اخبار داغ

در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان‌های آذربایجان‌غربی عنوان شد؛

باید چهره واقعی آمریکا به جوانان امروزی نمایانده شود/بی بصیرتی مردم و خواص سبب بوجود آمدن واقعه کربلا شد

باید چهره واقعی آمریکا به جوانان امروزی نمایانده شود/بی بصیرتی مردم و خواص سبب بوجود آمدن واقعه کربلا شد
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

باید چهره واقعی آمریکا به جوانان امروزی بازگو شود/اقتصاد نیز باید بر مبنای فرهنگ تبیین شود

, باید چهره واقعی آمریکا به جوانان امروزی بازگو شود/اقتصاد نیز باید بر مبنای فرهنگ تبیین شود, باید چهره واقعی آمریکا به جوانان امروزی بازگو شود/اقتصاد نیز باید بر مبنای فرهنگ تبیین شود,

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه  در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تاکید بر اینکه نباید ظلم‌ استکبار جهانی به بشریت فراموش شود، گفت: نفرت از آمریکا باید همواره زنده نگه داشته شود.

,

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی با اشاره به مناسبت ۱۵ مرداد سال ۱۳۲۴، سالروز حمله اتمی آمریکا به هیروشیما، افزود: در این قتل عام بیش از ۶۰ هزار نفر جان دادند و حدود ۱۰۰ هزار انسان مجروح شدند؛ این جنایت استکبار جهانی نباید فراموش شود.

,

وی با بیان اینکه دشمن در افکار عمومی بدنبال فراموشی جنایات انجام شده است، اضافه کرد: باید چهره واقعی آمریکا به جوانان امروزی بازگو شود.

,

امام جمعه ارومیه گفت: آمریکا همان شیطان بزرگ است که همواره تلاش می‌کند تا با عناوینی همچون حقوق بشر، بر جنایات خود سرپوش بگذارد.

,

وی همچنین به ۱۷ مردادماه سالروز شهادت صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز اشاره کرد و یادآور شد: زندگی این شهید بزرگوار باید الگویی برای همه خبرنگاران باشد.

,

حجت الاسلام قریشی با قدردانی از خبرنگاران جهادی و اصحاب رسانه منطقه در بیان واقعیت‌ها، اضافه کرد: خبرنگاران امروز مسوولیت خطیری در نشان دادن راه درست به مردم دارند که باید در همین راستا بسیار حساس باشند.

,

وی با تاکید بر اینکه رعایت اخلاق حرفه‌ای توسط خبرنگاران ضروری است، ادامه داد: خبرنگاران باید با انتشار اخبار موثق، اصل انصاف را نیز رعایت کنند.

,

امام جمعه ارومیه تاکید کرد: اینکه به خاطر برخی اهداف سیاسی، قسمتی از سخنان یک فرد پخش و قسمتی دیگر سانسور شود و واقعیت به گونه‌ای دیگر از سوی خبرنگاران نشر پیدا کند به هیچ وجه قابل قبول نیست.

,

وی از رسانه‌ها خواست تا از انتشار اخبار تفرقه افکن خودداری کنند و افزود: اینکه برخی‌ها با شعار اینکه مردم حق دارند همه چیز را بدانند، اقدام به تفرقه افکنی می‌کنند، قابل قبول نیست؛ اخبار باید به گونه‌ای باشد که امید آفرین و حافظ آرامش در جامعه شود.

,

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی ادامه داد: رسانه‌ها باید به دنبال اگاهی بخشی و ارتقاب بینش سیاسی جامعه باشند.

,

وی همچنین با تاکید بر توجه به مباحث فرهنگی در جامعه گفت: اقتصاد نیز باید بر مبنای فرهنگ تبیین شود که در غیر این صورت توفیقی نخواهد داشت؛ باید توجه کرد که حتی اقتصاد کشورهای توسعه یافته نیز بر مبنای فرهنگ شکل گرفته است.

,

حجت الاسلام قریشی اظهار کرد: نباید به بهانه مدیریت معیشت مردم از مباحث فرهنگی غفلت کرد؛ مسوولان باید بدانند که بدون فرهنگ سازی مشکلات معیشتی و اقتصادی نیز حل نخواهد شد.

,

وی در ادامه از انتشار گسترده تبلیغ دانشگاه‌های خارجی در سطح شهر ارومیه انتقاد کرد و افزود: اگر امکان تحصیل در داخل کشور فراهم است پس چرا مسوولان آموزش عالی به تبلیغات گسترده دانشگاه‌های خارجی در سطح شهر بی تفاوت هستند؟

,

وی تاکید کرد: وقتی رتبه دانشگاه‌های داخلی به مراتب بالاتر از دانشگاه‌هایی است که تبلیغات آنان در سطح شهر منتشر می‌شود در این شرایط سرمایه‌های انسانی تشویق به خروج از کشور می‌شوند که قابل قبول نیست.

,

بی بصیرتی مردم و خواص سبب بوجود آمدن واقعه کربلا شد

, بی بصیرتی مردم و خواص سبب بوجود آمدن واقعه کربلا شد, بی بصیرتی مردم و خواص سبب بوجود آمدن واقعه کربلا شد,

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به قیام امام حسین(ع) و دلایل وقوع حادثه کربلا، اظهار کرد: اگر در جامعه بصیرت و آگاهی و یا امروزه سواد رسانه ای نباشد، در آن صورت جای شهید و جلاد عوض می شود.

,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه برخی مواقع دشمن به دلیل بی بصیرتی و عدم آگاهی و عدم سواد رسانه‌ای مردم، مسیر را تغییر می دهد، افزود: حادثه کربلا و قضیه حضور مسلم بن عقیل(ع)در کوفه و یا دستگیری هانی بن عروه نمونه هایی از این موضوع هستند.

,

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) برای اصلاح امت جدش و احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند، گفت: در حالی که امام حسین(ع) هدف قیامش را اصلاح امت جدش و امر به معروف و نهی از منکر معرفی کرده بودند ولی دشمن از عدم آگاهی و بی بصیرتی مردم سواستفاده کرد و با طرح این دروغ که جنگ بر سر حکومت است، مسیر مردم را تغییر داد.

,

حسن زاده با بیان اینکه جنگ تبلیغاتی و رسانه ای یکی از ابزارهای دشمنان بوده است، تصریح کرد: معاویه در زمان خویش هزاران نفر را به شهرهای مختلف فرستاده بود تا علیه امیرالمومنین (ع) تبلیغات کنند.

,

وی با بیان اینکه در قیام کربلا نیز شاهد ایجاد هراس و ترس در بین مردم هستیم، اظهار کرد: عده ای از ترس مسلم بن عقیل(ع) را تنها گذاشتند و متاسفانه مردم نیز به جای گوش دادن به حرف امام خویش، به حرف دشمنان گوش کردند.

,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه ابن زیاد از خواص جامعه نیز در موضوع دستگیری هانی بن عروه برای پیشبرد اهدافش استفاده کرد، گفت: ابن زیاد با استفاده از خواص بی بصیرت و رعب آفرینی، مردم را فریب داد و به هدفش رسید.

,

حسن زاده با تاکید بر لزوم هوشیاری در مقابل دشمنان، تصریح کرد: باید از بوق تبلیغاتی دشمن ترسید و ماهواره و شبکه های ماهواره ای نیز بوق تبلیغاتی دشمنان هستند که در خانه ها عمر سعد ها و شمرها و ابن زیادها را تبلیغ می کنند.

,

وی با بیان اینکه باید گوش به فرمان ولی زمان خویش بود تا به خطر نیفتاد، اظهار کرد: کسانی که در مقابل ولایت می ایستند، خیانتکار هستند و امروز زمان عوض شده اما قصه همان قصه است و لذا باید ابن زیادها و شمرهای زمانه را شناخت و در مقابل آنها بصیرت داشت.

,

امام جمعه میاندوآب هم چنین با اشاره به حضور پرشور و گسترده مردم در مراسمات عزاداری دهه اول محرم، گفت: علی رغم تمام تبلیغات دشمنان، مردم در صحنه حاضر بوده و در دسته جات عزاداری و تکیه ها و حسینیه ها در مناطق مختلف مراسم عزاداری برپاست و اوج این ولایتمداری را در تاسوعا و عاشورا شاهد خواهیم بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه