اخبار داغ

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان:

فعالیت ۱۲۷ صندوق قرض‌الحسنه و ۵۶ تعاونی اشتغال‌زایی در استان کرمان/ مجری راه‌اندازی ۷۵۰۰ پنل خورشیدی در سطح استان هستیم

فعالیت ۱۲۷ صندوق قرض‌الحسنه و ۵۶ تعاونی اشتغال‌زایی در استان کرمان/ مجری راه‌اندازی ۷۵۰۰ پنل خورشیدی در سطح استان هستیم
جواد جلالی گفت: در سال گذشته ۱۲۷ صندوق قرض الحسنه و ۵۶ تعاونی اشتغالزایی را به صورت فعال داشته‌ایم و امسال نیز این مسئله یکی از اولویت‌هایی است که در قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان با جدیت دنبال می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد جلالی در گفتگو با راه آرمان؛ در خصوص اقدامات انجام شده در قرارگاه اقتصاد مقاومتی در سال جاری با بیان اینکه اولویت های قرارگاه را در سه محور در نظر گرفته ایم، گفت: بخش اول مسائل و موضوعاتی است که در این قرارگاه شناسایی شده است، شناسایی قطب صنایع تبدیلی در سطح شهرستان های استان و دیگر عرصه از آن جمله است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان ادامه داد: اولویت دیگر جمع آوری سرمایه های خُرد و سرگردان در محلات است؛ به این معنی که سرمایه هایی را در جهت اشتغال در محلات، پایگاه ها و کارگاه های اشتغال را مورد توجه قرار می دهیم.

وی با اشاره به وقوع سیل در چند سال گذشته و ایجاد خسارت در زیر ساخت های مختلف اعم از کشاورزی، دامپروری و دیگر موضوعات بیان کرد: مسئله دیگری که مد نظر ماست، توجه به مقوله بازاریابی و حمل و نقل است، همچنین در بخش کشاورزی به ویژه در جنوب استان در فصل برداشت، این مسئله، یکی از دغدغه های جدی ماست.

جلالی ابراز کرد: یکی دیگر از موضوعات مهم در قرارگاه اقتصاد مقاومتی توجه به مسئله امنیت غذایی است؛ چرا که متأسفانه در سال های گذشته در برخی از مناطق شاهد کاهش خوراک دام بوده ایم که این موضوع نیز از دغدغه های مورد توجه قرارگاه است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان افزود: استفاده از کشت جایگزین برای تولید محصولات راهبردی در سطح استان و توجه به موضوع دامپروری استان از دیگر مسائل شناسایی شده است که در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از ضایعات کشاورزی به منظور تولید خوراک دام از دیگر مسائل مطرح شده در قرارگاه اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: در بخش راهبردهای قرارگاه اقتصاد مقاومتی، پیگیری و راه اندازی صندوق های قرض الحسنه و تعاونی های اشتغالزایی را در دستور کار قرار داده ایم.

جلالی افزود: در سال گذشته 127 صندوق قرض الحسنه و 56 تعاونی اشتغالزایی را به صورت فعال داشته ایم و امسال نیز این مسئله یکی از اولویت هایی است که در قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان با جدیت دنبال می شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان تصریح کرد: مسئله دیگر در محور اولویت ها و راهبردها، توجه به بازاریابی و فروش تولیدات با استفاده از ظرفیت صندوق های قرض الحسنه و تعاونی های اشتغالزایی است که در این راستا به منظور راه اندازی  نمایشگاه های تولیدات، در سطح شهرستان، استان و کشور کمک کرده ایم.

وی عنوان کرد: اولویت دیگر ما در زمینه شناسایی محصولات راهبردی، مشاوره به کشاورزان است که در این زمینه از ظرفیت مهندسین کشاورزی استفاده کرده و در حال استفاده هستیم تا هم بتوانیم بهره وری را بالا ببریم و همچنین با تولید محصولات راهبردی و کشت جایگزین، خودکفایی را در سطح استان شاهد باشیم.

جلالی با اشاره به اینکه سازمان بسیج سازندگی استان حضور فعالانه ای در کارگروه اشتغال، کارگروه اقتصاد مقاومتی و توسعه استان با محوریت استانداری دارد، اظهار کرد: یکی دیگر از اولویت های ما در قرارگاه اقتصاد مقاومتی، برگزاری جسات متعدد با دستگاه ها و ادارتی است که می توانیم با آنها تعامل داشته باشیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان با بیان اینکه توجه به لایه روبی قنوات و استخرهای ذخیره آب کشاورزی بخشی از دغدغه های این قرارگاه است، عنوان کرد: در بخش سوم از مسائل مد نظر در قرارگاه اقتصاد مقاومتی سعی کرده ایم که روش هایی مأموریت و اهداف مشخص شده را به بهترین نحو ممکن انجام دهیم.

وی گفت: در سال جاری ما مجری اجرای هفت هزار و 500 پنل خورشیدی در سطح استان هستیم که این کار با همکاری کمیته امداد، بهزیستی، دفتر روستایی استانداری انجام می شود.

جلالی خاطر نشان کرد: توانمند کردن خانواده هایی که بنا به دلایلی در عرصه اقتصادی دچار مشکل و چالش هستند به ویژه در مناطق محروم و کم برخودار در قرارگاه اقتصاد مقاومتی در دستور کار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه