اخبار داغ

در بازدید از مناطق سیل‌زده کهگیلویه مطرح شد؛

کنترل ۶۰۰ هزار متر مکعب سیلاب در سال توسط پروژه کنترل سیلاب

کنترل ۶۰۰ هزار متر مکعب سیلاب در سال توسط پروژه کنترل سیلاب
نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده به همراه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از مناطق سیل زده شهرستان کهگیلویه بازدید کرد و در این بازدید کنترل ۶۰۰ هزار متر مکعب سیلاب در سال توسط پروژه کنترل سیلاب این شهرستان اشاره شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  صبح زاگرس نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده به همراه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز جمعه 21 مردادماه  از مناطق سیل زده شهرستان کهگیلویه بازدید کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

مدیر کل منابع طبیعی و ابخیزداری کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از این منطقه گفت: پروژه های آبخیزداری استان در سال‌های اخیر همگی آبگیری و عملکرد بسیار خوبی در کنترل سیلاب داشته اند.

,

جاوید بخت اضافه کرد: پروژه کنترل سیلاب و تغذیه مصنوعی مناطق شهرستان کهگیلویه نقش مثبتی در پروژه های آبخیزداری و کنترل سیلاب های اخیر داشت.

,

وی خاطرنشان کرد: پروژه های آبخیزداری در مناطق شهرستان کهگیلویه در سیل های اخیر عملکرد بسیار تاثیر گذاری برجای گذاشت و از خسارت زیاد در این شهرستان جلوگیری کرد.

,

وی اضافه کرد: کنترل سیلاب در شهرستان کهگیلویه سالانه ۶۰۰ هزار متر مکعب سیلاب را کنترل می کند و در سیلاب اخیر ۱۲۰ هزار متر مکعب در این مناطق کنترل شده است.

,

جاوید بخت افزود :۲۵ پروژه مشابه این پروژه در سطح استان وجود دارد که شامل سازه های کنترل سیلاب خاک و پخش سیلاب و تغذیه مصنوعی با هدف کنترل روان آبهای سطحی و افزایش نفوذ پذیری خاک و کنترل سیلاب اجرا شده است که بالغ بر ۲۴ میلیون مترمکعب سیلاب یا روان آب سطحی را در حوزه های تحت تاثیر این عملیات پوشش داده است.

,

وی تاثیر اقدامات آبخیزداری را پیشگیری از ورود رسوبات به مخازن سدها، افزایش عمر مفید سدها و آلودگی منابع آب، پیشگیری از آسیب ها و خطرات احتمالی بلایای طبیعی از جمله سیل، زمین لغزش، گرد و غبار، خشکسالی، برشمرد و گفت: اجرای عملیات آبخیزداری در تولید آب و ذخیره در سفره های آب زیر زمینی موثر است و در این زمینه شناسایی مناطق حساس به فرسایش، زمین لغزش، رانش و... باعث جلوگیری از هدر رفت سرمایه گذاری می شود.    

,

جاوید بخت به راهکارهای موثر آبخیزداری در حفاظت و استحصال آب اشاره کرد و گفت: مدیریت جامع حوزه های آبخیز، کنترل آبهای خروجی بلااستفاده از حوضه ها، بهره برداری از سیلابها و پخش سیلاب بر آبخوانها، کنترل و کاهش تبخیر در مناطق کوهستانی، استحصال آب ناشی از کنترل رسوب در بالا دست حوزه سد از جمله این راهکارها است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه