اخبار داغ

رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیئت دولت:

عدم وازیر وام ازدواج ظرف ۱۰ روز تخلف است

عدم وازیر وام ازدواج  ظرف ۱۰ روز تخلف است
علی صالح آبادی گفت: بخشنامه تسهیلات ازدواج به بانک ها اعلام شده و از زمانی که مدارک تکمیل شود بانک ها مکلف هستند ظرف مدت ۱۰ روز تسهیلات را به حساب زوجین واریز کنند اگر نشود بانک تخلف کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی صالح آبادی رئیس بانک مرکزی در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه ۱۹ مرداد هیئت دولت اظهار داشت: بخشنامه تسهیلات ازدواج به بانک ها اعلام شده و از زمانی که مدارک تکمیل شود، بانک ها مکلف هستند ظرف مدت ۱۰ روز تسهیلات را به حساب زوجین واریز کنند و اگر نشود، بانک تخلف کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: اگر بانک ها در این زمینه تخلف کردند، مردم تخلفات بانک ها را به سامانه های بانک مرکزی اعلام کنند.

,

رییس بانک مرکزی در مورد تعیین تکلیف نرخ سود سپرده های بانکی گفت: هنوز جمع بندی در شورای پول و اعتبار رخ نداده است.

,

وی ادامه داد: در کشورهای مختلف وقتی تورم جهانی اتفاق افتاد، نرخ سود بانکی را ‌اصلاح کردند و در کنترل تورم جهانی موثر بود؛ ما هم باید بررسی کنیم که در صورت جمع بندی اعلام میکنیم.

,

رییس بانک مرکزی خاطرنشان کرد: حتی روسیه نرخ سود خود را اصلاح کرد و با ایجاد تعادل، دوباره نرخ سودشان کاهش یافت؛ ایران نیز باید در این مورد تصمیم‌گیری‌های موثری داشته باشد.

,

صالح آبادی درباره ثبت سفارش با استفاده از رمز ارزها، توضیح داد: این موضوع اواخر سال گذشته بین بانک مرکزی و وزارت صمت به تفاهم رسید؛ دارندگان رمز ارزهایی که مجوز قانونی دارند، طبق قانون می‌توانند رمز ارز استخراجی خود را برای واردات اعلام کنند. تفاهم درباره نحوه ثبت سفارش و انجام کار انجام شده و در حال اجرایی شدن است.

,

وی در ادامه با بیان اینکه در چهار ماهه امسال حدود ۸۰ درصد رشد تأمین ارز در سامانه نیما داشتیم، گفت: مازاد عرضه نسبت به تقاضا در سامانه نیما وجود دارد؛ این بازار عمق بسیار خوبی پیدا کرده و روزانه بیش از ۱۰ میلیون دلار بین صرافی‌ها معامله در حال انجام است.

,

رئیس بانک مرکزی در مورد لایحه دولت برای منتشر نشدن تسهیلات جاری آن، توضیح داد: آنچه در دولت مطرح شده مطالبات جاری بانک‌ها است؛ طبق قانون بودجه ۱۴۰۱ بدهکاران بانکی در طبقه جاری و غیرجاری منتشر می‌شوند و این تلقی ایجاد می‌شد که افرادی که اسامی‌شان منتشر می‌شود، در طبقه جاری قرار دارند و به دلیل حل شائبه‌هایی که ایجاد شده بود گفته شده فقط آنهایی که معاملات مشکوک‌الوصول دارند نامشان منتشر شود.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه