اخبار داغ

کارشناس مسائل فرهنگی:

قوام دین به امر به معروف و نهی از منکر است/ قیام امام حسین(ع) برای بسط فرائض الهی در جامعه بود

قوام دین به امر به معروف و نهی از منکر است/ قیام امام حسین(ع) برای بسط فرائض الهی در جامعه بود
شریفی گفت: آنچه قوام دین و احکام دین بر آن استوار می‌ماند امربه‌معروف و نهی از منکر است لذا امام حسین (ع) نیز برای احیای فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر قیام کردند تا فرایض الهی را در جامعه بسط دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام مصطفی شریفی کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با دیارآفتاب؛ با تأکید بر فریضه مهم امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از اساسی‌ترین مسائل دینی و آنچه قوام دین و احکام دین بر آن استوار می‌ماند امربه‌معروف و نهی از منکر است که اگر این واجب در جامعه تسری پیدا نکند متأسفانه آلودگی‌ها نشر پیدا خواهند کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,
 
,
شریفی ادامه داد: امام حسین (ع) وقتی دیدند یزید انسانی بود که به اصول اولیه اسلام هم پایبند نبود برای احیای فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر قیام کردند تا فرایض الهی را در جامعه بسط دهند.
,
 
,
وی اظهار داشت: اگر در جامعه ما امربه‌معروف و نهی از منکر به فراموشی سپرده شود ما به سمت یک جامعه سکولار خواهیم رفت که دین فقط در هیئات، مساجد و خانه‌ها معنا خواهد شد و جامعه‌ای خواهیم داشت که هر ناهنجاری‌ای در آن رخ می هد و هیچ واعظ بیرونی مردم را نصیحت نخواهد کرد.
,
 
,
این کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: جامعه‌ای که در آن امر به‌خوبی ها و نهی از بدی‌ها وجود نداشته باشد به ورطه سقوط اخلاقی نزدیک خواهد شد و این همان جامعه‌ای است که دشمن می‌خواهد و به دنبال این است تا مردم بی‌تفاوتی کشانده شوند فلذا این نتیجه فراموشی امر و به معروف و نهی از منکر خواهد بود.
,
 
,
شریفی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم در خانواده و اقوام خودمان امربه‌معروف با سلسله مراتبی که ذکرشده را احیا کنیم جامعه ما نیز به سمت خوبی‌ها و پاکی‌ها حرکت خواهد کرد و از انحطاط و بی‌بندوباری اخلاقی دور خواهد شد لذا نباید وظیفه خود را فراموش کنیم بالأخص در این ایامی که حضرت اباعبدالله (ع) برای احیای همین فریضه به شهادت رسیدند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه