اخبار داغ

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد:

دست برتر ایران در دور تازه مذاکرات

دست برتر ایران در دور تازه مذاکرات
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران را دست برتر گروه مذاکره‌کننده خواند و گفت: باید با برنامه‌های مدون و هوشمندانه در روند مذاکرات و نهایی شدن آن‌ بیشترین امتیازات را برای خود تصاحب کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود عباس‌زاده در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز در خصوص روند مذاکرات برجامی، اظهار کرد: جمهوری اسلامی در ابعاد سیاسی، فنی و تکنولوژیکی دست برتر را داشته و در مقابل غرب و البته آمریکا به واسطه برخی مناسبات سیاسی حاکم بر مسائل داخلی این کشور، نیاز بیشتری به توافق و مذاکره دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
 
,
وی گفت: البته ایران بی‌نیاز از مذاکره نبوده و آماده حل مسائل بر پایه محور توافق و مذاکره است، اما طرف مقابل بر خلاف حفظ ظاهر عملا نیازی بیشتری به توافق دارد.
,
 
,
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: هدف آن‌ها طولانی کردن زمان مذاکره و فرسایشی کردن آن است، تا از این طریق اقتصاد کشور ما را شرطی کرده و با اعمال فشار به مرد، به زعم خود نارضایتی را در کشورمان ایجاد کنند.
,
 
,
عباس‌زاده عنوان کرد: اما موضوع اینجا است اطلاعاتی که آن‌ها از ایران دریافت کرده و مبنای محاسبه‌شان قرار داده‌اند، دیتاهای غلطی که از طریق اپوزوسیون و آن‌هایی که با مردم عناد دارند، دریافت کرده‌اند.
,
 
,
وی تصریح کرد: طرف مقابل از سویی با طولانی کردن زمان مذاکرات به دنبال شرطی کردن اقتصاد ما بوده و از سوی دیگر در کنار ارسال پیام‌هایی با مضمون علاقمندی به مذاکره، اقداماتی را بر ضد توافق و مذاکره انجام می‌دهند.
,
 
,
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه استراتژی کشور ایران در قبال مذاکرات روشن و مشخص است، افزود: ایران از سویی در مذاکرات دست برتر را دارد و از سوی دیگر توافق و برجام یک مسئله از مسائل ما و نه مسئله‌ای محوری و اصلی است.
,
 
,
عباس‌زاده ادامه داد: با روی کار آمدن مجلس یازدهم و دولت سیزدهم مدیریت کشور بر اساس ظرفیت‌های داخلی، قدرت و اقتدار درون‌زا بنا نهاده شده، به عبارت دیگر ناف اقتصاد کشور را از برجام و توافق بریده و بر این پایه توانستیم از شرایط دشوار عبور کنیم.
,
 
,
ثبت تجربه دور زدن تحریم‌ها به نام ایران
, ثبت تجربه دور زدن تحریم‌ها به نام ایران, ثبت تجربه دور زدن تحریم‌ها به نام ایران,
 
,
وی اظهار کرد: بر این پایه توانستیم تجربه موفقی را در کنترل و دور زدن تحریم‌ها به دست آورده و از وابستگی کشور به نفت بکاهیم.
,
 
,
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بازار ۸۵ میلیونی داخلی و قرار گرفتن در بین ۱۰ کشور غنی از نظر منابع متنوع را از داشته‌های کشورمان برشمرد و تصریح کرد: سیاست ما این است که کشور را بر اساس منابع داخلی اداره می‌کنیم و سیاست خارجی‌مان در ادامه سیاست داخلی قرار دارد، با این تفاسیر در ابعاد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی شرایط ما برتر است.
,
 
,
عباس‌زاده گفت: البته تیم مذاکره‌کننده ما باید نقشه راهی را برای اخذ امتیاز داشته باشد و بدون نقشه و برنامه به سراغ مذاکره نرود، معتقدم در جریان مذاکرات وین و دوحه با برنامه هوشمندانه پیش نرفتیم اما این بار باید هوشمندانه و صرفا برای گرفتن امتیاز رفته و تا حصول اطمینان در این باره، هیچ امتیازی را واگذار نکنیم البته مجلس این شرط را برای دولت تعیین کرده است.
,
 
,
شرایط مهیای اخذ امتیاز است
, شرایط مهیای اخذ امتیاز است, شرایط مهیای اخذ امتیاز است,
 
,
وی اظهار کرد: با این تفاسیر تیم مذاکره‌کننده ما عجله و شتابی برای مذاکره نداشته و معتقدیم درصورتیکه طرف مذاکره جدیت و حسن نیت داشته باشد، توافق حاصل شدنی است.
,
 
,
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شرایط برای امتیاز گرفتن در مذاکرات را بسیار خوب ارزیابی و عنوان کرد: نباید اجاره ‌دهیم طرف مقابل شرایط یک طرفه‌ای را بر ما تحمیل و مذاکرات را فرسایش کند، بلکه باید مذاکرات بر پایه پروتکلی معین که ورود و خروج آن مشخص است، پیش رود.
,
 
,
عباس‌زاده افرود: می‌توان اقدامات را در چند لایه هدفگذاری و در این چارچوب مشخص بر اساس برنامه‌ای مدون با محوریت اخذ بیشترین امتیازات و البته تعیین حداقل‌ها در این باره حرکت کرد که اگر این مهم محقق نشود، به راحتی زیر میز زده و از مذاکرات خارج شویم.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه