اخبار داغ

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی:

تنها ۳۰ مدرسه بجنورد تک نوبته هستند/ فاصله زیاد هنرستان‌های خراسان شمالی با استاندارها

تنها ۳۰ مدرسه بجنورد تک نوبته هستند/ فاصله زیاد هنرستان‌های خراسان شمالی با استاندارها
ابوالقاسم اکبری با اشاره به اینکه خراسان شمالی با کمبود شدید فضای آموزشی مواجه است، گفت: در حال حاضر از ۲۲۴ مدرسه شهر در مرکز استان ۱۹۴ مدرسه دو نوبته اداره می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالقاسم اکبری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در بجنورد با اشاره به اینکه براساس شاخص‌های مهم آماری، خراسان شمالی در حوزه های زیرساختی آموزشی و پرورشی نسبت به کشور عقب است، اظهار داشت: همچنین در استان خراسان شمالی از ۸۸ هنرستان فعال، تنها تعداد محدودی دارای استانداردهای سراسری هستند.

اکبری اضافه کرد: طرح هایی همچون معماران تربیت ( خشت اول در مقطع ابتدایی )، طرح آینده پژوهشی رشته های هنرستان ها در خراسان شمالی، طرح ارتقا سلامت و بهداشت دانش آموزان با کمک اولیا پزشک قطعا می تواند علاوه بر برقراری عدالت در کیفیت آموزش و پرورش نیز نقش مهمی را ایفا کند.

وی به حذف بعضی از رشته های منسوخ شده در هنرستان ها اشاره کرد و افزود: تلاش بر این است که در خراسان شمالی رشته های جدید و مورد نیاز بازار کار را با توجه به اقلیم و نیاز  منطقه، جایگزین رشته های منسوخ شده کنیم.

اکبری با تاکید بر اینکه مدارس تخریبی و کمبود شدید فضاهای آموزشی از دغدغه های آموزش و پرورش خراسان شمالی است، خاطرنشان کرد: عمده مشکلات فضاهای آموزشی و پرورشی این استان در شهر بجنورد است و تعدادی از مدارس این شهر، جهت ساختمان‌های اداری استفاده می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه