اخبار داغ

آیت الله رئیسی در جمع مردم جیرفت:

استان جنوبی کرمان حتما تشکیل می شود/ کار تحولی و انقلابی در معادن کرمان انجام می شود

استان جنوبی کرمان حتما تشکیل می شود/ کار تحولی و انقلابی در معادن کرمان انجام می شود
آیت الله رئیسی گفت: مساله دیگر استان شدن جنوب استان کرمان است که اجرا با تأخیر مواجه شده و با توجه به مطالعات صورت گرفته این موضوع در دستور کار و مورد توجه دولت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در دیدار با مردم شهرستان جیرفت گفت: امروز، روز بسیار با برکتی است، روز جمعه و نزدیک اذان ظهر در جمع نورانی خانواده معظم و معزز شهیدان، ایثارگران و آزادگان هستم و به ارواح مطهر همه شهیدان درود می فرستیم و به خانواده معظم شهیدان، مردم متدین، انقلابی، با بصیرت و ولایی شهرستان جیرفت ادای احترام می کنم.

رئیس جمهور با بیان اینکه توفیق داشتم یک بار دیگر به این شهرستان برای سیل بیایم اما فقط به مناطق سیل زده، سر زدم، ادامه داد: خدا را شاکرم که امروز از روستاهای جنوب استان کرمان شروع کردم و به منظقه جازموریان رفتم و شرایط آن منطقه را دیدم .

وی بیان کرد: مردم متدین و انقلابی این منطقه، در روزهای پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس خیلی خوش درخشیدند؛ مردمی صادق، با اعتقادات و باورهای خودشان هستند و دلیل صدق این مدعی شهدای بزرگواری است که این منطقه تقدیم نظام کرده است و دلیل این مدعی جانبازان و ایثارگرانی است که این منطقه تقدیم انقلاب کرده است.

این مقام مسئول ضمن اشاره به مطلب فوق و بیان اینکه دلیل این مدعی همچنین زنان و مردانی هستند که همواره با وجود مشکلات خودشان را نسبت به ارزش ها پایبند می دانند، ابراز کرد: مردم جنوب کرمان وضعیت ویژه ای دارد، حاج قاسم هر وقت آستان قدس من را می دید نسبت به جنوب کرمان نگاه خاصی داشت؛ ایشان باورش این بود که مردم جنوب کرمان صادق و وفادار نسبت به انقلاب و ولایت و شهدا هستند.

آیت الله رئیسی اظهار کرد: ما هم در عرصه های مختلف بصیرت و زمان شناسی شما مردم را دیده ایم؛ مواضع انقلابی و ولایی شما را هرکجا لازم بود در میدان عمل دیده ایم؛ من به لطف خدا وقتی در اجتماعات مردمی هستم احساس خستگی نمی کنم لذت من با مردم بودن و صحبت با مردم و رفع مشکلات مردم است.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه امروز آنچه برای من دلنشین است، این است که احساس کنم گره ای از زندگی مردم در این منطقه گشوده شده است، تصریح کرد: در عرصه های تولید و کشاورزی مردمانی نقش آفرین در استقلال کشور هستید و مردم جنوب استان کرمان اهل تلاش، فعالیت، تولید کننده و خستگی ناپذیر هستند.

وی ادامه داد: نقش تولید برای کشور بسیار حیاتی است و طبق فرمایش مقام معظم رهبری تولید محصولات کشاورزی بسیار اهمیت دارد؛ بنابراین موانعی که وجود دارد باید مرتفع شود همچنین الگوی کشت مهم است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سرزمین حاصلخیز این منطقه استعداد دارد، بیان کرد: گام اساسی در کشور برای استقلال و خودکفایی کشور در کالاهای اساسی باید برداشته شود و کشاورزان نقش اساسی در امنیت غذایی و استقلال کشاورزی دارند.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه سیلاب ها در این منطقه باید کنترل شود و راهکار رونق کشاورزی احداث یک سد است و بندهایی که بتواند آب کنترل کند به عنوان بند خرم باید در نظر گرفته شود، عنوان کرد: هر لحظه ممکن است اراضی کشاورزی دچار خسارت سیل شود و صحیح نیست مجدد سیل و خسارت را تجربه کنیم و وقتی باران می آید از مواهب آن باید برخوردار شویم.

رئیس جمهور افزود: در مصوبات سفر که از استاندار، فرماندار و سپاه تأکید دارم؛ احداث آب بندها و سد جیرفت که مردم از آمدن باران احساس زحمت و مشکل نکنند و این کار باید سریعا انجام شود که مطالعاتی باید از قبل انجام شود و ظرف مدت حداکثر یک سال و نیم کار با جدیت انجام شود.

وی ابراز کرد: موضوع سوم آن است که در مصوبات منطقه ویژه جازموریان داریم اما بعد از ۱۵ سال هیچ‌اقدامی انجام نشده که راه اندازی شود، تولید و اشتغال رونق می یابد.

این مقام مسئول تأکید کرد: فعال کردن منطقه ویژه جازموریان که در منطقه ظرفیت دارد باید مد نظر قرار گیرد و گفتنی است شرکت های بزرگ معدنی که در این منطقه وجود دارد، مسئولیت اجتماعی دارند که باید سریعا راه اندازی شود تا ایجاد اشتغال و تولید کند.

آیت الله رئیسی بیان کرد: مسئله جاده های مواصلاتی در جیرفت و‌ مناطق دور افتاده باید مورد توجه قرار گیرد و جاده های امن، ایجاد شود که این امر در مصوبات سفر دیده شده.

رئیس جمهور  افزود: از نکات محوری که سال ها سر زبان ها است اما اتفاقی نیفتاده در خصوص پیگیری شهرستان شدن جازموریان است که این مسئله در وزارت کشور به تصویب رسیده و در دولت پیگیری می شود.

وی گفت: مساله دیگر استان شدن جنوب استان کرمان است که اجرا با تأخیر مواجه شده و با توجه به مطالعات صورت گرفته این موضوع در دستور کار و مورد توجه دولت است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه  خلع ید شرکت معادن فاریاب انحام شده و به زودی این معادن به افراد اهل واگذار خواهد شد و نگرانی مردم مرتفع خواهد شد، عنوان کرد: این ابراز محبت مردم به خاطر انقلاب است و بنده یک سرباز انقلاب و طلبه خدمتگزار مردم و به این خدمتگزاری افتخار می کنم.

آیت الله رئیسی خاطر نشان کرد: استان کرمان معروف به بهشت معادن است و باید مسئله معادن متحول شود؛ ما اداره معادن را اینگونه نمی پسندیم یک کار تحولی و انقلابی در معادن کرمان لازم است که انجام شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه