اخبار داغ

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران؛

از تلاش برای رفع مشکل مسکن کارگری تا احیاء بیش از ۱۷۰۰ واحد تولیدی تعطیل شده در شهرک های صنعتی

از تلاش برای رفع مشکل مسکن کارگری تا احیاء بیش از ۱۷۰۰ واحد تولیدی تعطیل شده در شهرک های صنعتی
علی رسولیان گفت: ازابتدای دولت سیزدهم تا کنون بیش از ۱۷۰۰ واحد تولید تعطیل شده، در سطح کشور به چرخه ی تولید برگشته و مجددا افراد تعدیل شده به کارگاه ها بر گشته و مشغول به کار شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ علی رسولیان معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در سفر به کرمان گفت: درمسیر توسعه ی کشور قدم های مناسبی بر خواهیم داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , راه آرمان, ؛ ,


صنایع کوچک در متن جامعه اشتعال و تحرک ایجاد می‌کند

وی در سالروز صنایع کوچک با اشاره به منویات، مقام معظم رهبری در خصوص آن چیزی که در متن جامعه اشتعال و تحرک ایجاد می‌کند صنایع کوچک و متوسط است، گفت: امروز همه ی ما و شما دغدغه ی اشتغال فرزندان مان را داریم و در طی این دو روز عمده ی مراجعات بحث اشتغال بود، بنابر این آنچه  که می‌تواند اشتعال پایدار را در کشور ایجاد کند تولید است.

رسولیان ادامه داد: در سالیان متمادی و در طول زمان انقلاب که در تحت فشار  استکبار جهانی بودیم و معیشت ما و زندگی مردم ما را هدف قرار داده بودند، آن بخش مهمی که باعث شد تا ما در برابر فشار های اقتصادی مقاومت کنیم توجه به امر تولید بود و تولید توانست بسیاری از نیازهای کشور ما را حل کند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک تاکید کرد: امــروز اگر شما وارد شهرک های صنعتی و کارگاه های  تولیدی شوید،خواهید دید که  بسیاری از کالاهایی که حتی در باورنمی گنجد، توسط فرزندان شما و جوانان ما در حال تولید است و قدرت رقابت کالایی ما در سطح دنیا علی رغم فشارهای اقتصادی و محدودیت های جدی که برای ایجاد کرده بودند، افزایش یافته است و این به برکت خون شهدا و تلاش فرزندان غیور کشورمان است.

وی اظهار کرد: آنچه که در حوزه ی صنعت اشتغال بیشتری را  با سرمایه کم ایجاد می‌کند، همین صنایع کوچک است، صنایع کوچکی  که توسط کارآفرینان فعال و بر پایه دانش بنیانی ایجاد می شوند، منجر به اشتغال پایدار هم می شوند، درست در جایی که  مقام معظم رهبری بر اشتغال تاکید می کنند نام صنایع کوچک گره گشایی می کند، اشتغال بخش مهم از صنایع کوچک  است.

صنایع کوچک گره گشای اشتغال
رسولیان با بیان اینکه صنایع کوچک پیشران اشتغال پایدار در کشور است و ما باید نگاه ویژه ای به ان داشته باشیم، گفت: دنیا همین مسیر را طی کرده است و بسیاری از کشور هایی که پیشرفت خوبی داشتند مانند کشور های آسیای جنوب شرقی چین ترکیه و برخی از کشور های دیگر تمرکز شان را بر صنایع کوچک و بنگاه های اقتصادی کوچک متمرکز کرده اند.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک تاکید کرد: خوشبختانه در کشورما صنابع کوچک رشد بسیار خوبی را تجربه کرده اند و بعد از فرمایش مقام معظم رهبری و ماموریت های عمده ی ایشان به مسئولان در رابطه با عدم واردات کالای تولید داخل، ما شاهد رشد بسیار خوبی در این عرصه بوده ایم و حداقل در طول یک سال گذشته بیش از ۲هزار واحد تولیدی کوچک و یا متوسط فعال به واحد های تولیدی کشور  اضافه شده است.

وی ادامه داد: روز گذشته هم در فرمایشات مقام معظم رهبری و هم در سخنان رییس جمهور به این نکته اشاره شد که تولید مسئله ی اصلی کشور ماست و حتما ما باید در مسیر حمایت از تولید حرکت کنیم،  امروز با هر یک لیتر آب بر ثانیه در حوزه ی صنایع کوچک ۵۷ نفر شغل ایجاد می‌شود که ابن امر اهمیت صنایع کوچک را می‌ رساند .

رسولیان تاکید کرد:مقام معظم رهبری می فرمایند؛ کارآفرینان عابدین هستند و باید برای آنها احترام ویژه ای قائل شویم و خوشبختانه  همه  ما امروز در مسیر  خدمت به تولید و کارآفرینان هستیم تا تولید به صورت جدی حمایت شود.

وی اضافه کرد:  ما در  وزرات صنعت، معدن و تجارت به عنوان سازمان  متولی صنایع کوچک،  عزم جدی داریم که بنگاه های کوچک و صنایع کوچک و متوسط را حمایت کنیم چند اقدام مهم نیز در این راستا انجام شده است، یکی از آنها ایجاد شهرک هاو نواحی صنعتی کشور است که عمدتا بعد از انقلاب ایجاد شده و در مجموع  از زمانی که قانون شهرک های صنعتی در سال ۶۲ در کشور مصوب شد تا کنون بیش از ۸۴۷ شهرک و ناحیه صنعتی فعال در کشور ما ایجاد شده که استان کرمان یکی از استان های پیشرو در این زمینه است.

در ۸۴۷ شهرک صنعتی بیش از ۴۹ هزار و پانصد واحد تولیدی مشغول به کار هستند
مدیر عامل سازمان صنایع کوچک در کشور بیان کرد: در ۸۴۷ شهرک صنعتی بیش از ۴۹ هزار و پانصد واحد تولیدی مشغول به کار هستند و یک میلیون نفر  از فرزندان این سرزمین در این شهرک ها مشغول به  فعالیت و تولید هستند و روزی حلال به دست می آورند و افراد زیادی هم به صورت غیر مستقیم چون حمل و نقل و خدمات، مشغول به کار شده اند.

وی به اقدامات مهم وزرات صنعت و معدن تجارت در دوره یکساله دولت سیزدهم که در حال اجراست، اشاره کرد و گفت: بحث شفاف سازی و حذف امضاهای های طلایی که همیشه مردم ما را آزار می دهد از اولویت هاست، که با حذف این رویه می‌توان به فضای کسب و کار کمک کرد و بخشی از مشکلاتی که در حمایت از صنایع کوچک با ان روبه رو هستیم را برطرف کنیم.


رسولیان طرح الکترونیکی فرایند های کسب و کار را راهی برای شفاف سازی عنوان کرد و گفت: در این مسیر نیازی به امضای دستگاه بالا دستی نیست و نباید هم باشد تا مردم بتوانند در یک فضای شفاف فعالیت های اقتصادی خود را انجام دهند، یکی از علت هایی که این امر مهم و فرایند را شروع کردیم  این است که به اصلاح بروکراسی و غل زنجیر بسته شده بر کسب و کار ها را بشکنیم.


وی با بیان اینکه تامین زیر ساخت های مناسب برای صنعت از وظایف ما است، گفت:  هم ما و هم دستگاه خدماتی مثل آب و برق متحدانه این اقامات زیر ساختی را خوشبحانه  شروع کرده ایم، در طول سال گذشته بیش از ۸ هزار هکتار زمین را برای صنعت در کشور در نظر گرفته ایم که امسال هم این فرایند با جدیت پیش می رود و با  کمک وزارت نیرو با ایجاد پست های برق و تامین آب از محل پساب های شهری و سایر بخش ها  زیر ساخت های صنعتی را ایجاد کنیم.

ایجاد کارگاه های رایگان برای جوانان متخصص در شهرک های صنعتی

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک کشور ادامه داد: طرح ایجاد کارگاه های کوچکی که  هیچ کس به دنبال آن نبوده  را عملیاتی کرده ایم زیرا احساس کردیم جوانانی هستند که علم، توان عمل و تخصص لازم را دارند، اما فاقد پول و سرمایه لازم هستند، بنابر این  ما این تصمیم را داریم که در شهرک های صنعتی کشور مکان هایی را خودمان ایجاد کنیم،  به عنوان کارگاهای صنعتی مردم یار که این جوانان مستعد در انها مستقر شده و ایجاد اشتغال کنند.

رسولیان ادامه داد: با راه اندازی کارگاه  کار و تولید در عرصه فعالیت اقتصادی هر یک نفر می تواند، بیش از ۹ نفر را  مشغول به کار کند و خوشبختانه از سال گذشته بیش از ۱۶۰۰ کارگاه در سطح کشور با همین نگاه ایجاد شده است و این مسیر را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

وی افزایش ظرفیت تولید از رویکرد های مهم دولت عنوان کرد و گفت:  ازابتدای دولت ۱۳ تا الان بیش از ۱۷۰۰ واحد تولید تعطیل شده، در سطح کشور به چرخه ی تولید برگشته و مجددا افراد تعدیل شده به  کارگاه ها بر گشته وذمشغول به کار شدند و رویکرد  ما شناسایی تمام واحد های تعطیل شده و یا  زیر ظرفیت تولید کار می‌کنند، ماشین آلات دارند امکانات دارند اما یا فعال نبوده یا فعالیت کمی ندارند راه دوباره احیا کنیم .

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک کشور به بحث مسکن کارگری اشاره کرد و گفت: یکی از مباحث  جدی که در دولت در حال پیگری است، رفع مشکل مسکن کارگران است، بسیاری از کسانی که در کارگاه‌های تولیدی و شهرک های صنعتی مشغول به کار هستند فاقد مسکن هستند و توافق ما با وزرات راه این است که حتما در کنار شهرک های بزرگ صنعتی مکان های مسکونی را با کمک دولت ایجاد کنیم  که در برخی از شهرها این کار شروع شده است.

انتهای پیام/

,
, صنایع کوچک در متن جامعه اشتعال و تحرک ایجاد می‌کند, صنایع کوچک در متن جامعه اشتعال و تحرک ایجاد می‌کند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, در ۸۴۷ شهرک صنعتی بیش از ۴۹ هزار و پانصد واحد تولیدی مشغول به کار هستند, در ۸۴۷ شهرک صنعتی بیش از ۴۹ هزار و پانصد واحد تولیدی مشغول به کار هستند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ایجاد کارگاه های رایگان برای جوانان متخصص در شهرک های صنعتی, ایجاد کارگاه های رایگان برای جوانان متخصص در شهرک های صنعتی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه