یابد. همچنین ابوالفضل سام که در مرحله مقدماتی موفق به جابجایی رکورد ۲۰۰ متر پشت شده بود در فینال با ثبت زمان ۲:۰۴.۹۱ با ایستادن در جایگاه چهارم به کار خود در این ماده پایان داد.
 
در ادامه هومر عباسی و ابوالفضل سام در ماده ۲۰۰ متر پشت با حریفان خود به رقابت پرداختند که در پایان مرحله مقدماتی این ماده سام با ثبت زمان ۲:۰۴٫۶۷ دوم شد و جواز حضور در فینال این ماده را کسب کرد و موفق شد رکورد ملی ۲۰۰ متر پشت را بهبود بخشد. همچنین عباسی با زمان ۲:۱۰٫۵۳ در رتبه هفتم ایستاد و فینالیست شد.
 
اما در ماده ۴ در ۱۰۰ متر آزاد تیمی نیز، تیم ایران متشکل از ترکیب علیرضا یاوری، سامیار عبدلی، سینا غلامپور و متین سهران به آب زدند که با ثبت زمان ۳:۲۳٫۸۲ راهی فینال شدند و با درخشش این شناگران رکورد ملی این ماده جابجا شد. اما این پایان کار نبود و تیم ایران با ترکیب سینا غلامپور، سامیار عبدلی، علیرضا یاوری و متین سهران در فینال این ماده با با ثبت زمان ۰۳:۲۲.۴۶ برای دومین بار در یک روز رکورد این ماده را جابجا کردند و موفق به کسب مدال برنز این رقابت ها شدند.
 

پاراتیر و کمان؛ هر ۴ کمان‌دار ایران مدال گرفتند

هادی نوری، کماندار کشورمان که دیروز موفق به کسب مدال طلای تیمی شده بود، امروز نیز در رقابت با حریف ترکیه‌ای، طلای کامپوند انفرادی را بدست آورد. در جریان این مسابقات فرزانه عسگری به مدال نقره رسید. عسگری در فینال مغلوب حریفی از ترکیه شد. علی سینا منشازاده هم در رقابت رده بندی با پیروزی مقابل حریفی از امارات به مدال برنز رسید. پیش از این مریم یاورپور در همین رشته با برتری در دیدار رده‌بندی مقابل حریفی از ترکیه به مدال برنز رسیده بود.
 

دیدار رئیس فدراسیون جهانی تکواندو با صالحی امیری

در این نشست که با حضور  هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو کشورمان برگزار شد؛ دکتر چو رئیس فدراسیون جهانی تکواندو ضمن اشاره به جایگاه تکواندو ایران در جهان بیان داشت: تکواندو بانوان ایران آینده درخشانی دارد و قطعا این روند صعودی آن ها همچنان ادامه خواهد داشت. مطلعیم که کمیته ملی المپیک ایران همکاری خوبی با فدراسیون دارد و این حمایت تاثیر بسزایی در گسترش این رشته المپیکی در عرصه قهرمانی و همگانی خواهد داشت.
 
در ادامه سید رضا صالحی امیری ضمن قدردانی از نگاه ویژه رئیس فدراسیون جهانی به تکواندو ایران اظهار داشت: سالانه هزینه های زیادی برای رشد و توسعه تکواندو در ایران می شود و بالطبع ما نیز انتظار حمایت بیشتر مسئولان جهانی از این رشته را داریم چرا که معتقدیم تکواندو ایران همواره مورد احترام و توجه جهانیان بوده. مسئولان فدراسیون تکواندو ایران زحمات زیادی برای رشد و توسعه این رشته پر طرفدار می کشند در واقع در تکواندو نگاه ما به بانوان و آقایان یکسان است و همانطور که دکتر چو اشاره کرد آینده درخشانی برای تکواندو بانوان ایران دیده می شود. انتظار داریم با توجه به جایگاه تکواندو ایران در عرصه جهانی این نگاه حمایت آمیز همچنان وجود داشته باشد.
 
هادی ساعی همچنین در این نشست با توجه به حضور پرتعداد پناهندگان از کشورهای مختلف در ایران، با هدف حمایت از ورزشکاران رشته تکواندو پیشنهاد تشکیل کمپ حمایت از پناهندگان ورزشکاران رشته ورزشی تکواندو را ارائه نمود که از سوی  دکتر چو نیز با استقبال بسیار خوبی همراه شد.
 

ایروبیک ژیمناستیک؛ صعود خلیلی و نمایندگان تیمی به فینال رقابت‌ها

علی خلیلی‌خضرآباد، نماینده ایران در بخش انفرادی ژیمناستیک ایروبیک در مرحله مقدماتی به رقابت با حریفانی از سیرالئون، ترکیه، آذربایجان و بنین پرداخت و در پایان با امتیاز ۱۷.۳۰۰ به فینال صعود کرد. وی فردا در این مرحله به رقابت خواهد پرداخت.
 
تیم ژیمناستیک ایروبیک مردان ایران با ترکیب سعید نجفی، علیرضا نبی‌پور حسین آبادی و امیرحسین بنی‌اسد عسکری در محله مقدماتی به رقابت با حریفانی از سیرالئون، ترکیه و آذربایجان به رقابت پرداخت و با امتیاز ۱۷.۷۵۰ و قرار گرفتن در جایگاه سوم، به فینال بازی‌ها صعود کرد. محمد مهرتاش هدایت ملی‌پوشان را بر عهده دارد و تیم ‌ایران فردا در فینال برای کسب مدال مسابقه خواهد داشت.
 

کشتی فرنگی؛ یک مدال طلا، یک نقره و ۳ برنز برای فرنگی‌کاران ایرانی

در وزن ۶۰ کیلوگرم امید آرامی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر فواد فاجاری از مراکش را مغلوب کرد. وی در دور سوم مقابل ژولامان شارشنبکوفT دارنده مدال نقره جهان و قهرمان آسیا از قرقیزستان با نتیجه ۵ بر ۱ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. آرامی در این دیدار با نتیجه ۸ بر یک مقابل محمدکودیر یوسوپوف از ازبکستان شکست خورد و پنجم شد.
 
 
در وزن ۶۷ کیلوگرم محمدجواد رضایی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر ۳ مغلوب حسرت جعفراف دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال جهان از آذربایجان شد و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال، وی نیز به دیدار رده‌بندی رفت. رضایی در این دیدار با نتیجه ۹ بر صفر نوبت اف از ترکمنستان را مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت.
 
 
در وزن ۷۷ کیلوگرم امین کاویانی‌نژاد پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۴ بر صفر مغلوب سانان سلیمان‌اف دارنده مدال نقره جهان از آذربایجان مغلوب شد و با توجه به راه یابی این کشتی‌گیر به دیدار فینال، نماینده کشورمان به دیدار رده‌بندی رفت. کاویانی نژاد در دیدار رده بندی با نتیجه ۱ بر ۱ از سد لامد مافی از کشور تونس گذشته و به مدال برنز رسید.
 
 
در وزن ۸۷ کیلوگرم که با حضور ۷ نفر و در ۲ گروه ۴ و ۳ نفره به صورت دوره‌ای برگزار شده، امین طاهری در دور اول با نتیجه ۸ بر صفر شیحازبردی‌اولکوف از ترکمنستان را مغلوب کرد. وی در دورهای بعد به مصاف مهمت کوجوک عثمان از ترکیه رفت که با نتیجه ۶ بر صفر از سدش گذشت. طاهری در دور سوم به مصاف جالگاسبای بردیموراتوف از ازبکستان رفت با نتیجه ۵ بر ۵ مغلوب جالگاسبای بردیموراتوف دارنده مدال برنز جهان و قهرمانی آسیا از ازبکستان شد و به‌عنوان نفر دوم این گروه به مرحله نیمه نهایی رفت. وی در این دیدار مقابل آتابک عزیزبیکوف دارنده مدال نقره آسیا با نتیجه ۱ بر ۱ به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد. طاهری در این دیدار با نتیجه ۱۱ بر ۲ مقابل جالگاسبای بردیموراتوف از ازبکستان شکست خورد و به مدال نقره رسید.
 
 
در وزن ۱۳۰ کیلوگرم که با حضور ۶ نفر در ۲ گروه ۳ نفره و به صورت دوره‌ای برگزار شده، علی‌اکبر یوسفی با نتیجه ۹ بر ۳ از سد عثمان ایلدیریم از ترکیه گذشت. وی در دور بعد به مصاف رومان کیم از قرقیزستان رفت و او را ۶ بر ۴ شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. یوسفی در این دیدار مقابل آنتون ساونکو از قزاقستان با نتیجه ۹ بر ۱ به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار پایانی با نتیجه ۳ بر ۲ از سد عثمان ایلدیریم از ترکیه گذشت و به مدال طلا دست یافت.
 

دوچرخه‌سواری؛ رکاب طلایی گنج‌خان‌لو‌ در استقامت جاده

تیم ملی دوچرخه سواری مردان ایران متشکل از ۵ رکابزن امروز در رقابت های بخش جاده و در ماده استقامت به مسافت ۱۳۰‌کیلو‌متر با حریفان خود به رقابت پرداختند. از میان ۵ نماینده ایران محمد گنج خانلو به مدال طلا رسید و دونده های الجزایر و امارات دوم و سوم شدند.
 
۳ نماینده دوچرخه سواری زنان کشورمان در رشته استقامت  امروز به میدان رفتند و در پایان ماندانا دهقان به مدال برنز رسید.
 
در این رقابت دوچرخه سواران ازبکستان به مقام اول و دوم رسیدند. ماندانا دهقان، سمیه یزدانی و فروزان عبداللهی نمایندگان کشورمان در بخش استقامت بودند.
 
مجموع مدال‌های دوچرخه سواران کشورمان در این رقابت‌ها به ۱ طلا ۲ نقره و ۱ برنز رسیدند.
 

پاراتنیس روی میز؛ شکست زنان در انفرادی

در اولین روز از رقابتهای پاراتنیس روی میز بازیهای کشورهای اسلامی، نمایندگان کشورمان در دو بخش زنان و مردان به مصاف حریفان رفتند.
با پایان یافتن رقابت های مرحله مقدماتی نتایج زیر بدست آمد:
 
نتایج کلاس ۹ زنان:
-سمیه مصطفوی و پگاه کلهرودی برای کسب مقام سوم و چهارم فردا، یکشنبه مقابل هم قرار خواهند گرفت.
 
نتایج کلاس ۱۰ زنان:
-فاطمه محمدی برای کسب مقام دوم یا سوم مقابل نماینده ترکیه به میدان می رود.
 
نتایج کلاس ۵ مردان:
-جواد فولادی و مهدی معصومی به مرحله نیمه نهایی راه یافتند و ادامه این رقابتها فردا دنبال خواهد شد.
 
نتایج کلاس ۴ مردان:
-حمیدرضا شیخ زاده و امین صادقیان به مرحله حذفی راه یافتند و فردا با حریفانی از پاکستان و ازبکستان روبرو می شوند و در صورت برد به نیمه نهایی صعود خواهند کرد.
 

وزنه‌برداری؛ درخشش جوادی و سلطانی؛ لیفت ۲ طلا، یک نقره و ۲ برنز/ پنجمی و ششمی نمایندگان بانوان

رقابتهای وزنه برداری دسته ۸۱ کیلوگرم بازیهای کشورهای اسلامی امروز برگزار شد و میرمصطفی جوادی و حسین سلطانی دو وزنه بردار ایران در این وزن روی تخته رفتند. با توجه به رکوردهای این وزنه بردار و استارت لیست رقابتها جوادی و سلطانی هر دو شانس مدال بودند و در همان حرکت یک ضرب، کار را با قدرت آغاز کردند.
 
پایان رقابت یکضرب دسته ۸۱ کیلوگرم برای دو ملی پوش جوان و خوش آتیه وزنه برداری ایران یعنی مصطفی جوادی و حسین سلطانی همراه بود با ۲ نشان خوشرنگ نقره و برنز. نشان های مرغوبی که ما را به درخشش این دو وزنه بردار در حرکات دوضرب و مجموع امیدوار کرد. در پایان حرکت یکضرب دسته ۸۱ کیلوگرم وزنه برداری اگرچه هر دو ملی پوش وزنه برداری ایران یعنی مصطفی جوادی و حسین سلطانی تلاش کردند و خیز خوبی برای صید نشان طلای این حرکت داشتند، اما تاشمیروف قلدر و خوش تکنیک ازبک بود که با ثبت وزنه ۱۶۴ کیلوگرم مدال طلا را از دست شیربچه های وزنه برداری ایران ربود.
 
در حرکت یکضرب حسین سلطانی با مهار وزنه های ۱۵۲ و ۱۵۸ کیلوگرم در حرکات اول و دوم خود صاحب نشان برنز یکضرب شد. سلطانی در حرکت سوم خود به وزنه ۱۶۱ کیلوگرم حمله کرد اما در مهار آن ناکام ماند. در حرکت دوضرب سلطانی حسین سلطانی در دو حرکت اول در مهار وزنه ۱۸۶ کیلوگرم ناکام بود اما در آخرین حرکت وزنه ۱۹۲ کیلوگرمی را مهار کرد تا به مدال برنز دوضرب دست پیدا کند. سلطانی در مجموع با  ۳۵۰ کیلوگرم در رده چهارم ایستاد.

میرمصطفی جوادی دیگر وزنه بردار ایران در دسته ۸۱ کیلوگرم که عزم خود را برای طلایی شدن در این رقابت جزم کرده بود، در حرکت یکضرب اگرچه به زیبایی دو وزنه انتخابی اول و دوم خود را یعنی وزنه های ۱۵۶ و ۱۶۳ کیلوگرم را روی سر به پرواز درآورد، اما نهایتا پس از ناکامی در مهار وزنه انتخابی سوم خود یعنی وزنه ۱۶۵ کیلوگرم به نشان نقره یکضرب بسنده کرد.
 
در حرکت دوضرب دسته ۸۱ کیلوگرم بازی های کشورهای اسلامی اما جوادی عقب ماندگی را جبران کرد تا برق طلا روی سینه وی بدرخشد. در پایان حرکت دوضرب جوادی با مهار وزنه ۲۰۱ کیلوگرمی موفق شد مدال طلای دوضرب و مجموع این دسته را از آن خودش کند. جوادی که در یک ضرب وزنه ۱۶۳ کیلوگرمی را مهار کرده بود، موفق شد در مجموع ۳۶۴ کیلوگرم را برای خودش ثبت کند تا در پایان با یک نقره و ۲ طلا به کار خودش پایان دهد.

همچنین شینا امانی در یکضرب پس از دو تلاش وزنه ۷۵ را مهار کرد و در فرصت سوم خود موفق شد وزنه ۸۱ کیلوگرمی را بالای سر ببرد. امانی در دوضرب هم ابتدا وزنه ۹۵ کیلویی را مهار کرد اما در ادامه دو تلاش ناموفق در مهار وزنه ۱۰۰ کیلویی داشت و با رکورد مجموع ۱۷۶ کیلوگرم در رده پنجم دسته ۶۴ کیلوگرم ایستاد.

فروغ یونسی در یکضرب ابتدا وزنه ۷۶ کیلوگرمی را مهار کرد اما در حرکت‌های دوم و سوم موفق به مهار وزنه‌های ۸۱ و ۸۳ کیلوگرم نشد. یونسی در دوضرب هم مثل یکضرب فقط موفق به مهار حرکت اول خود شد و وزنه ۹۵ را بالای سر برد اما نتوانست وزنه‌‌های ۱۰۰ و ۱۰۲ کیلوگرم را به نام خود ثبت کند. به این ترتیب یونسی در مجموع با رکورد ۱۷۱ کیلوگرم ششم شد.

بسکتبال ۳ نفره؛ تیم زنان با گل طلایی به سنگال باخت/ شکست میلی متری برابر ترکمنستان

تیم ملی بسکتبال ۳×۳ بانوان کشورمان علی رغم بازی خوب نتیجه را مقابل سنگال واگذار کرد. تیم ملی ۳ در ۳ کشورمان با تیم‌های ترکمنستان، سنگال، گامبیا در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی همگروه شده. سروقامتان کشورمان نمایش خوبی را در برابر سنگدلی ها به نمایش گذاشتند و در حالی که در وقت های قانونی مدام از حریف پیشی می گرفتند، در واپسین لحظات نتیجه ۱۳ بر ۱۳ مساوی شد که در وقت طلایی حریف با گل طلایی ملی پوشان ایران را مغلوب کردند.
 
در دومین بازی نیز تیم بسکتبال ۳×۳ زنان به مصاف ترکمنستان رفت و در یک بازی نزدیک و پایاپای با یک اختلاف امتیاز شکست خورد. دختران ایران در این بازی با نتیجه 20 بر 21 مغلوب ترکمنستان شدند.
 
در ادامه، برنامه رقابت‌های تیم ملی کشورمان به شرح زیر است:
بانوان:
۲۴ مرداد ماه
ایران – گامبیا
 

هندبال؛ شکست با یک گل، داور ایران را از فینال محروم کرد

تیم ملی هندبال ایران در دیدار نیمه نهایی بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی علی‌رغم ارائه یک بازی درخشان نتوانست از سد قطر عبور کند و از رسیدن به فینال باز ماند. در این دیدار تیم ملی هندبال مردان قطر با نتیجه ۲۴ بر ۲۳ بر در مقابل ایران به پیروزی رسید.
 
در نیمه نخست این دیدار تیم ملی قطر با نتیجه ۱۴ بر ۱۱ پیش افتاد اما در نیمه دوم ملی‌پوشان ایران نتیجه را جبران کردند. در آخرین ثانیه‌های بازی داور یک ضربه ۷ متر به سود قطر گرفت که سبب پیش افتادن حریف شد. آخرین ضربه ایران به سوی دروازه قطر از سوی داور گل پذیرفته نشد و این اتفاق با اعتراض ملی‌پوشان و کادر فنی ایران روبرو شد.
 
محمد سیاووشی، علی رحیمی کازرونی، شاهو نصرتی، مجتبی حیدرپور، افشین صادقی، علی کوهزاد، مهران حسینی، سید علیرضا موسوی، شهاب صادق‌زاده، یونس آثاری، میلاد قلندری، محمدمهدی بهنام‌نیا، محمدرضا اورعی، محمدرضا کاظمی، سلامان بربط، احسان ابویی ترکیب تیم ملی هندبال ایران در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی را تشکیل می‌دهند. وسلین وویوویچ (سرمربی)، سید رضا مهدوی (سرپرست)، حمید صادق شاه‌نشین (مربی)، شهداد مرتجی (مربی) و دانیال مصلح‌پور (پزشکیار) نیز به عنوان کادر فنی تیم ملی هندبال مردان ایران در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی حضور دارند.

دیدار وزیر ورزش و جوانان با شهردار قونیه

در حاشیه دیدار تیم‌های ملی هندبال ایران و قطر وزیر ورزش و جوانان و رییس کمیته ملی المپیک ایران با شهردار قونیه دیدار کردند. در این دیدار شهردار قونیه ضمن خوش آمدگویی به کاروان ایران، بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی را در تقویت روابط اجتماعی، فرهنگی و ورزشی کشورهای اسلامی موثر دانست و برای ورزشکاران‌ ایرانی آرزوی موفقیت کرد.
 
سیدحمید سجادی نیز با تشکر از مهمان نوازی میزبان از ورزشکاران ایرانی، ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور ایران و ترکیه در ورزش بیش از پیش تقویت شود. در این دیدار دو طرف به اشتراکات فراوان فرهنگی ایران و ترکیه و برادری موجود در روابط دو کشور تاکید کردند.
 
 
 

والیبال؛ شکست غافلگیرکننده والیبال برابر میزبان

تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی بازی های همبستگی کشورهای اسلامی با نتیجه 3 بر 2 برابر ترکیه شکست خورد اما با وجود این ناکامی حریف آذربایجان در مرحله نیمه نهایی شد.
به گزارش کمیته ملی المپیک، تیم ملی والیبال ایران در سومین مسابقه خود در مرحله گروهی بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی امشب در قونیه به مصاف تیم میزبان رفت و در پایان در دیداری نزدیک با نتیجه 3 بر 2 مغلوب این حریف شد.
 
شاگردان جزیده در دست نخست رقابت پایاپایی با حریف داشتند اما در پایان موفق شدند این دست را با برتری 25 بر 23 به پایان برسانند. در دست دوم ترکیه که برای صعود به مرحله بعد نیاز به پیروزی در این مسابقه داشت تلاش زیادی کرد تا به برتری برسد و حتی در برخی دقایق بازی هم از تیم ایران پیش افتاد اما در نهایت این دست را نیز 25-22 باخت تا امیدهایش برای صعود از بین برود.

در دست سوم ترکیه که از حمایت تماشاگران خودی برخوردار بود و نمی خواست برابر آنها بازنده شود رقابتی نزدیک و نفسگیر را با ملی پوشان ایران داشت و در نهایت هم موفق شد به برتری 34 بر 32 دست یافت.
دست چهارم این مسابقه باز هم این تیم ترکیه بود که توانست عملکرد بهتری داشته باشد و در پایان به برتری 25 بر 21 دست یافت تا کار به دست پنجم کشیده شود.

در دست پایانی ترکیه که از برتری در دو دست قبلی روحیه خوبی بدست آورده بود خیلی زود از تیم ایران پیش افتاد و در نهایت هم این دست را 15 بر 8 برد تا در مجموع 3 بر 2 این مسابقه را ببرد. با این حال تیم ایران که پیش از این صدرنشینی اش را قطعی کرده بود حریف آذربایجان در نیمه نهایی شد.

این بازی ها در دو گروه برگزار شد که در گروه یک تیم های سودان، کامرون، مراکش و جمهوری ‌آذربایجان و در گروه دو ایران، ترکیه، قطر و پاکستان حضور داشتند.
شهروز همایونفرمنش (کاپیتان)، علی رمضانی، فاضل پژومان، پوریا یلی، بردیا سعادت، آرمان رحمانی، احسان دانش‌دوست، علی حاجی‌پور، اسماعیل مسافر، محراب ملکی‌سرخی، امیرضا سرلک، محمد ولی‌زاده، ابوالفضل قلی‌پور و اسماعیل طالبی‌ ۱۴ بازیکن اعزامی به این مسابقات هستند.
مصطفی کارخانه به عنوان سرپرست، عظیم جزیده (سرمربی)، کامبیز یعقوبی (مربی)، وحید صادقی و احمد فتاح (کمک مربی) و امین علی‌اکبری به عنوان آنالیزور تیم ملی ب را در بازی‌های کشورهای اسلامی همراهی می‌کنند.
 
 
 
 
بیشتر بخوانید؛
,

تیراندازی اهداف پروازی؛ تیم تراپ ایران به فینال نرسید

, تیراندازی اهداف پروازی؛ تیم تراپ ایران به فینال نرسید,
در رشته تراپ میکس تیم، ایران با ترکیب مرضیه پروش‌نیا و بابک یگانه در پایان مرحله مقدماتی با ۱۳۴ امتیاز در جایگاه پنجم ایستاد. تیم تراپ کشورمان برای صعود به فینال برابر آذربایجان قرار گرفت و با شکست برابر این تیم از صعود به جمع چهار تیم پایانی و کسب مدال باز ماند. در بخش مقدماتی میکس تیم، بابک یگانه با ۷۴ امتیاز بهترین عملکرد را در بین تیراندازان مرد در این مسابقات را داشت. در بخش انفرادی روز گذشته مرضیه پرورش‌نیا در جایگاه ششم و بابک یگانه در رده بیست و دوم ایستاد.
,
 
,
, ,

شنا؛ رکوردشکنی و مدال برنز در ماده تیمی

, شنا؛ رکوردشکنی و مدال برنز در ماده تیمی,
در نخستین روز از رقابت های شنا بازی های کشورهای اسلامی صبح امروز (شنبه) ملی پوشان شنا ایران در مرحله مقدماتی ماده های ۱۰۰ پروانه، ۵۰ قورباغه، ۲۰۰ کرال پشت و ۴ در ۱۰۰ متر آزاد تیمی با حریفان خود به رقابت پرداختند.
 
ابتدا دو نماینده شنای ایران در ماده ۱۰۰ متر پروانه به آب زدند که مهرشاد افقری با ثبت زمان ۵۴٫۷۵ در جایگاه دوم ایستاد و راهی نیمه نهایی شد. مهران قاسم زاده تنها نماینده قورباغه رو تیم ایران در ماده ۵۰ متر قوباغه با زمان ۲۹٫۸۹ در رتبه ۱۳ ایستاد و راهی نیمه نهایی شد.
 
در مرحله نیمه نهایی ۱۰۰ متر پروانه مهرشاد افقری نماینده شایسته کشورمان در دسته خود دوم و در مجموع با زمان ۵۳ ثانیه ۹۹ صدم ثانیه در رده سوم قرار گرفت تا به فینال ۱۰۰ متر قورباغه راه یابد. همچنین ابوالفضل سام که در مرحله مقدماتی موفق به جابجایی رکورد ۲۰۰ متر پشت شده بود در فینال با ثبت زمان ۲:۰۴.۹۱ با ایستادن در جایگاه چهارم به کار خود در این ماده پایان داد.
 
در ادامه هومر عباسی و ابوالفضل سام در ماده ۲۰۰ متر پشت با حریفان خود به رقابت پرداختند که در پایان مرحله مقدماتی این ماده سام با ثبت زمان ۲:۰۴٫۶۷ دوم شد و جواز حضور در فینال این ماده را کسب کرد و موفق شد رکورد ملی ۲۰۰ متر پشت را بهبود بخشد. همچنین عباسی با زمان ۲:۱۰٫۵۳ در رتبه هفتم ایستاد و فینالیست شد.
 
اما در ماده ۴ در ۱۰۰ متر آزاد تیمی نیز، تیم ایران متشکل از ترکیب علیرضا یاوری، سامیار عبدلی، سینا غلامپور و متین سهران به آب زدند که با ثبت زمان ۳:۲۳٫۸۲ راهی فینال شدند و با درخشش این شناگران رکورد ملی این ماده جابجا شد. اما این پایان کار نبود و تیم ایران با ترکیب سینا غلامپور، سامیار عبدلی، علیرضا یاوری و متین سهران در فینال این ماده با با ثبت زمان ۰۳:۲۲.۴۶ برای دومین بار در یک روز رکورد این ماده را جابجا کردند و موفق به کسب مدال برنز این رقابت ها شدند.
 

پاراتیر و کمان؛ هر ۴ کمان‌دار ایران مدال گرفتند

هادی نوری، کماندار کشورمان که دیروز موفق به کسب مدال طلای تیمی شده بود، امروز نیز در رقابت با حریف ترکیه‌ای، طلای کامپوند انفرادی را بدست آورد. در جریان این مسابقات فرزانه عسگری به مدال نقره رسید. عسگری در فینال مغلوب حریفی از ترکیه شد. علی سینا منشازاده هم در رقابت رده بندی با پیروزی مقابل حریفی از امارات به مدال برنز رسید. پیش از این مریم یاورپور در همین رشته با برتری در دیدار رده‌بندی مقابل حریفی از ترکیه به مدال برنز رسیده بود.
 

دیدار رئیس فدراسیون جهانی تکواندو با صالحی امیری

در این نشست که با حضور  هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو کشورمان برگزار شد؛ دکتر چو رئیس فدراسیون جهانی تکواندو ضمن اشاره به جایگاه تکواندو ایران در جهان بیان داشت: تکواندو بانوان ایران آینده درخشانی دارد و قطعا این روند صعودی آن ها همچنان ادامه خواهد داشت. مطلعیم که کمیته ملی المپیک ایران همکاری خوبی با فدراسیون دارد و این حمایت تاثیر بسزایی در گسترش این رشته المپیکی در عرصه قهرمانی و همگانی خواهد داشت.
 
در ادامه سید رضا صالحی امیری ضمن قدردانی از نگاه ویژه رئیس فدراسیون جهانی به تکواندو ایران اظهار داشت: سالانه هزینه های زیادی برای رشد و توسعه تکواندو در ایران می شود و بالطبع ما نیز انتظار حمایت بیشتر مسئولان جهانی از این رشته را داریم چرا که معتقدیم تکواندو ایران همواره مورد احترام و توجه جهانیان بوده. مسئولان فدراسیون تکواندو ایران زحمات زیادی برای رشد و توسعه این رشته پر طرفدار می کشند در واقع در تکواندو نگاه ما به بانوان و آقایان یکسان است و همانطور که دکتر چو اشاره کرد آینده درخشانی برای تکواندو بانوان ایران دیده می شود. انتظار داریم با توجه به جایگاه تکواندو ایران در عرصه جهانی این نگاه حمایت آمیز همچنان وجود داشته باشد.
 
هادی ساعی همچنین در این نشست با توجه به حضور پرتعداد پناهندگان از کشورهای مختلف در ایران، با هدف حمایت از ورزشکاران رشته تکواندو پیشنهاد تشکیل کمپ حمایت از پناهندگان ورزشکاران رشته ورزشی تکواندو را ارائه نمود که از سوی  دکتر چو نیز با استقبال بسیار خوبی همراه شد.
 

ایروبیک ژیمناستیک؛ صعود خلیلی و نمایندگان تیمی به فینال رقابت‌ها

علی خلیلی‌خضرآباد، نماینده ایران در بخش انفرادی ژیمناستیک ایروبیک در مرحله مقدماتی به رقابت با حریفانی از سیرالئون، ترکیه، آذربایجان و بنین پرداخت و در پایان با امتیاز ۱۷.۳۰۰ به فینال صعود کرد. وی فردا در این مرحله به رقابت خواهد پرداخت.
 
تیم ژیمناستیک ایروبیک مردان ایران با ترکیب سعید نجفی، علیرضا نبی‌پور حسین آبادی و امیرحسین بنی‌اسد عسکری در محله مقدماتی به رقابت با حریفانی از سیرالئون، ترکیه و آذربایجان به رقابت پرداخت و با امتیاز ۱۷.۷۵۰ و قرار گرفتن در جایگاه سوم، به فینال بازی‌ها صعود کرد. محمد مهرتاش هدایت ملی‌پوشان را بر عهده دارد و تیم ‌ایران فردا در فینال برای کسب مدال مسابقه خواهد داشت.
 

کشتی فرنگی؛ یک مدال طلا، یک نقره و ۳ برنز برای فرنگی‌کاران ایرانی

در وزن ۶۰ کیلوگرم امید آرامی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر فواد فاجاری از مراکش را مغلوب کرد. وی در دور سوم مقابل ژولامان شارشنبکوفT دارنده مدال نقره جهان و قهرمان آسیا از قرقیزستان با نتیجه ۵ بر ۱ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. آرامی در این دیدار با نتیجه ۸ بر یک مقابل محمدکودیر یوسوپوف از ازبکستان شکست خورد و پنجم شد.
 
 
در وزن ۶۷ کیلوگرم محمدجواد رضایی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر ۳ مغلوب حسرت جعفراف دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال جهان از آذربایجان شد و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال، وی نیز به دیدار رده‌بندی رفت. رضایی در این دیدار با نتیجه ۹ بر صفر نوبت اف از ترکمنستان را مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت.
 
 
در وزن ۷۷ کیلوگرم امین کاویانی‌نژاد پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۴ بر صفر مغلوب سانان سلیمان‌اف دارنده مدال نقره جهان از آذربایجان مغلوب شد و با توجه به راه یابی این کشتی‌گیر به دیدار فینال، نماینده کشورمان به دیدار رده‌بندی رفت. کاویانی نژاد در دیدار رده بندی با نتیجه ۱ بر ۱ از سد لامد مافی از کشور تونس گذشته و به مدال برنز رسید.
 
 
در وزن ۸۷ کیلوگرم که با حضور ۷ نفر و در ۲ گروه ۴ و ۳ نفره به صورت دوره‌ای برگزار شده، امین طاهری در دور اول با نتیجه ۸ بر صفر شیحازبردی‌اولکوف از ترکمنستان را مغلوب کرد. وی در دورهای بعد به مصاف مهمت کوجوک عثمان از ترکیه رفت که با نتیجه ۶ بر صفر از سدش گذشت. طاهری در دور سوم به مصاف جالگاسبای بردیموراتوف از ازبکستان رفت با نتیجه ۵ بر ۵ مغلوب جالگاسبای بردیموراتوف دارنده مدال برنز جهان و قهرمانی آسیا از ازبکستان شد و به‌عنوان نفر دوم این گروه به مرحله نیمه نهایی رفت. وی در این دیدار مقابل آتابک عزیزبیکوف دارنده مدال نقره آسیا با نتیجه ۱ بر ۱ به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد. طاهری در این دیدار با نتیجه ۱۱ بر ۲ مقابل جالگاسبای بردیموراتوف از ازبکستان شکست خورد و به مدال نقره رسید.
 
 
در وزن ۱۳۰ کیلوگرم که با حضور ۶ نفر در ۲ گروه ۳ نفره و به صورت دوره‌ای برگزار شده، علی‌اکبر یوسفی با نتیجه ۹ بر ۳ از سد عثمان ایلدیریم از ترکیه گذشت. وی در دور بعد به مصاف رومان کیم از قرقیزستان رفت و او را ۶ بر ۴ شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. یوسفی در این دیدار مقابل آنتون ساونکو از قزاقستان با نتیجه ۹ بر ۱ به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار پایانی با نتیجه ۳ بر ۲ از سد عثمان ایلدیریم از ترکیه گذشت و به مدال طلا دست یافت.
 

دوچرخه‌سواری؛ رکاب طلایی گنج‌خان‌لو‌ در استقامت جاده

تیم ملی دوچرخه سواری مردان ایران متشکل از ۵ رکابزن امروز در رقابت های بخش جاده و در ماده استقامت به مسافت ۱۳۰‌کیلو‌متر با حریفان خود به رقابت پرداختند. از میان ۵ نماینده ایران محمد گنج خانلو به مدال طلا رسید و دونده های الجزایر و امارات دوم و سوم شدند.
 
۳ نماینده دوچرخه سواری زنان کشورمان در رشته استقامت  امروز به میدان رفتند و در پایان ماندانا دهقان به مدال برنز رسید.
 
در این رقابت دوچرخه سواران ازبکستان به مقام اول و دوم رسیدند. ماندانا دهقان، سمیه یزدانی و فروزان عبداللهی نمایندگان کشورمان در بخش استقامت بودند.
 
مجموع مدال‌های دوچرخه سواران کشورمان در این رقابت‌ها به ۱ طلا ۲ نقره و ۱ برنز رسیدند.
 

پاراتنیس روی میز؛ شکست زنان در انفرادی

در اولین روز از رقابتهای پاراتنیس روی میز بازیهای کشورهای اسلامی، نمایندگان کشورمان در دو بخش زنان و مردان به مصاف حریفان رفتند.
با پایان یافتن رقابت های مرحله مقدماتی نتایج زیر بدست آمد:
 
نتایج کلاس ۹ زنان:
-سمیه مصطفوی و پگاه کلهرودی برای کسب مقام سوم و چهارم فردا، یکشنبه مقابل هم قرار خواهند گرفت.
 
نتایج کلاس ۱۰ زنان:
-فاطمه محمدی برای کسب مقام دوم یا سوم مقابل نماینده ترکیه به میدان می رود.
 
نتایج کلاس ۵ مردان:
-جواد فولادی و مهدی معصومی به مرحله نیمه نهایی راه یافتند و ادامه این رقابتها فردا دنبال خواهد شد.
 
نتایج کلاس ۴ مردان:
-حمیدرضا شیخ زاده و امین صادقیان به مرحله حذفی راه یافتند و فردا با حریفانی از پاکستان و ازبکستان روبرو می شوند و در صورت برد به نیمه نهایی صعود خواهند کرد.
 

وزنه‌برداری؛ درخشش جوادی و سلطانی؛ لیفت ۲ طلا، یک نقره و ۲ برنز/ پنجمی و ششمی نمایندگان بانوان

رقابتهای وزنه برداری دسته ۸۱ کیلوگرم بازیهای کشورهای اسلامی امروز برگزار شد و میرمصطفی جوادی و حسین سلطانی دو وزنه بردار ایران در این وزن روی تخته رفتند. با توجه به رکوردهای این وزنه بردار و استارت لیست رقابتها جوادی و سلطانی هر دو شانس مدال بودند و در همان حرکت یک ضرب، کار را با قدرت آغاز کردند.
 
پایان رقابت یکضرب دسته ۸۱ کیلوگرم برای دو ملی پوش جوان و خوش آتیه وزنه برداری ایران یعنی مصطفی جوادی و حسین سلطانی همراه بود با ۲ نشان خوشرنگ نقره و برنز. نشان های مرغوبی که ما را به درخشش این دو وزنه بردار در حرکات دوضرب و مجموع امیدوار کرد. در پایان حرکت یکضرب دسته ۸۱ کیلوگرم وزنه برداری اگرچه هر دو ملی پوش وزنه برداری ایران یعنی مصطفی جوادی و حسین سلطانی تلاش کردند و خیز خوبی برای صید نشان طلای این حرکت داشتند، اما تاشمیروف قلدر و خوش تکنیک ازبک بود که با ثبت وزنه ۱۶۴ کیلوگرم مدال طلا را از دست شیربچه های وزنه برداری ایران ربود.
 
در حرکت یکضرب حسین سلطانی با مهار وزنه های ۱۵۲ و ۱۵۸ کیلوگرم در حرکات اول و دوم خود صاحب نشان برنز یکضرب شد. سلطانی در حرکت سوم خود به وزنه ۱۶۱ کیلوگرم حمله کرد اما در مهار آن ناکام ماند. در حرکت دوضرب سلطانی حسین سلطانی در دو حرکت اول در مهار وزنه ۱۸۶ کیلوگرم ناکام بود اما در آخرین حرکت وزنه ۱۹۲ کیلوگرمی را مهار کرد تا به مدال برنز دوضرب دست پیدا کند. سلطانی در مجموع با  ۳۵۰ کیلوگرم در رده چهارم ایستاد.

میرمصطفی جوادی دیگر وزنه بردار ایران در دسته ۸۱ کیلوگرم که عزم خود را برای طلایی شدن در این رقابت جزم کرده بود، در حرکت یکضرب اگرچه به زیبایی دو وزنه انتخابی اول و دوم خود را یعنی وزنه های ۱۵۶ و ۱۶۳ کیلوگرم را روی سر به پرواز درآورد، اما نهایتا پس از ناکامی در مهار وزنه انتخابی سوم خود یعنی وزنه ۱۶۵ کیلوگرم به نشان نقره یکضرب بسنده کرد.
 
در حرکت دوضرب دسته ۸۱ کیلوگرم بازی های کشورهای اسلامی اما جوادی عقب ماندگی را جبران کرد تا برق طلا روی سینه وی بدرخشد. در پایان حرکت دوضرب جوادی با مهار وزنه ۲۰۱ کیلوگرمی موفق شد مدال طلای دوضرب و مجموع این دسته را از آن خودش کند. جوادی که در یک ضرب وزنه ۱۶۳ کیلوگرمی را مهار کرده بود، موفق شد در مجموع ۳۶۴ کیلوگرم را برای خودش ثبت کند تا در پایان با یک نقره و ۲ طلا به کار خودش پایان دهد.

همچنین شینا امانی در یکضرب پس از دو تلاش وزنه ۷۵ را مهار کرد و در فرصت سوم خود موفق شد وزنه ۸۱ کیلوگرمی را بالای سر ببرد. امانی در دوضرب هم ابتدا وزنه ۹۵ کیلویی را مهار کرد اما در ادامه دو تلاش ناموفق در مهار وزنه ۱۰۰ کیلویی داشت و با رکورد مجموع ۱۷۶ کیلوگرم در رده پنجم دسته ۶۴ کیلوگرم ایستاد.

فروغ یونسی در یکضرب ابتدا وزنه ۷۶ کیلوگرمی را مهار کرد اما در حرکت‌های دوم و سوم موفق به مهار وزنه‌های ۸۱ و ۸۳ کیلوگرم نشد. یونسی در دوضرب هم مثل یکضرب فقط موفق به مهار حرکت اول خود شد و وزنه ۹۵ را بالای سر برد اما نتوانست وزنه‌‌های ۱۰۰ و ۱۰۲ کیلوگرم را به نام خود ثبت کند. به این ترتیب یونسی در مجموع با رکورد ۱۷۱ کیلوگرم ششم شد.

بسکتبال ۳ نفره؛ تیم زنان با گل طلایی به سنگال باخت/ شکست میلی متری برابر ترکمنستان

تیم ملی بسکتبال ۳×۳ بانوان کشورمان علی رغم بازی خوب نتیجه را مقابل سنگال واگذار کرد. تیم ملی ۳ در ۳ کشورمان با تیم‌های ترکمنستان، سنگال، گامبیا در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی همگروه شده. سروقامتان کشورمان نمایش خوبی را در برابر سنگدلی ها به نمایش گذاشتند و در حالی که در وقت های قانونی مدام از حریف پیشی می گرفتند، در واپسین لحظات نتیجه ۱۳ بر ۱۳ مساوی شد که در وقت طلایی حریف با گل طلایی ملی پوشان ایران را مغلوب کردند.
 
در دومین بازی نیز تیم بسکتبال ۳×۳ زنان به مصاف ترکمنستان رفت و در یک بازی نزدیک و پایاپای با یک اختلاف امتیاز شکست خورد. دختران ایران در این بازی با نتیجه 20 بر 21 مغلوب ترکمنستان شدند.
 
در ادامه، برنامه رقابت‌های تیم ملی کشورمان به شرح زیر است:
بانوان:
۲۴ مرداد ماه
ایران – گامبیا
 

هندبال؛ شکست با یک گل، داور ایران را از فینال محروم کرد

تیم ملی هندبال ایران در دیدار نیمه نهایی بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی علی‌رغم ارائه یک بازی درخشان نتوانست از سد قطر عبور کند و از رسیدن به فینال باز ماند. در این دیدار تیم ملی هندبال مردان قطر با نتیجه ۲۴ بر ۲۳ بر در مقابل ایران به پیروزی رسید.
 
در نیمه نخست این دیدار تیم ملی قطر با نتیجه ۱۴ بر ۱۱ پیش افتاد اما در نیمه دوم ملی‌پوشان ایران نتیجه را جبران کردند. در آخرین ثانیه‌های بازی داور یک ضربه ۷ متر به سود قطر گرفت که سبب پیش افتادن حریف شد. آخرین ضربه ایران به سوی دروازه قطر از سوی داور گل پذیرفته نشد و این اتفاق با اعتراض ملی‌پوشان و کادر فنی ایران روبرو شد.
 
محمد سیاووشی، علی رحیمی کازرونی، شاهو نصرتی، مجتبی حیدرپور، افشین صادقی، علی کوهزاد، مهران حسینی، سید علیرضا موسوی، شهاب صادق‌زاده، یونس آثاری، میلاد قلندری، محمدمهدی بهنام‌نیا، محمدرضا اورعی، محمدرضا کاظمی، سلامان بربط، احسان ابویی ترکیب تیم ملی هندبال ایران در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی را تشکیل می‌دهند. وسلین وویوویچ (سرمربی)، سید رضا مهدوی (سرپرست)، حمید صادق شاه‌نشین (مربی)، شهداد مرتجی (مربی) و دانیال مصلح‌پور (پزشکیار) نیز به عنوان کادر فنی تیم ملی هندبال مردان ایران در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی حضور دارند.

دیدار وزیر ورزش و جوانان با شهردار قونیه

در حاشیه دیدار تیم‌های ملی هندبال ایران و قطر وزیر ورزش و جوانان و رییس کمیته ملی المپیک ایران با شهردار قونیه دیدار کردند. در این دیدار شهردار قونیه ضمن خوش آمدگویی به کاروان ایران، بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی را در تقویت روابط اجتماعی، فرهنگی و ورزشی کشورهای اسلامی موثر دانست و برای ورزشکاران‌ ایرانی آرزوی موفقیت کرد.
 
سیدحمید سجادی نیز با تشکر از مهمان نوازی میزبان از ورزشکاران ایرانی، ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور ایران و ترکیه در ورزش بیش از پیش تقویت شود. در این دیدار دو طرف به اشتراکات فراوان فرهنگی ایران و ترکیه و برادری موجود در روابط دو کشور تاکید کردند.
 
 
 

والیبال؛ شکست غافلگیرکننده والیبال برابر میزبان

تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی بازی های همبستگی کشورهای اسلامی با نتیجه 3 بر 2 برابر ترکیه شکست خورد اما با وجود این ناکامی حریف آذربایجان در مرحله نیمه نهایی شد.
به گزارش کمیته ملی المپیک، تیم ملی والیبال ایران در سومین مسابقه خود در مرحله گروهی بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی امشب در قونیه به مصاف تیم میزبان رفت و در پایان در دیداری نزدیک با نتیجه 3 بر 2 مغلوب این حریف شد.
 
شاگردان جزیده در دست نخست رقابت پایاپایی با حریف داشتند اما در پایان موفق شدند این دست را با برتری 25 بر 23 به پایان برسانند. در دست دوم ترکیه که برای صعود به مرحله بعد نیاز به پیروزی در این مسابقه داشت تلاش زیادی کرد تا به برتری برسد و حتی در برخی دقایق بازی هم از تیم ایران پیش افتاد اما در نهایت این دست را نیز 25-22 باخت تا امیدهایش برای صعود از بین برود.

در دست سوم ترکیه که از حمایت تماشاگران خودی برخوردار بود و نمی خواست برابر آنها بازنده شود رقابتی نزدیک و نفسگیر را با ملی پوشان ایران داشت و در نهایت هم موفق شد به برتری 34 بر 32 دست یافت.
دست چهارم این مسابقه باز هم این تیم ترکیه بود که توانست عملکرد بهتری داشته باشد و در پایان به برتری 25 بر 21 دست یافت تا کار به دست پنجم کشیده شود.

در دست پایانی ترکیه که از برتری در دو دست قبلی روحیه خوبی بدست آورده بود خیلی زود از تیم ایران پیش افتاد و در نهایت هم این دست را 15 بر 8 برد تا در مجموع 3 بر 2 این مسابقه را ببرد. با این حال تیم ایران که پیش از این صدرنشینی اش را قطعی کرده بود حریف آذربایجان در نیمه نهایی شد.

این بازی ها در دو گروه برگزار شد که در گروه یک تیم های سودان، کامرون، مراکش و جمهوری ‌آذربایجان و در گروه دو ایران، ترکیه، قطر و پاکستان حضور داشتند.
شهروز همایونفرمنش (کاپیتان)، علی رمضانی، فاضل پژومان، پوریا یلی، بردیا سعادت، آرمان رحمانی، احسان دانش‌دوست، علی حاجی‌پور، اسماعیل مسافر، محراب ملکی‌سرخی، امیرضا سرلک، محمد ولی‌زاده، ابوالفضل قلی‌پور و اسماعیل طالبی‌ ۱۴ بازیکن اعزامی به این مسابقات هستند.
مصطفی کارخانه به عنوان سرپرست، عظیم جزیده (سرمربی)، کامبیز یعقوبی (مربی)، وحید صادقی و احمد فتاح (کمک مربی) و امین علی‌اکبری به عنوان آنالیزور تیم ملی ب را در بازی‌های کشورهای اسلامی همراهی می‌کنند.
 
 
 
 
بیشتر بخوانید؛
,
در نخستین روز از رقابت های شنا بازی های کشورهای اسلامی صبح امروز (شنبه) ملی پوشان شنا ایران در مرحله مقدماتی ماده های ۱۰۰ پروانه، ۵۰ قورباغه، ۲۰۰ کرال پشت و ۴ در ۱۰۰ متر آزاد تیمی با حریفان خود به رقابت پرداختند.
 
ابتدا دو نماینده شنای ایران در ماده ۱۰۰ متر پروانه به آب زدند که مهرشاد افقری با ثبت زمان ۵۴٫۷۵ در جایگاه دوم ایستاد و راهی نیمه نهایی شد. مهران قاسم زاده تنها نماینده قورباغه رو تیم ایران در ماده ۵۰ متر قوباغه با زمان ۲۹٫۸۹ در رتبه ۱۳ ایستاد و راهی نیمه نهایی شد.
 
در مرحله نیمه نهایی ۱۰۰ متر پروانه مهرشاد افقری نماینده شایسته کشورمان در دسته خود دوم و در مجموع با زمان ۵۳ ثانیه ۹۹ صدم ثانیه در رده سوم قرار گرفت تا به فینال ۱۰۰ متر قورباغه راه یابد. همچنین ابوالفضل سام که در مرحله مقدماتی موفق به جابجایی رکورد ۲۰۰ متر پشت شده بود در فینال با ثبت زمان ۲:۰۴.۹۱ با ایستادن در جایگاه چهارم به کار خود در این ماده پایان داد.
 
در ادامه هومر عباسی و ابوالفضل سام در ماده ۲۰۰ متر پشت با حریفان خود به رقابت پرداختند که در پایان مرحله مقدماتی این ماده سام با ثبت زمان ۲:۰۴٫۶۷ دوم شد و جواز حضور در فینال این ماده را کسب کرد و موفق شد رکورد ملی ۲۰۰ متر پشت را بهبود بخشد. همچنین عباسی با زمان ۲:۱۰٫۵۳ در رتبه هفتم ایستاد و فینالیست شد.
 
اما در ماده ۴ در ۱۰۰ متر آزاد تیمی نیز، تیم ایران متشکل از ترکیب علیرضا یاوری، سامیار عبدلی، سینا غلامپور و متین سهران به آب زدند که با ثبت زمان ۳:۲۳٫۸۲ راهی فینال شدند و با درخشش این شناگران رکورد ملی این ماده جابجا شد. اما این پایان کار نبود و تیم ایران با ترکیب سینا غلامپور، سامیار عبدلی، علیرضا یاوری و متین سهران در فینال این ماده با با ثبت زمان ۰۳:۲۲.۴۶ برای دومین بار در یک روز رکورد این ماده را جابجا کردند و موفق به کسب مدال برنز این رقابت ها شدند.
,
در نخستین روز از رقابت های شنا بازی های کشورهای اسلامی صبح امروز (شنبه) ملی پوشان شنا ایران در مرحله مقدماتی ماده های ۱۰۰ پروانه، ۵۰ قورباغه، ۲۰۰ کرال پشت و ۴ در ۱۰۰ متر آزاد تیمی با حریفان خود به رقابت پرداختند.
,
 
,
ابتدا دو نماینده شنای ایران در ماده ۱۰۰ متر پروانه به آب زدند که مهرشاد افقری با ثبت زمان ۵۴٫۷۵ در جایگاه دوم ایستاد و راهی نیمه نهایی شد. مهران قاسم زاده تنها نماینده قورباغه رو تیم ایران در ماده ۵۰ متر قوباغه با زمان ۲۹٫۸۹ در رتبه ۱۳ ایستاد و راهی نیمه نهایی شد.
,
 
,
در مرحله نیمه نهایی ۱۰۰ متر پروانه مهرشاد افقری نماینده شایسته کشورمان در دسته خود دوم و در مجموع با زمان ۵۳ ثانیه ۹۹ صدم ثانیه در رده سوم قرار گرفت تا به فینال ۱۰۰ متر قورباغه راه یابد. همچنین ابوالفضل سام که در مرحله مقدماتی موفق به جابجایی رکورد ۲۰۰ متر پشت شده بود در فینال با ثبت زمان ۲:۰۴.۹۱ با ایستادن در جایگاه چهارم به کار خود در این ماده پایان داد.
,
 
,
در ادامه هومر عباسی و ابوالفضل سام در ماده ۲۰۰ متر پشت با حریفان خود به رقابت پرداختند که در پایان مرحله مقدماتی این ماده سام با ثبت زمان ۲:۰۴٫۶۷ دوم شد و جواز حضور در فینال این ماده را کسب کرد و موفق شد رکورد ملی ۲۰۰ متر پشت را بهبود بخشد. همچنین عباسی با زمان ۲:۱۰٫۵۳ در رتبه هفتم ایستاد و فینالیست شد.
,
 
,
اما در ماده ۴ در ۱۰۰ متر آزاد تیمی نیز، تیم ایران متشکل از ترکیب علیرضا یاوری، سامیار عبدلی، سینا غلامپور و متین سهران به آب زدند که با ثبت زمان ۳:۲۳٫۸۲ راهی فینال شدند و با درخشش این شناگران رکورد ملی این ماده جابجا شد. اما این پایان کار نبود و تیم ایران با ترکیب سینا غلامپور، سامیار عبدلی، علیرضا یاوری و متین سهران در فینال این ماده با با ثبت زمان ۰۳:۲۲.۴۶ برای دومین بار در یک روز رکورد این ماده را جابجا کردند و موفق به کسب مدال برنز این رقابت ها شدند.
,
 
,
, ,

پاراتیر و کمان؛ هر ۴ کمان‌دار ایران مدال گرفتند

, پاراتیر و کمان؛ هر ۴ کمان‌دار ایران مدال گرفتند,
هادی نوری، کماندار کشورمان که دیروز موفق به کسب مدال طلای تیمی شده بود، امروز نیز در رقابت با حریف ترکیه‌ای، طلای کامپوند انفرادی را بدست آورد. در جریان این مسابقات فرزانه عسگری به مدال نقره رسید. عسگری در فینال مغلوب حریفی از ترکیه شد. علی سینا منشازاده هم در رقابت رده بندی با پیروزی مقابل حریفی از امارات به مدال برنز رسید. پیش از این مریم یاورپور در همین رشته با برتری در دیدار رده‌بندی مقابل حریفی از ترکیه به مدال برنز رسیده بود.
 

دیدار رئیس فدراسیون جهانی تکواندو با صالحی امیری

در این نشست که با حضور  هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو کشورمان برگزار شد؛ دکتر چو رئیس فدراسیون جهانی تکواندو ضمن اشاره به جایگاه تکواندو ایران در جهان بیان داشت: تکواندو بانوان ایران آینده درخشانی دارد و قطعا این روند صعودی آن ها همچنان ادامه خواهد داشت. مطلعیم که کمیته ملی المپیک ایران همکاری خوبی با فدراسیون دارد و این حمایت تاثیر بسزایی در گسترش این رشته المپیکی در عرصه قهرمانی و همگانی خواهد داشت.
 
در ادامه سید رضا صالحی امیری ضمن قدردانی از نگاه ویژه رئیس فدراسیون جهانی به تکواندو ایران اظهار داشت: سالانه هزینه های زیادی برای رشد و توسعه تکواندو در ایران می شود و بالطبع ما نیز انتظار حمایت بیشتر مسئولان جهانی از این رشته را داریم چرا که معتقدیم تکواندو ایران همواره مورد احترام و توجه جهانیان بوده. مسئولان فدراسیون تکواندو ایران زحمات زیادی برای رشد و توسعه این رشته پر طرفدار می کشند در واقع در تکواندو نگاه ما به بانوان و آقایان یکسان است و همانطور که دکتر چو اشاره کرد آینده درخشانی برای تکواندو بانوان ایران دیده می شود. انتظار داریم با توجه به جایگاه تکواندو ایران در عرصه جهانی این نگاه حمایت آمیز همچنان وجود داشته باشد.
 
هادی ساعی همچنین در این نشست با توجه به حضور پرتعداد پناهندگان از کشورهای مختلف در ایران، با هدف حمایت از ورزشکاران رشته تکواندو پیشنهاد تشکیل کمپ حمایت از پناهندگان ورزشکاران رشته ورزشی تکواندو را ارائه نمود که از سوی  دکتر چو نیز با استقبال بسیار خوبی همراه شد.
 

ایروبیک ژیمناستیک؛ صعود خلیلی و نمایندگان تیمی به فینال رقابت‌ها

علی خلیلی‌خضرآباد، نماینده ایران در بخش انفرادی ژیمناستیک ایروبیک در مرحله مقدماتی به رقابت با حریفانی از سیرالئون، ترکیه، آذربایجان و بنین پرداخت و در پایان با امتیاز ۱۷.۳۰۰ به فینال صعود کرد. وی فردا در این مرحله به رقابت خواهد پرداخت.
 
تیم ژیمناستیک ایروبیک مردان ایران با ترکیب سعید نجفی، علیرضا نبی‌پور حسین آبادی و امیرحسین بنی‌اسد عسکری در محله مقدماتی به رقابت با حریفانی از سیرالئون، ترکیه و آذربایجان به رقابت پرداخت و با امتیاز ۱۷.۷۵۰ و قرار گرفتن در جایگاه سوم، به فینال بازی‌ها صعود کرد. محمد مهرتاش هدایت ملی‌پوشان را بر عهده دارد و تیم ‌ایران فردا در فینال برای کسب مدال مسابقه خواهد داشت.
 

کشتی فرنگی؛ یک مدال طلا، یک نقره و ۳ برنز برای فرنگی‌کاران ایرانی

در وزن ۶۰ کیلوگرم امید آرامی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر فواد فاجاری از مراکش را مغلوب کرد. وی در دور سوم مقابل ژولامان شارشنبکوفT دارنده مدال نقره جهان و قهرمان آسیا از قرقیزستان با نتیجه ۵ بر ۱ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. آرامی در این دیدار با نتیجه ۸ بر یک مقابل محمدکودیر یوسوپوف از ازبکستان شکست خورد و پنجم شد.
 
 
در وزن ۶۷ کیلوگرم محمدجواد رضایی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر ۳ مغلوب حسرت جعفراف دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال جهان از آذربایجان شد و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال، وی نیز به دیدار رده‌بندی رفت. رضایی در این دیدار با نتیجه ۹ بر صفر نوبت اف از ترکمنستان را مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت.
 
 
در وزن ۷۷ کیلوگرم امین کاویانی‌نژاد پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۴ بر صفر مغلوب سانان سلیمان‌اف دارنده مدال نقره جهان از آذربایجان مغلوب شد و با توجه به راه یابی این کشتی‌گیر به دیدار فینال، نماینده کشورمان به دیدار رده‌بندی رفت. کاویانی نژاد در دیدار رده بندی با نتیجه ۱ بر ۱ از سد لامد مافی از کشور تونس گذشته و به مدال برنز رسید.
 
 
در وزن ۸۷ کیلوگرم که با حضور ۷ نفر و در ۲ گروه ۴ و ۳ نفره به صورت دوره‌ای برگزار شده، امین طاهری در دور اول با نتیجه ۸ بر صفر شیحازبردی‌اولکوف از ترکمنستان را مغلوب کرد. وی در دورهای بعد به مصاف مهمت کوجوک عثمان از ترکیه رفت که با نتیجه ۶ بر صفر از سدش گذشت. طاهری در دور سوم به مصاف جالگاسبای بردیموراتوف از ازبکستان رفت با نتیجه ۵ بر ۵ مغلوب جالگاسبای بردیموراتوف دارنده مدال برنز جهان و قهرمانی آسیا از ازبکستان شد و به‌عنوان نفر دوم این گروه به مرحله نیمه نهایی رفت. وی در این دیدار مقابل آتابک عزیزبیکوف دارنده مدال نقره آسیا با نتیجه ۱ بر ۱ به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد. طاهری در این دیدار با نتیجه ۱۱ بر ۲ مقابل جالگاسبای بردیموراتوف از ازبکستان شکست خورد و به مدال نقره رسید.
 
 
در وزن ۱۳۰ کیلوگرم که با حضور ۶ نفر در ۲ گروه ۳ نفره و به صورت دوره‌ای برگزار شده، علی‌اکبر یوسفی با نتیجه ۹ بر ۳ از سد عثمان ایلدیریم از ترکیه گذشت. وی در دور بعد به مصاف رومان کیم از قرقیزستان رفت و او را ۶ بر ۴ شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. یوسفی در این دیدار مقابل آنتون ساونکو از قزاقستان با نتیجه ۹ بر ۱ به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار پایانی با نتیجه ۳ بر ۲ از سد عثمان ایلدیریم از ترکیه گذشت و به مدال طلا دست یافت.
 

دوچرخه‌سواری؛ رکاب طلایی گنج‌خان‌لو‌ در استقامت جاده

تیم ملی دوچرخه سواری مردان ایران متشکل از ۵ رکابزن امروز در رقابت های بخش جاده و در ماده استقامت به مسافت ۱۳۰‌کیلو‌متر با حریفان خود به رقابت پرداختند. از میان ۵ نماینده ایران محمد گنج خانلو به مدال طلا رسید و دونده های الجزایر و امارات دوم و سوم شدند.
 
۳ نماینده دوچرخه سواری زنان کشورمان در رشته استقامت  امروز به میدان رفتند و در پایان ماندانا دهقان به مدال برنز رسید.
 
در این رقابت دوچرخه سواران ازبکستان به مقام اول و دوم رسیدند. ماندانا دهقان، سمیه یزدانی و فروزان عبداللهی نمایندگان کشورمان در بخش استقامت بودند.
 
مجموع مدال‌های دوچرخه سواران کشورمان در این رقابت‌ها به ۱ طلا ۲ نقره و ۱ برنز رسیدند.
 

پاراتنیس روی میز؛ شکست زنان در انفرادی

در اولین روز از رقابتهای پاراتنیس روی میز بازیهای کشورهای اسلامی، نمایندگان کشورمان در دو بخش زنان و مردان به مصاف حریفان رفتند.
با پایان یافتن رقابت های مرحله مقدماتی نتایج زیر بدست آمد:
 
نتایج کلاس ۹ زنان:
-سمیه مصطفوی و پگاه کلهرودی برای کسب مقام سوم و چهارم فردا، یکشنبه مقابل هم قرار خواهند گرفت.
 
نتایج کلاس ۱۰ زنان:
-فاطمه محمدی برای کسب مقام دوم یا سوم مقابل نماینده ترکیه به میدان می رود.
 
نتایج کلاس ۵ مردان:
-جواد فولادی و مهدی معصومی به مرحله نیمه نهایی راه یافتند و ادامه این رقابتها فردا دنبال خواهد شد.
 
نتایج کلاس ۴ مردان:
-حمیدرضا شیخ زاده و امین صادقیان به مرحله حذفی راه یافتند و فردا با حریفانی از پاکستان و ازبکستان روبرو می شوند و در صورت برد به نیمه نهایی صعود خواهند کرد.
 

وزنه‌برداری؛ درخشش جوادی و سلطانی؛ لیفت ۲ طلا، یک نقره و ۲ برنز/ پنجمی و ششمی نمایندگان بانوان

,
هادی نوری، کماندار کشورمان که دیروز موفق به کسب مدال طلای تیمی شده بود، امروز نیز در رقابت با حریف ترکیه‌ای، طلای کامپوند انفرادی را بدست آورد. در جریان این مسابقات فرزانه عسگری به مدال نقره رسید. عسگری در فینال مغلوب حریفی از ترکیه شد. علی سینا منشازاده هم در رقابت رده بندی با پیروزی مقابل حریفی از امارات به مدال برنز رسید. پیش از این مریم یاورپور در همین رشته با برتری در دیدار رده‌بندی مقابل حریفی از ترکیه به مدال برنز رسیده بود.
,
 
,
, ,

دیدار رئیس فدراسیون جهانی تکواندو با صالحی امیری

, دیدار رئیس فدراسیون جهانی تکواندو با صالحی امیری,
در این نشست که با حضور  هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو کشورمان برگزار شد؛ دکتر چو رئیس فدراسیون جهانی تکواندو ضمن اشاره به جایگاه تکواندو ایران در جهان بیان داشت: تکواندو بانوان ایران آینده درخشانی دارد و قطعا این روند صعودی آن ها همچنان ادامه خواهد داشت. مطلعیم که کمیته ملی المپیک ایران همکاری خوبی با فدراسیون دارد و این حمایت تاثیر بسزایی در گسترش این رشته المپیکی در عرصه قهرمانی و همگانی خواهد داشت.
 
در ادامه سید رضا صالحی امیری ضمن قدردانی از نگاه ویژه رئیس فدراسیون جهانی به تکواندو ایران اظهار داشت: سالانه هزینه های زیادی برای رشد و توسعه تکواندو در ایران می شود و بالطبع ما نیز انتظار حمایت بیشتر مسئولان جهانی از این رشته را داریم چرا که معتقدیم تکواندو ایران همواره مورد احترام و توجه جهانیان بوده. مسئولان فدراسیون تکواندو ایران زحمات زیادی برای رشد و توسعه این رشته پر طرفدار می کشند در واقع در تکواندو نگاه ما به بانوان و آقایان یکسان است و همانطور که دکتر چو اشاره کرد آینده درخشانی برای تکواندو بانوان ایران دیده می شود. انتظار داریم با توجه به جایگاه تکواندو ایران در عرصه جهانی این نگاه حمایت آمیز همچنان وجود داشته باشد.
 
هادی ساعی همچنین در این نشست با توجه به حضور پرتعداد پناهندگان از کشورهای مختلف در ایران، با هدف حمایت از ورزشکاران رشته تکواندو پیشنهاد تشکیل کمپ حمایت از پناهندگان ورزشکاران رشته ورزشی تکواندو را ارائه نمود که از سوی  دکتر چو نیز با استقبال بسیار خوبی همراه شد.
 

ایروبیک ژیمناستیک؛ صعود خلیلی و نمایندگان تیمی به فینال رقابت‌ها

علی خلیلی‌خضرآباد، نماینده ایران در بخش انفرادی ژیمناستیک ایروبیک در مرحله مقدماتی به رقابت با حریفانی از سیرالئون، ترکیه، آذربایجان و بنین پرداخت و در پایان با امتیاز ۱۷.۳۰۰ به فینال صعود کرد. وی فردا در این مرحله به رقابت خواهد پرداخت.
 
تیم ژیمناستیک ایروبیک مردان ایران با ترکیب سعید نجفی، علیرضا نبی‌پور حسین آبادی و امیرحسین بنی‌اسد عسکری در محله مقدماتی به رقابت با حریفانی از سیرالئون، ترکیه و آذربایجان به رقابت پرداخت و با امتیاز ۱۷.۷۵۰ و قرار گرفتن در جایگاه سوم، به فینال بازی‌ها صعود کرد. محمد مهرتاش هدایت ملی‌پوشان را بر عهده دارد و تیم ‌ایران فردا در فینال برای کسب مدال مسابقه خواهد داشت.
 

کشتی فرنگی؛ یک مدال طلا، یک نقره و ۳ برنز برای فرنگی‌کاران ایرانی

در وزن ۶۰ کیلوگرم امید آرامی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر فواد فاجاری از مراکش را مغلوب کرد. وی در دور سوم مقابل ژولامان شارشنبکوفT دارنده مدال نقره جهان و قهرمان آسیا از قرقیزستان با نتیجه ۵ بر ۱ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. آرامی در این دیدار با نتیجه ۸ بر یک مقابل محمدکودیر یوسوپوف از ازبکستان شکست خورد و پنجم شد.
 
 
در وزن ۶۷ کیلوگرم محمدجواد رضایی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر ۳ مغلوب حسرت جعفراف دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال جهان از آذربایجان شد و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال، وی نیز به دیدار رده‌بندی رفت. رضایی در این دیدار با نتیجه ۹ بر صفر نوبت اف از ترکمنستان را مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت.
 
 
در وزن ۷۷ کیلوگرم امین کاویانی‌نژاد پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۴ بر صفر مغلوب سانان سلیمان‌اف دارنده مدال نقره جهان از آذربایجان مغلوب شد و با توجه به راه یابی این کشتی‌گیر به دیدار فینال، نماینده کشورمان به دیدار رده‌بندی رفت. کاویانی نژاد در دیدار رده بندی با نتیجه ۱ بر ۱ از سد لامد مافی از کشور تونس گذشته و به مدال برنز رسید.
 
 
در وزن ۸۷ کیلوگرم که با حضور ۷ نفر و در ۲ گروه ۴ و ۳ نفره به صورت دوره‌ای برگزار شده، امین طاهری در دور اول با نتیجه ۸ بر صفر شیحازبردی‌اولکوف از ترکمنستان را مغلوب کرد. وی در دورهای بعد به مصاف مهمت کوجوک عثمان از ترکیه رفت که با نتیجه ۶ بر صفر از سدش گذشت. طاهری در دور سوم به مصاف جالگاسبای بردیموراتوف از ازبکستان رفت با نتیجه ۵ بر ۵ مغلوب جالگاسبای بردیموراتوف دارنده مدال برنز جهان و قهرمانی آسیا از ازبکستان شد و به‌عنوان نفر دوم این گروه به مرحله نیمه نهایی رفت. وی در این دیدار مقابل آتابک عزیزبیکوف دارنده مدال نقره آسیا با نتیجه ۱ بر ۱ به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد. طاهری در این دیدار با نتیجه ۱۱ بر ۲ مقابل جالگاسبای بردیموراتوف از ازبکستان شکست خورد و به مدال نقره رسید.
 
 
در وزن ۱۳۰ کیلوگرم که با حضور ۶ نفر در ۲ گروه ۳ نفره و به صورت دوره‌ای برگزار شده، علی‌اکبر یوسفی با نتیجه ۹ بر ۳ از سد عثمان ایلدیریم از ترکیه گذشت. وی در دور بعد به مصاف رومان کیم از قرقیزستان رفت و او را ۶ بر ۴ شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. یوسفی در این دیدار مقابل آنتون ساونکو از قزاقستان با نتیجه ۹ بر ۱ به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار پایانی با نتیجه ۳ بر ۲ از سد عثمان ایلدیریم از ترکیه گذشت و به مدال طلا دست یافت.
 

دوچرخه‌سواری؛ رکاب طلایی گنج‌خان‌لو‌ در استقامت جاده

تیم ملی دوچرخه سواری مردان ایران متشکل از ۵ رکابزن امروز در رقابت های بخش جاده و در ماده استقامت به مسافت ۱۳۰‌کیلو‌متر با حریفان خود به رقابت پرداختند. از میان ۵ نماینده ایران محمد گنج خانلو به مدال طلا رسید و دونده های الجزایر و امارات دوم و سوم شدند.
 
۳ نماینده دوچرخه سواری زنان کشورمان در رشته استقامت  امروز به میدان رفتند و در پایان ماندانا دهقان به مدال برنز رسید.
 
در این رقابت دوچرخه سواران ازبکستان به مقام اول و دوم رسیدند. ماندانا دهقان، سمیه یزدانی و فروزان عبداللهی نمایندگان کشورمان در بخش استقامت بودند.
 
مجموع مدال‌های دوچرخه سواران کشورمان در این رقابت‌ها به ۱ طلا ۲ نقره و ۱ برنز رسیدند.
 

پاراتنیس روی میز؛ شکست زنان در انفرادی

در اولین روز از رقابتهای پاراتنیس روی میز بازیهای کشورهای اسلامی، نمایندگان کشورمان در دو بخش زنان و مردان به مصاف حریفان رفتند.
با پایان یافتن رقابت های مرحله مقدماتی نتایج زیر بدست آمد:
 
نتایج کلاس ۹ زنان:
-سمیه مصطفوی و پگاه کلهرودی برای کسب مقام سوم و چهارم فردا، یکشنبه مقابل هم قرار خواهند گرفت.
 
نتایج کلاس ۱۰ زنان:
-فاطمه محمدی برای کسب مقام دوم یا سوم مقابل نماینده ترکیه به میدان می رود.
 
نتایج کلاس ۵ مردان:
-جواد فولادی و مهدی معصومی به مرحله نیمه نهایی راه یافتند و ادامه این رقابتها فردا دنبال خواهد شد.
 
نتایج کلاس ۴ مردان:
-حمیدرضا شیخ زاده و امین صادقیان به مرحله حذفی راه یافتند و فردا با حریفانی از پاکستان و ازبکستان روبرو می شوند و در صورت برد به نیمه نهایی صعود خواهند کرد.
 

وزنه‌برداری؛ درخشش جوادی و سلطانی؛ لیفت ۲ طلا، یک نقره و ۲ برنز/ پنجمی و ششمی نمایندگان بانوان

,
در این نشست که با حضور  هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو کشورمان برگزار شد؛ دکتر چو رئیس فدراسیون جهانی تکواندو ضمن اشاره به جایگاه تکواندو ایران در جهان بیان داشت: تکواندو بانوان ایران آینده درخشانی دارد و قطعا این روند صعودی آن ها همچنان ادامه خواهد داشت. مطلعیم که کمیته ملی المپیک ایران همکاری خوبی با فدراسیون دارد و این حمایت تاثیر بسزایی در گسترش این رشته المپیکی در عرصه قهرمانی و همگانی خواهد داشت.
,
 
,
در ادامه سید رضا صالحی امیری ضمن قدردانی از نگاه ویژه رئیس فدراسیون جهانی به تکواندو ایران اظهار داشت: سالانه هزینه های زیادی برای رشد و توسعه تکواندو در ایران می شود و بالطبع ما نیز انتظار حمایت بیشتر مسئولان جهانی از این رشته را داریم چرا که معتقدیم تکواندو ایران همواره مورد احترام و توجه جهانیان بوده. مسئولان فدراسیون تکواندو ایران زحمات زیادی برای رشد و توسعه این رشته پر طرفدار می کشند در واقع در تکواندو نگاه ما به بانوان و آقایان یکسان است و همانطور که دکتر چو اشاره کرد آینده درخشانی برای تکواندو بانوان ایران دیده می شود. انتظار داریم با توجه به جایگاه تکواندو ایران در عرصه جهانی این نگاه حمایت آمیز همچنان وجود داشته باشد.
,
 
,
هادی ساعی همچنین در این نشست با توجه به حضور پرتعداد پناهندگان از کشورهای مختلف در ایران، با هدف حمایت از ورزشکاران رشته تکواندو پیشنهاد تشکیل کمپ حمایت از پناهندگان ورزشکاران رشته ورزشی تکواندو را ارائه نمود که از سوی  دکتر چو نیز با استقبال بسیار خوبی همراه شد.
,
 
,
, ,

ایروبیک ژیمناستیک؛ صعود خلیلی و نمایندگان تیمی به فینال رقابت‌ها

, ایروبیک ژیمناستیک؛ صعود خلیلی و نمایندگان تیمی به فینال رقابت‌ها,
علی خلیلی‌خضرآباد، نماینده ایران در بخش انفرادی ژیمناستیک ایروبیک در مرحله مقدماتی به رقابت با حریفانی از سیرالئون، ترکیه، آذربایجان و بنین پرداخت و در پایان با امتیاز ۱۷.۳۰۰ به فینال صعود کرد. وی فردا در این مرحله به رقابت خواهد پرداخت.
,
 
,
تیم ژیمناستیک ایروبیک مردان ایران با ترکیب سعید نجفی، علیرضا نبی‌پور حسین آبادی و امیرحسین بنی‌اسد عسکری در محله مقدماتی به رقابت با حریفانی از سیرالئون، ترکیه و آذربایجان به رقابت پرداخت و با امتیاز ۱۷.۷۵۰ و قرار گرفتن در جایگاه سوم، به فینال بازی‌ها صعود کرد. محمد مهرتاش هدایت ملی‌پوشان را بر عهده دارد و تیم ‌ایران فردا در فینال برای کسب مدال مسابقه خواهد داشت.
 
,
تیم ژیمناستیک ایروبیک مردان ایران با ترکیب سعید نجفی، علیرضا نبی‌پور حسین آبادی و امیرحسین بنی‌اسد عسکری در محله مقدماتی به رقابت با حریفانی از سیرالئون، ترکیه و آذربایجان به رقابت پرداخت و با امتیاز ۱۷.۷۵۰ و قرار گرفتن در جایگاه سوم، به فینال بازی‌ها صعود کرد. محمد مهرتاش هدایت ملی‌پوشان را بر عهده دارد و تیم ‌ایران فردا در فینال برای کسب مدال مسابقه خواهد داشت.
,
 
,
, ,

کشتی فرنگی؛ یک مدال طلا، یک نقره و ۳ برنز برای فرنگی‌کاران ایرانی

, کشتی فرنگی؛ یک مدال طلا، یک نقره و ۳ برنز برای فرنگی‌کاران ایرانی,
در وزن ۶۰ کیلوگرم امید آرامی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر فواد فاجاری از مراکش را مغلوب کرد. وی در دور سوم مقابل ژولامان شارشنبکوفT دارنده مدال نقره جهان و قهرمان آسیا از قرقیزستان با نتیجه ۵ بر ۱ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. آرامی در این دیدار با نتیجه ۸ بر یک مقابل محمدکودیر یوسوپوف از ازبکستان شکست خورد و پنجم شد.
,
 
,
, ,
 
,
در وزن ۶۷ کیلوگرم محمدجواد رضایی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر ۳ مغلوب حسرت جعفراف دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال جهان از آذربایجان شد و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال، وی نیز به دیدار رده‌بندی رفت. رضایی در این دیدار با نتیجه ۹ بر صفر نوبت اف از ترکمنستان را مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت.
,
 
,
, ,
 
,
در وزن ۷۷ کیلوگرم امین کاویانی‌نژاد پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۴ بر صفر مغلوب سانان سلیمان‌اف دارنده مدال نقره جهان از آذربایجان مغلوب شد و با توجه به راه یابی این کشتی‌گیر به دیدار فینال، نماینده کشورمان به دیدار رده‌بندی رفت. کاویانی نژاد در دیدار رده بندی با نتیجه ۱ بر ۱ از سد لامد مافی از کشور تونس گذشته و به مدال برنز رسید.
,
 
,
, ,
 
,
در وزن ۸۷ کیلوگرم که با حضور ۷ نفر و در ۲ گروه ۴ و ۳ نفره به صورت دوره‌ای برگزار شده، امین طاهری در دور اول با نتیجه ۸ بر صفر شیحازبردی‌اولکوف از ترکمنستان را مغلوب کرد. وی در دورهای بعد به مصاف مهمت کوجوک عثمان از ترکیه رفت که با نتیجه ۶ بر صفر از سدش گذشت. طاهری در دور سوم به مصاف جالگاسبای بردیموراتوف از ازبکستان رفت با نتیجه ۵ بر ۵ مغلوب جالگاسبای بردیموراتوف دارنده مدال برنز جهان و قهرمانی آسیا از ازبکستان شد و به‌عنوان نفر دوم این گروه به مرحله نیمه نهایی رفت. وی در این دیدار مقابل آتابک عزیزبیکوف دارنده مدال نقره آسیا با نتیجه ۱ بر ۱ به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد. طاهری در این دیدار با نتیجه ۱۱ بر ۲ مقابل جالگاسبای بردیموراتوف از ازبکستان شکست خورد و به مدال نقره رسید.
,
 
,
, ,
 
,
در وزن ۱۳۰ کیلوگرم که با حضور ۶ نفر در ۲ گروه ۳ نفره و به صورت دوره‌ای برگزار شده، علی‌اکبر یوسفی با نتیجه ۹ بر ۳ از سد عثمان ایلدیریم از ترکیه گذشت. وی در دور بعد به مصاف رومان کیم از قرقیزستان رفت و او را ۶ بر ۴ شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. یوسفی در این دیدار مقابل آنتون ساونکو از قزاقستان با نتیجه ۹ بر ۱ به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار پایانی با نتیجه ۳ بر ۲ از سد عثمان ایلدیریم از ترکیه گذشت و به مدال طلا دست یافت.
,
 
,
, ,

دوچرخه‌سواری؛ رکاب طلایی گنج‌خان‌لو‌ در استقامت جاده

, دوچرخه‌سواری؛ رکاب طلایی گنج‌خان‌لو‌ در استقامت جاده,
تیم ملی دوچرخه سواری مردان ایران متشکل از ۵ رکابزن امروز در رقابت های بخش جاده و در ماده استقامت به مسافت ۱۳۰‌کیلو‌متر با حریفان خود به رقابت پرداختند. از میان ۵ نماینده ایران محمد گنج خانلو به مدال طلا رسید و دونده های الجزایر و امارات دوم و سوم شدند.
 
۳ نماینده دوچرخه سواری زنان کشورمان در رشته استقامت  امروز به میدان رفتند و در پایان ماندانا دهقان به مدال برنز رسید.
 
در این رقابت دوچرخه سواران ازبکستان به مقام اول و دوم رسیدند. ماندانا دهقان، سمیه یزدانی و فروزان عبداللهی نمایندگان کشورمان در بخش استقامت بودند.
 
مجموع مدال‌های دوچرخه سواران کشورمان در این رقابت‌ها به ۱ طلا ۲ نقره و ۱ برنز رسیدند.
 

پاراتنیس روی میز؛ شکست زنان در انفرادی

در اولین روز از رقابتهای پاراتنیس روی میز بازیهای کشورهای اسلامی، نمایندگان کشورمان در دو بخش زنان و مردان به مصاف حریفان رفتند.
با پایان یافتن رقابت های مرحله مقدماتی نتایج زیر بدست آمد:
 
نتایج کلاس ۹ زنان:
-سمیه مصطفوی و پگاه کلهرودی برای کسب مقام سوم و چهارم فردا، یکشنبه مقابل هم قرار خواهند گرفت.
 
نتایج کلاس ۱۰ زنان:
-فاطمه محمدی برای کسب مقام دوم یا سوم مقابل نماینده ترکیه به میدان می رود.
 
نتایج کلاس ۵ مردان:
-جواد فولادی و مهدی معصومی به مرحله نیمه نهایی راه یافتند و ادامه این رقابتها فردا دنبال خواهد شد.
 
نتایج کلاس ۴ مردان:
-حمیدرضا شیخ زاده و امین صادقیان به مرحله حذفی راه یافتند و فردا با حریفانی از پاکستان و ازبکستان روبرو می شوند و در صورت برد به نیمه نهایی صعود خواهند کرد.
 

وزنه‌برداری؛ درخشش جوادی و سلطانی؛ لیفت ۲ طلا، یک نقره و ۲ برنز/ پنجمی و ششمی نمایندگان بانوان

,
تیم ملی دوچرخه سواری مردان ایران متشکل از ۵ رکابزن امروز در رقابت های بخش جاده و در ماده استقامت به مسافت ۱۳۰‌کیلو‌متر با حریفان خود به رقابت پرداختند. از میان ۵ نماینده ایران محمد گنج خانلو به مدال طلا رسید و دونده های الجزایر و امارات دوم و سوم شدند.
,
 
,
۳ نماینده دوچرخه سواری زنان کشورمان در رشته استقامت  امروز به میدان رفتند و در پایان ماندانا دهقان به مدال برنز رسید.
,
 
,
در این رقابت دوچرخه سواران ازبکستان به مقام اول و دوم رسیدند. ماندانا دهقان، سمیه یزدانی و فروزان عبداللهی نمایندگان کشورمان در بخش استقامت بودند.
,
 
,
مجموع مدال‌های دوچرخه سواران کشورمان در این رقابت‌ها به ۱ طلا ۲ نقره و ۱ برنز رسیدند.
,
 
,
, ,

پاراتنیس روی میز؛ شکست زنان در انفرادی

, پاراتنیس روی میز؛ شکست زنان در انفرادی,
در اولین روز از رقابتهای پاراتنیس روی میز بازیهای کشورهای اسلامی، نمایندگان کشورمان در دو بخش زنان و مردان به مصاف حریفان رفتند.
با پایان یافتن رقابت های مرحله مقدماتی نتایج زیر بدست آمد:
 
نتایج کلاس ۹ زنان:
-سمیه مصطفوی و پگاه کلهرودی برای کسب مقام سوم و چهارم فردا، یکشنبه مقابل هم قرار خواهند گرفت.
 
نتایج کلاس ۱۰ زنان:
-فاطمه محمدی برای کسب مقام دوم یا سوم مقابل نماینده ترکیه به میدان می رود.
 
نتایج کلاس ۵ مردان:
-جواد فولادی و مهدی معصومی به مرحله نیمه نهایی راه یافتند و ادامه این رقابتها فردا دنبال خواهد شد.
 
نتایج کلاس ۴ مردان:
-حمیدرضا شیخ زاده و امین صادقیان به مرحله حذفی راه یافتند و فردا با حریفانی از پاکستان و ازبکستان روبرو می شوند و در صورت برد به نیمه نهایی صعود خواهند کرد.
 

وزنه‌برداری؛ درخشش جوادی و سلطانی؛ لیفت ۲ طلا، یک نقره و ۲ برنز/ پنجمی و ششمی نمایندگان بانوان

,
در اولین روز از رقابتهای پاراتنیس روی میز بازیهای کشورهای اسلامی، نمایندگان کشورمان در دو بخش زنان و مردان به مصاف حریفان رفتند.
با پایان یافتن رقابت های مرحله مقدماتی نتایج زیر بدست آمد:
 
نتایج کلاس ۹ زنان:
-سمیه مصطفوی و پگاه کلهرودی برای کسب مقام سوم و چهارم فردا، یکشنبه مقابل هم قرار خواهند گرفت.
 
نتایج کلاس ۱۰ زنان:
-فاطمه محمدی برای کسب مقام دوم یا سوم مقابل نماینده ترکیه به میدان می رود.
 
نتایج کلاس ۵ مردان:
-جواد فولادی و مهدی معصومی به مرحله نیمه نهایی راه یافتند و ادامه این رقابتها فردا دنبال خواهد شد.
 
نتایج کلاس ۴ مردان:
-حمیدرضا شیخ زاده و امین صادقیان به مرحله حذفی راه یافتند و فردا با حریفانی از پاکستان و ازبکستان روبرو می شوند و در صورت برد به نیمه نهایی صعود خواهند کرد.
,
,
,
, نتایج کلاس ۹ زنان:,
,
,
, نتایج کلاس ۱۰ زنان:,
,
,
, نتایج کلاس ۵ مردان:,
,
,
, نتایج کلاس ۴ مردان:,
,
 
,
, ,

وزنه‌برداری؛ درخشش جوادی و سلطانی؛ لیفت ۲ طلا، یک نقره و ۲ برنز/ پنجمی و ششمی نمایندگان بانوان

, وزنه‌برداری؛ درخشش جوادی و سلطانی؛ لیفت ۲ طلا، یک نقره و ۲ برنز/ پنجمی و ششمی نمایندگان بانوان,
رقابتهای وزنه برداری دسته ۸۱ کیلوگرم بازیهای کشورهای اسلامی امروز برگزار شد و میرمصطفی جوادی و حسین سلطانی دو وزنه بردار ایران در این وزن روی تخته رفتند. با توجه به رکوردهای این وزنه بردار و استارت لیست رقابتها جوادی و سلطانی هر دو شانس مدال بودند و در همان حرکت یک ضرب، کار را با قدرت آغاز کردند.
,
 
,
پایان رقابت یکضرب دسته ۸۱ کیلوگرم برای دو ملی پوش جوان و خوش آتیه وزنه برداری ایران یعنی مصطفی جوادی و حسین سلطانی همراه بود با ۲ نشان خوشرنگ نقره و برنز. نشان های مرغوبی که ما را به درخشش این دو وزنه بردار در حرکات دوضرب و مجموع امیدوار کرد. در پایان حرکت یکضرب دسته ۸۱ کیلوگرم وزنه برداری اگرچه هر دو ملی پوش وزنه برداری ایران یعنی مصطفی جوادی و حسین سلطانی تلاش کردند و خیز خوبی برای صید نشان طلای این حرکت داشتند، اما تاشمیروف قلدر و خوش تکنیک ازبک بود که با ثبت وزنه ۱۶۴ کیلوگرم مدال طلا را از دست شیربچه های وزنه برداری ایران ربود.
,
 
,
در حرکت یکضرب حسین سلطانی با مهار وزنه های ۱۵۲ و ۱۵۸ کیلوگرم در حرکات اول و دوم خود صاحب نشان برنز یکضرب شد. سلطانی در حرکت سوم خود به وزنه ۱۶۱ کیلوگرم حمله کرد اما در مهار آن ناکام ماند. در حرکت دوضرب سلطانی حسین سلطانی در دو حرکت اول در مهار وزنه ۱۸۶ کیلوگرم ناکام بود اما در آخرین حرکت وزنه ۱۹۲ کیلوگرمی را مهار کرد تا به مدال برنز دوضرب دست پیدا کند. سلطانی در مجموع با  ۳۵۰ کیلوگرم در رده چهارم ایستاد.
,

, ,
میرمصطفی جوادی دیگر وزنه بردار ایران در دسته ۸۱ کیلوگرم که عزم خود را برای طلایی شدن در این رقابت جزم کرده بود، در حرکت یکضرب اگرچه به زیبایی دو وزنه انتخابی اول و دوم خود را یعنی وزنه های ۱۵۶ و ۱۶۳ کیلوگرم را روی سر به پرواز درآورد، اما نهایتا پس از ناکامی در مهار وزنه انتخابی سوم خود یعنی وزنه ۱۶۵ کیلوگرم به نشان نقره یکضرب بسنده کرد.
,
 
,
در حرکت دوضرب دسته ۸۱ کیلوگرم بازی های کشورهای اسلامی اما جوادی عقب ماندگی را جبران کرد تا برق طلا روی سینه وی بدرخشد. در پایان حرکت دوضرب جوادی با مهار وزنه ۲۰۱ کیلوگرمی موفق شد مدال طلای دوضرب و مجموع این دسته را از آن خودش کند. جوادی که در یک ضرب وزنه ۱۶۳ کیلوگرمی را مهار کرده بود، موفق شد در مجموع ۳۶۴ کیلوگرم را برای خودش ثبت کند تا در پایان با یک نقره و ۲ طلا به کار خودش پایان دهد.
,

, ,

همچنین شینا امانی در یکضرب پس از دو تلاش وزنه ۷۵ را مهار کرد و در فرصت سوم خود موفق شد وزنه ۸۱ کیلوگرمی را بالای سر ببرد. امانی در دوضرب هم ابتدا وزنه ۹۵ کیلویی را مهار کرد اما در ادامه دو تلاش ناموفق در مهار وزنه ۱۰۰ کیلویی داشت و با رکورد مجموع ۱۷۶ کیلوگرم در رده پنجم دسته ۶۴ کیلوگرم ایستاد.

,

فروغ یونسی در یکضرب ابتدا وزنه ۷۶ کیلوگرمی را مهار کرد اما در حرکت‌های دوم و سوم موفق به مهار وزنه‌های ۸۱ و ۸۳ کیلوگرم نشد. یونسی در دوضرب هم مثل یکضرب فقط موفق به مهار حرکت اول خود شد و وزنه ۹۵ را بالای سر برد اما نتوانست وزنه‌‌های ۱۰۰ و ۱۰۲ کیلوگرم را به نام خود ثبت کند. به این ترتیب یونسی در مجموع با رکورد ۱۷۱ کیلوگرم ششم شد.

,

بسکتبال ۳ نفره؛ تیم زنان با گل طلایی به سنگال باخت/ شکست میلی متری برابر ترکمنستان

, بسکتبال ۳ نفره؛ تیم زنان با گل طلایی به سنگال باخت/ شکست میلی متری برابر ترکمنستان,
تیم ملی بسکتبال ۳×۳ بانوان کشورمان علی رغم بازی خوب نتیجه را مقابل سنگال واگذار کرد. تیم ملی ۳ در ۳ کشورمان با تیم‌های ترکمنستان، سنگال، گامبیا در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی همگروه شده. سروقامتان کشورمان نمایش خوبی را در برابر سنگدلی ها به نمایش گذاشتند و در حالی که در وقت های قانونی مدام از حریف پیشی می گرفتند، در واپسین لحظات نتیجه ۱۳ بر ۱۳ مساوی شد که در وقت طلایی حریف با گل طلایی ملی پوشان ایران را مغلوب کردند.
,
 
,
در دومین بازی نیز تیم بسکتبال ۳×۳ زنان به مصاف ترکمنستان رفت و در یک بازی نزدیک و پایاپای با یک اختلاف امتیاز شکست خورد. دختران ایران در این بازی با نتیجه 20 بر 21 مغلوب ترکمنستان شدند.
,
 
,
در ادامه، برنامه رقابت‌های تیم ملی کشورمان به شرح زیر است:
,
بانوان:
,
ایران – گامبیا
,
 
,
, ,

هندبال؛ شکست با یک گل، داور ایران را از فینال محروم کرد

, هندبال؛ شکست با یک گل، داور ایران را از فینال محروم کرد,
تیم ملی هندبال ایران در دیدار نیمه نهایی بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی علی‌رغم ارائه یک بازی درخشان نتوانست از سد قطر عبور کند و از رسیدن به فینال باز ماند. در این دیدار تیم ملی هندبال مردان قطر با نتیجه ۲۴ بر ۲۳ بر در مقابل ایران به پیروزی رسید.
 
در نیمه نخست این دیدار تیم ملی قطر با نتیجه ۱۴ بر ۱۱ پیش افتاد اما در نیمه دوم ملی‌پوشان ایران نتیجه را جبران کردند. در آخرین ثانیه‌های بازی داور یک ضربه ۷ متر به سود قطر گرفت که سبب پیش افتادن حریف شد. آخرین ضربه ایران به سوی دروازه قطر از سوی داور گل پذیرفته نشد و این اتفاق با اعتراض ملی‌پوشان و کادر فنی ایران روبرو شد.
 
محمد سیاووشی، علی رحیمی کازرونی، شاهو نصرتی، مجتبی حیدرپور، افشین صادقی، علی کوهزاد، مهران حسینی، سید علیرضا موسوی، شهاب صادق‌زاده، یونس آثاری، میلاد قلندری، محمدمهدی بهنام‌نیا، محمدرضا اورعی، محمدرضا کاظمی، سلامان بربط، احسان ابویی ترکیب تیم ملی هندبال ایران در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی را تشکیل می‌دهند. وسلین وویوویچ (سرمربی)، سید رضا مهدوی (سرپرست)، حمید صادق شاه‌نشین (مربی)، شهداد مرتجی (مربی) و دانیال مصلح‌پور (پزشکیار) نیز به عنوان کادر فنی تیم ملی هندبال مردان ایران در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی حضور دارند.

دیدار وزیر ورزش و جوانان با شهردار قونیه

در حاشیه دیدار تیم‌های ملی هندبال ایران و قطر وزیر ورزش و جوانان و رییس کمیته ملی المپیک ایران با شهردار قونیه دیدار کردند. در این دیدار شهردار قونیه ضمن خوش آمدگویی به کاروان ایران، بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی را در تقویت روابط اجتماعی، فرهنگی و ورزشی کشورهای اسلامی موثر دانست و برای ورزشکاران‌ ایرانی آرزوی موفقیت کرد.
 
سیدحمید سجادی نیز با تشکر از مهمان نوازی میزبان از ورزشکاران ایرانی، ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور ایران و ترکیه در ورزش بیش از پیش تقویت شود. در این دیدار دو طرف به اشتراکات فراوان فرهنگی ایران و ترکیه و برادری موجود در روابط دو کشور تاکید کردند.
 
 
 

والیبال؛ شکست غافلگیرکننده والیبال برابر میزبان

تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی بازی های همبستگی کشورهای اسلامی با نتیجه 3 بر 2 برابر ترکیه شکست خورد اما با وجود این ناکامی حریف آذربایجان در مرحله نیمه نهایی شد.
به گزارش کمیته ملی المپیک، تیم ملی والیبال ایران در سومین مسابقه خود در مرحله گروهی بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی امشب در قونیه به مصاف تیم میزبان رفت و در پایان در دیداری نزدیک با نتیجه 3 بر 2 مغلوب این حریف شد.
 
شاگردان جزیده در دست نخست رقابت پایاپایی با حریف داشتند اما در پایان موفق شدند این دست را با برتری 25 بر 23 به پایان برسانند. در دست دوم ترکیه که برای صعود به مرحله بعد نیاز به پیروزی در این مسابقه داشت تلاش زیادی کرد تا به برتری برسد و حتی در برخی دقایق بازی هم از تیم ایران پیش افتاد اما در نهایت این دست را نیز 25-22 باخت تا امیدهایش برای صعود از بین برود.

در دست سوم ترکیه که از حمایت تماشاگران خودی برخوردار بود و نمی خواست برابر آنها بازنده شود رقابتی نزدیک و نفسگیر را با ملی پوشان ایران داشت و در نهایت هم موفق شد به برتری 34 بر 32 دست یافت.
دست چهارم این مسابقه باز هم این تیم ترکیه بود که توانست عملکرد بهتری داشته باشد و در پایان به برتری 25 بر 21 دست یافت تا کار به دست پنجم کشیده شود.

در دست پایانی ترکیه که از برتری در دو دست قبلی روحیه خوبی بدست آورده بود خیلی زود از تیم ایران پیش افتاد و در نهایت هم این دست را 15 بر 8 برد تا در مجموع 3 بر 2 این مسابقه را ببرد. با این حال تیم ایران که پیش از این صدرنشینی اش را قطعی کرده بود حریف آذربایجان در نیمه نهایی شد.

این بازی ها در دو گروه برگزار شد که در گروه یک تیم های سودان، کامرون، مراکش و جمهوری ‌آذربایجان و در گروه دو ایران، ترکیه، قطر و پاکستان حضور داشتند.
شهروز همایونفرمنش (کاپیتان)، علی رمضانی، فاضل پژومان، پوریا یلی، بردیا سعادت، آرمان رحمانی، احسان دانش‌دوست، علی حاجی‌پور، اسماعیل مسافر، محراب ملکی‌سرخی، امیرضا سرلک، محمد ولی‌زاده، ابوالفضل قلی‌پور و اسماعیل طالبی‌ ۱۴ بازیکن اعزامی به این مسابقات هستند.
مصطفی کارخانه به عنوان سرپرست، عظیم جزیده (سرمربی)، کامبیز یعقوبی (مربی)، وحید صادقی و احمد فتاح (کمک مربی) و امین علی‌اکبری به عنوان آنالیزور تیم ملی ب را در بازی‌های کشورهای اسلامی همراهی می‌کنند.
 
 
 
 
بیشتر بخوانید؛
,
تیم ملی هندبال ایران در دیدار نیمه نهایی بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی علی‌رغم ارائه یک بازی درخشان نتوانست از سد قطر عبور کند و از رسیدن به فینال باز ماند. در این دیدار تیم ملی هندبال مردان قطر با نتیجه ۲۴ بر ۲۳ بر در مقابل ایران به پیروزی رسید.
,
 
,
در نیمه نخست این دیدار تیم ملی قطر با نتیجه ۱۴ بر ۱۱ پیش افتاد اما در نیمه دوم ملی‌پوشان ایران نتیجه را جبران کردند. در آخرین ثانیه‌های بازی داور یک ضربه ۷ متر به سود قطر گرفت که سبب پیش افتادن حریف شد. آخرین ضربه ایران به سوی دروازه قطر از سوی داور گل پذیرفته نشد و این اتفاق با اعتراض ملی‌پوشان و کادر فنی ایران روبرو شد.
,
 
,
محمد سیاووشی، علی رحیمی کازرونی، شاهو نصرتی، مجتبی حیدرپور، افشین صادقی، علی کوهزاد، مهران حسینی، سید علیرضا موسوی، شهاب صادق‌زاده، یونس آثاری، میلاد قلندری، محمدمهدی بهنام‌نیا، محمدرضا اورعی، محمدرضا کاظمی، سلامان بربط، احسان ابویی ترکیب تیم ملی هندبال ایران در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی را تشکیل می‌دهند. وسلین وویوویچ (سرمربی)، سید رضا مهدوی (سرپرست)، حمید صادق شاه‌نشین (مربی)، شهداد مرتجی (مربی) و دانیال مصلح‌پور (پزشکیار) نیز به عنوان کادر فنی تیم ملی هندبال مردان ایران در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی حضور دارند.
,

دیدار وزیر ورزش و جوانان با شهردار قونیه

, دیدار وزیر ورزش و جوانان با شهردار قونیه,
در حاشیه دیدار تیم‌های ملی هندبال ایران و قطر وزیر ورزش و جوانان و رییس کمیته ملی المپیک ایران با شهردار قونیه دیدار کردند. در این دیدار شهردار قونیه ضمن خوش آمدگویی به کاروان ایران، بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی را در تقویت روابط اجتماعی، فرهنگی و ورزشی کشورهای اسلامی موثر دانست و برای ورزشکاران‌ ایرانی آرزوی موفقیت کرد.
 
سیدحمید سجادی نیز با تشکر از مهمان نوازی میزبان از ورزشکاران ایرانی، ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور ایران و ترکیه در ورزش بیش از پیش تقویت شود. در این دیدار دو طرف به اشتراکات فراوان فرهنگی ایران و ترکیه و برادری موجود در روابط دو کشور تاکید کردند.
 
 
 

والیبال؛ شکست غافلگیرکننده والیبال برابر میزبان

تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی بازی های همبستگی کشورهای اسلامی با نتیجه 3 بر 2 برابر ترکیه شکست خورد اما با وجود این ناکامی حریف آذربایجان در مرحله نیمه نهایی شد.
به گزارش کمیته ملی المپیک، تیم ملی والیبال ایران در سومین مسابقه خود در مرحله گروهی بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی امشب در قونیه به مصاف تیم میزبان رفت و در پایان در دیداری نزدیک با نتیجه 3 بر 2 مغلوب این حریف شد.
 
شاگردان جزیده در دست نخست رقابت پایاپایی با حریف داشتند اما در پایان موفق شدند این دست را با برتری 25 بر 23 به پایان برسانند. در دست دوم ترکیه که برای صعود به مرحله بعد نیاز به پیروزی در این مسابقه داشت تلاش زیادی کرد تا به برتری برسد و حتی در برخی دقایق بازی هم از تیم ایران پیش افتاد اما در نهایت این دست را نیز 25-22 باخت تا امیدهایش برای صعود از بین برود.

در دست سوم ترکیه که از حمایت تماشاگران خودی برخوردار بود و نمی خواست برابر آنها بازنده شود رقابتی نزدیک و نفسگیر را با ملی پوشان ایران داشت و در نهایت هم موفق شد به برتری 34 بر 32 دست یافت.
دست چهارم این مسابقه باز هم این تیم ترکیه بود که توانست عملکرد بهتری داشته باشد و در پایان به برتری 25 بر 21 دست یافت تا کار به دست پنجم کشیده شود.

در دست پایانی ترکیه که از برتری در دو دست قبلی روحیه خوبی بدست آورده بود خیلی زود از تیم ایران پیش افتاد و در نهایت هم این دست را 15 بر 8 برد تا در مجموع 3 بر 2 این مسابقه را ببرد. با این حال تیم ایران که پیش از این صدرنشینی اش را قطعی کرده بود حریف آذربایجان در نیمه نهایی شد.

این بازی ها در دو گروه برگزار شد که در گروه یک تیم های سودان، کامرون، مراکش و جمهوری ‌آذربایجان و در گروه دو ایران، ترکیه، قطر و پاکستان حضور داشتند.
شهروز همایونفرمنش (کاپیتان)، علی رمضانی، فاضل پژومان، پوریا یلی، بردیا سعادت، آرمان رحمانی، احسان دانش‌دوست، علی حاجی‌پور، اسماعیل مسافر، محراب ملکی‌سرخی، امیرضا سرلک، محمد ولی‌زاده، ابوالفضل قلی‌پور و اسماعیل طالبی‌ ۱۴ بازیکن اعزامی به این مسابقات هستند.
مصطفی کارخانه به عنوان سرپرست، عظیم جزیده (سرمربی)، کامبیز یعقوبی (مربی)، وحید صادقی و احمد فتاح (کمک مربی) و امین علی‌اکبری به عنوان آنالیزور تیم ملی ب را در بازی‌های کشورهای اسلامی همراهی می‌کنند.
 
 
 
 
بیشتر بخوانید؛
,
در حاشیه دیدار تیم‌های ملی هندبال ایران و قطر وزیر ورزش و جوانان و رییس کمیته ملی المپیک ایران با شهردار قونیه دیدار کردند. در این دیدار شهردار قونیه ضمن خوش آمدگویی به کاروان ایران، بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی را در تقویت روابط اجتماعی، فرهنگی و ورزشی کشورهای اسلامی موثر دانست و برای ورزشکاران‌ ایرانی آرزوی موفقیت کرد.
,
 
,
سیدحمید سجادی نیز با تشکر از مهمان نوازی میزبان از ورزشکاران ایرانی، ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور ایران و ترکیه در ورزش بیش از پیش تقویت شود. در این دیدار دو طرف به اشتراکات فراوان فرهنگی ایران و ترکیه و برادری موجود در روابط دو کشور تاکید کردند.
,
 
,
, ,
 
,
 
,

والیبال؛ شکست غافلگیرکننده والیبال برابر میزبان

, والیبال؛ شکست غافلگیرکننده والیبال برابر میزبان,
تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی بازی های همبستگی کشورهای اسلامی با نتیجه 3 بر 2 برابر ترکیه شکست خورد اما با وجود این ناکامی حریف آذربایجان در مرحله نیمه نهایی شد.
به گزارش کمیته ملی المپیک، تیم ملی والیبال ایران در سومین مسابقه خود در مرحله گروهی بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی امشب در قونیه به مصاف تیم میزبان رفت و در پایان در دیداری نزدیک با نتیجه 3 بر 2 مغلوب این حریف شد.
,
,
 
,
شاگردان جزیده در دست نخست رقابت پایاپایی با حریف داشتند اما در پایان موفق شدند این دست را با برتری 25 بر 23 به پایان برسانند. در دست دوم ترکیه که برای صعود به مرحله بعد نیاز به پیروزی در این مسابقه داشت تلاش زیادی کرد تا به برتری برسد و حتی در برخی دقایق بازی هم از تیم ایران پیش افتاد اما در نهایت این دست را نیز 25-22 باخت تا امیدهایش برای صعود از بین برود.
,

در دست سوم ترکیه که از حمایت تماشاگران خودی برخوردار بود و نمی خواست برابر آنها بازنده شود رقابتی نزدیک و نفسگیر را با ملی پوشان ایران داشت و در نهایت هم موفق شد به برتری 34 بر 32 دست یافت.
دست چهارم این مسابقه باز هم این تیم ترکیه بود که توانست عملکرد بهتری داشته باشد و در پایان به برتری 25 بر 21 دست یافت تا کار به دست پنجم کشیده شود.
,
,
,

در دست پایانی ترکیه که از برتری در دو دست قبلی روحیه خوبی بدست آورده بود خیلی زود از تیم ایران پیش افتاد و در نهایت هم این دست را 15 بر 8 برد تا در مجموع 3 بر 2 این مسابقه را ببرد. با این حال تیم ایران که پیش از این صدرنشینی اش را قطعی کرده بود حریف آذربایجان در نیمه نهایی شد.
,
,

این بازی ها در دو گروه برگزار شد که در گروه یک تیم های سودان، کامرون، مراکش و جمهوری ‌آذربایجان و در گروه دو ایران، ترکیه، قطر و پاکستان حضور داشتند.
شهروز همایونفرمنش (کاپیتان)، علی رمضانی، فاضل پژومان، پوریا یلی، بردیا سعادت، آرمان رحمانی، احسان دانش‌دوست، علی حاجی‌پور، اسماعیل مسافر، محراب ملکی‌سرخی، امیرضا سرلک، محمد ولی‌زاده، ابوالفضل قلی‌پور و اسماعیل طالبی‌ ۱۴ بازیکن اعزامی به این مسابقات هستند.
مصطفی کارخانه به عنوان سرپرست، عظیم جزیده (سرمربی)، کامبیز یعقوبی (مربی)، وحید صادقی و احمد فتاح (کمک مربی) و امین علی‌اکبری به عنوان آنالیزور تیم ملی ب را در بازی‌های کشورهای اسلامی همراهی می‌کنند.
,
,
,
,
 
,
 
,
 
,
, ,
 
,
بیشتر بخوانید؛
, بیشتر بخوانید؛, ,

بازی‌های هم‌بستگی اسلامی| درخشش طلا بر سینه ۴ کشتی‌گیر و یک تکواندوکار/ افتضاح حدادی در پرتاب دیسک!

, بازی‌های هم‌بستگی اسلامی| درخشش طلا بر سینه ۴ کشتی‌گیر و یک تکواندوکار/ افتضاح حدادی در پرتاب دیسک!, ,

بازی‌های هم‌بستگی اسلامی| آغاز کشتی فرنگی با ۲ طلا و یک برنز/ پایان شیرین تکواندو با ۱۳ مدال

, بازی‌های هم‌بستگی اسلامی| آغاز کشتی فرنگی با ۲ طلا و یک برنز/ پایان شیرین تکواندو با ۱۳ مدال,
 
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه