اخبار داغ

هیئت های موفق و انقلابی در جذب جوانان؛

مجموعه نورباران؛ محلی برای میدان دادن به جوانان مومن انقلابی

مجموعه نورباران؛ محلی برای میدان دادن به جوانان مومن انقلابی
90 درصد جمعیت هیئت نورباران را جوانان تشکیل میدهند و افراد با تجربه نیز همواره به آنها بها می‌دهند و حتی برای حضورشان و گرم کردن هیئت از آنها دعوت و حمایت می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ مشارکت جوانان، نوجوانان و حتی کودکان در همه امور اجرایی هیئت ها بسیار داری اهمیت است؛ مسجد نورباران واقع در خیابان بزرگمهر اصفهان از مساجدی است که این اصل را سرلوحه کار خود قرار داده است، به گفته بزرگان این مسجد، کودکانی که در کوچکترین کار مثل پذیرایی امروز مشارکت دارند همان بزرگان فردای این هیئت هستند که وظیفه خوش‌آمدگویی به مهمانان را دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

تنها مشارکت نیست بلکه جوانانی که شاید تحت تأثیر تهاجمات فرهنگی آگاهی چندانی از نهضت عاشورا نداشته‌اند، با حضور در این گوه هیئت ها به آن علاقه‌مند شده و مخاطبان ثابت هیئات مذهبی شده‌اند.

,

در تمام زمانی که هیئت امام حسین(ع) در این مسجد بر پا بوده است، 90 درصد جمعیت آن را جوانان تشکیل می‌داده‌اند و افراد با تجربه نیز همواره به آنها بها می‌دهند و حتی برای حضورشان و گرم کردن هیئت از آنها دعوت و حمایت می‌کنند.

,

در هیئت نورباران بزرگان هیئت ضمن خیرمقدم به مهمانان و هیئات، نظارت و راهنمایی کرده و انجام کارهای اجرایی بر عهده جوانان است؛ این مسجد از گذشته، چون همواره در ورودی یکی از خیابان‌های مهم شهر قرار داشته است، از پرشور ترین و البته اصیل‌ترین هیئت‌های اصفهان است.

,

در این مسجد ضمن حفظ سنت‌ها به برخی ارزش‌ها بها داده میشود و آنها را زنده نگه می دارند؛ در اینجا برای ترغیب جوانانی که خیلی از اهداف نهضت عاشورا آگاه نیستند تلاش می کنند و کمتر به ظاهر افراد اهمیت داده می‌شود چراکه تمام زائران این مسجد مهمان امام حسین(ع) هستند.

,

هیئت‌های مذهبی محلی برای فرهنگسازی هستند و با توجه به حضور عظیم مردم در هیئت‌های مذهبی در این 10 شب علی‌رغم دغدغه و مشکلات زندگیشان، هیئت‌ها می‌توانند محل فرهنگسازی و آموزش مردم شوند و این فرصت مناسبی است تا آرمان‌های امام حسین(ع) برای مردم شرح داده شود.

,

پس از حضور جوانان بیشترین چیزی که مورد اهمیت است، تلاش این مسجد برای شناساندن فرهنگ زیبای ایرانی-اسلامی به همه اعم از شهروندان اصفهانی، ایرانی و حتی گردشگران است.

,

این مسجد از قدمت بالایی نیز برخوردار است و در تمام این سال‌ها ضمن اجرای سنت‌ها به زنده کردن آرمان‌های عاشورا و اسلام اهمیت داده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه