اخبار داغ

کرونا در جهان؛ بیش از ۵۹۳ میلیون و ۴۰۰ هزار مبتلا تاکنون

کرونا در جهان؛ بیش از ۵۹۳ میلیون و ۴۰۰ هزار مبتلا تاکنون
بنابر جدیدترین آمار رسمی همه‌گیری کرونا، مجموع مبتلایان به این بیماری در جهان تاکنون به ۵۹۳ میلیون و ۴۰۴ هزار و ۱۸۲ نفر رسیده و مرگ شش میلیون و ۴۴۹ هزار و شش بیمار کووید نیز تأیید شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ براساس تازه‌ترین داده‌ها در جدول جهانی پاندمی کرونا، آمریکا با بیش از ۹۴.۴ میلیون مبتلا و یک میلیون قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد و هند با آمار بیش از ۴۴.۲ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی جای گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
در اروپا نیز هم اکنون فرانسه با ثبت بیش از ۳۴.۱ میلیون مبتلا، تا این لحظه رکورددار ابتلا در بین کشورهای این منطقه و نیز سومین کشور با بیشترین آمار بیمار کرونایی در جهان است.
,
 
,
آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۳۴ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر چهارمین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.
,
 
,
برزیل در عین حال با بیش از ۶۸۱ هزار جانباخته پس از ایالات متحده، دومین کشور رکورددار تعداد قربانیان کووید ۱۹ در جهان محسوب می‌شود و پس از آن هند با بیش از ۵۲۶ هزار قربانی، سومین کشور به لحاظ ثبت بالاترین آمار مرگ و میر کرونایی در این فهرست جهانی است.
,
 
,
روسیه همچنین با گذشتن از آمار ۳۸۲ هزار قربانی، هم اکنون بالاترین رقم مرگ و میر کرونایی را در بین کشورهای اروپایی دارد و در جهان نیز چهارمین کشور با بالاترین نرخ فوتی‌های این بیماری است.
,
 
,
بنابر جدول به‌روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (جمعه) به ترتیب به شرح زیر است:
,
 
,
# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع فوتی‌ها
, , , ,
۱ ایالات متحده ۹۴,۴۷۹,۷۷۹ ۱,۰۶۱,۳۴۶
, , , ,
۲ هند ۴۴,۲۲۳,۵۵۷ ۵۲۶,۹۲۸
, , , ,
۳ فرانسه ۳۴,۱۶۹,۲۸۱ ۱۵۲,۹۹۰
, , , ,
۴ برزیل ۳۴,۱۲۴,۵۷۹ ۶۸۱,۰۲۵
, , , ,
۵ آلمان ۳۱,۴۸۹,۴۸۴ ۱۴۵,۵۶۱
, , , ,
۶ انگلیس ۲۳,۴۲۰,۸۲۶ ۱۸۶,۰۸۷
, , , ,
۷ ایتالیا ۲۱,۴۲۸,۶۰۲ ۱۷۳,۷۰۱
, , , ,
۸ کره جنوبی ۲۱,۱۱۱,۸۴۰ ۲۵,۴۹۹
, , , ,
۶ روسیه ۱۸,۷۹۶,۴۷۲ ۳۸۲,۹۵۴
, , , ,
۱۰ ترکیه ۱۶,۲۹۵,۸۱۷ ۹۹,۶۷۸
, , , ,
همچنین ایران با مجموع هفت میلیون و ۴۵۹ هزار و ۱۷۵ مورد ابتلا و ۱۴۲ هزار و ۷۳۸ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در حال حاضر در رتبه ۱۷ در بین کشورهای دارای بیشترین آمار مبتلایان به کرونا قرار دارد.
,
 
,
روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۸ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه