اخبار داغ

۴ شهرستان گیلان در وضعیت قرمز کرونایی

۴ شهرستان گیلان در وضعیت قرمز کرونایی
بر اساس تازه ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که شامگاه جمعه اعلام شد، علاوه بر رشهرستان رودسر، شهرستان سیاهکل از وضعیت نارنجی کرونایی خارج و در وضعیت قرمز قرار گرفت و شهرستان های صومعه سرا و ماسال از رنگ بندی زرد خارج و قرمز شدند، به این ترتیب ۴ شهرستان گیلان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی،شهرستان سیاهکل از وضعیت نارنجی کرونایی خارج و در وضعیت قرمز قرار گرفت، شهرستان های صومعه سرا و ماسال از رنگ بندی زرد خارج و قرمز شدند رودسر تنها شهرستانی است که از هفته گذشته همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد به این ترتیب سه شهرستان جدید قرمز پوش “بسیار پرخطر” کرونایی شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
 
,
شهرستان های رودبار، لاهیجان و شفت از وضعیت قرمز کرونایی خارج و در رنگ بندی نارنجی “پرخطر” قرار گرفتند ضمن اینکه آستارا، بندرانزلی، رشت، خمام، رضوانشهر، فومن و لنگرود نارنجی هستند.
,
 
,
شهرستان های املش، آستانه اشرفیه و تالش نیز در نقشه کرونایی استان گیلان در وضعیت زرد “نسبتا پرخطر” قرار دارند.
,
 
,
وضعیت قرمز یا بسیار پرخطر کرونایی به شرایطی گفته می‌شود که در یک شهر از هر صد هزار نفر، دست‌کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شوند، رنگ نارنجی نیز به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است و آمار روزانه بستری در این مناطق بیشتر از ۶ نفر از میان یکصد هزار نفر جمعیت محاسبه می شود.
,
 
,
وضعیت زرد به معنای نسبتا پرخطر کرونایی محسوب می شود. مناطقی که با این رنگ مشخص می شوند به این معناست که در آنجا بستری روزانه کرونایی در بیمارستان ها بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر جمعیت است.
,
 
,
رنگ آبی نیز در فرهنگ ستاد مقابله با کرونا به معنی عادی است، این رنگ به مناطقی گفته می شود که آمار بیماران کرونایی بستری روزانه در آن مناطق ۲ نفر به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت باشد، هم اکنون هیچ شهرستانی در استان گیلان آبی نیست.
,
 
,
رنگ قرمز از (٣١ تیر ) بار دیگر به نقشه کرونایی گیلان برگشت، آمار بستری‌های مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در گیلان بیش از از یک ماه گذشته رو به افزایش است و بر اساس آمار  “جمعه” دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان، ٣٠٨ بیمار مبتلا به کووید ١٩ در بیمارستان های گیلان بستری هستند که از این تعداد ۴۶ نفر بدحال هستند.
,
 
,
طبق تازه ترین گزارش تاکنون ۲ میلیون و ۱۵۵ هزار و ۸۲۹ نفر معادل ۹۶ درصد از گروه های هدف در استان گیلان دز اول، ٢ میلیون و ۵۴ و ۸۴۸ نفر معادل ۹۲ درصد دز دوم و یک میلیون و ۱۰۵ هزار و ۸۲۱ نفر معادل ۴۹ دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه