اخبار داغ

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرداد؛

تست ماهواره‌بر جدید تا سه ‌هفته آینده

تست ماهواره‌بر جدید تا سه ‌هفته آینده
عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تست ماهواره‌بر جدید تا سه ‌هفته آینده خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از"راه آرمان"دکتر عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه شورای اداری راور با اشاره به چند دستاورد مهم دولت گفت یکی از نقاط ضعف دولت سیزدهم این است که کار زیاد انجام می شود اما در گزارش و پیوست رسانه ای ضعیف است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "راه آرمان",


وی بیان کرد: استان کرمان، استان حاج قاسم و لشکر ۴۱ ثارالله است و نامش به نیکی و با افتخار در تاریخ این مملکت ثبت و ضبط شده است شهر شما هم به طبع آن شهر افتخار آفرینی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دستاورد هایی از تجارت گرفته تا سیاست های خارجی، حوزه بهداشت و درمان کارهای بزرگی در این مدت صورت گرفته است.

وی افزود: در حوزه تجارت خارجی، تراز تجاری ما مثبت شده یعنی صادرات ما بیشتر شده است بحث افزایش سرمایه گذاری خارجی را داشته ایم که در همین یکی دوماه اخیر نزدیک به پنجاه میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور تصویب شد.

دکتر زارع پور عنوان کرد: در گذشته نگاه ما به غرب بوده اما ظرفیت های خوبی برای سرمایه گذاری در کشورهای شرق وجود دارد که سیاست خارجی دولت سیزدهم این است که روی این موضوعات و روابط دو جانبه و چند جانبه کار کند. 

وی افزود: سفرهای عزتمندانه ای ریاست محترم جمهور به کشورهای مختلف داشته اند و آورده هایی که برای کشور داشته که یک مورد سرمایه گذاری خارجی است، اینها همه از نگاه جدیدی حکایت می‌کند که در دولت سیزدهم وجود دارد که به هرحال توجهمان به غرب نباشد.

وزیر ارتباطات بیان کرد: در حوزه بهداشت بیش از ۶ میلیون بیمه نشده ای که در کشور وجود داشت الحمدلله بیمه شدند و در جمهوری اسلامی کسی نداریم که بیمه نباشد و یا بحث طرح دارویار که به هرحال این غده سرطانی یارانه هایی که به بعضی شرکت های خاص داده می‌شد جراحی کردیم و بحث مردمی سازی یارانه ها در بخش دارو هم انجام شد بدون کمترین حاشیه و برنامه دولت این است که تقریبا همه دارو ها تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و همچنین بحث نسخه پیچی الکترونیکی که کار بسیار بزرگی بود.

وی گفت: در بحث اقتصاد، مردمی سازی یارانه ها یک اقدام بسیار شجاعانه بود که در دولت انجام شد، شاید در حال حاضر مقداری فشار روی مردم باشد اما برکات زیادی داشت از جمله اینکه فقر مطلق را در این کشور از بین برد و باعث کاهش شکاف طبقاتی شد.

دکتر زارع پور افزود: دولت خودش را برای اقدامات شجاعانه آماده کرده و از انجام کارهای بزرگ هراسی ندارد.

وی ادامه داد: در حوزه ارتباطات کارهای بزرگی اتفاق افتاد، بیش از ۲۰۰۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اما هنوز نزدیک ۴۵۰۰ روستا داریم که هیچ نوع ارتباطی ندارند در همین شهر حدود ۴۴ روستا هستند که مشکل ارتباطی دارند و متاسفانه میانگین روستاهای متصل در استان کرمان کمتر از کشور است ۶۰ درصد است در راور از همه بدتر است ۳۰ درصد است که قول می‌دهم تا پایان سال حداقل به ۹۰ درصد برسانیم و تا پایان شهریور ۱۴۰۱ تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار راور را مشکل اینترنتشان را حل کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: بحث پروژه فیبر نوری منازل و کسب کار هارا شروع کرده ایم که کار بسیار بزرگی است و انشالله سرعت شبکه را در طول سه سال آینده چند ده برابر خواهد کرد.

وی افزود: بحث پنجره ملی خدمات را داریم که انشالله در ماه آینده توسط ریاست محترم جمهور افتتاح خواهد شد که تمام خدمات دولتی از طریق یک آدرس اینترنتی با یک بار احراز هویت در اختیار مردم انشالله قرارخواهد گرفت.

دکتر زارع پور گفت: در حوزه فضایی اتفاقات بسیار بزرگی انحام شده بعد از یک دهه رکودی که در این صنعت وجود داشت پارسال برای اولین بار شورای عالی فضایی با حضور رئیس جمهور تشکیل شد و تصمیمات بسیار خوبی گرفته شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: ماهواره نور که با پرتاب گر بومی پارسال پرتاب شد اکنون عملیاتی است و تصاویری با دقت ده متر ارسال می‌کند صفر تا صد کار خودمان است که فقط ۱۰ کشور در دنیا چنین توانمندی دارند.

وی ادامه داد: همکاری های بین المللی بزرگی در این حوزه شروع کرده ایم از جمله ماهواره خیام که در روسیه پرتاب شد.

دکتر زارع پور گفت: در ابتدای راه هستیم هنوز تا ۵۰۰ کیلومتری می توانیم ماهواره های ۵۰ کیلو را در مدار قرار دهیم انشالله در دو سه هفته آینده ماهواره بر جدیدی را تست خواهیم کرد که می تواند ۱۰۰ کیلو را در مدار قرار دهد و به فضل الهی تا پایان دولت به ۵۰۰ کیلو خواهیم رسید و بعد به سراغ مدارهای بالاتر خواهیم رفت که اتفاق بزرگی در کشور و مایه غرور و افتخار است.

وی افزود: همکاری های بین المللی بسیار مهمی دارد اتفاق می افتد و انشالله خیام ۲،۳ و ۴ را توافق کرده ایم در داخل ایران تولید شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: رئیس آژانس فضایی روسیه اولین کشوری که انسان به فضا ارسال کرد و هنوز هم ماهی دو سه نفر از همان محلی که خیام پرتاب شد به ایستگاه بین المللی فضایی می‌فرستد، کسی که بیش از ۷۰ سال است در صنعت فضایی کار می‌کند چرخه فضایی و نظامی مارا تحسین کرد که با وجود چهل سال تحریم نه تنها کمر خم نکردیم بلکه اکنون محصولات کشورمان به کشورهای دیگر صادر می شود و متخصصین ما توانسته اند در کنار متخصصین تراز اول فضایی دنیا قرار بگیرند و کار کنند این مایه مباهات است.

وی گفت: دولت به دنبال این است که مشکلات ریشه ای کشور را به فضل خداوند و با کار جهادی و بین المللی حل کند اما در سفر اول ریاست جمهور بنا بر پروژه های نیمه تمام است و از قبل هم کار کارشناسی انجام می شود و این طور نیست که در سفر تصمیم گرفته شود چکاری انجام شود و حداکثر دو سه کار حیاتی که در برنامه سفر دیده نشده می‌توان در مصوبات آورد و نمی‌شود در این سفر تمام مشکلات را حل کرد.

انتهای پیام/ 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه