اخبار داغ

کارشناس مسائل فرهنگی:

مهم‌ترین درس عاشورا، ایستادگی در برابر استکبار است

مهم‌ترین درس عاشورا، ایستادگی در برابر استکبار است
تاج‌آبادی گفت: ما باید برای جامعه بشریت الگو باشیم تا مردم دنیا و مستضعفین جهان ببینند که ما عافیت‌طلب نیستیم و حاضریم هزینه‌های قیام را برای اجرای عدالت بپردازیم و در برابر استکبار ایستادگی کنیم این مهم‌ترین درسی است که از ماه محرم می‌توانیم بگیریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام تاج‌آبادی، کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار دیارآفتاب؛ ضمن تسلیت ایام ماه محرم گفت: ماه محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر، ظلم و جور و قدرت‌های مادی دنیاست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

وی بیان کرد: خداوند متعال در آیه ۲۵ سوره حدید در خصوص نقش انبیا و اولیای خودش و نقش مردم می‌فرماید: "همانا ما پیمبران خود را با ادلّه و معجزات فرستادیم و با ایشان کتاب و میزان عدل نازل کردیم تا مردم به‌راستی و عدالت گرایند، و آهن (و دیگر فلزات) را که در آن‌هم سختی (جنگ و کارزار) و هم منافع بسیار بر مردم است (نیز برای حفظ عدالت) آفریدیم، و تا معلوم شود که خدا و رسلش را باایمان قلبی که یاری خواهد کرد؟ (هرچند) که خدا بسیار قوی و مقتدر (و از یاری خلق بی‌نیاز) است".

, (, .,

 کارشناس مذهبی گفت: ۵۰ سال از رحلت پیامبر اکرم(ص) گذشته بود و پیشوای مسلمانان را در اوج محبوبیت به شهادت رساندند که حاج‌آقا تهرانی علت آن را عافیت‌طلبی مردم عنوان کردند که مردم حاضر نبودند هزینه‌های اجرای عدالت را بپردازند.

,

تاج‌آبادی افزود: در همه عصرها  امام مسلمین همواره جلوتر از بقیه حرکت کرده و مردم با کمک امام خود در برابر ظالمین ایستادگی کردند پیامبر اکرم(ص)، امیرالمؤمنین(ع) در اکثر جنگ‌ها خودشان فرمانده بوده و حضور داشتند.

,

وی اظهار کرد: ما باید ببینیم جامعه امروز ما آمادگی پرداخت هزینه‌های قیام علیه ظالمین را دارد؟ آیا جامعه می‌تواند قیمت و هزینه عدالت را بپردازد؟ اگر این اتفاق بیافتد خداوند متعال امامت را تقویت می‌کند و امام عزیزی که همه عالم منتظرش هستند ظهور خواهد کرد.

,

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: ما باید برای جامعه بشریت الگو باشیم  تا مردم دنیا و مستضعفین جهان ببینند که ما عافیت‌طلب نیستیم و حاضریم هزینه‌های قیام را برای اجرای عدالت بپردازیم و در برابر استکبار ایستادگی کنیم این مهم‌ترین درسی است که از ماه محرم می‌توانیم بگیریم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه