اخبار داغ

مسئول موکب طریق الکربلا گچساران مطرح کرد؛

اختلافات سیاسی باید کنار گذاشته شود/ رمضانی: معتقد به جوانگرایی هستم

اختلافات سیاسی باید کنار گذاشته شود/ رمضانی: معتقد به جوانگرایی هستم
مسئول موکب طریق الکربلا گچساران گفت:عرصه برای کار فرهنگی در گچساران آماده است اما نیازمند کادرسازی صحیح و اختلافات سیاسی در شهرستان باید کنار گذاشته شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  صبح زاگرس ،محمد رمضانی،مسئول موکب طریق الکربلا گچساران ظهر امروز جمعه 21 مردادماه در آیین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه این شهرستان ضمن تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین علیه السلام گفت:حقیقتا گروه های جهادی هرجایی که خلاء باشد و مسئولین هم حضور نداشته باشند، جانانه و خالصانه   پای کار می آیند و مشکلات را مرتفع می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

 

,

وی افزود:روز خبرنگار را گرامی می داریم، هرچند خبرنگاران مورد بی مهری هایی نیز واقع می شوند،حقیقتا روز خبرنگار با توجه به روز شهادت شهیدخبرنگار "محمود صارمی" نامگذاری شده است و متاسفانه بسیاری از متولیان امر در بحث رسانه ها از این روز ارزشمند نیز غفلت می کنند چرا که شهید صارمی خود ویژگی های بارزی داشتندکه می تواند الگویی برای همه مردم جامعه باشد.

,

رمضانی در ادامه  اظهارکرد:معتقدم که در مباحث فرهنگی نیز رفتارهای سلیقه ای، طایفه بازی و سیاسی کاری نبایستی دخیل باشند و در انجام هر چه بهتر کار فرهنگی همه باید یکدل و همدل بود.

,

, ,

مسئول موکب طریق الکربلا گچساران ادامه داد: تلاش براین است که درهیات و موکب طریق الکربلا چیزی به عنوان مرزبندی سیاسی نداشته باشیم گرچه در اجرای برنامه ها از هر طیف و جریانی هم در موکب حضور دارند و درمناسبت های مختلف هم پای کار هستند.

,

وی تصریح کرد:اما باید توجه داشت که به نوعی رسالت رسانه ها از کار بسیاری از مسئولین نیز با اهمیت تر و کارساز تر است ،در گذشته با توجه به شرایط به ندرت کسی فعالیت رسانه ای می کرد اما امروز عرصه رسانه بسیار گسترده شده است و انتشار و بازتاب سریع مطالب خود گویای این واقعیت است.

,

 

,

رمضانی افزود:امرو در عرصه رسانه کسانی که به نوعی احساس مسئولیت بیشتری نسبت به جامعه دارند و نیز تعهد و صداقت بیشتری در حرفه خود دارند، موفق تر خواهندبود.بنابراین کارفرهنگی یک کار عاطفی و دلی است هرچند سختی ها کار خبرنگاری هم مشخص است اما نمود کار خبرنگاران در مسائل فرهنگی رسالت بس سنگینی خواهد بود.

,

مسئول موکب طریق الکربلا گفت:یک خبرنگار و رسانه موفق می تواند در بزنگاه ها و موقعیت های حساس جامعه، افراد مختلف را به وسط میدان بکشاند و مردم را دعوت به تلاش کردن در راستای اهداف انقلاب کند،خبرنگاران گچساران از بهترین های استان هستند اما می بایست ساختار خوبی هم در این عرصه تعریف شود و در تمامی موضوعات مختلف در کنار درج اخبار بروز، تحلیل و تفسیر خبر هم وجود داشته باشد و فعالیت ها هم به سمت تخصصی شدن حرکت کند.

,

رمضانی ادامه داد:ظاهر قضیه این است که در گچساران کار فرهنگی چندان صورت نمی گیرد،اما وقتی به عمق موضوع نیز ورود می کنیم مشاهده می کنیم که غیر از این موضوع است و گچساران پیشینه ارزشمندی در بحث اقدامات فرهنگی داشته است و این شهرستان در بحث کمک های مومنانه و نذورات بسیار خوب عمل کرد.

,

, ,

وی افزود:با این وجود نیز مردم گچساران مردمی هستند که دست شان با جیب شان آشناست و در امورات خیر پیشگام هستند، و این مهم را نیز مدیون اقدامات مرحوم حجت الاسلام متقی کاشانی هستیم که اساس این کار را در سال های دور گچساران بنا نهادند.

,

 

,

مسئول موکب طریق الکربلا اظهارکرد:وقتی به گذشته رجوع می کنیم می بینیم که در انقلاب 57گچساران از شهرهای پیشتاز جنوب در مبارزه با رژیم منحوس پهلوی بود و با تقدیم هفت شهید انقلاب و نیز اعتصاب کارگران صنعت نفت نقش بی بدیلی در پیروزی نهضت امام خمینی (ره)ایفا کردند.

,

رمضانی گفت:پس این روزها هم باید تلاش کنیم که وجهه خوبی ازشهرمان به نمایش گذاشته شود.بنابراین ۷۲دیگ غذای نذری در روز عاشورا جلوه ای از همیاری و همدلی مردم گچساران بود درحالی که با کمک مردم ولایتمدار گچساران ظرف چند روز نزدیک به 140میلیون تومان به این امر مهم اختصاص داده شد.

,

وی ادامه داد:همانگونه که اطلاع دارید موکب طریق الکربلا در سال ۹۵توسط آحاد مختلف مردم گچساران، فعالیتش را شروع کرد و در زمان اربعین حسینی به طور میانگین در هر شبانه روز ۱۰هزار زائر کربلا داشتیم و حتی مکانیک خودرو، یدک کش،پزشک و... هم درموکب فعالیت دارند.

,

, ,

مسئول موکب طریق الکربلا بیان کرد:انتظار همراهی بیشتری از خبرنگار داریم،عرصه برای کار فرهنگی در گچساران آماده است اما نیازمند کادرسازی صحیح،اختلافات سیاسی در شهرستان باید کنار گذاشته شود متاسفانه سالی دوازده ماه در گچساران بث انتخابات است و این خودش درد بزرگی به شمار می رود که زندگی مردم را با مشکلاتی هم مواجه کرده است.

,

 

,

رمضانی اظهارکرد:به عنوان یک فعال فرهنگی عرض می کنم در همین گچساران نفتخیز مشکلات زیادی وجود دارد،اما ظرفیت های بسیاری در شهرمان نهفته است که باید به بهترین شکل ممکن بهره برد.

,

وی در پایان هم گفت:معتقدم که بدون ازهرگونه گرایش سیاسی باید جهت دهی خوبی به شهروندان برای عبور از مشکلات صورت بگیرد به طور کلی در بحث انتخابات همچون شوراها ، مجلس و ...معتقد به جوانگرایی هستم چرا که رهبر انقلاب تاکید برجوان گرایی در امورات مختلف را دارند و لازم است در کنار سایر موارد نیز از جوانان شایسته، لایق و انقلابی گچساران نیز حمایت کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه