اخبار داغ

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی مطرح کرد؛

عدم تخصیص اعتبار کافی مهمترین مانع توسعه سلامت در شهرستان بهمئی

عدم تخصیص اعتبار کافی مهمترین مانع توسعه سلامت در شهرستان بهمئی
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی گفت : عدم تخصیص اعتبار کافی مهمترین مانع توسعه سلامت در این شهرستان است و مسئولان کهگیلویه و بویراحمکد ما را حمایت کنند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طاهری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی در خصوص اساسی ترین مشکلات پیش رو بهداشت و درمان در شهرستان بهمئی در گفت و گو  با صبح زاگرس گفت: عدم افتتاح بیمارستان لیکک که جز نیازهای ضروری شهرستان است از مهمترین مشکلات شهروندان شهرستان بهمئی است که مردم رنج و مشقت های زیادی را متحمل میشوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

وی در ادامه گفت: فرسودگی ساختمان های بهداشتی که به دلیل طول عمر بالای آنها،  مشکلات عدیده ای ایجاد کردند که نیاز به نوسازی در سریع ترین زمان ممکن دارند.

,

طاهری در خصوص عدم تخصیص اعتبار برای خرید تجهیزات پزشکی در شهرستان بهمئی گفت: عدم تخصیص اعتبارات لازم و کافی جهت خرید تجهیزات و پرداخت حق الزحمه ها در کل کشور و به تبع آن شهرستان بهمئی از دیگر مشکلات موجود در راه توسعه خدمات بهداشت و درمان در شهرستان بهمئی است.

,

وی ادامه داد : خاموشی سازمان های مردم نهاد در شهرستان که یکی از مهمترین ظرفیت ها و شاخصه های پیشرفت بهداشتی است و‌ با توجه به ابعاد گسترده سلامت همکاری نهاد های برون سازمانی مطلوب نیست و نیاز به پای کار بودن همه نهادها و سازمان دارد.

,

طاهری به دیگر مشکلات پیشرفت و توسعه بهداشت و درمان در شهرستان بهمئی اشاره کرد و گفت: کم توجهی به سواد و اطلاعات بهداشتی، راه حل کنترل بیماری و سبک زندگی سالم(در بخش آموزش ها و پاییندی به آنها از دیگر مشکلات جدی در سطح شهرستان بهمئی است.

,

وی ادامه داد : نبود شرایط و امکانات لازم جهت تغذیه مناسب، فعالیت و ورزش کافی و بهروزی مناسب شغلی و اجتماعی برای بسیاریاز قشر در جامعه خطری گدی برای سلامت شهروندان شهرستان بهمئی است که نیاز به نگاه ویژه تر در این زمینه دارد.

,

وی در خصوص روند رو به رشد و تصاعدی بیماری های اعصاب و روان و بیماری های مزمن مثل دیابت و فشار خون گفت : مشکلات جامعه ، کم تحرکی ،استرس ، سبک غلط رژیم غذایی عامل مهم روند رو به رشد و تصاعدی بیماری های اعصاب و روان و بیماری های مزمن مثل دیابت و فشار خون در سطح شهرستان بهمئی است.

,

این مسئول در پایان در خصوص باورهای غلط و غیر علمی در بین جوامع مختلف از جمله شهرستان بهمئی گفت: باورها و عقاید مخالف سلامت که به صورت رسوم اشتباه در جامعه مشاهده میشود و معمولا همرا با جهت گیری مخالف با علم و دانش بشری است و همین امر گاها عامل خسارت های جبران ناپذیر می شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه