اخبار داغ

استاندار گیلان عنوان کرد:

مالکان ماشین‌آلات کشاورزی در گیلان فراخوان و ساماندهی شوند/ جلوگیری از هرگونه معطلی ترخیص کالا در گمرک

مالکان ماشین‌آلات کشاورزی در گیلان فراخوان و ساماندهی شوند/ جلوگیری از هرگونه معطلی ترخیص کالا در گمرک
استاندار گیلان بر لزوم تقویت نظارت اتاق بازرگانی بر صدور مجوز واردات و برخورد با افراد فاقد صلاحیت تأکید و با بیان اینکه از هرگونه معطلی ترخیص کالا در گمرک باید جلوگیری شود، گفت: باید هرچه سریع‌تر مالکان ماشین‌آلات کشاورزی در استان فراخوان و ساماندهی شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، اسدالله عباسی در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان با بیان اینکه جهاد کشاورزی و پلیس راهور باید در حوزه تردد ادوات و ماشین آلات کشاورزی تعیین تکلیف کنند، تصریح کرد: سال‌های گذشته بنا به هر دلیلی ماشین آلات کشاورزی با وجود عدم استانداردهای لازم، وارد شده‌اند اما اکنون نمی‌توانند بدون مجوز و پلاک در معابر، کوچه‌ها، مزارع و جاده‌ها تردد کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
 
,
وی با بیان اینکه باید از واردات چنین ماشین آلات بدون هویتی خودداری شود، ادامه داد: باید هرچه سریع‌تر مالکان ماشین‌آلات کشاورزی در استان فراخوان و ساماندهی شوند.
,
 
,
استاندار گیلان بر ضرورت هوشمندسازی و استقرار امکانات و تجهیزات پیشرفته و به روز در مراکز گمرک در کنار پلیس تأکید و اظهار کرد: باید تمهیداتی اندیشیده و مراقبت شود تا هرگونه وارداتی در چارچوب قانون و استاندارد باشد.
,
 
,
عباسی با تأکید براینکه در خصوص واردات اقلامی که در کشور تولید می‌شود و نیازی به واردات آنها نداریم، باید نظارت دقیق صورت گیرد، بیان کرد: باید هر اقدامی در گمرک آستارا و کاسپین بر اساس استانداردسازی و مجوز قانونی صورت گیرد و به صورت شفاف و روشن اعلام شود.
,
 
,
استاندار گیلان با تاکید بر اینکه باید از هرگونه معطلی ترخیص کالا در گمرک جلوگیری شود، افزود: اتاق بازرگانی ضمن نظارت دقیق بر صدور مجوز واردات و شناسایی افراد صلاحیت‌دار، با کسانی که فاقد صلاحیت بوده و با سوء استفاده از کارت بازرگانی دیگران، باعث زحمت نیروهای مستقر در مبادی ورودی می‌شوند، برخورد کند.
,
 
,
وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های متولی برای تسهیل در صادرات و واردات کالاهای اساسی  همکاری لازم را داشته باشند، گفت: زمان نگهداری کالاها و قابلیت استفاده آنها با دقت مد نظر قرار گیرد تا اقلام بلاتکلیف در گمرک باقی نماند.
,
 
,
عباسی به لزوم توجه به اموال تملیکی و تعیین تکلیف آنان اشاره و خاطرنشان کرد: جایگاه‌ها و انبارهای نگهداری در استان شناسایی شده تا بتوانیم از این اموال به درستی مراقبت شود چراکه به نوعی امانتداری است و نباید کالا آسیب ببینند یا رسوب شوند.
,
 
,
نماینده عالی دولت در گیلان ضمن قدردانی از مردم و مشتاقان اباعبدالله (ع) برای خلق حماسه حسینی در استان، اظهار کرد: در روزهای اخیر همه مردم و دلباختگان خاندان عصمت و طهارت، عزادار بودند و علی‌رغم همه تبلیغات دشمنان و معاندین علیه اعتقادات و آموزه‌های اسلامی، دِین خود را ادا کردند که صمیمانه از مردم انقلابی، متدین و ولایتمدار گیلان قدردانی می‌کنم.
,
 
,
استاندار گیلان با اشاره به برگزاری نماز ظهر عاشورا در استان همزمان با سراسر کشور، افزود: حضور مردم در ویژه برنامه‌های سوگواری اباعبدالله(ع) را نمی‌توان تقسیم بندی کرد زیرا علاوه بر کودک، پیر و جوان، کسانی که اهل تشیع هم نبودند با نذری و سوگواری، همدردی خود را  ادا کردند.
,
 
,
وی از رسانه‌ها و به خصوص صدا وسیما که حضور و شور حسینی مردم گیلان را به خوبی انعکاس دادند و همچنین از همه متولیان هیئات مذهبی، نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی و کسانی که در این ایام وحدت رویه و همکاری داشتند، تشکر و قدردانی کرد.
,
 
,
عباسی گفت: به عنوان عضو کوچکی از مردم گیلان، به خود می‌بالم و خداوند را به واسطه این اعتقادات و شور حسینی مردم که در دل و سر داشتند و توانستند حماسه ای را خلق کنند شاکرم که نشاندهنده راه درست خط سرخ حسینی، تشیع و اسلام ناب محمدی است.
,
 
,
وی در ادامه با اشاره به روند افزایشی کرونا، تاکید کرد: با شرایط اوج گیری کرونا، باید پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک جدی گرفته شود تا با رعایت این موارد و همکاری با کادر درمان و تکمیل دزهای سوم و یادآور بتوانیم از این وضعیت نیز همچون گذشته عبور کنیم.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه