اخبار داغ

سید سمیه رعد

ظلم نقاب از چهره افکند

ظلم نقاب از چهره افکند
در زیارت ناحیه مقدسه آمده است که حسین(ع) «بهار یتیمان و پناهگاه مردم» است؛ چه توصیف دقیق و جگر سوزی. سال‌هاست که همچون یتیمان در خزان دنیا بی‌پناه مانده‌ایم و انتظار ظهور نور الهی را می‌کشیم تا در سایه حکومت یار، قدری از اندوه قلب خسته‌مان کم شود و رنگ حکومت علی و حسین چشم‌هایمان را روشنی بخشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ۸دی: خون خدا بر زمین ریخته شد و عالم در ماتم و سوگ فرو رفت. چراغ عدل و شایستگی به دست پلیدترین افراد شکسته شد و ظلم و ستم در جای جای زمین ریشه دواند؛ حسین(ع) پسر علی (ع)، عادل‌ترین و مقتدرترین حاکم و فاطمه (س) پاکیزه‌ترین زنان عالم، شربت شهادت نوشید و فرشتگان عالم ملکوت داغدار نوه رسول خدا شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
 
,
امام بر حقی که برای احیای دستورات بر زمین مانده دین خدا با زن و فرزند سختی هجرت را به دوش کشید تا دست پلیدترین پلیدان عالم را از منبر پاک رسول‌الله کوتاه کند و حق را به حق‌دار برساند. آری! حسین بن علی قیام کرد تا معروف احیا شود و چهره زشت منکر برای مردم نمایان شود اما لقمه‌های حرام گوش‌ها را کر کرد و حق را ضایع نمود و سیاهی بر عالم سایه گستراند.
,
 
,
مردمی که نماز می‌خواندند و روزه می‌گرفتند و به حقانیت آخرین مرسل الهی باور داشتند، به سر بریده شدن حق رضایت دادند و با سکوت مرگبار خود به ظلم پلیدان و نامردترین نامردان تاریخ مشروعیت بخشیدند و سیاهی را همراهی کردند تا عدل، حق، ولایت، امامت، شایستگی، نماز، زکات، روزه و هر آنچه که مورد رضایت الهی است، ذبح شود.
,
 
,
چرایی رفتار مردم به ظاهر مسلمان کوفه را باید در کلام اباعبدالله جست آنجا که گفت «همه شما از سفارش من سرپیچی می‌کنید و کلام مرا گوش نمی‌دهید زیرا شکم‌های شما از حرام انباشته شده و قلب‌های شما مُهر خورده است». بله! لقمه حرام انسان را به جایی می‌رساند که مقابل حق مطلق و قرآن مصور بایستد و به کشته شدن آیت الهی رضایت دهد.
,
 
,
شعرها و تفسیرهای زیادی در وصف عظمت و بزرگی مقام امام حسین(ع) گفته شده است اما چه بیانی رساتر و شیواتر و نزدیک تر به حقیقت از کلام امام عصر(عج).
,
 
,
در زیارت ناحیه مقدسه آمده است که حسین(ع) «بهار یتیمان و پناهگاه مردم» است؛ چه توصیف دقیق و جگر سوزی. سال‌هاست که همچون یتیمان در خزان دنیا بی‌پناه مانده‌ایم و انتظار ظهور نور الهی را می‌کشیم تا در سایه حکومت یار، قدری از اندوه قلب خسته‌مان کم شود و رنگ حکومت علی و حسین چشم‌هایمان را روشنی بخشد.
,
 
,
سلام و برکات خداوند بر کسی که فرشتگان آسمان از صبر او در شگفت آمدند و بر مصیبت او عزاداری کردند. سلام بر فرزند شایسته محمد نبی و علی مرتضی فاتح خیبر و عادل برحقی که ناکسان و طمع‌کاران حقش را گرفتند و حرمتش را شکستند‌. سلام بر آینه تمام نمای حق. مظلوم مقتدری که سر داد اما کلام الهی را با خون سرخ خود تا قیام قیامت زنده نگه داشت.
,
 
,
حسین(ع) با اخلاص خود کاری کرد کارستان. او تا ابد نماد حق است و مخالفان او مغبون و شکست خورده. خون به ناحق ریخته شده والا مقامی همچون او، پیروزی دین اسلام را تا قیامت تضمین کرده و دل‌های پاک را بی‌قرار.
,
 
,
برای مظلومیت، غربت و خون به ناحق ریخته شده تو به دست اشقیا با صدای بلند عزاداری می‌کنیم تا جهان بداند مظلوم محقی که خداوند عزتش داده و فرجام نیک کارش را تضمین کرده، پسر علی است؛ همان که تا آخرین لحظه عمر گرانبهای خود با علم و آگاهی از ظلمی که در انتظار او و فرزندانش است، پای حق ایستاد و در برابر زیاده خواهان و طمع کاران به بیت المال کوتاه نیامد تا آنکه حقش را ضایع کردند و در کربلا خون پسرش را بر زمین ریختند. آری! کربلا انتقام پافشاری علی (ع) بر حق و عدل و قرآن بود.
,
 
,
اگر چه با قلبی که مالامال از اندوه حسین(ع) است بر ماتم او اشک می‌ریزیم اما امید آمدن روزهای روشن وعده داده شده الهی، سرمان را بلند کرده و قلبمان را روشن. مهدی موعود، فرزند خلف حسین بن علی می‌آید و کار نیمه تمام جد بزرگوار خود را تمام می‌کند و بی‌شک آن روز عزیز و بزرگ دور نیست. صبر روزهای فراق یار را از بانوی کربلا، زینب کبری(س) مدد می‌گیریم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه